Näyttäisi auton peräpäästä tankin seutuvilta dieseli vuotavan. Lätäkkö muodostuu kuskin puolen takarenkaan seutuville, hieman auton keskilinjalle päin. Hämärästä rasvamontusta viime viikonloppuna tarkasteltuna moottorilta tankille tulee 3 putkea, joista "päämekaanikon" mukaan nyt keskimmäinen vuotaa hieman ylimmästä kuolinkohdastaan siellä ripustuksien takana.
Sitten sieltä tankilta lähtee vielä paksumpi letku jonnekin(?), samoilta seutuvilta jonne nuo 3 putkea tulevat. Tämä paksumpi putki/letku tai sen liitos vuotaa jostain kohtaa runsaammin auton ollessa käynnissä.
Oliskos kellään tietoa tarkemmin ylipäätään mitä kaikkia putkia/letkuja tuonne tankin pohjaan tulee tai sieltä lähtee? Ja voiko noita mennä TeeSI-menetelmällä vaihtamaan vai kannattaako viedä suosiolla korjaamolle? Alfamerin korjausopas ei noista pahemmin juttele.
Hyviä neuvoja ja tietoja otetaan mieluusti vastaan
W124 200D -88 vuotaa polttoainetta
Huomenta ja tervetuloa Meselle.
Tankille menee kaksi putkea, tankilta tuleva ja ylivuodon paluuputki. Se ohuempi on jarruputki.
Helpoin olisi kun kävisit ostamassa samankokoista kupariputkea ja laittaisit molemmat putket uusiksi, mutta jos putket on sut ehjän näköiset voi kokeilla tehdä pitemmän letkun tankilta
leikata ruostunutta putkea terveeseen asti ja siihen liittää uuden kumiletkun.
Ilmeisesti autosi on Sedan, siitä en tiedä miten tankkisysteemit on takapenkin takana. Ainakin w123 on tavaratilan etuosassa irroitettava peitelevy jotakautta pääsee käsiksi sinne. Ja olisko vielä että jos on EA lokero hattuhyllyllä, sen nostaa poikkee ja kurkkaa alle.
Viisoommat korjatkoon.

Tankille menee kaksi putkea, tankilta tuleva ja ylivuodon paluuputki. Se ohuempi on jarruputki.

Helpoin olisi kun kävisit ostamassa samankokoista kupariputkea ja laittaisit molemmat putket uusiksi, mutta jos putket on sut ehjän näköiset voi kokeilla tehdä pitemmän letkun tankilta

Ilmeisesti autosi on Sedan, siitä en tiedä miten tankkisysteemit on takapenkin takana. Ainakin w123 on tavaratilan etuosassa irroitettava peitelevy jotakautta pääsee käsiksi sinne. Ja olisko vielä että jos on EA lokero hattuhyllyllä, sen nostaa poikkee ja kurkkaa alle.
Viisoommat korjatkoon.

Tähdellisen parantola
Kiitokset molemmista toivotuksista ja vastauksesta.
Aiemmin on tullut puskissa lymyttyä ja olenkin muutaman kerran täältä apua löytänyt muista jo aikaisemmin kirjoitetuista aiheista. Vuotoihin liittyviä aiheita täällä on jo muutamia käsitelty, mutta en niistä päässyt täysin kartalle onko itsellä sama ongelma kyseessä. Letkupaikkauksia niissäkin oli käytetty.
Sedan-mallinen on tuo meikäläisen w124 ja takapenkin selkänojan ja takakontin välissä tuntuu tuo tankki olevan. Matkustamossa ja takakontissa ei dieselin katku haise, mutta ulkopuolella hyvinkin.
Ok eli kolmas putki on jarruputki ja kaksi mutta lähtee tankilta/tulee tankille. Osa putkien pidikkeistä pohjapellissä on irronnut tankilta takarenkaan ja eturenkaan väliin asti pohjapellin korroosion ansiosta, mikä on varmasti edesauttanut yhden putken(keskimmäisen) vuotokohdan syntymisen kun putket pääsee paremmin hinkkautumaan pohjaa vasten.
Syntyykös kenellekään kuvanpalaa mikä voisi olla tuo aloitusviestissä mainitsemani paksumpi letku?

Aiemmin on tullut puskissa lymyttyä ja olenkin muutaman kerran täältä apua löytänyt muista jo aikaisemmin kirjoitetuista aiheista. Vuotoihin liittyviä aiheita täällä on jo muutamia käsitelty, mutta en niistä päässyt täysin kartalle onko itsellä sama ongelma kyseessä. Letkupaikkauksia niissäkin oli käytetty.
Sedan-mallinen on tuo meikäläisen w124 ja takapenkin selkänojan ja takakontin välissä tuntuu tuo tankki olevan. Matkustamossa ja takakontissa ei dieselin katku haise, mutta ulkopuolella hyvinkin.
Ok eli kolmas putki on jarruputki ja kaksi mutta lähtee tankilta/tulee tankille. Osa putkien pidikkeistä pohjapellissä on irronnut tankilta takarenkaan ja eturenkaan väliin asti pohjapellin korroosion ansiosta, mikä on varmasti edesauttanut yhden putken(keskimmäisen) vuotokohdan syntymisen kun putket pääsee paremmin hinkkautumaan pohjaa vasten.
Syntyykös kenellekään kuvanpalaa mikä voisi olla tuo aloitusviestissä mainitsemani paksumpi letku?
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
se paksumpi putki mikä lähtee tankilta on moottorin imuletku,mikä muuttuu metalliputkeksi ja se toinen on polttoaineen paluuputki,sitten siellä on vielä kolmas mikä on tankin ilmaputki,minkä päässä on pieni kuminen tötterö joka jää takaakselin etupuolelle
ainiin,jos se iso kumiletku on huono niin tankki on tyhjättävä ja sama koskee myös paluu putken uusimisesta
se iso kumiletku on kierremuhvilla tankin pojassa kiinni 

ainiin,jos se iso kumiletku on huono niin tankki on tyhjättävä ja sama koskee myös paluu putken uusimisesta


Mars letkukauppaan. Oliskos vielä tiedossa mistä noita ehyitä tankin ilmaputkihässäköitä saa, jos oma osoittautuu vialliseksi? Saako varaosina biltema/motonet?
Kiitokset jo tähän mennessä tulleista tiedoista. Lisää ehtii vielä valaisemaan, sitä otetaan vastaan mielellään vaikka tieto lisääkin tuskaa. Tulevana viikonloppuna sitten korjaussarjan kanssa montulle ihmettelemään mitähän näitten kanssa tekisi.
Kiitokset jo tähän mennessä tulleista tiedoista. Lisää ehtii vielä valaisemaan, sitä otetaan vastaan mielellään vaikka tieto lisääkin tuskaa. Tulevana viikonloppuna sitten korjaussarjan kanssa montulle ihmettelemään mitähän näitten kanssa tekisi.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland