Supan lankkublogi.

Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Supan lankkublogi.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noniin, pitää se kai kaikille kuuluttaa, juurikin kotiuduin länsinaapuristamme, mukaan tarttui 250DT -93.

Venäläissivun kertomaa:
VIN WDB1241281B971451
Model 250 D TURBO
Chassis 1241281B971451
Engine 602962 12 018062
Transmission 722418 03 331010
Order 0 2 209 02382
Approx. year 1992
Lights BOSCH
Wiper SWF
Cab 00000
Dealer Kiel branch (209)
Interior leather black or anthracite (261)
Paint
040 black (T) (с 01.01.1963)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
261 elimination of model designation V12 (с 01.11.1973)
280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. (с 01.05.1984)
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
585 Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
640 15-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)

Rekisteriotteen mukaan käyttöönottopäivä 3.5.1993. Laitos on tuotu Saksasta Pohjois-Ruotsiin huhtikuussa 2000. Ruotsin ajalta 2 omistajaa tiedossa, Saksasta ei muuta infoa toistaiseksi kuin 170 tuhanteen merkkiliikkeen leimoja täynnä oleva huoltovihko, nytten mittarissa 533 tuhatta :)
Alla uudennäköiset Kumhon nastarenkaat joillain aluvanteilla (myyjä arveli josko W202-peräiset), kesärenkaat kohtalaiset 15-reikäisillä. Ei ajossa havaittavia sivuääniä eikä vetelyitä, ilmeisesti alusta kunnossa.
Sisusta hyvä, joskin takapenkissä muutama punainen rantu, jotain maalia lienee... Luonnollisesti joka ainoa tuikku pimeä kojetaulussa :D
Koriltaan ehjä, pohjaa tosin en päässyt tarkastamaan nosturin puutteessa. Maalipinta hävyttömän huono, konepellissä piiiiiiiiitkä naarmu joka näyttää paikkamaalatun pensselillä :x

Ja kuskin oven lasi ei liiku, moottori kyllä mölyää.
Lämppärin moottori kitisee, kuulemma juuri uusittu, liekö kiireessä :D
Vakkari toimii ajoittain, pitänee tutkia mikä ei kosketa ja minne ja milloin...
Oletettavasti myös lievä alipainevuoto jossain, laatikko vaihtaa vähän turhan terävästi, eikä ajovalojen korkeussäätö toimi. Sammuu sentään avaimesta :lol:

Kuvia ehkä päivemmällä, ei nyt jaksa alkaa pimeässä räpeltämään kun ei kuitenkaan kunnollisia saa.

Tästä lähdetään, katsotaan miten äijän käy... :roll:

EDIT: Kerkesin räpsästä pari huonoa kuvaa pimeässä, sen niistä ainakin näkee että kottero kaipaa pesua :D
Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Supa, 06.5.2011 19:59. Yhteensä muokattu 27 kertaa.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

nysse sai sen, onneks olkhoon ja kasaäin kilometreja :wink:






T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

InsaneMe kirjoitti:nysse sai sen, onneks olkhoon ja kasaäin kilometreja :wink:
Kiitoskiitos, toivotaan että kilometrejä kertyy :)
Tosiaan pitihän tuo hakea jo pari viikkoa aiemmin mutta tällä perällä käy usein niin, että jos jokin asia on viimosen päälle suunniteltu niin homma kusee kaaressa kinokseen :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Asiallinen auto asiallisilla varusteilla ja paljo turvallisia kilometrejä vain eteenpäin. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Re: Tämmöinen tuli sitten ostettua (kuviakin jopa)

Viesti Kirjoittaja Supa »

Supa kirjoitti:261 elimination of model designation V12 (с 01.11.1973)
855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net
Ja nuo jos joku osaisi selittää vielä :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

261 elimination of model designation V12 (с 01.11.1973) = mallimerkintä poistettu vaan en tiedä että mistä
855 telephone TELE-AID, Nokia, D-net = Lie jonkinlainen puhelinvalmius
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

261 = Takaluukussa ei mallimerkintää.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Sivonen kirjoitti:261 = Takaluukussa ei mallimerkintää.
Eikös tuo 260 ole sama.
Miksi nuo kahteen kertaan olisi :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Jani kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:261 = Takaluukussa ei mallimerkintää.
Eikös tuo 260 ole sama.
Miksi nuo kahteen kertaan olisi :roll:
Luullakseni tässä tapauksessa on kaksi mallimerkintää, koodi 260 tarkoittaa etttei ole perusmallimerkintää (250 D) ja koodi 261 tarkoittaa ettei myöskään ole toisella puolella olevaa lisämallimerkintää (TURBO). Tämä on vain oma arveluni, koska joissain uudemmissa malleissa 261 koodi tarkoittaa nimenomaan esim. sivuhelmoissa olevien mallimerkintöjen puuttumista (esim. V12 logot yms.).
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Eldorado kirjoitti:Luullakseni tässä tapauksessa on kaksi mallimerkintää, koodi 260 tarkoittaa etttei ole perusmallimerkintää (250 D) ja koodi 261 tarkoittaa ettei myöskään ole toisella puolella olevaa lisämallimerkintää (TURBO). Tämä on vain oma arveluni, koska joissain uudemmissa malleissa 261 koodi tarkoittaa nimenomaan esim. sivuhelmoissa olevien mallimerkintöjen puuttumista (esim. V12 logot yms.).
Hmm, miksen mä ite tämmöstä aatellukaan, vaikuttais loogiselta selitykseltä.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noniin, päivällä tuli ajeltua reissu lähimmässä tullissa eli Torniossa, onneksi vain 63km suuntaansa matka, ajokkina isältä lainattu luotettava ja tuulennopea 200D. Mukaan sain pari tarraa ja lisää papereita... Sentään jokin asia mikä ei ole 2 vuodessa muuttunut mihinkään :)
Nooh, sitten pitää autoveroilmoitus jättää 5 päivän kuluessa. Niitä vastaanotetaan ARKIpäivinä klo 8.00-16.15, eli virka-aikana. Kuitenkin nämä mainitut 5 päivää ovat kalenteripäiviä, eli käytännössä kiitos pääsiäisen, pitää ajella viimeistään torstaina uudelleen tuolla reissu. Tuntuu että tässä vois jotain parantaa :x
...Tullivirkailijakin tuumasi että "vähän huono viikko sun kannalta sattu, toivottavasti ei tuu kiire" :D

Eli nytte on ajoluvat yms. Eli uskaltaa käydä muuallakin kuin lähihuoltiksella kahvilla :)

Ja luonnollisesti autollahan on katsastus voimassa Ruotsissa, mutta normaalilla tuurilla käyttöönottopäivän ollessa 3.5. joudun katsastamaan sen rekisteröinnin yhteydessä :cry:

Niin, ja äkkiä sitä automaattiin tottuu. Sopii arvata muistinko painaa kytkintä kun olin sillä 200D:llä lähdössä liikkeelle aamulla... :P
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kertoillaans tännekin taas jotain.

Tiistaina käytin rekisteröintikatsastuksessa, suoritettiin ihan koko kaavan mukaan kun käyttöönottopäivä on sen verran lähellä niin ei tartte satoja kertoja tänä vuonna ravata konttorilla...
Eipä löytynyt mitään papereihin merkittävää huomauttamista, seisontajarru yllättäen toimi "hieman" epätasaisesti mutta mihinkäs sitä muuhun tarttee kuin paikallaan pitämiseen jonka se kyllä hoitaa. Sitäpaitsi tuohan on automaatti niin pysyy se monesti ilmankin.

Kilometrejä on kertynyt tässä vajaan 2 viikon omistussuhteen aikana noin 2300, aina pitemmälle maantielenkille lähtiessä oon tankannu täyteen kuten myös palatessa että sais jotain kulutuslukemia laskettua.
Toistaiseksi ollaan keskiarvossa 6.8l/100km, ja matkanopeudethan mulla on luokkaa 90-130, sekä joka ainoa rekka ohitetaan ettei lasinpesuneste lopu :P

Vielä kun kerkeis laatikkoöljyt+suodattimen vaihtaa, ja pyöränkulmat pitää säädättää, vetää oikealle ja on mielestäni liian uraherkkä mersuksi, huomaa nytten hyvin kun siellätäällä on vielä jääpolanteita teillä.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Mitähän uutta tältä rintamalta...

Alipainevuotoja metsästetty, toistaiseksi löydetty 4, joista korjattu 3. Viimeisen korjaaminen vaatii haljenneen venttiilin uusimisen. Samoin alipainepumpulla oli sihti tukossa niin vähän hitaasti kehitti putkiin sen paineen...
Keminmaan merkkiliikkeessä tietokone yritti kivenkovaan väittää että tuo auto on Pohjois-Amerikan vientimalli :shock: ja hallissa asentajatki sanoivat ettei tuossa pitäs tommosta alipainehässäkkää olla ahtopainetta ohjaamassa. Tiedä sitten, ainakaan se ei ahda ennenkuin sen yhden venttiilin vaihtaa. Jos sittenkään, kaikkea minäki menen ostamaan :oops:
Sentään laatikko toimii nykyään mukavasti. Paitsi se kickdown, kokeillaan katkaisijan vaihtoa seuraavana...

Veropäätös tuli, pyydetty summa maksettiin ja kilvet noudettiin. Asennettiin paikoilleen rosteristen aluslaattojen kera.

Antennia tutkiskeltiin ja pienillä vippaskonsteilla sekin saatiin sojottamaan lähes ylöspäin, aiemmin kun se pyörähti aina ajossa johonkin satunnaiseen suuntaan.

Pesukoneessakin auto kävi päivällä, ideana oli ottaa uusia kuvia puhtaasta rassista, mutta niinpä velimies kerkes ennen kuvauksia viedä auton alipainetutkimuksiin... Rapaisen tien päähän :x

Ja kaiken muun hyvän lisäksi vänkärin eturengas repii kaarta kun oikealle kääntää ja sattuu joustoliike yhtäaikaa. Eikä rotteloa ole edes madallettu. Eli sitä kaarta naputeltiin sitten vasaralla ettei irvistä. Vissiin hieman väärässä asennossa se rengas, kulmia ei ole päästy tutkimaan kun pojilla oli sopivasti suuntauslaitteet huollossa auton käydessä pajalla.

Mutta kyllä tämä tästä. Ehkä se jonain päivänä vielä on toimiva auto :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Ärrkele, vastustaa :shout:

Vaihettiin se yks alipaineventtiili, mukavan ahtaassa paikassa ilmanputsarin alla. Sivutuotteina paketoitu sormi ja rikkinäinen olutpullo :oops: Toimi pari päivää kuin unelma, oli lähtöjä ja kaikkea. Mutta sitten taas...
En tiä, tuntuis että kylmänä pelaa suht ok.
Mutta lämpimänä. Välillä ei kone ota kierroksia sitten millään, ja melkein aina laatikko kun yrittää vaihtaa isompaa niin melkosta epäröintiä hommassa mukana. Käytännössä pakko ajaa täyskaasulla, silloin sentään nykäsee pykälät pirttiin. Ja pienemmälle se ei vaiha sitten millään, mukava lähteä risteyksistä kolmonen pesässä. Onneks kepistä saa pakotettua sentään pienemmälle. Ja toki oon ny reissussa niin ei pääse herrat asentajat nuuskimaan mitään ennen perjantaita... Sen verran ny ite sain kateltua ettei siellä kyllä mitään näkyis olevan irronnut mistään, oisko siellä ny sitten vielä joku toinenki venttiili särki.

Niin, ja se alapallo. Enpä ois juttuja lukemalla uskonut kuinka jumalatonta kitinää ja narinaa se voi ihan yhtäkkiä alkaa pitämään. Kai se kestää 300km ajaa ettei mitään mee rikki? :D

Mutta jotain positiivista, biltemasta joskus 10v takaperin hankittu peltisepän vasarasarja tais tienata hintansa, "hienosäädetty" lokarinkaari ei oo enää ottanu yhteen renkaan kanssa :halm:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Supa kirjoitti:Niin, ja se alapallo. Enpä ois juttuja lukemalla uskonut kuinka jumalatonta kitinää ja narinaa se voi ihan yhtäkkiä alkaa pitämään. Kai se kestää 300km ajaa ettei mitään mee rikki? :D
Luultavasti kestää tai sitten ei... Ensiavuksi huumepruutalla öljyä suojakumin lävitte niin loppuu narinat ja kitinät...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kerran on lähteny alapallo kesken matkan irti, sen jälkeen on tullut vaihdettua ihan ajoissa :D

Kestää, tai sitten ei :roll:
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noo, jospa se pallukka pysyis paikallaan siihen asti että takas kotiin pääsee. Viikonloppuna sitte vaihtohommiin...

Uusi päivä ja uusi ongelma, hälytin :)
Ei ikinä voi tietää lähteekö se pois päältä ovia lukosta avatessa, pienellä jännityksellä saa vetää kahvasta, tänään jo pari kertaa tullu kerättyä ylimäärästä huomiota kun alkaa torvi soida keskellä isoa parkkipaikkaa. Jos tuo vielä kerran tekee sen niin taitaa irrota 1 tai 2 piuhaa ensihätään ja sitten viikonloppuna tutkiskellaan tätäki murhetta :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Hmm, hälyttimellä on ilmeisesti omat kytkimet molemmissa etuovissa ja peräluukussa, eikä sitä ohjaakaan keskuslukko näin yleisesti? Vaikuttais että kuskin oven kytkin on se temppuileva tekijä, onko sitten itse kytkin vaiko piuha murtunut...
Ei ainakaan ole kertaakaan huutanut kun peräluukusta on lukot avannut.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noniin, reissusta kotiuduttu ja pallonivelkin pysyi kiinni :)

Huvin ja urheilun vuoksi käytettiin velipojan kanssa ylijänniterele auki ja tinailtiin pari epäilyttävää kohtaa uusiksi. Samoin kickdown-rele tutkittiin sisäpuolisesti, ei havaittu näkyvää vikaa mutta kokeillaan toisella kunhan keretään tuttavalta hakea lainaan. Alipainepuolta tutkittiin silmämääräisesti löytämättä mitään irronnutta.
Jotenkin taas vaan tuntuu että se toimii. Halusikohan mokoma kottero vaan kotiin... :lol:

Hälyttimen toiminnan tutkiminen selvensi että vika löytyy joko kuskin ovesta tai sinne menevistä piuhoista, ei yhtäkään torvikonserttia toisesta ovesta käytettäessä. Korjausoperaationa jalkatilaan hyökkäys ja boksista piuhat irti :arrow: häly ei enää kytkeydy. Eipä kyllä käynnistynyt autokaan :)
Noh, toinen pistoke takaisin paikalleen ja nyt käynnistyy eikä häly mene päälle... Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa oppimaan asioita :wink:

Viikonloppuna jos tosiaan vielä sen pallonivelen ennättäis urakoida, ja ahtopainemittarin asentaa niin näkis mitä siellä putkistossa oikeasti tapahtuu...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jepulistensa. Julistin kesän alkaneeksi ja vaihdoin renkaat tänään.
Tämän myötä odotukset kävi toteen, tarvitaan madallus, pitänee alkaa selailemaan kataloogeja...
Auto on niin ravassa etten kehannu ottaa kuvia, tarkotus oli pestäkin mutta täällä rupes sateleen vettä niin jäipä sekin. Ehkä huomenna... :)

Eilettäin velipoika urakoi uuden pallonivelen paikalleen, vaihto laatikkoon öljyt ja suodattimen sekä sääti rattaista kulmat lähemmäs oikeita arvoja... Terveisiksi sain käskyn hankkia raidetanko ja takakelkan etupuslat :x

Ja akkukin oli eilen aamulla tyhjä kun olin töihin menossa. Kytkin sitten sen hälyttimen pistokkeen takaisin kun ei oikein keksitty syytä mihin ne virrat oli kadonneet, joten testaillaan nyt. Toistaiseks ainaki startannu joka kerta.

Samoin kentältä kuunneltuna tietoa, jotta pumpun kyljessä majaileva alipainehärpäke, jonka siis pitäis laatikolle ilmotella kaasun asentoa, voipi olla toimintahäiriöinen. Yritetään löytää ehjäksi tiietty versio niin testataan.

Ahtopainemittari majailee edelleen hanskalokerossa, ei riittäny tällä kertaa inspiraatio sen laittoon... :|
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

No tyypilliseen tapaani otin sitten kuitenki yhen huonon kuvan. Pimeässä vieläpä :D

Kuva

Eihän tosta ny mitään selvää saa mistään, mutta katellaan parempaa sitten ku ton saa seuraavan kerran pysyyn puhtaana yli tunnin...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Uusi päivä, Teboilin pesukone ja parit kuvat. Anteeksi tuo edellinen surkea räpsy :oops:

Kuva

Kuva

Valkosta maalia, naarmuja, mitäs kaikkea sanomista... Noo käyttöauto :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Hmhm, onpas huoletonta tämä elämä. Eipä oo juuri muuta ku tankattu ja ajettu. Ahtopainemittari edelleen hanskalokerossa, ei vesi-, räntä- taikka lumisateessa innosta alkaa sorapihamekaanikoksi jos ei ole pakko. Samoin laatikon vaihtamisiinkaan ei ole edes yritetty puuttua...

Kurkkasin sinne kuskin oven sisälle ja purin nostinkoneiston hietikolle... Hampaitahan sieltä puuttuu, pitänee häiritä KL:n porukkaa sen verran että saa uuden.

Epämääräistä rohinaa rupes kuuluun jarrutuksissa, kurkkasin sitte vanteen sisään ja niinpä vain edessä sisäpuolen jarrupalat on niin pinnattomat että jotain tarttis tehä. Takana vastaavasti ulommat...
Noh, uudet palat ostettu, kyllähän ne paketit komeilta näyttää eteisen naulakossa, tulis ny ees yks aurinkoinen päivä nii vaihtas :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vanteissa saattaisi olla väärä ET ja siksi rengas raapi lokaria.
Kannattaa pitää silmällä, ettei lokasuojista kulu maali pois, ne
alkavat ruostua.

Akun tyhjeneminen voisi johtua kuskin oven mikrokytkimen viasta.
Saattaisi se hälytys tulla samasta syystä. Joka tapauksessa akun
purkaminen tyhjiin lyhentää akun ikää, joten kannattaa korjata
vika ja toivoa, että akussa riittää virtaa talven kylmäkäynnistyksiin.
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jarkko N kirjoitti:Vanteissa saattaisi olla väärä ET ja siksi rengas raapi lokaria.
Kannattaa pitää silmällä, ettei lokasuojista kulu maali pois, ne
alkavat ruostua.
Noh, tuota ei ole edes madallettu.
Samat vanteet/renkaat (7"x17" et45 & 215/45) ei edellisessä satalankussa raapineet mihinkään, ja sen alle ei menny tupakkiaski kuin yhessä asennossa...
Lokarinkaaressa on havaittavissa jo pientä pintaruostetta, korjaillaan tässä lähiaikana, autossa pari muutaki vastaavaa hoitoa kaipaavaa plänttiä.
Jarkko N kirjoitti:Akun tyhjeneminen voisi johtua kuskin oven mikrokytkimen viasta.
Saattaisi se hälytys tulla samasta syystä. Joka tapauksessa akun
purkaminen tyhjiin lyhentää akun ikää, joten kannattaa korjata
vika ja toivoa, että akussa riittää virtaa talven kylmäkäynnistyksiin.
Hälytin ei oo temppuillu tosiaan sen jälkeen kun laitoin piuhat takas boksiin ja oon aukonu lukot vänkärin puolelta. Myös akku on pitäny virrat siitä lähtien. Pitää sitä oven kytkintä nuuskia samalla kun vaihtaa sinne lasinnostimen, jossai vaiheessa kyllä pakko pistää kaukosäätö kun semmonen on aiemmissaki autoissa ollu nii kauan että on kerenny tottua...
Eteisessä on kyllä uus akkukin, en vaan oo vaihtanu paikalleen vielä, ja jos näyttää että tuo ei enää tyhjene nii varmaan nakkaanki ton uuen peräkonttii rinnakkaisakuksi... Riittääpähän sitä virtaa sitte :)

Ja tuli se aurinkoinen päivä, tai siis ilta, vaihtelin jarrupalat. Jopas muuttu mukavammaksi poljintuntuma ja auto pysähtyyki ihan eri malliin :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

Hae uus nosto mekanismi veholta...Omaani vaihdoin viime kesänä Kl:Stä ostetun mekanismin ja ei oikein istunu viereenkään ja oli aika huonoa tekoa...Mika.T voi vaikka todistaa oli vaihtorojektisa kaverina...
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Tapio.p kirjoitti:Hae uus nosto mekanismi veholta...Omaani vaihdoin viime kesänä Kl:Stä ostetun mekanismin ja ei oikein istunu viereenkään ja oli aika huonoa tekoa...Mika.T voi vaikka todistaa oli vaihtorojektisa kaverina...
Tai hitsaa vanhan.. Hommasin syksyllä uuden Kl:stä ku ei jaksanu vanhaa ruveta hitsaamaan. Koenostossa poksahti uuski samantein, eli ei muuta sitte sille ku pilliä vähä näyttää, niin onpa pysyny!!
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

tupru kirjoitti:
Tapio.p kirjoitti:Hae uus nosto mekanismi veholta...Omaani vaihdoin viime kesänä Kl:Stä ostetun mekanismin ja ei oikein istunu viereenkään ja oli aika huonoa tekoa...Mika.T voi vaikka todistaa oli vaihtorojektisa kaverina...
Tai hitsaa vanhan.. Hommasin syksyllä uuden Kl:stä ku ei jaksanu vanhaa ruveta hitsaamaan. Koenostossa poksahti uuski samantein, eli ei muuta sitte sille ku pilliä vähä näyttää, niin onpa pysyny!!
Jaahas vai tämmöstä kommenttia siitä KL:n 65 euron osasta. Kirottua kun en ite omista hitsaushärveleitä, pitänee ny sitte soitella kavereille josko ees jollain olis lankaa & kaasua, nii kokeillaan korjausta :?
Tässä vaiheessa ilmaston lämpeneminen aikaansai "tilapäispatentin", eli tipautin lasia käsipelillä sen pari senttiä alas, moottori saa hampaista kiinni ja siltä osin ikkuna aukeaa ja menee kiinni :)
Kampesin myös edellisestä talteenotetut tuuliohjaimet joka räppänään niin taajamaliikenteessä lasia ei ees tartte saaha kokonaan kiinni... Reissuun lähtiessä sitte nostetaan hartiavoimin ne viimiset sentit :D

Päivän ostoslistalla oli 5 metriä sormenpaksusta punasta kaapelia ja yhtä pitkä pätkä alipaineletkua. Nytten on siis edes teoriassa mahollista asentaa ahtopainemittari ja toinen akku, sekä vaihtaa ne muutki letkut konehuoneessa :D

Ja eilisillan tutkimuksissa havaittiin ettei vänkärin lokari istu oikeen mistään suunnasta mihinkään, ku tarkemmin rupes katteleen. Ilmeisesti vaihettu joskus, eikä varmaan alkuperäisosaan. Liekö sitte auto saanu osumaa, en tiä, mutta jostai tästä suunnasta se syy löytynee rengashiertymiin :x
Pitää mittailla vähän etäisyyseroja kuskin ja vänkärin puolten välillä kun seuraavan kerran saa auton jonneki tasaselle lattialle...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Niin paljon tekemistä ja niin vähän aikaa...

Eli se vähänenki töiltä liikenevä vapaa-aika menny velipojan ostaman rintamamiestalon remontissa, autolle ei oo keretty tekeen paljoakaan. Mitä nyt lisätty ilmaa takarenkaisiin kun ei niissä näytä se pysyvän :x

Tai no, äänentoistopuolen parannuksia vähän, eli toiselle takakaiuttimelle laitoin piuhat kiinni kun olivat irronneet sieltä ämyrin päästä. Etupäässä melkein piti pröystäillä ja tuhlasin 39 euroa uusiin Pioneerin 2-tiekoksuihin (TS-G1049) 8)
Pelkästään tällä saavutettiin jopa naapurin kuulema äänentoistotason parannus, mutta sitten innostuin käyttään soitinta irti :arrow: ennaltasuunnittelematon kooste kansallisista ja paikallisista kirosanoista :!:
Olipa sitten taas Ruåttin pojke tehny asennukset, kaikki piuhat teippiliitoksilla kötöstetty, ja 4 kaiuttimelleki piuhat haarotettu vasemman etukajarin sekä oikean takakajarin lähöistä. EI NÄIN :shout:
Eli varastosta pakillinen liittimiä ja vartin äherrys todella lyhyiksi pätkittyjen johtojen kimpussa, tuloksena vielä parempi sointi...
Suuri pettymys oli huomata että antennijohto oli kiinni soittimessa, vika huonoon radiovastaanottoon on siis jossai muualla.
Soittimelle pitää vielä vetää uuet virtapiuhat jossai vaiheessa, ehkä sitten kun on muutaki piuhaa läpiviennin tarpeessa.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 746
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jesh, vapaapäivä oli ja iltapäivällä tylsää, menin kaverin luo kahville.

Siinä sitten terassilla kahvimukit kourassa ja tupakit huulessa tuumittiin että kurkattaisko tonne oven sisään. Ja sinnehän kurkattiin.
Lasinnostin oli tallin lattialla noin 5 minuutissa, siitä 10min nii oli jo hitsattu puuttuvien hampaitten tilalle tavaraa ja isolla laikalla hiottu köntti oikeille päälinjoille.
Seuraavaksi laatikosta Dremel ja ohuet laikat. Silmämääräsesti muotoiltii uusia hampaita kokonaista 5 kappaletta, lopuksi viilalla tasottaen. Ja mekanismin kans autolle, pultattii moottori kiinni.

Tässä vaiheessa päätettiin että hampaitten hienosäätö tehään siinä paikassa, ei aleta irrotteleen moottoria 100 kertaa ja käveleen talliin ja takas... No operaation ainut munaushan siitä toki seuras.
Nimittäin kun vasemmassa räpylässä on koneisto ja oikealla kurottaa katkasijaa nii toki se vasen peukalo onnistuu jäämään systeemin väliin :arrow: mukava kolo kynnen viereen ja melko runsaasti semmosta punasta joka paikan sotkevaa ainetta ulkoilmassa.
No meillähän ei koskaan ole ollu tapana pienistä välittää, tyrkkäsin koneiston kaverille kouraan ja lompsin talliin. Isosta rullasta paperia, siitä tuppo peukalon ympärille joka kiristetään maalarinteipillä. Ja eikun jatkamaan tutkimuksia.
Muutaman viilailukerran jälkeen systeemi toimii ilman sivuääniä ja nykimisiä, eli eikun nippuun.
Vartin ähräyksen jälkeen (edelleen se tuppo peukalossa hidastamassa) koneisto on kiinni sekä ovessa että lasissa ja lasi liikkuu niinkun pitääkin.

Kokonaan oma show muodostu sitten sen ovipahvin ym. hilujen asennuksesta, vaikka sen on tehny sen sata kertaa nii aina siinä jotai ongelmaa tulee. Lopputuloksena avauskahvan "peitelevy" majailee nykyään ovitaskussa, se ei vaan kertakaikkiaan suostu mahtumaan paikalleen. Pienehkö kosmeettinen haitta, mutta väliäkö sillä kun ikkuna toimii... 8)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”