Bensamersujen kulutuslukemia
Bensamersujen kulutuslukemia
Voisko joku ystävällisesti valistaa mua mistä löytyy, tai mitkä ovat W124 bensamersujen kulutuslukemat seuraavaissa malleissa...
200
230E
260E
300E
Kiitos
200
230E
260E
300E
Kiitos
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
http://www.mercefreaken.com/ ja sitten modellene ,eiköhän löydy faktaa
kaikesta
kaikesta
Melko optimaalista lukemaa ilmoittelee ainakin 230E:lle, tuolla omalla ei pääse millään nuihin mitä lupailee automaatille, talvella hörsi 13-15 ja nyt kevään koittaessa ja eri renkailla on pudonnut onneksi jo sellaiseen 12 litraan. Kesärenkaat tarttisi vielä heittää alle niin saattaa pudota vielä jopa hieman... ainakin syksystä ko ehdin tovin aikaa ajelemaan kesärenkailla niin hieman reilun kympin haukkasi silloin...Mercefreaken kirjoitti:Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 4-tr. manuelt: 0,68 liter; med kat.: 0,72 liter
5-tr. manuelt: 0,66 liter; med kat.: 0,69 liter
automat: 0,71 liter; med kat.: 0,78 liter
-ved 120 km/t 4-tr. manuelt: 0,85 liter; med kat.: 0,90 liter
5-tr. manuelt: 0,81 liter; med kat.: 0,86 liter
automat: 0,87 liter; med kat.: 0,93 liter
-ved bykjøring 4-tr. manuelt: 1,11 liter; med kat.: 1,14 liter
5-tr. manuelt: 1,14 liter; med kat.: 1,17 liter
automat: 1,09 liter; med kat.: 1,14 liter
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Onkohan mulla sitten jotain vikaa tuossa, tosin tuollahan on enimmäkseen ollut taajama-ajoa ja sitten semmosia 5 kilsan rykäyksiä maantiellä. Syksyllä ko tuon ostin ja sillä tuli ajettua maantieajoakin reilummin niin kulutus oli jopa alle 10...Uranium kirjoitti:Meikäläisellä on vm. -86 230E:n automaatin keskikulutus viimeiseltä vuodelta ollut 9,86l/100km. Ennätyskulutus tankkausten välillä, kaasua on tullut paineltua runsaasti, on ollut 10,75l/100km ja pienin kulutus erittäin nuukaillen ja pihistellen ajellen 9,25l/100km.
Mielestäni ei paha.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Minunkin ajamiseni on suurelta osin kaupunkiajoa ja maantiematkatkin yleensä alle kymmentä kilometriä eli sellaista ettei kone kai edes ehdi kunnolla aina lämpiämäänkään. Ja silloin kun tuli tuo suurin keskikulutus 10,75l/100km niin painoin menemään todella liioitellen rajuja ja aivan tarpeettomiakin kiihdytyksiä tehden ja jopa 300 metrin postinhakureissuja.JaniH kirjoitti: Onkohan mulla sitten jotain vikaa tuossa, tosin tuollahan on enimmäkseen ollut taajama-ajoa ja sitten semmosia 5 kilsan rykäyksiä maantiellä. Syksyllä ko tuon ostin ja sillä tuli ajettua maantieajoakin reilummin niin kulutus oli jopa alle 10...
Renkaat ovat ihan tavalliset nokialaiset 195 leveät, myös talvirenkaat.
Ennen kuin aloin keräämään noita kulutusjuttuja n. vuosi sitten kävin katsastuksessa eikä auto mennyt läpi kun oli noi saastearvot melkoisen korkeat. Kävin sitten säädättämässä tuota polttoaineensyöttöä tai mitä lieneekään ja arvoista tuli loistavat. Harmittaa ettei ole tilastotietoa siitä "saastutusajasta", on meinaan sellainen kutina että silloin saattoi tuo kulutuskin olla paljon suurempi. Joku mestari voisi vähän vinkkailla mistä kannattaa etsiä syytä suureen kulutukseen.
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Joskus kun hankin ekan 386:sen oon tehny tommossen seurannan itelle, eri autoille kopsannu sitä sitten...
1989 260 E automaatilla, ei kattia (eikä lambdaa):
Näköjään ajettukin jo viitisen tonnia, kun toi emäntä yrittää saaha selkäänsä edes jonniinmoiseen kondikseen ja Tampesterissa asti käy aika usein. Muutenhan meiän ajelut on semmoista nurkka-ajoo.
1989 260 E automaatilla, ei kattia (eikä lambdaa):
Näköjään ajettukin jo viitisen tonnia, kun toi emäntä yrittää saaha selkäänsä edes jonniinmoiseen kondikseen ja Tampesterissa asti käy aika usein. Muutenhan meiän ajelut on semmoista nurkka-ajoo.
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: 19.1.2008 20:05
- Paikkakunta: Pori
Aivan, sama tuli mieleen. Käytännössä noilla kahdella koneella ei paljon eroa liene, iskutilavuudessakin on juomalasin verran vain eroa. Ja kun samankokoista koria kuljettavat, niin ei kai se ero kovin suureksi käy.romu kirjoitti:Meillä mennään suuntaansa aina vähintään 10km.
Taulukosta on kuitenkin aika hyvä päätellä että 230 on jostain syystä lähes yhtä janoinen kuin 260.
Sitten tietty vois olla isompikin ero jos toinen kävis normiajossa aivan huonolla hyötysuhteella vaikkapa välitysten takia tai muuten.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ja vain puoli litraa enemmän pyytää SEL-koppainen 300, manuaalilla mutta ilman ilmastointia. Pitkän aikavälin mittausarvo on tämä.VV230E kirjoitti:Yllättävän paljon teidän meset kuluttaa kun oma 230E 4-man vie laskujeni mukaan noin 9L seka-ajossa ilmastointi päällä eikä tosiaan ole edes köröttelemällä ajettu
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Täytyy kyllä todella ihmetellä miten porukka pääsee kuusipyttyisillä bensamersuilla keskikulutuksena tuonne kymmenen litran tienoille. Minulla on keskikulutus 12 litran tienoilla, oikein rauhallisella tasaisella matka-ajolla voi päästä kymmen litran allekin, muttei paljon alle. Ylärajaahan ei oikeastaan olekaan, mutta kaupunkipyörityksessä saa helposti menemään 15-16 litraa. Eikä moottorissa pitäisi mitään vikaa olla, se vaan vie tuon verran.
Mitä olen kuullut esim. viisilitraisten kasien omistajilta niin ne eivät vie juurikaan enempää. Tehoon suhteutettuna tämä MB:n M104 on kyllä liian janoinen, erittäin huonon hyötysuhteen omaava moottori.
Mitä olen kuullut esim. viisilitraisten kasien omistajilta niin ne eivät vie juurikaan enempää. Tehoon suhteutettuna tämä MB:n M104 on kyllä liian janoinen, erittäin huonon hyötysuhteen omaava moottori.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Sama M104.980 farmarissa menee n. 14l lukemissa keskikulutus, pätkäajoa on tosin suurin osa..Eldorado kirjoitti:Täytyy kyllä todella ihmetellä miten porukka pääsee kuusipyttyisillä bensamersuilla keskikulutuksena tuonne kymmenen litran tienoille. Minulla on keskikulutus 12 litran tienoilla, oikein rauhallisella tasaisella matka-ajolla voi päästä kymmen litran allekin, muttei paljon alle. Ylärajaahan ei oikeastaan olekaan, mutta kaupunkipyörityksessä saa helposti menemään 15-16 litraa. Eikä moottorissa pitäisi mitään vikaa olla, se vaan vie tuon verran.
Mitä olen kuullut esim. viisilitraisten kasien omistajilta niin ne eivät vie juurikaan enempää. Tehoon suhteutettuna tämä MB:n M104 on kyllä liian janoinen, erittäin huonon hyötysuhteen omaava moottori.
Kerronpa tähän ketjuun oman kulkineeni (260E-kattiversio automaatilla) lukemia. Kulutuslukemat ovat sekalaisessa ajossa välillä 9,5 - 14 l/100 km. Viimeisen vuoden sisällä keskikulutus on ollut 11,5 l/100 km. En edes halua tietää niitä lukuja mitä se veisi "polettamalla".
Viimeksi muokannut Jarg, 13.5.2008 16:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
260E-A '90
Mulla meni ex. 260E katiton keskikulutuksella 8,6 l/100km, josta n. 2/3 matka-ajoa.Jarg kirjoitti:Kerronpa tähän ketjuun oman kulkineeni (260E-kattiversio automaatilla) lukemia. Kulutuslukemat ovat sekalaisessa ajossa välillä 9,5 - 14 l/100 km. Viimeisen vuoden sisällä keskikulutus on ollut 11,5 km/h. En edes halua tietää niitä lukuja mitä se veisi "polettamalla".
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Juu'u. Saman suuntaisia lukemia. Nyt on 5700 km keskikulutus 11,6.Klasu kirjoitti:Sama M104.980 farmarissa menee n. 14l lukemissa keskikulutus, pätkäajoa on tosin suurin osa..Eldorado kirjoitti:TMinulla on keskikulutus 12 litran tienoilla, oikein rauhallisella tasaisella matka-ajolla voi päästä kymmen litran allekin, muttei paljon alle.
Mitä olen kuullut esim. viisilitraisten kasien omistajilta niin ne eivät vie juurikaan enempää. Tehoon suhteutettuna tämä MB:n M104 on kyllä liian janoinen, erittäin huonon hyötysuhteen omaava moottori.
Vanhalla, vajaan litran pienemmällä koneella pääsi yli kaksi litraa pienempään keskikulutukseen.
Edelleen olen sitä mieltä, että Herr Dipl.-Ing. Günther Lederhosen on laittanut M104:iin liian tiheän perän. Lukemat ovat kyllä aikalailla linjassa mercefreakenin ilmoittamiin sekä 230:llä että 320:llä. 230:llä pääsi ehkä hitusen verran pienempiin lukemiin.
EDIT:
Eldon puheiden surauksena tutkin Mercefreakenia tarkemmin. Jos vertaa esim. E 420:n ja E 320:n kulutuslukemia, niin ihmettelee, miksi ihmeessä sitä ajelee kuutoskoneella. Jos farkun saisi kasikoneella, niin silloin ei olisi kahta sanaa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
No mutta eihän tuo Matikki (M103.985) sitten viekään juuri mitään, vuoden keskiarvo oli juurikin tuo 13.8 L / 100 kmKlasu kirjoitti:Sama M104.980 farmarissa menee n. 14l lukemissa keskikulutus, pätkäajoa on tosin suurin osa..
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Itsellä on vm-87 2,0 bensa (kaasari+katti) farkku ja olen seuraillut tankkaus.com:lla kulutusta.
Maaliskuussa oli lähinnä sekalaista ajoa jolloin kulutus oli 9,8L/100km
Huhtikuussa taas oli paljon matka-ajoa ( n.90km/h) jolloin kulutus 8,3L/100km
toukokuussa on tähän mennessä ollut etupäässä matka-ajoa ja kulutus 8,5L/100km, keskiarvo on siis 9,02L/100km.
Tässä pitää siis huomioida myös mittarivirhe eli kun mittari näyttää 100km on todellinen nopeus n.95km / h.
Maaliskuussa oli lähinnä sekalaista ajoa jolloin kulutus oli 9,8L/100km
Huhtikuussa taas oli paljon matka-ajoa ( n.90km/h) jolloin kulutus 8,3L/100km
toukokuussa on tähän mennessä ollut etupäässä matka-ajoa ja kulutus 8,5L/100km, keskiarvo on siis 9,02L/100km.
Tässä pitää siis huomioida myös mittarivirhe eli kun mittari näyttää 100km on todellinen nopeus n.95km / h.
Oli manuaali kyllä. Jaa että se on vielä liikenteessä, eipä ole siitä autosta vuoteen kuulunu mitään, Vihantiin se silloin möin.romu kirjoitti: Ja tuo Ahosen entinen taisi myös olla manuaali. (On Limingassa nykyisin. Toim.huom.)
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Lähti hiljattain Vihannista. Limingassa näin, ja oli puunatun näköisessä kunnossa.ahonen v kirjoitti:Oli manuaali kyllä. Jaa että se on vielä liikenteessä, eipä ole siitä autosta vuoteen kuulunu mitään, Vihantiin se silloin möin.romu kirjoitti: Ja tuo Ahosen entinen taisi myös olla manuaali. (On Limingassa nykyisin. Toim.huom.)
Mukava kuulla Kuinsahan sen uuden omistajan saisi tänne foorumille houkuteltua?romu kirjoitti: oli puunatun näköisessä kunnossa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89