Vakionopeussäädin ei toimi

Vastaa Viestiin
vilho74
Viestit: 7
Liittynyt: 28.4.2008 19:34
Paikkakunta: heinola

Vakionopeussäädin ei toimi

Viesti Kirjoittaja vilho74 »

Otin mittariston irti kun jahtasin vikaa miksei vakionopeussäädin toimi ja huomasin että sieltä oli katkaistu pari johtoa, musta ja ruskea mitkä kulkee saman muovisukan sisällä, sekä yksi irtonainen keltavihreä johto.Oliskohan noilla yhteyttä siihen säätimeen. En ole vielä löytänyt mistään oikeata piirikaaviota mistä sen voisi tarkistaa
Onko hall-anturin paikka siinä mittarin vaijerin liitoksen vieressä? .neuvokaa viisaammat mersukeltanokkaa.. :help: Auto on ollu mulla vasta pari viikkoa eikä säädin ole toiminut ollenkaan koko aikana. Jotain jännitteitä tulee konehuoneessa olevaan kaasunsäätömoottorin liittimeen, eli ei se vakkari ihan mykkä ole.
Auto on siis w124 250D -89 Autom.
Sitäpaitsi viikko sitten halvaantui matka ja trippi mittari, että sitäki pitäis varmaan yrittää rassata. Eikä vaihdeaskikaan toimi niinkuin haluaisin, mutta se onkin sitten jo eri juttu...
tässä parit kuvat liittyen aiheeseen

Katkotut johdot
Kuva

Onko tossa hall-anturin paikka?
Kuva

Entä onko toi nyt se ohjainboxi vakkarille?
Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onko se vakkarinkorjaus topicci talles? se näillä kuvilla? Mitkäs noiden konkkien arvot olikaan? Vaikka näkyyhän ne kyl noista kuvista.
JarkkoN kirjoitti:10 mikrofaradia (uF) keltaiset
22 mikrofaradia (uF) vihreät
2,2 mikrofaradia (uF) mustat

Kaikille riittää 20 V.
EDIT: Ohje ei päde ainakaan 300E24 malleihin joissa ASR. Luultavasti ei päde lainkaan ASR:llä varustettuihin autoihin. Niissä vakionopeudensäädin on rakennettu ASR ohjainboksin sisään jonka monimutkaisuus ylittää normaalin harrastuskolvailun.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Yksi kuva sanoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Pöytäkuvassa ei ole sivuleikkureita, ne tarvittaisiin.

Ikkunasta näkyy Mersun vanne. Tuuletusikkuna on raollaan ja ulkona on
kirkasta, joten on kesä. Pöydällä olevasta basilikan ruukusta voisi
päätellä, että kyseessä on poikamiehen asunto, samoin kuin
autonkorjausvälineiden levittelystä ruokapöydän liinalle vain Hesari suojana.

Hieno tunnelma: ei ole kiirettä mihinkään, Mersua saa hiukan parannella, ja
homma näyttäisi olevan hallussa. Työn jälkeen voi nauttia oluesta tms.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Jarkko N kirjoitti: Ikkunasta näkyy Mersun vanne. Tuuletusikkuna on raollaan ja ulkona on
kirkasta, joten on kesä. Pöydällä olevasta basilikan ruukusta voisi
päätellä, että kyseessä on poikamiehen asunto, samoin kuin
autonkorjausvälineiden levittelystä ruokapöydän liinalle vain Hesari suojana.
Onkos tuommonen tinaimuri toimiva? Itellä on paremmat kokemukset siitä "langasta", millä ylimääräistä tinaa saa imuteltua.

Niin ja alkuperäselle kysyjälle tiedoksi, että tuo metallinen rasia on tosiaan se vakkarin poksi. Hall-anturin paikasta ei oo tietoa.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Alipaineimuri on minusta parempi kuin kuparisukka, joka sekin toimii hyvin.

Hall-anturi on mittaristossa mittarivaijerin pään kohdalla (taitaa olla
kuvassa). Siitä lähtee johto mittariston taakse, jossa on haaroituspiste. Jos
tarvitsee signaalin esim. navigaattorille tai radiolle, se kannattaa ottaa vasta
haaroittimelta.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”