nyt kysyisin teiltä kokemuksia. Eli olisi kesäloman aikana tarkoitus katsella vihdoinkin se farmari isälleni ja tässä nyt mietin että kumpi nyt olisi loppupelissä parempi vaihtoehto.
E300TDT vai E300TD 24V. nopeasti katsottuna tehoa ero on vain 11hv tehdasluvuissa.
Huomaako ajossa huomattavaa eroa kyseisten autojen välillä?
Miten kestävyyden laita?
Entä kulutus?
Kumpi käytännöllisempi E300TDT vai E300DT 24V?
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kumpi käytännöllisempi E300TDT vai E300DT 24V?
220.128 Black devil
Eroa on turbodieselin eduksi huomattavasti enemmän kuin 11 hv tehoero antaisi olettaa - väännössä kun on eroa yli 60 Nm...eli huomaa.Huomaako ajossa huomattavaa eroa kyseisten autojen välillä?

Kumpikin kestää oikein huollettuna ja käytettynä melkoisia kilometrimääriä.Miten kestävyyden laita?
Samoissa.Entä kulutus?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1949
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikös noissa 300TDT-koneissa ollut joku tyyppivika, olisiko ollut ykkössylinterissä. Joskus tuli tuollainen ostettua "sisäänajettuna" ja siihen mennessä oli jo uusi moottori vaihdettu.
Tuskin nykyisin liikenteessä olevissa enää tätä ongelmaa ole, ne joita koskee on jo korjattu ennen tai jälkeen hajoamisen.
Muuten kyllä tosi modernin tuntuinen kone. Tehoja ensi kertaa dieselissä kohtalaisesti mutta kulutus 4-matikillakin melkein olematon. Olisin yllättynyt jos tuo bensamalli pääsee samoihin arvoihin (mutta siitä ei ole kokemusta).
Tuskin nykyisin liikenteessä olevissa enää tätä ongelmaa ole, ne joita koskee on jo korjattu ennen tai jälkeen hajoamisen.
Muuten kyllä tosi modernin tuntuinen kone. Tehoja ensi kertaa dieselissä kohtalaisesti mutta kulutus 4-matikillakin melkein olematon. Olisin yllättynyt jos tuo bensamalli pääsee samoihin arvoihin (mutta siitä ei ole kokemusta).
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1949
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Sorry vaan mutta meikäläisen muisti ei riitä noin kauas millään. Koneen vaihtokin osui edelliselle omistajalle (joka myi auton heti vaihdon jälkeen, ihan turhaan pelkäsi uusia ongelmia).dealer kirjoitti:Oho, muistatko tarkemmin millainen ?Eikös noissa 300TDT-koneissa ollut joku tyyppivika, olisiko ollut ykkössylinterissä.
Joissain Mersun dieselkoneissa kannentiiviste pettää öljykanavasta ykkössylinteriin muttet varmaankaan sitä muistele, sehän ei koko konetta hajota.
Olen nähnyt niitä kannentiivistejuttuja (kuvissa) mutta kyllä tässä piti olla joku vakavampi juttu, en lähde tarkemmin veikkailemaan kun en tosiaan muista. Sen verran vielä että en kyllä sotke tätä siihen ässän 350D-koneen ongelmaan.