Ensimmäinen mersuni.

Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Ensimmäinen mersuni.

Viesti Kirjoittaja Stide »

Piti hankkia pieniruokainen premium auto. Tällainen sattui sitten kohdalle.

Kuva

Maalauksen jälkeen, kylkilistat tuli samalla.
Kuva

Valot paikoilleen niin ei näytä niin pappamallilta.
Kuva

Kuva

Kuva


Vanteet sain eilen ja piti kokeilla mahtuuko alle. Vakio alustalla näyttää hieman maasturilta mutta mahtuu ainakin tuossa pyörimään. Toivottavasti mahtuu takanakin. ( 225/40/18 et35)
Eipähän tarvitse töyssyihin hidastaa, jos tuon saa liikkeelle tuolla rengastuksella


Kuva
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nättiä tulosta! minä kyllä madaltaisin autoa noilla vanteilla pari senttiä. Nii ja mites olis jos laittaisit tummat sivu ja etuvilkut?

Niin ja tervetuloa foorumille!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Joo sivuvilkutkin olivat menossa paikoilleen mutta olivat jo sen verran haperoa, että klipsit oli murtuneet.

Autohan on jo sisäänajettu vm 1989 ja matkaa taittunut 633tkm.
Kulutus on pysynyt 7litran huiteilla myös kaupunki ajossa.

Hehkutkin sain vaihdettua ihan ite alle 2h, enkä ole koskaan tiisseliä räpeltänyt. Luin vain täältä kauhuscenaariot miten auto suurinpiirtein räjähtää :lol: kun alkaa hehkuja vaihtamaan mutta se meni helposti ilman vastoinkäymisiä.

Ja kiitos, hetken olen foorumia seurannut ja näyttää että täällä on tähdellistä herrasmies porukkaa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Onnea tähdellisen hankinnasta. :D
Stide kirjoitti: Näyttää että täällä on tähdellistä herrasmies porukkaa.


Sitten on meitä toisinajattelijoita. 8)
Kein siknatuur
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2330
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Sampo N. kirjoitti:Onnea tähdellisen hankinnasta. :D
Stide kirjoitti: Näyttää että täällä on tähdellistä herrasmies porukkaa.


Sitten on meitä toisinajattelijoita. 8)

Joo niin on, siitähän kaikki sen vamman tunnistaa.Vähän niinkun "taapero" rikollisen moottoripyörä jengin liiveistään.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Heti pääsin sisään mersuiluun kun auton sain. Öljypohja vuoti useammasta kohdasta. Hehkut olivat himmenneet kaikki ( silti -26C pelkällä roikassa olemisella sain käyntiin)
Sitä mukaan kun vuotoja tilkitsee niin jostain alkaa kuitenkin tippaseen. Kun mitään haisevaa tummaa nestettä ei enää maahan tipu niin sitten alkoi rengas vuotamaan.. Ei tuon kanssa aika pitkäksi tule. Aina se jotain keksii millä omistajaa pitää virkeänä kun ei se sitä voi kulkupuolella tehdä :wink:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kylläpäs koki nopean ja edustavan muodonmuutoksen autosi. Ainoa huono puoli ettei tuolla varmaankaan pääse enään linttaklubiin :lol:

Tervetuloa foorumille :pappa:
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

-juu ei kun on niin fiini ellei sit ole niin ajettunu et pohja puuttuu ;)
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

XUX63 kirjoitti:Kylläpäs koki nopean ja edustavan muodonmuutoksen autosi.
Kyllä!
Valot paikoilleen niin ei näytä niin pappamallilta.
Respect! :halm:
Nii ja mites olis jos laittaisit tummat sivu ja etuvilkut?
Tuosta :arrow: http://www.kiiltovaunu.org/backlight-mu ... -2856.html
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Noista korokekumeista on joka paikassa juttua, tuleeko ne siis jousen alle vai päälle, jonka ympärille asennetaan sitten pohjaanlyönti kumi joita kaikkia on 4 eri sorttia. :?:
ps. kuva ois kiva
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Korokekumi tulee jousen päälle ja niitä on tosiaan neljää eri paksuutta.
Paksuus selviää nystyjen lukumäärästä jotka ovat kumin kauluksessa, jonka reuna näkyy jousikupin ulkopuolelle kun katsoo jousta alhaalta ylöspäin, siinä kohtaa missä jousi sukeltaa jousikupin sisään.

Pohjaanlyöntikumi on sitten eriasia.

Kuvaa ei valitettavasti ole mulla laittaa.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo eli ykkösen kumi on 8mm paksu ja nelonen on 23mm. korkeuseroa tulee n. 30mm

kuvassa "kakkoset", eli ne nystyrät ympyröity. näkyy myös vasemmalla nuo kaks nystyrää.
Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Kiitos nopeista vastauksista. Pitää käydä katsomassa mitkä siellä on nyt paikoillaan.

Joo olihan siellä pari nystyrää edessä, ja takana taisi olla 1.

Lokasuojan reunasta vanteen keskiöön on n.38cm joka renkaassa.

Käytin vielä tuota 18" edessä paikoillaan ja renkaan ja kaaren väliin jää 8cm
Ja se näyttää aika korkealta.
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Kuva
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tuo on hyvä noin! eipähän raavi kumit sisälokariin routaheitossa tai pohjamuovi pihatien polanteeseen :ope:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Arto N kirjoitti:Tuo on hyvä noin! eipähän raavi kumit sisälokariin routaheitossa tai pohjamuovi pihatien polanteeseen :ope:
Ei tarvi hidastekorokkeisiin ajaa etanavauhtia. Pohjamuovia ei edes ole :D
Kyllä tuolla tämän kesän ajelee.

Kyselin katsastuskonttorilta renkaiden katsastusta niin ottavat ihan normaalin muutoskatsastuksen hinnan n.50€ siitä että katsovat, että onpa komea ja tulostavat uuden otteen.
Avatar
antti__k
Viestit: 420
Liittynyt: 20.2.2008 16:47
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja antti__k »

varmaan näinki tämän vappuna harrasteajoneuvo miitissä ja on kyl jokusen kerran tullu vastaanki.
kukas tämän muuten on maalannut? omaki pitäis joskus jollain maalauttaa :roll:
® Mesen 199-klubi
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

antti__k kirjoitti:varmaan näinki tämän vappuna harrasteajoneuvo miitissä ja on kyl jokusen kerran tullu vastaanki.
kukas tämän muuten on maalannut? omaki pitäis joskus jollain maalauttaa :roll:
Laitoin yv:tä
Avatar
Mr_ilez
Viestit: 138
Liittynyt: 26.4.2012 13:14
Paikkakunta: West coast

Viesti Kirjoittaja Mr_ilez »

Lainaan tätä topicia sen verran, että laitan omastakin (ja ensimmäisestä) mesestä kuvia. Kyseessä on -87 2.3 CE. Auton perä on joskus maalattu, ja vaatisi myllytyksen, että saisi sävyeron pois ovista ja keulasta. Varusteina melkein kaikki muut paitsi ilmastointi. Eikö tästä vois tehdä muutenkin sellasen "ensimersu-topicin"?
Pari fotoa:
Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Mr_ilez kirjoitti:Lainaan tätä topicia sen verran, että laitan omastakin (ja ensimmäisestä) mesestä kuvia. Kyseessä on -87 2.3 CE. Auton perä on joskus maalattu, ja vaatisi myllytyksen, että saisi sävyeron pois ovista ja keulasta. Varusteina melkein kaikki muut paitsi ilmastointi. Eikö tästä vois tehdä muutenkin sellasen "ensimersu-topicin"?
Kannatetaan. Noilla muilla on ollut kymmeniä mersuja jo vuosisadan vaihteesta. Tänne laitettaisiin tunnelmat ensi "purasuista" :lol:
Avatar
Mr_ilez
Viestit: 138
Liittynyt: 26.4.2012 13:14
Paikkakunta: West coast

Viesti Kirjoittaja Mr_ilez »

Vedin pintaan Turtle waxin puhdistusvahan ja mustan värivahan niin vähän autto tuohon sävyongelmaan :D

Kuva
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Pakkasta ja sitä rataa

Viesti Kirjoittaja Stide »

Joo tuli sitten pakkaset ja ongelmat.
Töistä lähtiessä kytkinpoljin jäin pohjaan ja sitä hieman säikähti että mikäs nyt uudessa autossa. Pääsin kuitenkin kotia kivasti 3. vaihteella ajellen enkä uskaltanut pysäyttää autoa lainkaan. Kotona ajoin lämpimään talliin. Seuraavana päiväna taas toimi mutta kytkimen työsylinteri ilmeisesti tippasee kentälle. Pari kertaa piti kytkin nostaa omin voimin lattiasta.

Kävin hakemassa jo pääsylinterin varaosakaupasta ja joku oli sattunut hakemaan viimeisen työsylinterin just mua ennen. Eli en ollut ainoa jolle ole samainen ongelma tullut. Eli maanantaille menee remontin alku.

Oisko jotain vinkkejä kun alan noita vaihtelemaan mitä kannattaa ottaa huomioon. Tarviiko nestettä varata, ilmauksesta lukasin jo mitä löytyi.
Lähteekö järki pää- vai työsylinteriä vaihtaessa?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Vaihda pääsylinteri, eiköhän se sillä kuntoon tule? Selkä siinä menee kun kynnyksen päällä makailee mutta ei muuten ihan kauhea homma. Jollain lukkopihdeillä letku ennen sylinteriä kevyesti tukkoon ja sylinteri vaihtoon. Minulla ilmaus on aina sujunut ihan vain työsylinterin kupeesta ruuvia aukasemalla ja valuttamalla. Oikeinhan se pitäs jarrujen avulla ilmata mutta eipä ole ikinä tarvinnut. Ja joo, ohan sitä nestettä hyvä olla varalla.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulla on pikkasen samaa vikaa, ja syynä vetinen jarruneste, eli nesteet ekana vaihtoon sitte keväämmällä katellaan muitten osien vaihtoa.

Jos polkimessa Ei tunnu muuten jäykkyyttä tai kytkin ota kinni joko ylhäällä tai alhaalla ja on polkiessa kevyt paitti pakkasella ni ainaki mulla on riittäny se että nesteet vaihtelee uudempiin ja koittaa valuttaa aivan kaikki pois, ite annoin viimeks yönyli valua purkkiin ja aamusella uutta peliin, ja hyvin toimii kuulemma vieläkin, möin eräälle foorumilaiselle sen mersun.

ja aina ku vaihtaa niitä jarru tai kytkin sylkkyjä kannattaa vaihtaa ne nesteet uusiin, varsinki jos jostaki kohtaa tippassu ja sylkky vuotanu, se SAATTAA tehä niinko mulla eli oli vaahtoa enempi ku laki salli, ja syynä oli uuden sekä vanhan vettä sisältäneen nesteen sekoitus.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Nesteethän saattaa olla vaikka alkuperäiset. Viimetalven -30 pakkasille ei oireita ollut, mutta nyt on satanutkin vettä viimeiset 2kk, joten kosteus ja lämpötila erot ovat varmasti tuottaneet kosteutta nesteeseen.
Mulla voi auttaa hetken tuo että on lämmin talli. Sitten pakkasessa saa jännittää että milloin jäätää.

Pitää valutella vanhat pois ja laitella uudet. Jos inspis iskee niin vaihdan viikonlopun aikana tuon pääsylinterin ja maanantaina kun saa sen toisen niin sitten sen.

Ompahan muutama murhe vähemmän kun menee konttorille näyttämään. Sekin pitäisi joulukuun aikana suorittaa.
Tuntus että välivuosi olisi paikoillaan..
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

No kytkimen työ ja pääsylinterin sain silloin vaihdettua. Pääsylinterin liitin oli erittäin tiukassa ja vaikea saada voimaa, ettei samalla katkaise putkea. Onnistui kuitenkin.

Nyt alkoi autosta kuulumaan todella suuri ulina ja vinkuna. Toisessa pyörässä oikealla edessä on pientä välystä laakerissa tuntunut joten vaihdoin sen. Ei auttanut. Vaihdoin sitten toisellekkin puolelle ja herkistelin jarrut ja vaihdoin palat. Hieman ujellus on pienentynyt. Hankala vaan paikallistaa ääntä.

Sitten katsoin takapaloja ja kokeilin pyöritellä rengasta. Rohinaa kuului vaikka satulan otti irti. Tiedä sitten onko käsijarrun kengätkin loppu.
Takapalat oli lopussa ja jouset mureni lattialle. Tapit jotka pitää lyödä pois on aika surkean näköiset mutta eipä nuo kaupassa maksaneet kuin 5€

Toivottavasti saa irti. En haluaisi ostaa ainakaan molemmille puolille uutta satulaa.

Ja jos tuo ujellus sitten kuuluu perämurikasta niin mitä sitten. Koko auto paaliin?
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

Ja jos tuo ujellus sitten kuuluu perämurikasta niin mitä sitten. Koko auto paaliin?[/quote]

etit sitten äänettömän perän siihen, tarjontaa on kyllä ja hinnat ei enää päätä huimaa.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Naapurikunnassa näyttäisi perä olevan 100€ myynnissä. Eli ei paha. Hyvä tietää.
Tutkitaan kuitenkin ensin takapaan jarrupuoli kuntoon. Pitää ne laittaa joka tapauksessa.
Avatar
Stide
Viestit: 28
Liittynyt: 08.4.2012 12:30
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Stide »

Eilen ulina voimistui jo niin suureksi että alkoi radiosta loppua tehot sen peittämiseksi :D

Nyt tuntui, että ääni tuli kuskin ja vänkärin välistä. Onko tuo kardaanin tuki laakeri siellä main tai mitä laakereita siellä olisi joka saattaisi huilun ääniä tuottaa.
Perästä se ei kyllä kuulunut, tyttö yritti paikantaa ääntä takapenkillä myös
:)
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Kartaanin tukilaakeri on justiisa siinä etupenkkien takakiinnitysten tienoilla, kannattaa uusia kerralla kannatinkumi ja laakeri, nämä on nätit vaihtaa. :)

Vinkkinä: Kartaanin etupätkää ei tarvi irrottaa, kannatinkumen ja takapätkän irrotus riittää, lähtee sitten booreilla irti.

Etu- ja takapätkässä on semmoset viivat sielä boorien kohasa, semmoset niinku migillä ois vetästy saumaa muttei kumminkaan, toisesa pätkäsä = ja toisesa - ja nuo viivat pitäs saaha niinku vastakkain sinne. 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”