tyhtis laittoi mersun ihtelle.

Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Jousisarja on helppo vaihtaa laatikon öljynvaihdon yhteydessä, joutuu öljypihjan irrottamaan, laatikon etupäässä on sellainen peltilätkä neljällä ruuvilla kiinni, se varovasti auki ettei vanhat osat leviä pitkin kyliä,janäkee niitten järjestyksen sitten uudet hilut sisään ja öljypohja paikalleen, se luukku kannattaa jättää yhdellä ruuvilla kiinni että kääntää sen vaan sivuun, helpottaa asennusta, 124-voimansiirto topikista löytyy kuvakin minkä luukun alta jouset löytyy.
Once you get fat you never come back.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

terve nyt kun tullut enemmän kilsoja mersuun niin laatikko tuntuu toimivan paremmin kokoajan eli tuo vaihteen venyttäminen kakkoselta kolmoselle on kadonnut melkein kokonaan.

Mietiskellyt että mistä kaikkialta menee alipaine letkuja laatikolle voisi käydä net läpi ettei varmasti ole vuotoja missään ja sitten vielä tuo modulaattorin säätö??

tehdäänko niin että höllättää pultteja lappu lattiaan ja käännettää kellon suuntaan niin pitkälle kuin menee ilman väkivaltaa??

Toinen sitten tuo laatikolle menevä vaijeri miten sääjettää ns oikein?? nyt on melkoisen löysällä minulla eli herkästi törkkää isomman pykälän päälle ja ei kovin herkästi ilman kikdownia vaiha pienempää vaihtaa kylläkin.

Ja oli tohkeissaan tullut ensimmäiseen viestiin yksi t liikaa eli tämähän on vapari 24 venttiilinen diiseli. pirun riski ja hyvä menemään joten en uskalla edes kuvitella turboa kuin huilaa!!!

kesän päälle jos ylimääräistä on niin käytän vielä ppd:llä tuon niin saapi pumpunkin kohilleen varmasti ja ehkä pikkuisen hönkää lisää kun ei tule putken nokasta mittään!! :roll: :roll:

sitten vielä yksi kymysys miten tämmöisessä kun vie katsastukseen saako näitä ryntäyttää paikoillaan?? kun tuttu jolla on kanssa 300 sedani turbo automaatti ja puhui että hällä konttori teki loota remontin kun oli ryntäyttäny sen kolmekertaa ja ajanu nosturille oli laatikosta alkanu tulee öljyt pihalle....
tietäisi ite sanoa asiasta jos näin on että ei esim p:llä saa ryntäyttää tai vastaavaa??
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

jassoo nyt tuli ensimmäiset ongelmat mersun kanssa.
Eli töötti huutelee omia aikojaan kun kääntää rattia eli vissii pääsee maadottaa väärään aikaan ------> johto vika??
miten tuommoinen bäkillinen ratti irroitettaan ettei tule silmille yms vahinkoa tapahdu??

Muuten tuntuu mersseedes pelaavan niinku pitääki ihan pikkuisen tuntuu jäähytys nestettä hukkaavan ei jätä tippaa alle (vissii lämmityslaitteen kenno vuotaa) laittaa käyntii nii aina menee vähän huuruu tuulilasi ja tuoksahtaa makialle.
Pitäisi vaihtaa kenno mutta onko kui halvatunlainen homma jätänkö suosiolla jollekkin toiselle??
Laatikkookin olen hakenut sen jousisatsin mutta ei ole tullut vaihdettua vielä kun oppinut höllään kaasua sopivasti niin vaihtelee nii nätisti kakkoselta kolmoiselle.

Kiitoksia jo nyt avusta paljon!!
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Akku irti 15min ja 4 torxia ratin takaa.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”