Vanja-enon työkaverin ex-S124 300TD -91

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ilmastointi ei lämpimien kelien tultua jäähdyttänyt enää kunnolla. Joten tuttuun paikkaan Mäntsälässä vein täytettäväksi. Tiedossa oli että talven jäljiltä näin vanhassa saattaa aineet olla karanneet, näin myyjä varoitteli jo ostettaessa. Oli itse joutunut vuosi sitten keväällä täyttämään. Kun ostin tämän viime vuoden elokuussa, pelitti ilmastointi hyvin. Täytön jälkeen ei viilennä nopeasti eikä tehokkaasti vaan joten kuten. Omaa laiskuutta oli tietty ettei viittinyt talvella käydä jossain lämpimässä hallissa käyttämässä kylmästointia, joten nyt on sitten joko tiivisteet koppuroita tai joku venttiili jumissa. Kompura pyörii (koska järjestelmä on nyt täynnä) ja ilmastoinnin flekti toimii.

Tämmöstä tää näitten vanhojen autojen kanssa on, mutta muuten varmari pelittää hyvin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Cee220
Viestit: 473
Liittynyt: 02.12.2010 17:44
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja Cee220 »

kävin kans verkonpainon kylmästöinnin täyttämässä,mäntsälässä,eilen, :shock:
pelas kyllä jo aikasemminkin,muttaku oli halapaa!talteen otettiin 800g,täyttö 1000g.onhan kauhea ero :!: mitattiin ilmaräppänästä kojelaudasta puhallusilman lämpö,mittari näytti +3 :huh: on kait ainoo kohta romussa,joka toimii oikein!
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Vanja toivo ettei tuu samanlainen remontti kun mulle meinaan sisäkennon vaihto

Kuva

Kuva
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Taitaa jäädä sisäkenno vaihatamatta mulla, paitsi jollen saa lottovoittoa ja sitten tuon sen sulle vaihdettavaks :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:Taitaa jäädä sisäkenno vaihatamatta mulla (jos vika siinä nyt edes olisi), paitsi jollen saa lottovoittoa ja sitten tuon sen sulle vaihdettavaks :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

hotari kirjoitti:Vanja toivo ettei tuu samanlainen remontti kun mulle meinaan sisäkennon vaihto
Äläs nyt
hotarilla olisi päivitetty purkuohjekkin
malttais vain kertoa meillekkin :wink:
autodidakti
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

felmit kirjoitti:
hotari kirjoitti:Vanja toivo ettei tuu samanlainen remontti kun mulle meinaan sisäkennon vaihto
Äläs nyt
hotarilla olisi päivitetty purkuohjekkin
malttais vain kertoa meillekkin :wink:
Virallinen työaika autodatan mukaan lämmitin kotelo irti kiinni on 8,0 tuntia
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tuli tuossa reilu viikko sitten tasan 400 tkm täyteen eli enää 100 tkm niin on sisäänajo suoritettu :lol:

Kaasuvaijeri edelleen vaihtamatta ja takajarrupalat (ei rahise vielä), voisi säästellä rassausmiittiin :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:Kaasuvaijeri edelleen vaihtamatta ja takajarrupalat (ei rahise vielä), voisi säästellä rassausmiittiin :wink:
Kas kas, sain aikaiseksi vaihtaa nuo takajarrupalat tänään. Hyvin liikkui vielä satuloiden männät ja palat menivät helposti paikoilleen.

Kaasuvaijerin vaihto saa jäädä rassausmiittiin sentään :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Elikkä Rassausmiitissähän se vaijeri sitten vaihtui sutjakasti. Kiitokset asianosaisille jaettu Rasuummiitti topiksissa.

Pitäis seuraavaks varmaan miettiä mitä tuolle tasonsäädön pumpulle tekis. Wolfie tuon myllyttää loppuvuodesta, joten ulkonäölliset seikat ovat kohta kunnossa :wink: Niin, ja se pakoputen keskiosa varmaanniin pitäis vaihtaa semmoseen joka ei pörise :idea:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Varsinkin kostealla kelillä (lue = sateella) alkaa pyykijät temppuilemaan. Joko ei tihku toimi, ksijussi ei ruuttaa tai sitten hitain jatkuva nopeus jää päälle, ettei saa muuten stoppiin kuin sammuttamalla auto. Välillä ei vilkku toimi tai sitten se sirisee ja vilkuttaa ziljoonasti. Tämäkin korjaantuu sammuttamalla auto ja käynnistämällä uudestaan.

Lienee tuo monitoimiviiksi tulossa tiensä päähän?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

mietin: mitähän virtalukon pohja vaikuttaa asiaan? Jos avainta heiluttelemalla korjaantuu 8)
Sulakkeet olet varmaan ensimmäisenä vaihtanut :idea:
Viiksikin on vaihtolistalla kärkipäässä
autodidakti
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Rikkinäinen monitoimiviiksi voi aiheuttaa mitä jännimpiä ominaisuuksia, kokemuksia on kahdesta rikkinäisestä. mm. nämä mainitut vilkku ja pyyhin ongelmat.

ennen vaihtoa nopea tapa on kokeilla vaihtoviiksellä, liittimen löytää ratin alta kun irroittaa potkusuojan. jos on rikki niin sitten vasta purkaa ratin pois :)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

felmit kirjoitti:mietin: mitähän virtalukon pohja vaikuttaa asiaan? Jos avainta heiluttelemalla korjaantuu 8)
Sulakkeet olet varmaan ensimmäisenä vaihtanut :idea:
Sulakkeet vaihdettu heti kun ekan kerran oireili jo aikaa sitten, sekä tietty kontaktipintoja putsailtu.

Kokeilen tuota virtalukkohommelia kun seuraavan kerran oireilee.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tämmönen syssynen kuva tuli otettua kun naapurin puolella on komiat värit vaahterassa...

Kuva

...nii ja tuo sininen Cee on sitte kans naapurin :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mutta huomasinpa että tähän kuvaan tuli taustalle sateenkaari :D

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:
felmit kirjoitti:mietin: mitähän virtalukon pohja vaikuttaa asiaan? Jos avainta heiluttelemalla korjaantuu 8)
Sulakkeet olet varmaan ensimmäisenä vaihtanut :idea:
Sulakkeet vaihdettu heti kun ekan kerran oireili jo aikaa sitten, sekä tietty kontaktipintoja putsailtu.

Kokeilen tuota virtalukkohommelia kun seuraavan kerran oireilee.
Alkoi häiriköimään taas, avaimen heiluttelulla ei mitään vaikutusta. Sammutin auton ja käynnistin, vika poistui.

Paljonko nuo uudet monitoimiviikset muuten maksaa?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
t.eskola
Viestit: 183
Liittynyt: 05.1.2011 21:41

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

75eur, vuoden on ainakin toiminut itellä moitteetta:

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/488074/0

Topran luki paketissa :x

Jos tarvii bägillisen malliin, niin näkys maksavan muutaman ecun lissää.

KL-varaosissa näkyy maksavan vanhemman mallin viiksi 92,60

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28101/825
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kiitos tietojen kaivuusta. Täytynee ennen talvea ostaa uusi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

kannattaa vaihtaa ajoissa
voi antaa myös voimasauhuja ulos
autodidakti
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

On tuo keskipönttö pakoputkistossa pörissyt jo aika monta tovia ja pitäähän se ennen leimaa laittaa kuntoon. No, tänään kävin Hotarilta noutamassa KL:stä tilatun uuden keskipöntön (Eberi). Tässä on joku tehnyt pakoputkijumppaa aika hiljattain, sillä etuputki ja putki + takapönttö ovat aika tuoreen näköiset. keskipönttöä on hitsailtu ja paikkailtu urakalla. No, eiköhän tuo kohta vaihdu tuohon uuteen niin vaimenee äänet taas normiksi.

Samalla vaihdoin myös hieman vuotavan jäähdyttimen korkin uuteen, niin loppuu se vähäinenkin nesteen hukkaus...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Nyt on keskipönttö vaihdettu ja siisti hiljaisuus vallitsee satalankussa :D

Seuraavaksi tasonsäädön pumpun tiivisteiden ja stefan kimppuun niin saa konepuolta siistimmäksi. Niin ja sen monitoimiviiksen vaihto seurnnee sitten sitä, eipä käy aika pitkäksi.

Apropoo, on ilmastointikin osoittanut merkkejä heräämisestä. Ainettahan järjestelmässä on ja kompura + flekti pelaavat... On vaan tullut näinä syksyisten aurinkopäivien aikana kokeiltua ja todettu etä kas, toimii...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

No niin, nyt on tasonsäädön pumpun tiivisteet yms. vaihdettu, sekä samalla vaihdettu tasonsäädön öljyt Roiston Mekkaan tekemien ohjeiden avulla. Noilla ohjeillä pärjää hyvin, mikäli on tottuneempi auton huoltaja-korjaaja. Tämmöiselle harvemmin räpeltävälle liittäisin nuihin Roiston ohjeisiin pari täsmennystä.
Roisto kirjoitti:Pökäle on kannessa olevassa laipassa kiinni neljällä 5 mm:n kannalla olevalla kuusiokolopultilla (allaolevassa kuvassa sinisellä). Sitten vain kiskaisu, ja laitteen saa kantaa sisälle purettavaksi, jos hellasärö antaa myöten. ;-)

http://img.photobucket.com/albums/v514/ ... ansi_3.jpg http://img.photobucket.com/albums/v514/ ... ansi_2.jpg


Pumppu aukeaa, kun loput kaksi pulttia aukaisee (punaiset nuolet) ja kampeaa puoliskot erilleen.
Huomioitavaa on tietenkin, että pökäleen alla oleva laippa ei lähde irti ennenkuin pökäle on irrotettu, sillä pökäleen alla on piilossa laipan kolmas kiinnityspultti (10mm).

Lisäksi huomioitavaa pökäleen irrottamisessa on se, että ne tekstissä puheenaolleet 4 kuusikoloa kannattaa avata ensin vain sen verran, että tietää saaneensa kuusiokolon auki. Tämä siksi, että jos otat ne kaikki neljä kuusiokoloa auki ja pökäleen pois paikaltaan, niin ne kaksi punaisella merkittyä kuusiokoloa ne voivat olla aika jumissa. Ja jos ovat tosi jumissa, niinkuin minulla oli, niin on aika haastavaa yrittää vääntää niitä auki ilman ruustukkia pökäle käsissä.

Joten siniset kuusiokolot ensin hieman auki ja sitten heti perään punaiset kuusiokolot hieman auki. Sitten pökäle vasta pois kannen päästä. On helpompaa sitten aukoa ne punaiset kuusiokolot pökäleen ollessa irrallaan, kun ovat valmiiksi löysällä.

Vanha stefa on aika tiukasti kiinni ja kuten Roistokin sanoi, se uusi stefa mnee tosi helposti vinoon.

Mutta, homma on nyt tehty ja ainakiin vielä ei mistään vuoda mitään.

Seuraavaksi öljyn ja naftasuodattimien vaihtoon, sen jälkeen savumittaukseen.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

näissähän tuo uusi ilmastoinnin aine ei pysy kovin kauaa sisällä.letkujen kautta haihtuu pois nopeasti.kuulema.
joku vanhan "aineen" täyttäjäkin vielä löytyy ainakin karjalasta.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanhaa ainetta tännekin on heitetty ihan melkein naapurissa on mies joka homman hoitaa :wink:

Tasonsäädön pumpun remppauksen yhteydessä jäi sitten ASD:hen ilmaa kun hieman naputteloo. Pitäis päästä kohtapuoliin nosturille ilmaamaan perä... Ei kai tuo nyt pienestä ajamisesta säry, vai... :huh:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

voi olla se asd paineakku joka naputtaa.muutenhan tuon pitäis ilmaantua itsestään.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

janttu kirjoitti:voi olla se asd paineakku joka naputtaa.muutenhan tuon pitäis ilmaantua itsestään.
Teppokin tuota vikaa tarjosi, mutta nyt on naputus loppunut kuin seinään ihan tekemättä mitään... Ihmeparantuminen??? Miten tuo akku pelaa? Jos naputus palaa niin täytyy vaihtaa heti ekana.

No, tänään...tai siis eilen loppuillasta tuli pestyä alustasta isoimmat ylimääräiset öljyt pois. Samointein vaihdoin sitten öljyt ja ilmansuodattimen. Enää uupuu leimalle savujen mittaus (Hotari here I come) ja parkkivalon vaihto...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eilen kävin Hotarilla savut mittaamassa ja ihan hyviä jotain nolla pilkku jotain näytti, joten sen puolesta valmis leimalle. Lopputsekkauksessa näytti toinen parkki olevan palanut, joten yritetään saada aikaa aaton aatolle... Saattaisi olla hoppu leimata kun voipi olla että pistän tämän myyntiin, kun jotain mieeeelenkiintoista näköpiirissä :wink:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eipä ollut toinen parkki palanut, vaan ihan huono kontakti.

Takavalon lamppukiskon paikallaan pysymisessä on ollut ongelmia, sieltä kun on se muovinen kiinnitinknipsu mennyt poikki, tuttu vaiva varmaan kaikille satalnkkuvarkun omistajille. Tähän asti olen tyytynyt klassiseen "jeesusteippi" kiinnitykseen, mutta kun se ei tahdo pysyä viikkoa paria kauempaa kiinni. Tein sitten näppärän reikänauha kiinnityksen takavalon ylempien kiinnitysruuvien alle ja hienosti pysyi paikallaan. Tosin heti kun olin se ruuvannut paikalleen, niin työnjälkeä ihaillessa huomasin että nimenomaan takavalon lamppu oli sitten pimennyt. Eli uusiksi irti ja uutta polttimoa paikalleen.

Tänään leima puolen päivän aikaan ja odotellaan tuomiota, saapi nähä miten käy, ei pitäisi hirveästi olla mitään vikaa kun pakokaasutkin ovat jo mitattu.

Jos tämä menee läpi, niin illalla vaihtaa tämä omistajaa ja tilalle tulee "todellatilapäinenimpotenttikulkine", kunnes eräs tietty jännittävä orastava kauppa ratkeaa suuntaa tai toiseen. Jollei se vekotin päädy minulle, niin alkaa uuden käyttörakkineen metsästys... Palaamme aiheeseen...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

No niin, hyvinhän tuo katsurille kelpasi. Kaikki muu oli priimaa, etenkin jarrut, mutta pari korjauskehotusta tuli. Toinen sumuvalo näytti liian ylös, mutta katsurin läsnäollessa säädin näyttämään oikein. Isommat viat oli sitten kuitenkin vain korjauskehotuksia eli kardaanin tukilaakerin vaihdettava kuten myös oikean puolen takapyöränlaakeri... olinkin jo alkanut ihmettelemään sitä lievää ääntelyä takapäästä.

No, tänään ei vielä Mersu vaihda omistajaa, sillä vaihdan/vaihdatan nuo vialliset osat ja sitten menee uudelle omistajalleen (ei meseläinen) Keravalle.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”