300 tdt looda

Vastaa Viestiin
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

300 tdt looda

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Jees elikkäs nyt on sit saatu "uusi" laatikko koneen jatkoksi peräänpäin.
mutta sellainen ilmeni että ei vaihda kuin aikas korkeilla kierroksilla vasta ylöspäin. 55 kmh niin vaihtaa kolmoselle kun tasaisesti ajaa. sitten neloselle ei vaihda kuin vasta n 100 kmh ja jos 80 alueella tulee joku vähänkin isompi ylämäki niin se vaihtaa heti kolmoselle ja pohottaa sillä niin kauan kuin taas on reilut sata vaihtia.

Elikkäs olisko tietoo mistä voi muuttaa sitä missä se vaihtaa? jostain laatikon öljypohjasta se on mutta tarkempaa selitystä (kuvia!) :) ja siitä kysymys, että jos sitä pienentäää sieltä niin pienentääkö se samalla kaikkien vaihteiden kierroksia, että koska vaihtaa vai aina vaihde kohtaisesti :)

Kiitokset ja kumarrukset hyvistä vastauksista :)
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Laatikolta tulee vaijeri kaasuvivustoon ja sitä vaijeria löysäämällä siirtyy vaihtokohta alemmas.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
jalta
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2012 22:51

Viesti Kirjoittaja jalta »

Tere.

Uutena täällä toljailen ja kysymykseni kuuluu. Minulla on 124 250E diesel farkku automaatti, mistähän johtuu ettei laatikole tule alipainetta?? :roll:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ootko selvitelly mihin asti alipaine tulee?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
jalta
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2012 22:51

Viesti Kirjoittaja jalta »

No joo enpä ole selvitelly. Eräs ammattiseppä sitä tutki ja sanoi osat mitä olisi vaihdettava. Toinen kyllä vaikuttaa kylmästä koneesta kun lämpiäää, niin kierrokset pitäis madaltua, toimii päinvastoin, tuo osa on vitoshehkun alla ja vaihdettu. Toinen vaihdettava on ruiskupunpun kupessa, vaihdettu tosin käytetty, eikä laatikolle tule alipainetta.

Tuosta kylmänä käynistymisestä, apukuskin puolella, ilmanputsarin alla on jokin mötikkä, kun moottori alkaa lämmetä, siitä kuuluu tussahdus ja kierrokset nousee. Toisen putken kun ottaa irti niin käynti rauhoittuu, sama kumman irroittaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”