Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Leimattu, nou hätä. Katalysaattori vetelee viimesiään.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tekisi mieli vaihtaa jäykempää jousta eteen ja tiputtaa hieman perää kun tuo perä tuppaa olemaan ilmassa kiitos kevennysten. En halua siis madaltaa, vaan kaipaisin vähemmän rungonkiertoa mutkiin ajettaessa. Onkos 300 turbodieselin etujouset jäykempiä vai kannattaa ostaa viri alustasarjaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sanoja jousia on turbodieselissä. EPC mukaan voi valita jäykimmän vaihtoehdon, mutta sen lyhentäminen on sitten hankalaa koska jousen kierre on keskiosalta laajempi.
Madallusjousia voi suositella.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Suositelkaapa jäykempiä jousia, tarviiko vaihtaa iskareita jos ei tiputa autoa alemmas?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tuossahan lienee alla vielä Eibachin satsi eli jotain niitä jäykempiä pitänee olla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Juu, tutkaillaan! :wink: Milläs spekseillä noi eibachit nytten auton allani ovat?
Haulla ei tunnu löytyvän.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pojalla on farkku 124:ssä edessä säädettävät Koni iskarit, totisesti huomattava ero vakioiskareihin kun säätää jäykemmälle.
Alustan rakentelusta en juuri ymmärrä, mutta pelkästään iskarien vaihdollakin voisi saada jotain aikaan ? Lisäksi vaihtaa matalammat jousenkumit tai/ja laikkaa jousista pois...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Takapäätä pitäisi saada alemmas, etupäätä jäykemmäksi. Kumeillahan se onnistuu jonnekin asti. Iskareita pitää katella.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Joustinkumit ainakin vaihtuvat takaa, edestä voi ehkä ottaa pois jos takapäätä saa tarpeeksi ales. Eteen koitan saada toiset iskarit kevääksi. Uusia penkkejä käyn koe-istumassa ensi viikolla. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Uudet etupenkit vaikuttavat mukavilta, istuimia pyrin tiputtamaan ainakin 5cm normista.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kierrosrajoitinta pitäisi saada nostettua vähän ylemmäs. Softausta kokeilen tässä keväällä.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Jos softata meinaat niin eikö samalla sitten kannatas ottaa jyrkempää nokkaa, menis samaan syssyyn.

Jotain tohon tyyliin.
Vakio
sportti
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tossa 3.2:ssa taitaa vaan olla ihan hyvät nokat verrattuna 2.8:siin.
Nokat ois sen 1200€ tms+asennuksen hinta+softa menis uusiksi myös samalla. Putkistoon tulee nyt niitä muutoksia kyllä softan kanssa.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Samat nokat tais olla 2.8:ssa, M104 3L versiossa on hyvät nokat, mutta ne onkin vähän ylävireämmät muttei tietenkään istu paikalleen tuohon kanteen.

EDIT: Muttajoo, alunalkaen se olikin vain ehdotus jos kerta eculle menee ronkkiin.

btw, H&R saattas olla hieman napakampi jousi jos tahtoo keulaa jämäkämmäksi, sitten varmaan kaveriksi Bilstein sprint vois toimia.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kyllähän sitä nokatkin vaihtuis jos ois ylettömästi rahaa. On vaan vielä nuo kaksi muuta kesäpeliä tallissa vaatimassa hoitoa. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Perää pitää saada vähän alemmaksi, kun sieltä on niin paljon painoa poistettu että keula tippuu ales. Saa näkee riittääkö kumien vaihto vai pitääkö hommata lyhkäsemmät jouset.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mites C36:sen nokat?
Tosin jos siitä tehoa alkaa hakemaan niin kansi ylös ja kanavien siistimiset ja muotoilut myös.
Tai vaihtaa koko C36:sen mylly sinne.

Roisto varmaan lukee kauhulla tätä topiksia kun hellällä huolenpidolla ollut auto raiskataan ratapeliksi. :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei ehkä maksa vaivaa vaihtaa nokkia tai tekniikkaa ylenpalttisesti?
Hyvällä pidollahan tää on nytkin; tänään vaihdoin öljyt ja suodattimet koneeseen ja vaihdelootaan. Ei tullut talviöljyillä kovin montaa tonnia, ne ois kuulema voinut rullata toiseen moottoriin suoraan. :wink:
Perään laitoin myös uudet öljyt, nekään eivät olleet kovin likaisia.
Ja kilsoja oli mittarissa 291091Km.
Alustan tarkastin samalla ja huomattiin miitissä että edessä vakaajan kumipuslat on aika finaalissa.
Pitää akku vaihtaa kun rupeaa olemaan finaalissa.
Samaten jäähdytysnestejärjestelmän ajattelin pestä ja vaihtaa nesteet. 8)
Jousista taakse oli puhetta tänään useiden henkilöiden kanssa ja lyhentäminen kävi mielessä. Toisaalta vakiot ja niitä lyhentämällä voisi kokeilun tehdä myös.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Keulan jäykistykseen sain hyviä vinkkejä tänään, takaalta varmaan otetaan vain yksi kieros eibacheista pois. Kaikki muutokset olen laittanut excel taulukkoon ja siellä myös osien paino sarakkeeseen tulee lisäyksiä kun paino tippuu.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Hommasin katukuppupenkin, josko tukisi radalla paremmin.
Tekeekö joku meseläinen ohjelmointeja näihin bensoihin? Punarajaa pitäisi saada vähän ylemmäs ja lisää ennakkoa. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tilasin tänään mosselmanin tuplaturbosetin meseen, suuttimia katson vielä mimmoset kannattaa hommata. :wink:
Avatar
jaasu
Viestit: 906
Liittynyt: 27.3.2011 12:58
Paikkakunta: 86600

Viesti Kirjoittaja jaasu »

No nyt tuli rähinää pönttöön 8)
Nykyinen: W124 e250d
Ex: Audi a6 c5 quatro
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Ja aprillia
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

SrS valo syttyi kun nykäisin etupenkin veks. Voiko siihen johtoon laittaa vastuksen tilalle kun nyt tulee toisenlaiset penkit?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sami R kirjoitti:SrS valo syttyi kun nykäisin etupenkin veks. Voiko siihen johtoon laittaa vastuksen tilalle kun nyt tulee toisenlaiset penkit?
Käykö uuteen penkkiin sama turvavyön vastakappale? Siinähän se ainoa tunnistus on.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pistetään käymään! :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tein tänään asennuspalat uudelle penkille ja asensin sen kiskot paikalleen.
Penkki tulee n.30-50mm alemmas kuin normipenkki, riippuen asemoinnista.
Kuva
Painoa on tiputettu -27 kiloa lisää ja akun (55ah) laitan taakse tulevalla viikolla.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mitenkäs kannattaisi jäähdytysjärjestelmä huuhtaista?
Pitääkö termostaatti ottaa irti?
Ajattelin vaihtaa uudet nesteet, vähän kevyemmällä glykolimäärällä näin kesäksi.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kyllähän tuo sopii:
Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sami R kirjoitti:Ajattelin vaihtaa uudet nesteet, vähän kevyemmällä glykolimäärällä näin kesäksi.
Laita RedLinet. Jäähdytys paranee kovassa ajossa merkittävästi - ainakin minulla lavetissa parani :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”