Juukesin 300d nykii alakierroksilla mitähän tehin väärin?

Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Juukesin 300d nykii alakierroksilla mitähän tehin väärin?

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Ostin noin viikko sitten 1989 200d ja huomasin että välillä kuuluu tikitystä konehuoneesta kierrosten mukaan. Vaihdoin öljyt eikä vaikutusta.
öljynpaineet 1,5-2 lämpimänä eikä mittari heilu. Lämpömittari ainoastaan vapisee terävästi mutta tuskin liittyy tuohon että olisko enemminkin anturivika...
Viimeksi muokannut Juukes, 25.12.2014 10:32. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Se käy kuin kello siis..
Äähhähh! Sori! Ei malttanut olla hiljaa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: 200d tikitys

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juukes kirjoitti:Ostin noin viikko sitten 1989 200d ja huomasin että välillä kuuluu tikitystä konehuoneesta kierrosten mukaan. Vaihdoin öljyt eikä vaikutusta.
öljynpaineet 1,5-2 lämpimänä eikä mittari heilu. Lämpömittari ainoastaan vapisee terävästi mutta tuskin liittyy tuohon että olisko enemminkin anturivika...
Kokeile ilman moniurahihnaa niin tiijät tuleeko apulaitteista. Epäilen ohjaustehostimen pumppua... Semmoinen tikitys omasta tenavan pumpustakin kuuluu...
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Ei kai vaan mikkään paikka tykkää kyttyrää jos heittää vaikka muutaman sadan metrin lenkin ilman tuota hihnaa koska tikitys ei kuulu koko ajan?
Kumpa se nyt olisi vaikka se ohjaustehostin koska konetta ei viitsisi alkaa aukomaan :?

Kattelin kantta tarkemmin niin näyttäisi että lähiaikoina on mahollisesti käytetty kansi irti koska ei minkään näköistä öljyvuotoa näkynyt ja muutenki paikat olivat todella puhtaina.

Niin ja lisättäköön että öljyvalo syttyy jos ajaa noin 90km/h ja kaasun kun löysää niin sammuu. Öljyä on ja painetta on mittarin mukaan. Tuosta kerkesin jo lueskella että anturivikaa voisi olla ja totisesti toivonkin niin :huh:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Öljyvalohan näissä ei kai välitä muusta kuin määrästä, paineelle on mittari.
Jos tikun mukaan öljyä on, niin anturivikahan se on.

Vai muistanko väärin?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Todennäköisimmin alipainepumppu tai venttiilinnostimet ääntelee.
C250TDT -98
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Hokasimpa että kunnolla ku polkasee nii tikitys loppuu
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Miten pitkäksi aikaa...näitä mersuja korjataan sillain, että vaihdetaan halvalla vain kannentiiviste, jolloin pahin öljynvuoto loppuu. Oikeasti nämä pitää korjata siten, että kansi plaanataan. Tätä tapahtuu myös merkkikorjaamoissa.
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Alipainepumppua uusiksi?

Viesti Kirjoittaja rolle »

Entisessä tenavassa alipainepumppu alkoi tikittelemään. Tikitys muuttui, kun polki jarrua. Vaikuttaako sinulla jarrujen polkeminen tikitykseen?

Jos näin on, niin todennäköisesti alipainepumppu on sanomassa sopimustaan irti.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alipainepumppua uusiksi?

Viesti Kirjoittaja Juukes »

rolle kirjoitti:Entisessä tenavassa alipainepumppu alkoi tikittelemään. Tikitys muuttui, kun polki jarrua. Vaikuttaako sinulla jarrujen polkeminen tikitykseen?

Jos näin on, niin todennäköisesti alipainepumppu on sanomassa sopimustaan irti.
Jaa empä ole huomannukkaan. Pittääpä kokeilla huomena ku lähen liikenteeseen. Millä lailla sitä jarrua pitäis sitte polkia? Pumppaamalla tms...?

ABS:t muuten heittää välillä pellaamasta ja uudelleen käynnistäessä toimivat taas mutta tätä tekee harvoin mutta en ole arvannut yhistää tikitykseen jos se siihen etes liittyy millään lailla?

Mutta tosiaan kunnolla ku annoin kiemuraa (näähän kiertää sen neljätoista tonnia kyllähän te tiijättä...) nii loppu se tikitys ja tuota kylä pyöritystä lähinnä oli nii jossaki vaiheessa se taas alkaa.
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alipainepumppua uusiksi?

Viesti Kirjoittaja rolle »

Juukes kirjoitti: Millä lailla sitä jarrua pitäis sitte polkia? Pumppaamalla tms...?
Auto tyhjäkäynnille, kaveri painelemaan jarrua ja ite kuuntelemaan konehuoneen puolelle. Näin itse tutkiskelin tikitystä ja se tosiaan tuntui muuttuvan/loppuvan/alkavan, kun jarrua polki.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Absien temppuilu juontuu monesti lataushäiriöön, mutta miksei myös alipainepumppuun jos jarrutehostus sattus heitteleen.

Alipainepumpun irroitus on älyttömän helppo homma nelisylinterisessä jos vertaa kutoskoneeseen (tila), kannattaa käyttää irti. Jos alipainepumppu hajoaa niin yleensä laakerin kuulat leviää koneen pohjalle ja tuloksena saattaa olla moottorivaurio.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Akkuha tuossa on pari kertaa käyny tyhjänä. Ei ole abs temppuillu muuten enään enkä tikitystäkään ole vähään aikaan kuulunut. Katotaan nyt miten käy
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Auto ku seisoo yön yli ja kattoo öljyt nii REILUSTI yli ylärajan on öljyt :shock:

Eikö tuo voisi olla todennäköisin syy tikitykseen?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Juukes kirjoitti:Auto ku seisoo yön yli ja kattoo öljyt nii REILUSTI yli ylärajan on öljyt :shock:

Eikö tuo voisi olla todennäköisin syy tikitykseen?
Moottori öljytkö?
Juukes kirjoitti:Ostin noin viikko sitten 1989 200d ja huomasin että välillä kuuluu tikitystä konehuoneesta kierrosten mukaan. Vaihdoin öljyt eikä vaikutusta.
:roll:
E46 330D & E46 328i
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Juurikin ne :wink:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Tikitystä tai ei mutta näissä ei kuulemma saa olla liikaa. Imasee pois ylimääräset.
E46 330D & E46 328i
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nojjooo...
Nyt alkaa lisävalojen asennus nii näkkee tuolla maakunnassaki ajella. Samalla polttoainesuodatin vaihtaa ja siivoskella koko roska ja kattoa mikä hanttarin puolen takaikkunalle tuli ku ei ennää veivillä liiku ja lasi on teipillä kiinni...
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Nouseeko öljynpaineet heti vai kohta kun auto on seissyt yön yli. Voi olla että suodatinjalka tyhjenee öljypohjaan. Siitä voi vuotaa keskipultin o-rengas tai suodatinjalan takaiskut.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Hämärä muistikuva neljästä aikasemmasta mersusta että välittömästi nousis mutta tuossa nousee kohta eikä heti :D
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juukes kirjoitti:Auto ku seisoo yön yli ja kattoo öljyt nii REILUSTI yli ylärajan on öljyt :shock:

Eikö tuo voisi olla todennäköisin syy tikitykseen?
Eka nostollahan ne on tikussa korkealla aina, mutta olet varmaan pyyhkäissyt tikun ja kokeillut sitten.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Nostajathan ne siellä uutuuttaan elämöi. Jos haittaa niin pidä kierrokset ajossa korkealla. :lol:

Liian korkealla oleva öljynpinta saa aikaan öljyn vaahtoutumista, koita hiljeneekö kun pinta lähestyy tikun alamerkkiä.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Nii se taitaa olla. Vähäsen ku parnahuttaa kytkin pohjassa tuota voimanpessää nii hiljeneepi :D
Jospa nuo joku päivä jaksais touhuta uusiksi mutta toistaseksi sielä kälkättäkkööt ku ei tuo muuten haittaa milläänlailla ajoa.

Meni sitte rengaski tännään puhki. Hallissa ku käytin nii varmaan ruuvin päälle ajoin... Ei jaksa etes alkaa tutkimaan asiaa nyt jostaki pitäs touhuta halvat talavirenkaat ku ei nuilla kitkoilla näillä tehoilla pysy tiellä saatikka pääse liikennevaloista mihinkään :escape:
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rolle »

Perttu K kirjoitti:Nouseeko öljynpaineet heti vai kohta kun auto on seissyt yön yli. Voi olla että suodatinjalka tyhjenee öljypohjaan. Siitä voi vuotaa keskipultin o-rengas tai suodatinjalan takaiskut.
Juukes kirjoitti:Hämärä muistikuva neljästä aikasemmasta mersusta että välittömästi nousis mutta tuossa nousee kohta eikä heti :D
Hmm, alkoi itseäkin mietityttämään nuo takaiskuventtiilit. Entisessä tenavassa öljynpaine ponnahti heti, tuossa nykyisessä kolomisatkussa on pieni viive.

Ongin EPC:stä tämmösen kuvan. Onkohan ne takaiskut nuo 215 ja 179 numeroista lohkoon päin olevat osaset? :?

Kuva
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Hmm, alkoi itseäkin mietityttämään nuo takaiskuventtiilit. Entisessä tenavassa öljynpaine ponnahti heti, tuossa nykyisessä kolomisatkussa on pieni viive.
Tämä tieto kiinnostaisi minuakin. Omassa tenavassa on "viive" ennenkuin ö-paine nousee.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Tulipa miehleen, voisko tuo viive johtua siittä että se reikä tuossa putkessa "233" on tukossa?
No Merc at the moment
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ei ole omassa tuota putkea ollenkaan. :nocando:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ei ole omassa tuota putkea ollenkaan. :nocando:
Juukes
aktiivimeseläinen
Viestit: 1068
Liittynyt: 05.11.2010 10:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kytkytin PERRRR!!!! Pamahti sitte kytkinpoljin pohjaan! Käjellä ku nostaa nii pysyy ylhäällä ja ku pikkuse painaaki nii pamahtaa lattiaan kiinni... Työsylinteri? Onko kallis ja minkälainen vaihtaa?
Entisiä:

190 2,5d 1988
w124 200 pensa 1992
E300d aut. 1994
300d 1990
200d 1989
A124 230 cabriolet

Vw passat 2004 1.9Tdi
MB w210 200cdi

Harrasteet:

Plymouth Fury 1965
Ford Escort mk2 1976
Dodge Dart GT avo 1967
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

työsylinteri on kopan vieressä. Parilla pultilla kiinni + nesteputki
Vika taitaa olla pääsylinterissä, joka työläämpi vaihtaa.
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”