200D syöttöpumppu tiensä päässä?

Vastaa Viestiin
Boston1
Viestit: 4
Liittynyt: 30.6.2014 12:53
Paikkakunta: Lappi

200D syöttöpumppu tiensä päässä?

Viesti Kirjoittaja Boston1 »

Nyt tarvis viisaammilta neuvoa ku usko ja toivo itellä alkaa loppua.
Eli tuo moottori tekee sellaista että kun painaa aivan aavistuksen kaasua niin se nostaa kierroksia vain vähän, mutta kun painaa aivan aavistuksen lisää niin nostaa moottorin kierrokset tappiin vaikka kaasu on painettua vasta n. 1/5 osa. Sen verran olen sitä itse jo kerenny tutkia että ilmaa ei saa mistään, kaasuvivut ei liiku vaikka nostaakin ne kierrokset, ajoitukset on kohalla, suuttimet huollettu joskus muutama vuos takaperin, käynnistyy ja sammuu normaalisti, kulkee sen mitä tälläinen auto yleensäkin, savutusarvo oli noin 1 ku kävin sen mittauttaan.

Niin ja kyseessä on v-92 200D vapari egr:lä joka on peltilätkällä tulpattu ja se ilmaläppä putsarinkotelosta otettu pois. muuten orkkis
Hankala vain ajaa ku pittää pintakaasulla kurvailla jokapaikkassa ku se alkaa kelaamaan sitä vauhtiakin kokoajan lisää ku painaa pikkusenki liikaa kaasua
Boston1
Viestit: 4
Liittynyt: 30.6.2014 12:53
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Boston1 »

ja tämä viesti olis kyllä kuulunu tuonne moottoripuolelle
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

puhistikkos imusarjan ja sen kotelon. liityskö tämä nyt siihe max syöttö kautta siihen hommeliin ja ku otit sen läpän vekeen nii otappa myös siinä tapissa olevat vivut pois ja kokkeileppa sitte. palautuuko kaasunormaalisti ku kaasutelet pellin alla. voiskos se halavatun iskari jumitella siellä vivustossa. vähän kuulostaa silti et kaasu jäis päälle. itellä oli menny jousi viduiks siitä vempulasta johon se vaijeri tulee kiinni ja sillä jumitteli ja oireili vähän saman moisesti. senki voipi korjata ohjeet : viewtopic.php?t=51549
Boston1
Viestit: 4
Liittynyt: 30.6.2014 12:53
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Boston1 »

Imusarja puhistettu ja vivut käytetty pois paikoiltaan.. ei vaikutusta vikaan. sen verran tänää tutkailin että kun siellä on se alipainemoduuli pumpunkylessä(mikä kylläkin yleensä ohjaa automaattilaatikkoa, tässätapauksessa vain egr:ää kun manuaaliloota) käytin senki pois.. ei vaikutusta. kokeilin toisella morkulalla joka ehjä ja säädettiin oiken.. ei vaikutusta. kokeilin painaa kaasua vain pumpunkylestä ilman että mikään vipu paikallaan.. ei vaikutusta, eikä se kaasuvipu liiku itsekseen vaan pysyy siinä missä sitä kädellä pitääkin kierrokset vain nousee. kaasu palautuu normaalisti ku löysää eli ei jumi.

Muistu vain tänään mieleen että joskus ainakin tullu kuorma-autoissa ja muissakinkoneissa joissa on rivipumppu, on oltava jokin säädin sille kaasun syötölle, (keskipakosäädin?) kun rivipumppu yrittää aina rynttäyttää kierroksia, tiiäsitten huomenna paikalliseen dieselkorjaamoon käjet ristissä tekeen ittestään pösilön
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

joku viisaampi vois varmaan valassa mut siinä pumpun persiissähän oli joku max kierros juttu säädin nii ite veikkaisin sitä syypääksi. siis sen kannen alla.
Boston1
Viestit: 4
Liittynyt: 30.6.2014 12:53
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Boston1 »

niin tarkotit sitä kotelonalla olevaa maksimikierrosten ruuvia.. saattaapi vain ollakkin jos se on jousitoiminen niin tullu jousi tiensäpäähän. oha tuola rodilla jo rapiat 600 tkm huilattu
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

sitäpä juuri
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”