w124 alipainemodulaattori? laatikkomurheita...
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 25.2.2011 22:43
w124 alipainemodulaattori? laatikkomurheita...
AutomVaihdelaatikko oireilee..3-vaihde tahtoo nykyisin mennä laiskasti päälle tai käy joskus siinä välissä jopa välivapaalla.Vaihdoin jo jousisarjan laatikkoon mutta ei auttanut.
Kun auton sammuttaa syöttöpumpun päässä oleva laatikko ääntää jonkin aikaa ja ääni muuttuu sitä mukaa kuin tökkii vehjettä letkujen liittimistä.Voiko modulaattori olla viallinen ja voisiko aiheuttaa tuota 3.vaihteen venymistä jne.???
Kun auton sammuttaa syöttöpumpun päässä oleva laatikko ääntää jonkin aikaa ja ääni muuttuu sitä mukaa kuin tökkii vehjettä letkujen liittimistä.Voiko modulaattori olla viallinen ja voisiko aiheuttaa tuota 3.vaihteen venymistä jne.???
Jaa, mulla oli 200d mallissa alipaineet pois ni tuntu et pellaa kuten pittää loota.potox kirjoitti:vähäsen vanha juttu, mutta pakko kommentoida
Jos se letku on irti laatikosta, niin tymähtää vaihteet päälle, siihen tahtiin että..
Viimestään neloselle mennessä katkeaa kuskilta niskat
s80 volovo on ainoa tomaatti tähä mennes minkä kyyissä ollu tai ajanu että ettei ees huomaa ko loota vaihtaa vaihteita. 124 meset hakkaa miten sattuu ja millon sattuu, isonpaa pessää. Joko viivyttellee tai nykäsee et hattu lentää päästä takapenkille.
E46 330D & E46 328i
Tämä on tietämättömyydestä johtuva harhakäsitys. Mersun nelivaihteinen automaatti vaihtaa yllättävän hienosti, kun säädöt ovat oikein. Lähes kaikki W124 autot on ajettu vähintään 500 tkm. ja autoilla on ollut omistajia useita. Laatikoita on säädelty mahdollisesti omatoimisesti paineen osalta laatikon kupeesta, kickdown -vaijerista ja ruiskupumpun alipainesäätimestä. Vaihteet eivät vaihdu miten sattuu missään tapauksessa, mikäli letkut ym. ovat paikoillaan. Säätö pitää saada sellaiseksi, että vaihdot eivät viivyttele, pienemmän vaihteen saa alaspäin muutakin kuin aivan kickdownilla sekä niin, että kiihdytystilanteessa matalilla nopeuksilla laatikko ei paukauta kaasua nopeasti höllätessä ts. alipaine pitää ehtiä laatikolle oikea-aikaisesti eikä myöhässä.
Tällä viestillä en tarkoita, että 722.3/4 laatikko olisi parempi tai hienostuneempi kuin esim. S80 laatikko. Oikein säädettynä ja ehjä laatikko W124 -malleissa vaihtaa aivan kelpo tavalla ja sitä voi oppia sopivalla jalan käytöllä ohjaamaan vielä sivistyneemmin. Kyseisten laatikoiden etu on myös kestävyys, kunnostuksen helppous sekä vahvistusmahdollisuus oikeinkin vahvoja moottoreita varten.
Tällä viestillä en tarkoita, että 722.3/4 laatikko olisi parempi tai hienostuneempi kuin esim. S80 laatikko. Oikein säädettynä ja ehjä laatikko W124 -malleissa vaihtaa aivan kelpo tavalla ja sitä voi oppia sopivalla jalan käytöllä ohjaamaan vielä sivistyneemmin. Kyseisten laatikoiden etu on myös kestävyys, kunnostuksen helppous sekä vahvistusmahdollisuus oikeinkin vahvoja moottoreita varten.
Niin, rikkinäiset tai väärin säädetyt. Kuten jo edellä kardaani kirjoittaakin.dixon kirjoitti:124 meset hakkaa miten sattuu ja millon sattuu, isonpaa pessää. Joko viivyttellee tai nykäsee et hattu lentää päästä takapenkille.
Eihän 124 automaatti niin sivistynyt käytökseltään ole kuin uudemmat, mutta ei todellakaan hakkaa tai heittele hattua takapenkille. Oikein nätisti vaihtaa.
Sarkastisesti sanoin ko vertaa uuvenpiin tomaatteihin.dealer kirjoitti:Niin, rikkinäiset tai väärin säädetyt. Kuten jo edellä kardaani kirjoittaakin.dixon kirjoitti:124 meset hakkaa miten sattuu ja millon sattuu, isonpaa pessää. Joko viivyttellee tai nykäsee et hattu lentää päästä takapenkille.
Eihän 124 automaatti niin sivistynyt käytökseltään ole kuin uudemmat, mutta ei todellakaan hakkaa tai heittele hattua takapenkille. Oikein nätisti vaihtaa.
E46 330D & E46 328i
Kokeiles ottaa automaatille menevä alipaineletku irti. Jos 3 vaihde alkaa mennä päälle niin kuin kuuluukin niin sitten tarkista miten modulaattori on säädetty.
Varsinkin jos pumppua on ruuvattu niin modulaattori kannattaa säätää ihan tappiinsa eli kaasu pohjaan ja modulaattori niin pitkälle kuin menee, tämä on tärkeää sillä modulaattorissa on enemmänkin varaa mutta sitten se rajoittaa kaasua menemästä pohjaan.
Jos ei vieläkään toimi kuten kuuluu niin lisää painetta lootan kyljestä. Semmoisen 1/4 kierroksen kun ottaa kerrallaan niin näkee vähän että paraneeko vai menikö jo liikaa.
Varsinkin jos pumppua on ruuvattu niin modulaattori kannattaa säätää ihan tappiinsa eli kaasu pohjaan ja modulaattori niin pitkälle kuin menee, tämä on tärkeää sillä modulaattorissa on enemmänkin varaa mutta sitten se rajoittaa kaasua menemästä pohjaan.
Jos ei vieläkään toimi kuten kuuluu niin lisää painetta lootan kyljestä. Semmoisen 1/4 kierroksen kun ottaa kerrallaan niin näkee vähän että paraneeko vai menikö jo liikaa.
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
Niin kummallekkos päin sitä tällaisessa tapauksessa käännetään? Eli kun vaihteet menee nykäisten päälle. Mää vissiin käänsin keulaan päin, muistaakseni, eikä juuri muutosta tullut.jolle kirjoitti: Varsinkin jos pumppua on ruuvattu niin modulaattori kannattaa säätää ihan tappiinsa eli kaasu pohjaan ja modulaattori niin pitkälle kuin menee, tämä on tärkeää sillä modulaattorissa on enemmänkin varaa mutta sitten se rajoittaa kaasua menemästä pohjaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Myötäpäivään lisääntyy paine. Se paineensäätö on aika herkkä jos haluaa löytää sellaisen kohdan jossa vaihteet vaihtuu napakasti muttei töksähtämällä. 1/4 kierros on paljonKarvanaama kirjoitti:Niin kummallekkos päin sitä tällaisessa tapauksessa käännetään? Eli kun vaihteet menee nykäisten päälle. Mää vissiin käänsin keulaan päin, muistaakseni, eikä juuri muutosta tullut.jolle kirjoitti: Varsinkin jos pumppua on ruuvattu niin modulaattori kannattaa säätää ihan tappiinsa eli kaasu pohjaan ja modulaattori niin pitkälle kuin menee, tämä on tärkeää sillä modulaattorissa on enemmänkin varaa mutta sitten se rajoittaa kaasua menemästä pohjaan.
Yleensä joku edellinen seppä on säätänyt sinne varmuudeksi 1,5 kierrosta niin saa muutaman kerran ruuvailla takaisin päin
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
öhh.. puhutaanko myö samasta jutusta?
Eikös se pumpun kylessä oleva mötikkä ole se alipainemodulaattori?
Ei sitä saa puoltatoista kierrosta käännettyä. Sen kääntämistä meinasin.
Laatikon kyljestä toki sain jo paineita pienennettyä töksähtämisen takia, mutta säätövara ei oikein enää riitä
Eikös se pumpun kylessä oleva mötikkä ole se alipainemodulaattori?
Ei sitä saa puoltatoista kierrosta käännettyä. Sen kääntämistä meinasin.
Laatikon kyljestä toki sain jo paineita pienennettyä töksähtämisen takia, mutta säätövara ei oikein enää riitä
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Ja hyvin tehdyt siekkiset. Mulla hyvä vaihto ja kiihdytys tarkoitti sitä että 9210i-kommunikaattori lensi keskikonsolista takapenkille. Huono vaihto/lähtö jos jäi jalkatilaan. Semmosta se vaan olidealer kirjoitti:Niin, rikkinäiset tai väärin säädetyt. Kuten jo edellä kardaani kirjoittaakin.dixon kirjoitti:124 meset hakkaa miten sattuu ja millon sattuu, isonpaa pessää. Joko viivyttellee tai nykäsee et hattu lentää päästä takapenkille.
Eihän 124 automaatti niin sivistynyt käytökseltään ole kuin uudemmat, mutta ei todellakaan hakkaa tai heittele hattua takapenkille. Oikein nätisti vaihtaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.