blacklaken 300TDT

Avatar
JanneW124
Viestit: 357
Liittynyt: 03.7.2016 8:06
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

blacklake kirjoitti:Juuri ei ole kerennyt tekemään mitään.
Perän ja vetarit ostin tosiaan sen 3.07 asd, kun tässä tuo asd järjestelmä on valmiina.
Kepit huolsin seuraavasti:
hiekkapuhallus
vanhat kumet pois
nivelet liuotin puhtaaksi
ruiskin maalit päälle
kasaus uusilla rasvoilla ja suojakumeilla

Kannatti tehdä, mukavempi nuo on sinne pultata puhtaina.
Perään tilasin kans stefoja, jos sille sais aikaiseksi jotakuinkin saman hoidon.

Ja kuvathan on kivoja :)

Kuva
Kuva
Näistä tuli kyllä upeat! Hienoa työtä.
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Tack 8)
tälle ei ole nyt taaskaan kerennyt mitään tekemään.
Pistetään nyt yks kuva kuitenkin :lol:
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Tämän kanssa vähän lopahti kiinnostus kaiken ajanpuutteen keskellä joten myin pois.
Tai oikeastaan myin pois, koska tätä ei saanut rekattua 7hlö ja tilalle löysin sopivasti velipojalta monta pykälää fiksumman pelin, jonka saa rekattua seitsemälle. :lol:
Täydellisen räpeltelemätön -94 300TDT Sportline, johon ajattelin räpöstää nyt alkuun takimmaiset penkit.. tai oikeestaa se pitäis leimata enste kun kesäkuussa jäänyt leimaamatta tasonsäädön oireilun vuoksi.

Hiukan "harmittaa" että mulle tuli näin siisti ja orkkis peli kun jotenkin (vaikka ei tahtois) nämä tulee vähän liian säntillisesti "pelastettua" museoinnilta :cry:

Remotecit jäi velipojalle ja auto tuli originaaleilla 15x7 kasireijillä, rengastuksena sportlinelle kuuluva 205/60

Tykästyin autoon kyllä valtavasti. sportlinepaketit tuo kyllä nykyaikaisuutta reilusti :!:
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Heti alkuun se näytti että kasireijät ei oo ihan se juttu. pari viikkoa selailin netistä vanteita ja sitte tärppäs oikiastaan just se mitä haettiinki.. toki en alkuun aatellu noin leveitä, mutta paha tuosta on enää kapeampaan vaihtaa. :roll: 8) :lol:
Takana 10 et22 ja edessä 9 et29. vanteilla nyt talvirenkaat, 225/45 ja 215/45.
Tilasin taakse 235/40 renkaat ja eteen 215/45. Kesärenkaat siis :)
Lookki on kyllä nytten oikein miellyttävä :) takapää hiukan korkeammaksi (nyt makaa jousien varassa koska tasonsäätö soirona) ja keulaa aavistus alemmaksi 8)
Toki vilkut vaihtuu kyllä vielä.
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uutta tasonsäätöiskaria vaan alle jos niissä vika, älä pilaa millään hiaceniskareilla. Ulkomailta tilaten saa järkihintaan.
Hieno on auto ja vanteet :idea:
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mistä puljusta tilasit sillon, oliko ne jonku 350e pari?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

"motointegrator" ebayssa:

https://www.ebay.de/itm/Sto%C3%9Fd%C3%A ... 2749.l2649

Sportlinessa ehkä eri iskari, mutta sitä ei saa järkihintaan enkä näe ongelmaa vaikka laittaa nämä madallettuun
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Kiitos!
Joo lueskelin kanssa että sportlinessä olis omansa mutta varmasti toimii nuo tavalliset hienosti! Oliko ne siis ihan sachit mitkä sieltä tuli vai jotain muuta?
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Pakko sen verta tunnusta, notta tuli kyllä edullisuuden sokaisemana tilattua Hiacen KYB kaasut (29e kpl) kun varastosta löytyis jämäkän oloiset uudet w203 eibach takavieterit sekä uusi tavallinen tehostajan pumppu. :lol: :oops: :oops:
Köyhyyttäni kaiketi nyt haen ainakin leiman noilla että saa auton alle, mutta nuo uudet tasurit tarvii kyllä tilata :!:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sachsit tuli, ei noita taida ollakaan kuin alkuperäisinä. Tai siis sama osa ilman orkkisnumeroa.
On se kuitenkin varsin mukava jousitus kaikin puolin kun tasonsäätö pelaa.
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Ratti kulunut, olisko jollakin ehjempää sportlinen rattia?
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kuva

Tässä on halpa ja huono vaihtoehto, tilasin tällaisen päälisen kiinasta.
Hinta taisi olla alle euron, mukana tuli vielä neula ja lankaa.
Ei ole nahkaa ja tuntuu superloonille, mutta peittää se repeämät kuitenkin.

Mutta löydäthän sinä jostain ehjän sportlineratin kuitenkin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Kiitokset nyt ehdotuksesta kuitenkin. vähän mietin jos koittaisi tuohon vaan vaihtaa palan nahkaa mut ehkä helpoin yrittää metsästää se oikea ehjä ruori jostain.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

W202 sportin ratin ostin. Samaa vuorimallia, - 94 ja näyttää samalta, puolat alhaalla lähellä toisiaan.
No ei ollut sama, sentin isompi joten bägikin hiukan eri mallinen.
Tiedoksi muille jotka saattaa ajatella että sama ratti se olis :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Leimarenkaat laitoin alle ja sieltähän löytyi pieni ruostereikä takakelkan etukiinnikken sivulta, kuskin puolelta.
Sen olis voinut kyllä siitä vain hitsata, mutta mutta..
s203 eibach jouset + hiacen kyb kaasut menee nyt kokeiluun toistaiseksi.
Kaikki tuli Lemföderinä mitä pystyi;
kelkan takatyynyt Meyle HD
Top-Speed cambertangot
alatukivarren sisäpuslaa en muka löytänyt kun jotaki brand X niin ne tilasin strongflexiltä punaisena.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Uus kelkka paikallaan. Huomioita:
Hiacen iskarit toimii aivan kivasti
203 eibachit toimii kuin unelma.. jos ajaa yksin. Lastasin kokeeksi konttiin 400kg tavaraa (perus matkustuskuorma) niin perä painuu noin 5cm.
--> Laitoin tilaukseen w211 kuormajouset SACHS
Narinahelat sekä aurauksen säätöpultit olivat unohtunut kuormasta joten tilasin myös ne vielä uudet.
Käsijarruvaijereista toisessa oli murtuma niin ne tulee nyt sitten myös uudet.

Kelkan etukiinnikkeen pikku reijän kaveri ammattihitsarina korjasi ja siitä tuli hieno 8) kuva jäi toki ottamatta. Sinne tuli maalit myös sisäpuolelle + kotelosuojaa jokapaikkaan.

Sisälokarit otin jo takaa pois ensikesän vanteiden vuoksi ja yllätys oli positiivinen.
Huolellinen massaus suoritettu ennen lokasuojien asennusta niin jokapaikka oli käytännössä virheetön!

Yksi kuva vielä uudella ryhdillä :)
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hiaceniskareista puheen ollen, onko kyseessä minkä ikäisiin tarkoitettu iskari, ja ilmeisesti takaiskari ?
Jäisi tarkka tieto tähän muistiin, kun joka tapauksessa tätä korvausiskariasiaa aika ajoin kysellään.

Edit; kiitokset allaolevasta tiedosta.
Viimeksi muokannut dealer, 27.10.2020 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Ilmeisesti on laitettu eri malleistakin ja kaiketi takaakin, mutta nämä oli III / IV Hiacen etukepit :)
Ja ei ne ny LOISTAVASTI toimi, mutta positiivisesti yllätyin kuinka hyvin. Liikerataakin on varmasti vakiokorkuisesta överimadallettuun :)
KYB osanumero: 344203
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

No nyt tuli loputkin osat. Pyöränlaakerit jää nyt ainoana käytetyiksi, kaikki muu uutta.
sachs w211 sport alustaisen jouset tilasin kokeeksi, josko olisi jämäkämmät kuin nuo 203 eibachit. Tai ei tarvitse ajossa jämäkämmät olla, mutta jos perä ei kuormasta painuisi niin paljon.
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

blacklake kirjoitti: Pyöränlaakerit jää nyt ainoana käytetyiksi, kaikki muu uutta.

Jarrulevyt ja palat jää siis myös nyt vanhaa.
w211 sport jouset sietää kuormaa paremmin, mutta on selvästi sitten kovemman tuntoiset.
Narinahelojen vaihto meni kivuttomasti oikealla työkalulla.
Narina vaivaa takapäätä, nyt paikallistettu camber tankojen pusliin..
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Kuvathan on kivoja, niin laitetaan taas uusilla jousilla kuva. ehkä jopa naksun korkeampi perä nyt kuin sportlinessä originaalina.
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Niin tosiaan kuskin etulaakerin vaihdoin. Molemille puolille tilasin SKF laakerit mutta vain kuskinpuolo äänsi.
Näky oli karmaiseva :roll:
Kuva
Vanhat koolit irti, huolellinen putsaus, uudet koolit, noin 100g meni rasvaa. RVS geeliä laitoin kans kun sitä sattu olemaan.
ai että kun tuli taas hiljainen 8)
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

No niin, yksi etappi jo saavutettu, pyörät saatiin suunnattua.
Nosturilla vaihtelin vielä eteen tukivarret sekä ohjausiskarin (SACHS)
Huomioita:
Tilasin kaikki kolme raidetankoa uusia. Lemfoderiä ulommat tangot, keskimmäinen febi-bilstein.
Noh, ei menny aivan ku suunnittelin --> toinen ulompi raidetanko irti.. Tsäh, uusi osa on pienemmällä pultilla/kartiolla. Pikaiset mittaukset ja molemmin puolin sama..
No katoin vielä keskitangonkin.. Sama homma ja keskitanko vielä aavistuksen luhyhyempikin. :roll: Oonko mää saanu w201 osia vai onko isompikoneisissa vaan erit. Vai vaikuttaako tuo Eeläisyys jotain??

Noh, työkaveri meinas että hällä on jotaki tuola hyllyssä.
No sieltä löyty oikeanlaiset raidetangot oikealle ja vasemmalle. Merkki nyt oli RIDEX mutta saipahan vaihdettua niin sai tehtyä säätämisen. Vanhoja en edes ajatellut yrittää koittaa saada liikkeelle.
Keskimmäiseen tankoon en sitten koskenut, mutta täysin ehjähän se olikin niin nyt hyvä näin.

Cambertankojen puslat rasvasin --> narina loppui.
oikealla takana pyöränlaakerissa tuntuu pikku välys.. oispa hoksannut aiemmin katsoa niin olisi voinut sen vaihtaa silloin. No katsotaan jos se välttää katsurille.

Huomenna päästöjen mittaus ja jos alkuviikosta pääsisi jo konttorille koputtelemaan :D
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JanneW124
Viestit: 357
Liittynyt: 03.7.2016 8:06
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

blacklake kirjoitti:Tilasin kaikki kolme raidetankoa uusia. Lemfoderiä ulommat tangot, keskimmäinen febi-bilstein.
Noh, ei menny aivan ku suunnittelin --> toinen ulompi raidetanko irti.. Tsäh, uusi osa on pienemmällä pultilla/kartiolla. Pikaiset mittaukset ja molemmin puolin sama..
No katoin vielä keskitangonkin.. Sama homma ja keskitanko vielä aavistuksen luhyhyempikin. Rolling Eyes Oonko mää saanu w201 osia vai onko isompikoneisissa vaan erit. Vai vaikuttaako tuo Eeläisyys jotain??
Keskimmäisessä raidetangossa on tapahtunut jokin muutos -89, vanhemman (<-89) numero A1244600805 ja uudemman (89->) A1244601205. Olettaisin, että 1. /2. sarjalaisen vaihdossa tullut muutos 9/89.

Ulommissa raidetangoissa ei pitäisi olla muutosta. EPC näyttää eri varaosanumeroa oikealle (A1243300903) ja vasemmalle (A1243300803). Oikean puoleisen tangon varaosanumerolla myydään kuitenkin raidetankoa sopivana molemmille puolille. Vuosimallimuutoksia ei kuitenkaan pitäisi olla.
Edit. 400/500 V8 ja 4Maticissa erilaiset raidetangot. Ei tosin vaikuttane tähän tapaukseen.
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää :)
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Onko se tuo fussin sintopodi kelpo ööli myös avoperään?
Jäänyt pari purkkia hyllyyn niin jos vois tässä käyttää ne :roll:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JanneW124
Viestit: 357
Liittynyt: 03.7.2016 8:06
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

blacklake kirjoitti:Onko se tuo fussin sintopodi kelpo ööli myös avoperään?
On
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää :)
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

No hyvä!

Mersuun hain leiman. Oikean puolen etu parkki oli palanut.
Oli kylläkin kotoa lähtiessä vielä ehjä. Noh, nyt saa vuoden ajella ja kyyti tuntuu olevan kohtuu vakaata 8)
Tykkään kyllä hiacen iskareista yhdistettynä noihin 211 sport jousiin.
Kuorma päällä perä painuu tasan 3cm. Eikä turhia kallistele
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mitenkäs paljon OM60x sarjan öljypumpuissa on eroja?
Turbon pumput kai tuottaa enempi, mutta onko ero tehty vain pienemmällä hammasrattaalla?
Onko itse öljypumppu sama kaikissa kapeakantisissa vai onko pumpun sisuksissakin eroja?
606 uusimmissa kaiketi jytkympi jo, mutta näissä vanhemmissa. :tuumaus:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JanneW124
Viestit: 357
Liittynyt: 03.7.2016 8:06
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

blacklake kirjoitti:Mitenkäs paljon OM60x sarjan öljypumpuissa on eroja?
Turbon pumput kai tuottaa enempi, mutta onko ero tehty vain pienemmällä hammasrattaalla?
Onko itse öljypumppu sama kaikissa kapeakantisissa vai onko pumpun sisuksissakin eroja?
606 uusimmissa kaiketi jytkympi jo, mutta näissä vanhemmissa. :tuumaus:
Joku paremmin asiaan perehtynyt täydentäkööt, mutta sen verran kiinnostuin pumpuista että katsoin EPC:stä ja se tarjosi kaikkiin kapeakantisiin pumppua eri varaosanumerolla (200D, 250D, 300D, 250DT ja 300DT) Myös rattaita löytyi 24 -ja 35 hampaista. Tämän tarkemmin en osaa sanoa mitä eroa pumpuissa on....
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää :)
W124 230E 1986
W124 320CE 1993
W124 E250 DT 1995
V251 R 320CDI
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Tuommonen setti odottelis etupäähän asennusta.
Kokeilumielessä tilasin r129 500 kasikoneisen etujouset kun olivat yli puoli milliä s124 300TDT jousia vahvemmalla langalla.
Syy jousien vaihdolle: Näkyy olevan vain toisella puolella orkkis sportline jousi ja toisella puolen sitten perus jousi.
Vakio iskareissa ei ole moitittavaa, mutta ajattelin nyt samalla laittaa sitten uudet Bilstein kepit alle. Nämä ei ole sportlinen iskarit, mutta tilannetta kompensoimaan tilasin vielä febi-bilstein 4-matic yläpäät :)
Purkuautosta näihin kuuluvat yläpään raudat löysin myös 8)

Jos joku haluaa, niin voin lahjoittaa tuon sportline etujousen sekä toisen, ehjältä vaikuttavan sportline tasonsäätöiskarin.
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”