Käyttöautona S204
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Käyttöautona S204
Hei.
Aloitan aiheen minulle uuden S204-mersun ihmettelystä.
Auto jatkaa hyvin perhettä palvelleen S202:n tarinaa.
Auto on 200CDi, vanha taksi ja perusvarustein. Toisaalta uutta on tullut vanhaan verrattuna paljon, vielä en ole hoksannut jonkun merkittävän puuttuvan. Moottori on yllättävän puhdikas normaalissa käytössä.
Ostaessa kilometrejä 367tkm, katsotaan kuinka käy. Edeltäjänsä palveli/palvelee edelleen hyvin välin 382-530tkm.
Kuvan saatan joskus laittaa, alkuun muutama kysymys kokeneemmilta:
1. Nollakelistä käynnistettäessä tyhjäkäynti on reipas hetken (yli 1000rpm), tippuen sitten nopeasti noin 900rpm. Vasta koneen lämmittyä tyhjäkäynti jossain 800rpm nurkilla. Normaalia?
2. Laatikko vaihtaa kylmänä melko karkeasti, ainakin ensimmäiset 5km. Luisto on vähissä. Lootaöljyn vaihto tulee pian eteen mutta onko syytä jännittää jotain muuta?
3. Puskurissa olevat sumuvalojen alumiini/muovikoristeet ovat haalistuneet. Ovatko kiilloitettavissa vai onko edessä uusien hankinta? (jos riittää mielenkiintoa)
Lisää ihmettelyä tulee jatkossa mutta tästä on hyvä alkaa.
Aloitan aiheen minulle uuden S204-mersun ihmettelystä.
Auto jatkaa hyvin perhettä palvelleen S202:n tarinaa.
Auto on 200CDi, vanha taksi ja perusvarustein. Toisaalta uutta on tullut vanhaan verrattuna paljon, vielä en ole hoksannut jonkun merkittävän puuttuvan. Moottori on yllättävän puhdikas normaalissa käytössä.
Ostaessa kilometrejä 367tkm, katsotaan kuinka käy. Edeltäjänsä palveli/palvelee edelleen hyvin välin 382-530tkm.
Kuvan saatan joskus laittaa, alkuun muutama kysymys kokeneemmilta:
1. Nollakelistä käynnistettäessä tyhjäkäynti on reipas hetken (yli 1000rpm), tippuen sitten nopeasti noin 900rpm. Vasta koneen lämmittyä tyhjäkäynti jossain 800rpm nurkilla. Normaalia?
2. Laatikko vaihtaa kylmänä melko karkeasti, ainakin ensimmäiset 5km. Luisto on vähissä. Lootaöljyn vaihto tulee pian eteen mutta onko syytä jännittää jotain muuta?
3. Puskurissa olevat sumuvalojen alumiini/muovikoristeet ovat haalistuneet. Ovatko kiilloitettavissa vai onko edessä uusien hankinta? (jos riittää mielenkiintoa)
Lisää ihmettelyä tulee jatkossa mutta tästä on hyvä alkaa.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Alkutaivalta on nyt kurvailtu. Pari tuhatta takana niin voi tehdä pientä vertailua vanhan ja uuden välillä. Eli meidän sakin S202 vs. S204:
Isoin ero tullee valoista. Vaikka 204 omaa vain halogeenit, on valoteho jotain ihan muuta kuin 202.
204 on hiljaisempi. Ei paljon mutta riittävästi korvin huomattavaksi.
204 on herkempi ajettavuudeltaan. 202 oli enemmän vanhoihin mersuihin kallellaan.
202 oli taloudellisempi sekalaisessa (80% kaup. 20% maantie) ajossa. Ero ei ole iso mutta noin 0,5l/100km. Katsotaan tilanne kesällä uudestaan.
Kylmänä korkeampi tyhjäkäynti näyttää olevan ominaisuus. Kylmänä hieman korkeampi, tasoittuu pian.
Jarrut täytyy avata. Käsijarrua ei uskalla käyttää kun on säädetty tosi kireäksi. Takajarrut vingahtavat, liekö harakiri-palat?
Loppuun kysymys, onko OM646 moniurahihnan vaihto yhtä helppo kuin OM611?
Isoin ero tullee valoista. Vaikka 204 omaa vain halogeenit, on valoteho jotain ihan muuta kuin 202.
204 on hiljaisempi. Ei paljon mutta riittävästi korvin huomattavaksi.
204 on herkempi ajettavuudeltaan. 202 oli enemmän vanhoihin mersuihin kallellaan.
202 oli taloudellisempi sekalaisessa (80% kaup. 20% maantie) ajossa. Ero ei ole iso mutta noin 0,5l/100km. Katsotaan tilanne kesällä uudestaan.
Kylmänä korkeampi tyhjäkäynti näyttää olevan ominaisuus. Kylmänä hieman korkeampi, tasoittuu pian.
Jarrut täytyy avata. Käsijarrua ei uskalla käyttää kun on säädetty tosi kireäksi. Takajarrut vingahtavat, liekö harakiri-palat?
Loppuun kysymys, onko OM646 moniurahihnan vaihto yhtä helppo kuin OM611?
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Aika kuluu ja dieseli myös.
Autolla on päristelty vajaa 3000km lisää ja uusia huomioita ilmenee.
Laatikko vaihtaa kyllä todella terävästi kylmänä. Ja ikäänkuin luistaa ja sitten töksäyttää vaihteen isommalle esim. kiertoliittymästä kiihdyttäessä.
Laatikon öljyt on vaihdettu hiljan mutta taidan tilata ajan huuhteluun ja kyb-venttiilin vaihtoon. Pikaisella googlauksella vastaavia vikoja on muillakin.
Dieseliä myös menee. Taajamapäristelyssä yli 8/100km. Tämänhän piti olla taloudellinen mutta ei näytä siltä. No, lämmintä piisaa hyvin.
Näistä "ominaisuuksista" huolimatta mukava peli. Huomiota se vain kaipaa ja pientä askartelua.
Huolto-osia on tullut haalittua josko saisi aikaiseksi tehdä jotain. Jarrupalat jo vaihdoin taakse, vinkuna loppui...
Autolla on päristelty vajaa 3000km lisää ja uusia huomioita ilmenee.
Laatikko vaihtaa kyllä todella terävästi kylmänä. Ja ikäänkuin luistaa ja sitten töksäyttää vaihteen isommalle esim. kiertoliittymästä kiihdyttäessä.
Laatikon öljyt on vaihdettu hiljan mutta taidan tilata ajan huuhteluun ja kyb-venttiilin vaihtoon. Pikaisella googlauksella vastaavia vikoja on muillakin.
Dieseliä myös menee. Taajamapäristelyssä yli 8/100km. Tämänhän piti olla taloudellinen mutta ei näytä siltä. No, lämmintä piisaa hyvin.
Näistä "ominaisuuksista" huolimatta mukava peli. Huomiota se vain kaipaa ja pientä askartelua.
Huolto-osia on tullut haalittua josko saisi aikaiseksi tehdä jotain. Jarrupalat jo vaihdoin taakse, vinkuna loppui...
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Positiivinen päivitys.
Auto muuttui kertaheitolla paremmaksi lootaöljyn, suodattimen ja KÛB-venttiilin vaihdolla.
Nykimiset ja vaihtohetken rykäisyt jäivät pois. Tämähän paranee korjatessa, erikoista.
Kohta alkaa olla kesärengaskelit. Tiet näyttävät sen verran karh(s)eilta että taitaa olla nopeasti aihetta rengaskaupoille.
Auto muuttui kertaheitolla paremmaksi lootaöljyn, suodattimen ja KÛB-venttiilin vaihdolla.
Nykimiset ja vaihtohetken rykäisyt jäivät pois. Tämähän paranee korjatessa, erikoista.
Kohta alkaa olla kesärengaskelit. Tiet näyttävät sen verran karh(s)eilta että taitaa olla nopeasti aihetta rengaskaupoille.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Aikaa mennyt sitten viime päivityksen.
Kesä ajeltu luotettavasti ja mukavasti.
Vaunun vedossa harmittaa tehonpuute mutta siihen on olemassa omat konstinsa. Ei tälläkään jalkoihin jää.
Huomattavasti mukavammaksi tämä muuttui kesärenkaiden vaihdolla. Nyt alla GY Efficient Grip - vakiokoossa. Hipaus premiumia tuli rengasmelun osalta - on hiljaista. Toivottavasti kestävät muutaman kesän.
Joku kolisee edessä käännettäessä renkaat äärimmilleen, täytyy kolistella nivelet ennen katsastusta.
Kaiken kaikkiaan mukavaa matkantekoa ensimmäiset 15tkm, ennen kaikkea ilman vikoja.
Kesä ajeltu luotettavasti ja mukavasti.
Vaunun vedossa harmittaa tehonpuute mutta siihen on olemassa omat konstinsa. Ei tälläkään jalkoihin jää.
Huomattavasti mukavammaksi tämä muuttui kesärenkaiden vaihdolla. Nyt alla GY Efficient Grip - vakiokoossa. Hipaus premiumia tuli rengasmelun osalta - on hiljaista. Toivottavasti kestävät muutaman kesän.
Joku kolisee edessä käännettäessä renkaat äärimmilleen, täytyy kolistella nivelet ennen katsastusta.
Kaiken kaikkiaan mukavaa matkantekoa ensimmäiset 15tkm, ennen kaikkea ilman vikoja.
Noita oon itekin sillä silmällä katsonut, kun todennäköisesti syssyksi pitää hommata uudet renkaat. Missä koossa nuo on? Liekö mallimerkintä muuttunut, kun ite löydän eri sivuilta vain EfficientGrip Performancea?Kanelitanko kirjoitti:Huomattavasti mukavammaksi tämä muuttui kesärenkaiden vaihdolla. Nyt alla GY Efficient Grip - vakiokoossa. Hipaus premiumia tuli rengasmelun osalta - on hiljaista. Toivottavasti kestävät muutaman kesän.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Vaunu painaa pakattuna noin 1400 kiloa, jolloin reippaalla matkavauhdilla kulutus on ajotietokoneen mukaan noin 12L/100
En ole koskaan ajanut pelkästään vaunun kanssa tankkausväliä, joten en osaa sanoa mitä se kulutus "oikeasti" on.
Jos ajaisi 80 ja antaisi vauhdin laskea ylämäkeen, voisi kulutusta saada alas litran. Mutta näillä vetomäärillä (n. 2000km/v) on kulutus yhdentekevää. Pienempi murhe se kulutus on kuin tien tukkona oleminen. Matkavauhti noin 95km/h. Menee silloin hyvällä kierrosalueella.
En ole koskaan ajanut pelkästään vaunun kanssa tankkausväliä, joten en osaa sanoa mitä se kulutus "oikeasti" on.
Jos ajaisi 80 ja antaisi vauhdin laskea ylämäkeen, voisi kulutusta saada alas litran. Mutta näillä vetomäärillä (n. 2000km/v) on kulutus yhdentekevää. Pienempi murhe se kulutus on kuin tien tukkona oleminen. Matkavauhti noin 95km/h. Menee silloin hyvällä kierrosalueella.
Mulla meni vaununkanssa keskimäärin 12 litraa todellista, ei oltu tien tukkeena, cruise päällä vähintään 90km/h todellista nopeutta.....tosi hyvä vetoauto, amg-alusta ja 245/40-17 renkaat , telivaunu tietenkin saattaa hieman vakauttaa, mut myös lisää vastusta, automaatti toimii hienosti myös vetohommissa.PV-MN kirjoitti:Minkä verran kuluttaa vaunu perässä?
Oma 220 cdi manuaali vei tämän kesän 3700 km reissulla noin 10,5, normiajossa hieman yli 6 (laskettu, ajotietokone tietysti kaunistelee kulutusta).
Aika paljon peräpää vatkaa vaunun kanssa, vaikka on painetta 3,2 takarenkaissa.
Siinä yhden siirtymän lukemia, tuo ajotietokone näyttää 0,5 litraa liian vähän, tälle kesälle vaunun kanssa n.3500 km.
Viimeksi muokannut jaris, 18.8.2015 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Sori , menee ohi aiheen mut "soviteltiinko" PV-MN sinun emuk:eita kenties minun autoon Rantasarkassa ?PV-MN kirjoitti:Minkä verran kuluttaa vaunu perässä?
Oma 220 cdi manuaali vei tämän kesän 3700 km reissulla noin 10,5, normiajossa hieman yli 6 (laskettu, ajotietokone tietysti kaunistelee kulutusta).
Aika paljon peräpää vatkaa vaunun kanssa, vaikka on painetta 3,2 takarenkaissa.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Jep, päättelin siis oikeinPV-MN kirjoitti:Näin tehtiin.jaris kirjoitti: Sori , menee ohi aiheen mut "soviteltiinko" PV-MN sinun emuk:eita kenties minun autoon Rantasarkassa ?
Jossain kirjoitit emukin peileistä ja eipä taida kovin montaa 220cdi:tä olla manuaalina.... nyt repuselit myyty , emukit pitää laittaa tilaukseen pikapuoliin.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Näin on. Meinaatko että olis 220cdi manuaali 'harvinaisuus'!javascript:emoticon(':o')jaris kirjoitti:Jep, päättelin siis oikein
Jossain kirjoitit emukin peileistä ja eipä taida kovin montaa 220cdi:tä olla manuaalina.... nyt repuselit myyty , emukit pitää laittaa tilaukseen pikapuoliin.
Sitten kuullaan miten Emukit uudempi koppaiseen, tai no eipä siinä varmaan mitään uutta tule.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
Tästäkin on jäänyt kirjoittelematta.
Mukavasti on mennyt. Auto on pelannut ja kilometrejä on nielty.
Aika olisi kuitenkin vaihtaa kulkinetta.
Tästä soiva peli jollekin, joka ei pelkää ajettuja kilometrejä.
Löytyy [nettiauto]7830812[/nettiauto]
Pitäisin itse mutta maalämpöön siirtyminen ei tule ilmaiseksi.
Mutta joskus minulla on vielä tällainen...
Mukavasti on mennyt. Auto on pelannut ja kilometrejä on nielty.
Aika olisi kuitenkin vaihtaa kulkinetta.
Tästä soiva peli jollekin, joka ei pelkää ajettuja kilometrejä.
Löytyy [nettiauto]7830812[/nettiauto]
Pitäisin itse mutta maalämpöön siirtyminen ei tule ilmaiseksi.
Mutta joskus minulla on vielä tällainen...
Ei tarvitse olla merkkihuolto, riittää kun on maahantuojan oikeudet sähköiseen huoltokirjaan. Näkyy kaikki sinne kirjatut huollot, missä tahansa ne on tehty.
Tämän vuoksi on myös tärkeää valita huoltopaikka niin että huoltokirja voidaan asianmukaisesti täyttää
Esimerkiksi minun työpaikalla on em. oikeudet.
Tämän vuoksi on myös tärkeää valita huoltopaikka niin että huoltokirja voidaan asianmukaisesti täyttää
Esimerkiksi minun työpaikalla on em. oikeudet.
wiimax.fi
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 15.11.2010 11:15
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Body Fitness eli kuski pitää huoltaacarrie kirjoitti:Autoon tehtiin B-huolto ja assyst plus kertoo, että "Next service BF in 360 days". Ymmärtääkseni B-huollon jälkeen tulee A-huolto, joten mikähän tämä BF on?
Jos jostain syystä olen väärässä, niin täällä lisää vaihtoehtoja
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bf
Ja sitten oikeasti, mielelläni kuulen myös itse, että mikä huolto on kyseessä.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms