S204 -mallin hankinta käytettynä
Mukava kuulla että olet myös tyytyväinen valintaasi ja eipä näytä pahoja vikojakaan olleen! Mulla tuo ahtoletkun reikä on ihan tyyppivika ja OM646 + 5v automaatti tarkoittaa tässä mun tosi taajama-ajo -painotteisessa touhussa korkeahkoa kulutusta.
Tällä hetkellä keskikulutus on noin 7,3 l. Ei se kuitenkaan haittaa niin kauan kuin koneeseen ja laatikkoon ei tarvitse tehdä remonttia, koska se vasta oikeasti maksaa isompaa rahaa.
Mä kans tykkään tästä sen verran ettei koeajo esittelyauto S205:lla aiheuttanut oikein minkäänlaisia autonvaihdon fiiliksiä. Olihan se hyvä, kunnon Mersu, mutta samalla huomasin omani olevan vielä timmissä kunnossa 190 tkm ajettuna.
Tällä hetkellä keskikulutus on noin 7,3 l. Ei se kuitenkaan haittaa niin kauan kuin koneeseen ja laatikkoon ei tarvitse tehdä remonttia, koska se vasta oikeasti maksaa isompaa rahaa.
Mä kans tykkään tästä sen verran ettei koeajo esittelyauto S205:lla aiheuttanut oikein minkäänlaisia autonvaihdon fiiliksiä. Olihan se hyvä, kunnon Mersu, mutta samalla huomasin omani olevan vielä timmissä kunnossa 190 tkm ajettuna.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Tuossa omaa lukemaa, niukinnaukin alle kutosella mennään om646:lla ja manuaalilla: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/688318.html
Vuosi lähestyy omistuksessa, ja äärimmäisen tyytyväinen olen. Normaalisti tässä vaiheessa olisin vähintäänkin kovasti kuumeilemassa seuraavaa, mutta nyt ei oikein tee mieli yhtään, vaikka sinänsä olisi tarvekin vaihtaa useampipaikkaiseen. Paras auto mitä olen omistanut, ei voi muuta. Olkoonkin pirkkamersu muovisisustalla.
Vuosi lähestyy omistuksessa, ja äärimmäisen tyytyväinen olen. Normaalisti tässä vaiheessa olisin vähintäänkin kovasti kuumeilemassa seuraavaa, mutta nyt ei oikein tee mieli yhtään, vaikka sinänsä olisi tarvekin vaihtaa useampipaikkaiseen. Paras auto mitä olen omistanut, ei voi muuta. Olkoonkin pirkkamersu muovisisustalla.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Luulin oman 6 sadalle olevan hyvä lukema, mutta en näköjään pärjää tässä lajissa. Hyvin vedetty!luokyio kirjoitti:Tuossa omaa lukemaa, niukinnaukin alle kutosella mennään om646:lla ja manuaalilla: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/688318.html
(Minun S204 ei ole Spritmonitorissa, koska en silloin vielä kirjannut sinne)
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä.luokyio kirjoitti:Tuossa omaa lukemaa, niukinnaukin alle kutosella mennään om646:lla ja manuaalilla: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/688318.html
Vuosi lähestyy omistuksessa, ja äärimmäisen tyytyväinen olen. Normaalisti tässä vaiheessa olisin vähintäänkin kovasti kuumeilemassa seuraavaa, mutta nyt ei oikein tee mieli yhtään, vaikka sinänsä olisi tarvekin vaihtaa useampipaikkaiseen. Paras auto mitä olen omistanut, ei voi muuta. Olkoonkin pirkkamersu muovisisustalla.
220 tai 250 cdi koneella on todella ripeä ja vetävä kone.
Ainut vika on tuo istuimet.
Tuli/tai oli paksua jäykkää nahkaa ja on liian kova meikäläiselle.
Selkäydinvamman takia tulee herkästi kova kipu takapuoleen ja jalat puutuu.
Itselläni ollut reilu kaksi vuotta ja nyt mittarissa 198 tkm/2012 220 cdi.
Käypä koeistumassa W212 mukavuusistuimet? Ero W204 vastaaviin on siinä, että vaikka periaate on sama, isompi istuin pystyy säätämään selkänojaa enemmän eri korkeuksilta. Selän kaaren saaren sopeuttamiselle on siis enemmän säätövaraa.204 kirjoitti:Ainut vika on tuo istuimet.
Tuli/tai oli paksua jäykkää nahkaa ja on liian kova meikäläiselle.
Selkäydinvamman takia tulee herkästi kova kipu takapuoleen ja jalat puutuu.
Itselläni ollut reilu kaksi vuotta ja nyt mittarissa 198 tkm/2012 220 cdi.
Vakiona Avantgarden Artico tekonahka on molemmissa malleissa selvästi kovempaa kuin laadukas aito nahka.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Edellinen oli W211 ja siinä oli nappanahkaistuimet kaikilla säädöillä ja tuuletukset ,niin oli kyllä hiukan paremmat.740 GLE kirjoitti:Käypä koeistumassa W212 mukavuusistuimet? Ero W204 vastaaviin on siinä, että vaikka periaate on sama, isompi istuin pystyy säätämään selkänojaa enemmän eri korkeuksilta. Selän kaaren saaren sopeuttamiselle on siis enemmän säätövaraa.204 kirjoitti:Ainut vika on tuo istuimet.
Tuli/tai oli paksua jäykkää nahkaa ja on liian kova meikäläiselle.
Selkäydinvamman takia tulee herkästi kova kipu takapuoleen ja jalat puutuu.
Itselläni ollut reilu kaksi vuotta ja nyt mittarissa 198 tkm/2012 220 cdi.
Vakiona Avantgarden Artico tekonahka on molemmissa malleissa selvästi kovempaa kuin laadukas aito nahka.
Kyllä S-sarjan autoissa on paljon paremmat.
Mersulla on niin monta mallia ettei näihin perus autoihin satsata.
Vaikka istuin on yksi tärkeimmistä mikä pitäisi huomioida jos on ongelmia
istumisen kanssa.
Eilen sain postissa ison kirjekuoren Suomen Tullista. Autoveron oikaisypyyntöni tuotti korkoineen vähän päälle 1700 euron palautuksen. Rouvan autosta on kans sama oikaisuvaatimus vetämäs ja eiköhän sieltäkin tule palautuksia.
Mä en ymmärrä, kuinka tällainen autovero voi enää toimia kun päästöt menevät alaspäin ja hintatietoiset ostajat jättävät alvin Saksaan.
Mä en ymmärrä, kuinka tällainen autovero voi enää toimia kun päästöt menevät alaspäin ja hintatietoiset ostajat jättävät alvin Saksaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Saitko allekirjoituksen omasta 1700€ palautuksia
Itse odottelen omasta ceestä palautuksia. Aikaisemmasta ceestä tuli juuri 1700€ palautuksia ja E61 jotain 600€ pintaan.
Itse odottelen omasta ceestä palautuksia. Aikaisemmasta ceestä tuli juuri 1700€ palautuksia ja E61 jotain 600€ pintaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Ihan mukava palautus. Saa nähdä paljon tuosta omasta 350cdi tulee takasinpäin
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Unohdit valtavan työllistävän vaikutuksen. Tullissa joutuvat varmaan koko ajan peräämään lisävoimia kun on niin paljon töitä. Varmaan yksi tehokkaimmista tavoista kuluttaa verorahoja työllistämiseen. Lopulta vielä maksetaan auton ostajallekin sen työllistämisestäC-Klasse kirjoitti: Mä en ymmärrä, kuinka tällainen autovero voi enää toimia kun päästöt menevät alaspäin ja hintatietoiset ostajat jättävät alvin Saksaan.
Suomi on EU:n talousalueella, paitsi autot ja viina/olut on semmoinen kipukohta ollut yli 20 vuotta eikä vieläkään mitään järkevää ole tapahtunut Ei tällä tyylillä voi pärjätä maailmaa vastaantähtikuljettaja kirjoitti:Unohdit valtavan työllistävän vaikutuksen. Tullissa joutuvat varmaan koko ajan peräämään lisävoimia kun on niin paljon töitä. Varmaan yksi tehokkaimmista tavoista kuluttaa verorahoja työllistämiseen. Lopulta vielä maksetaan auton ostajallekin sen työllistämisestäC-Klasse kirjoitti: Mä en ymmärrä, kuinka tällainen autovero voi enää toimia kun päästöt menevät alaspäin ja hintatietoiset ostajat jättävät alvin Saksaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Näköjään taas kelit sitä luokkaa, että antureita alkaa pimenemään. 10t kilometriä edellisestä insidenssistä.Legge kirjoitti:Liityin anturikerhoon. Autona siis 2013 S204 AMG-paketilla. Oikeanpuoleisin pimeänä takaa. 28 000 km se kesti. Liekö tämä erityisesti farkun ongelma, kun suvun sedaneista ei ole hajonnut yhtäkään viimeisen 6 vuoden aikana? Hajonnut anturi on kyllä helppo tunnistaa pelkästään sormella tunnustelemalla, jos vika on päällä.
Tilasin ebaystä pari anturia. Joku tuossa mainitsikin, että vaihto pitäisi onnistua kohtuu helposti. Haluaako joku homman suorittanut valaista, että miten käytännössä? Pitääkö tuolta ensin repiä jotain suojamuoveja irti?
EDIT: Sormituntumalla totesin, että pakoputken yläpuolella oleva on sökö. Sen verta kuran keskellä hiplasin, ettei tuossa mitään muovia taida olla edessä. Ilmeisesti jotain klipsejä pitäisi painaa ja kiskoa, vai?
S204 180 CDI AMG -13
Pitihän se ryssiä taas jotain. Olisi nähtävästi pitänyt ensin repiä anturi irti ja tilata sitten. Tilasin siis ebaystä numerolla A2215420417 olevan anturin (mainittu tässäkin ketjussa). Autosta irtosi kuitenkin anturi A2125420018. Näyttävät muuten samalta, mutta väärässä anturissa on erilainen "väkänen", joka ohjaa anturin autossa olevaan pidikkeeseen. Ei mene siis edes paikoilleen.
Jos joku tarvitsee noita A2215420417 antureita, niin täältä saa 2 kpl 25 euroa postikuluineen
Jos joku tarvitsee noita A2215420417 antureita, niin täältä saa 2 kpl 25 euroa postikuluineen
S204 180 CDI AMG -13
Nyt on tutka taas toiminnassa. Jostain syystä tätä uudempaa mallia A2125420018 on huomattavasti heikommin tarjolla ebayssä. Tai ainakin, jos haluaa originaalin (sitä en tiedä, ovatko oikeasti, mutta kyljessä oleva teksti ainakin vahvasti imitoi alkuperäistä).
Sellaisen panin merkille, että molemmissa tilaamissani antureissa on muovin väri hieman vaaleampi kuin 204:n "diffuusori". Ei itseä hirveästi haittaa, mutta kenties jotakuta saattaa.
Sellaisen panin merkille, että molemmissa tilaamissani antureissa on muovin väri hieman vaaleampi kuin 204:n "diffuusori". Ei itseä hirveästi haittaa, mutta kenties jotakuta saattaa.
S204 180 CDI AMG -13
Mulle kävi vahinko parkkipaikalla ja kuskin puolen takaovi meni uusiksi. Siihen peruutettiin, mutta onneksi tekijä tunnusti samantien ja vakuutusjutut hoituivat vaivattomasti. Tässä ovessa oli valmiiksi jo pieni painauma, jota ei saanut oikaistua joten onni onnettomuudessa.
Seuraavaksi ohjelmassa onkin A -tyypin määräaikaishuolto L-D:n firmassa. Mitään vikaa autossa ei pitäisi olla. Kohta on 200 tkm mittarissa eikä vaihto ole käynyt vielä mielessä. Ei saiskaan käydä, koska olen ostaessani päätttänyt tähdätä 250 tkm lukemiin tällä autolla
Seuraavaksi ohjelmassa onkin A -tyypin määräaikaishuolto L-D:n firmassa. Mitään vikaa autossa ei pitäisi olla. Kohta on 200 tkm mittarissa eikä vaihto ole käynyt vielä mielessä. Ei saiskaan käydä, koska olen ostaessani päätttänyt tähdätä 250 tkm lukemiin tällä autolla
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Teetin huollon vakiopaikassa ja kohta sen jälkeen alkoi kuulua narinaa takapäästä -> eipä muutaku puhelin kouraan ja uus aika huoltoliikkeeseen narinahelojen vaihtoon. 200 tkm kesti alkuperäiset eikä molempien puolten uusiminen tule kalliiksi. Eipä tässä vieläkään ole tullut hintavia remontteja eteen.
Kävin myös tänään koeajamassa Mercedes Vito vm 2010:n jos sellaisen hankkisi työautoksi. Tykkäsin kovasti käteensopivasta matalasta pakettiautosta. Takana sais olla pariovet sekä vetokoukku. Automaattilaatikon suhteen täytyy miettiä vielä.
Kävin myös tänään koeajamassa Mercedes Vito vm 2010:n jos sellaisen hankkisi työautoksi. Tykkäsin kovasti käteensopivasta matalasta pakettiautosta. Takana sais olla pariovet sekä vetokoukku. Automaattilaatikon suhteen täytyy miettiä vielä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mä en osaa sanoa ensimmäisen omistajan aikana tapahtuneista jutuista, mutta itselleni ensimmäiset. Autokauppias, jolta auton ostin, kertoi että ensimmäinen omistaja on uusinut työsuhdeautoonsa jarrut mutta alustan osista ei puhunut mitään. Oon ymmärtäny että näihin ei paljoa tarvis alustaan osia vaihdella.740 GLE kirjoitti:Olivatko nuo narinahelat ainoat alustan osat mitä 200 tkm matkalle tarvittiin?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Juuri sillä kysyinkin. Oma vaatimaton kokemus yhdestä autosta on saman suuntainen.C-Klasse kirjoitti:Oon ymmärtäny että näihin ei paljoa tarvis alustaan osia vaihdella.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tänään taas sisustan puhdistus ja rasvailu. Aika sameanharmaata vettä tuli pesuvatiin ku kuskinpenkin käsittelin pesuaineella ensimmäiseksi ja hoitoainetta penkit imivät myös aikalailla. Vahauksen suhteen ei tarvi tehdä mitään, koska tein laatuaineilla joulukuussa hyvän pinnan.
Jokin kätevä suojakangas pitäis viritellä apukuskin penkin selkänojan taustalle ku poika potkii penkkiä. Oliskohan niitä valmiina saatavilla...
Jokin kätevä suojakangas pitäis viritellä apukuskin penkin selkänojan taustalle ku poika potkii penkkiä. Oliskohan niitä valmiina saatavilla...
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
- Pikku Mersu
- Viestit: 40
- Liittynyt: 31.12.2013 9:42
Vaikka tuosta: http://www.mmyynti.com/tuote/selkanojat ... ja-autoon/