juu-zon s204

juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Hyvä että näitä joku muukin jaksaa lukea kuin vain itse. Toki on tämä hyödyllistä kirjoitella näitä tuhrailuja itsellekin ylös niin voi täältä käydä joskus katsomassa mitä on tullut tehtyä. Ja näistä voi jollekin ehkä olla apuja omissa puuhailuissa.

Mutta sitten tähän seuraavaan asiaan eli tässä hieman asennuskuvaa ja mitä on tullut äänentoistopuolella tässä syksyn ja talven aikana päivitettyä.

Matchin dsp vahvistimeen hommasin director ohjaimen sekä hd usb audio lisäkortin. Näille piti ensinnäkin saada järkevä asennuspaikka joka istuu ohjaamon oem henkeen. Vähän aikaa kun tuli mietittyä niin tuhkakupin paikka sopii kohtalaisen hyvin tähän käyttöön. Ebayn kautta siis toinen tuhkakuppi ostoon (jotta saa palauteltua tuonkin alkuperäiseksi jos nämä myöhemmin riisutaan pois) ja vähän 3d-mallinnusta sekä 3d-tulostusta kehiin. Dremelillä sopivasti tuhkakuppi pois paikalta ja sikan kanssa tulostettu osa kiinni.

Kuva
Kuva

Hd usb audio palikan kanssa tarkoitus oli siis ohittaa auton oma soitin ja saada ääni digitaalisena suoraan dsp:lle. Ohjelmalähteeksi siis sopii vastedes vaikka puhelin, mutta kisakäyttöön tuli hommattua vielä kunnollinen dap eli fiio m11. Fiiolle telineeksi tuli saksan amazonista Kudan valmistama omasta mielestä riittävän oem henkinen teline. Tellineeseen modasin vain neodymit takapuolelle, eli puhelimet/soittimet pysyy magneettikiinnityksellä tuossa. Kuvissa nyt myös koko keskikonsolin kokonaisuus miltä tuo näyttää. Eli kisakäytössä ohjelmalähteenä fiio ja normaalikäytössä radio toimii aivan normaalisti. Directorista saadaan valittua haluttu lähde käyttöön.

Kuva
Kuva

En ole etupään asennuksista aiemmin laittanutkaan kuvia niin voisin niistäkin tässä samalla laittaa kuvia. Diskanttiosasto vaikka ensin. Eli diskantit on asennettu 3D tulostettuihin kuppeihin jotka ovat kahdessa peilin ruuvissa kiinni. Tuokin kuppi on itse mallinnettu ja muutamaan kertaan tulosteltu uusiksi että sai tuon asemoitua järkeväksi alkuperäisen diskantin paikalle. Käytännössä tuon isompi diskantti ei tuonne alkuperäisen ritilän alle edes mahdu. Kupin reunoille on paineltu vain butyylimaton palasia estämän resonointeja vaikka tuo nyt muutenkin on todella tukevasti kiinni.

Kuva
Kuva
Kuva

Midien asennusta tuli paranneltua tässä joulun jälkeen. Eli aiempi kiinnitys oli valmiilla merkkikohtaisilla muovirinkuloilla toteutettu. Näissä ei sinäänsä mitään isompaa vikaa ollut, mutta näiden kanssa elementti jäi vielä jonkin verran irti ovipahvista. Uudet rinkulat siis tuli tehtyä 2x21mm koivuvanerista ja näiden kiinnitys oveen kolmella m4 pultilla. Rinkuloihin elementit ihan puuruuveilla toistaiseksi kiinni. Katsotaan jos myöhemmin vaihtaisi rampamutterit ja koneruuvit näihinkin. Näillä itse tehdyillä rinkuloilla elementti tulee aivan ovipahvin ritillään kiinni tuolta ala kulmasta. Ovipahvin ritilähän on viisto "väärään" suuntaan suuntauksien kannalta joten elementti suorassa oven sisällä se jää toiselta reunalta irti vielä ritilästä. Nyt elementti kuitenkin on tuotu niin lähelle ovipahvia kuin mahdollista, jotta elementti saataisiin hengittämään ulos tuolta ovipahvin sisältä eikä jäisi kumisemaan sinne ovipahvin sisään. Ovipahveihin tuli myös laitettua hieman butyylimattoa estämään ovipahvin suurempaa elämistä. Tarkoituksena kaikilla näillä modauksilla oli siis parantaa midbassotoistoa ja poistaa kuminaa jota hieman oli viime kaudella havaittavissa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten kontin puoli. Vahvistimille tuli tehtyä vähän järjestelyjä ja entinen vahvistinten paikka tuli valjastettua virranjakoa varten. Edestä akulta on vedetty 35mm2 päävirtakaapeli taakse ja etuakulle lisätty samalla toinen 35mm2 maadoituskaapeli alkuperäisen rinnalle. Taakse tuli jakoblokki josta virrat molemmille vahvistimille. Lisäksi pienempi sulakekotelo herätteelle, directorille sekä kontin led valoille. Näille hituvirroille tuli myös erillinen maaliitinkisko.

Kuva

Nyt siis virtajärjestelmäkin on näiltä osin kokonaan erillinen auton muusta järjestelmästä. Hanskalokeroon tuli 3d tulostettua virtanapille sekä usb liittimelle paikka jota kautta dsp:n säätäminen onnistuu. Näistä en näköjään kuvaa tähän hätään löytänyt.

Subivahvistin siirtyi auton vasempaan poskeen vetokoukun avauspylpyrän alle. Etupään dsp vahvistin taas kiinnitettiin subin päälle ja koko systeemin päälle tehtiin 9mm vanerista peitelevy. Samassa tosiaan suunnittelin jotain pientä valaistusta ja ideaa konttiin, jotta se kisoissakin näyttäisi edes joltain. Oem asennuksilla olevassa autossa kun ei muuten kauheasti mitään ole näyttää. Peitelevyyn tuli 3d-tulosteltua vielä subille "ritilä" johon idean sai Supa:n dikikaappi ketjusta täältä meseltä. Riittävän isot tähden palaset siis 3d-tulostimella kehiin, vähän epoxia väliin, siloittelua kitillä ja sen jälkeen verhoilut päälle. Lopputulos ihan omaan makuun onnistunut.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tämän jälkeen tuli subi vielä vaihdeltua ground zeron qzuw 12sqx malliin, joka vaati pientä korotusrinkulaa, jotta magneetti ei osunut kotelon pohjaan. Näin elementti nousi vielä aavistuksen ylöspäin, mutta peitelevy ja valaistusidea toimii silti vielä ihan hyvin.

Kuva

Laitteistoon on siis kokonaisuudessaan tullut sen verran paljon päivitystä että luonnollisesti vaatii hieman säätöjen tekemistä uudelleen. Nyt pitäisi kuitenkin asennukset ja laitteisto olla jälleen sellaisessa kunnossa, että näillä lähdetään taas kokeilemaan ensi vuoden kisoihin miltä saundi kuulostaa. Alkuperäisen radion ohituksen huomaa kyllä jo itsekin kyllä selkeänä parannuksena. Ääni on paljon selkeämpi, yläpäässä enemmän kirkkautta ja detaljiikkaa, mutta kuten sanoin niin säätöjä vaaditaan vielä ennen kuin tästä nykyisestä kokoonpanosta on kaikki saatu irti. Näin se vaan tässäkin lajissa melko helposti nälkä kasvaa syödessä. Sinäänsä omasta mielestä laitteiston hinta on kuitenkin vielä erittäin järkevällä tasolla ja edelleen auto on kaikki paneelit kiinni käytännössä alkuperäisen näköinen. Onhan tässä taas työmatkoilla huomattavasti mukavempi kuunnella merisäätä.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Todella viimeisteltyä jälkeä ja oem asennuksista iso plussa! :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Talvilomareissu tuli tehtyä lappiin ja kilometrejä kertyi viikon aikana mittariin lisää noin 2000km. Pyöreä kolmesatanen lähestyy pikkuhiljaa. Lapissa tuli testattua myös kylmäkäynnistystä kun ensimmäisessä yöpymispaikassa ei ollut lämmitystolppaa saatavilla ja aamusella pakkanen huiteli -27 asteen tuntumassa. Ei kuitenkaan ongelmia käyntiin lähdössä. Startin pyöräytys tietysti kuulosti jähmeältä kun on tottunut aina käynnistelemään autoa tuolta tallista tai työpaikan autohallista. Minun omistuksen aikana on siis melkein kahden käden sormin laskettavissa montako kertaa tämä auto on startattu ilman esilämmitystä. Matkan aikana pakkanen oli pahimmillaan -30 asteen luokkaa, mutta autossa lämpöä riitti ja muutenkin auto pelasi moitteetta koko reissun ja mersulla on kyllä mukava painaa pidempiäkin siivuja.

Kuva
Kuva

Tänään tuli ennakoivana huoltona vaihdettua rattilukon moottori. Itse moottori on ollut hankittuna jo pidemmän aikaa, mutta koska rattilukko on pelannut hyvin en ole sen vaihtoa vielä panikoinut. Kilsoja alkaa kuitenkin autolla olla sen verran, että rattilukon moottori on varmaankin melko lopussa käytttöikäänsä jos ja kun sitä ei ole vielä koskaan vaihdettu. Nyt kun rattilukko vielä aukesi normaalisti niin itse rattilukkopaketin irroittaminen on autosta melko simppeliä. Mersuforumin puolelta löytyy ketju aiheesta jossa hyvät ohjeet purkamiselle. Itsellä oli hieman haasteita koteloa kasassa pitävien sokkien kanssa josta johtui pieni tumpelointi osien oikean asennon kanssa. Pienellä pähkäilyllä ja rauhallisesti tekemällä itse moottori vaihtui kuitenkin sisälle helposti ja kasauksen jälkeen kaikki pelasi taas normaalisti. Hieman tuo tietysti jännitti näin ekalla kerralla kun kyseessä on auton toiminnan kannalta elintärkeä osa jonka voi väärällä kasaustavalla hajottaa täysin. Nyt kuitenkin uudella moottorilla on taas parisataatuhatta huoletonta ajoa edessä tuon suhteen. Mikäli joku on ryhtymässä samaan hommaan niin neuvon mielelläni tuossa kun tuli tosiaan vähän tuota mekaniikkaa tutkittua myös tuon rattilukon sisällä.

Kuva
Kuva

Tässä vielä kuva vanhasta moottorista joka jo tummunut huomattavasti.
Kuva
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Näin kesän alussa vasemmalta edestä alkoi kuulumaan narinaa. Narina paikallistettiin injektioruiskun avulla etummaiseen alatukivarteen. Injektioruiskun avulla narina hiljeni, mutta nyt ajoittain kuuluu naksuntaa/kolinaa tuolta vasemmalta edestä. Tukivarsien hinnat on näköjään kohdallaan ja voisi tilailla nuo kyllä jostain ulkomaankaupasta. Samaan syssyyn jos vaan löytyisi voisi ottaa koko setin tukivarsia sekä vasemmalle että oikealle kun vaihtotyössä näyttäisi joutuvan jonkin verran purkamaan tavaraa edestä, jotta pääsee pallot naksauttamaan irti.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Etupään naksuna on vaivannut satunnaisesti, mutta en ole sitä vielä sen tarkemmin tutkinut tai tilaillut osia. Katsotaan sitä tarkemmin talvirenkaiden vaihdon aikaan. 300000km tuli mittariin syyskuun alussa eli omassa ajossa auto on ollut 70tkm verran. Viime vuonna jo mietin xenon polttimoiden uusimista jos sillä saisi vielä vähän lisää valotehoa syksyn pimeyteen. Tänä vuonna päätin lopulta hankkia uudet tuikut vaikka vanhat sinänsä vielä ehjät on, mutta xenonienkin valoteho hiipuu iän myötä huomattavasti. Vaihtelin uudet osramin night breaker laserit keulille ja nyt on taas valoa sekä lyhyissä että pitkissä lisänä vielä tuo erittäin mainiosti toiminut w-lightin storm.
Kuva

Start-stopin toiminta on koko kesän ollut hyvin satunnaista ja merkkivalon muuttumiseen vihreäksi on kestänyt pitkään jos se on koskaan edes vihreäksi muuttunut. Starilla olen tuota tutkinut ja aktivoitumisen estona on aina ollut vain "auton sähköjärjestelmässä on vikaa". Mitään varsinaista vikakoodia ei ole kuitenkaan ollut missään vaiheessa. Sain lopulta aikaiseksi mitata taka-akun jännitteet ja auto sammuksissa navoissa näytti olevan karvan päälle 11 volttia. Auton 9 vuotta vanha taka-akku oli siis antautunut ja tilalle tuli uusittua exide ek131 agm akku. Samantien akun vaihtamisen jälkeen start-stoppi on lähtenyt aktivoitumaan vaikka se tuleekin hyvin usein nyt napsastua napista pois päältä. Ehkä kuitenkin parempi, että tuo taka-akkukin on kunnossa.
Äänentoiston osalta autolla on kilpailtu jälleen kesäkausi ja osakilpailumenestystä on tullut vaihtelevasti. Käytännössä nykyisen laitteiston saundi on saatu hierottua aika hyvin kuntoon ja se riittikin finaaleissa kolmanteen sijaan omassa s-oem luokassa. Kisa oli tiukka ja ykköspaikallekaan ei kauheasti matkaa jäänyt, mutta ensi talveksi on jo jotain suunnitelmaa miten lähdetään laitteistoa kehittäämään eteenpäin.
Viimeksi muokannut juu-zo, 24.9.2021 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tupla...
procaster
Viestit: 1
Liittynyt: 17.10.2021 20:17

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja procaster »

Mistä ostit putkenpäät jos saa kysyä?
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

procaster kirjoitti: 21.10.2021 20:29 Mistä ostit putkenpäät jos saa kysyä?
Taisin jostain kiinanmaalta ihan yleismalliset hommata jotka sattui passaamaan melko täydellisesti paikalleen.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tammikuussa auto ilmoitteli huollon tarpeesta. Totutusti porvoon autotechille soitto ja sieltä aika varaten. Pyysin myös heitä katsomaan tuota etupäätä. Eivät huollossa mitään kummempaa löytänyt kuin kuulemma koiranluussa aavistus vasemmalla väljää. No ajelin sitten race.fi:n kautta kotiin ja nappasin uudet koiranluut mukaan. Vaihtelin ne vielä ja ehkä kolina aavistuksen hiljeni, mutta ei kuitenkan poistunut kokonaan. Naapuri foorumilla tuli kuitenkin vielä reaktiotangot myyntiin sopivasti alle puoleen hintaan kl:n hinnoista. Ostin samantien pois ja tänään kun kesärenkaat heitin alle niin vaihdoin samalla myös nuo reaktiotangot. Katsotaan auttoiko kolinaan vai meneekö vaihtoon vielä vakaajan tukikumit, alatukivarret ja raidetangon päät. Mystinen on kyllä tuo kolahdus/klonksunta. Ei tule jokaisessa montussa vaan tulee hyvin säännöllisen epäsäännöllisesti joskus terävässä montussa ja joskus pehmeämmässä heitossa. Kontti vaatisii vielä peitepaneelin tekoa ja viimeistelyä kesän kisoihin sekä muutoinkin koko äänentoistopuoli säätelyä. Katsotaan koska jaksaa tuon viimeistellä.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pitäisi aktivoitua kuvien laittamisessa jälleen. No äänentoistopuoli on kuitenkin jälleen aikalailla iskussa ja kesän ekoissa kisoissakin käyty. Toinen osakilpailu vielä edessä ja finaalit Lapualla syssymmällä jossa sitten katsotaan mihin tällä oikeasti rahkeet riittää. Etupään klonksunnan sain pois vaihtamalla alatukivarret. Saksasta molemmat puolet uutta ja vaihto alle tunnissa kun tuossa ei kummempia purkamisia tarvinut tehdä. Etupään alustarempan jälkeen auto on kyllä taas oikein jämäkkä ja hyvä ajettava, mutta pikkasen on myös autokuume vaivaamaan. Katsotaan nyt tämä kilpailukausi, mutta voi olla että tuossa talven korvilla aletaan miettimään uutta menopeliä. Nettiautoa on tullut jo selailtua, mutta hankalaa on löytää omiin spekseihin sopivaa peliä. Listalla s205, s213 ja x218. Kaikissa hyvät ja huonot puolensa, mutta pitäisi olla sitten tietyillä varusteilla jotta kelpuuttaisi. Onneksi tässä nyt on aikaa seurata vähän markkinoita.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kesälomareissulla tuli käytyä keski-suomessa ja takaisin päin matkalla huomasin vesikelissä renkaiden olevan jo melko liukkaat. Tämä ennakoi yleensä kuluneita pintoja ja kotiin päästyä huomasinkin eturenkaiden olevan reunoilta jo hyvin kaljut. Ohjauskulmien tsekkaus on käynyt jo pidempään mielessä, joten heitin toiset kesärenkaat alle ja varasin ajan suuntaukseen. Leimakin piti elokuun loppuun mennessä hankkia, joten ajattelin että samallako se tässä menee. Puolelta päivin ohjauskulmien tsekkaus ja siitä suoraan konttorille. Leima puhtain paperein matkan ja nyt on vuosi taas ajoaikaa. Nyt vaihtui myös kahden vuoden leima sykli vuoteen kun autolle tuli 10v ikä täyteen.

Kesälomareissulla tuli myös poikettua parissa autokaupassa vähän renkaita potkimassa ja myös kokeilemassa että miltä uudempi C, E tai facelift CLS tuntuu, kaikki tietysti farkkuina. Ensiksi nyt fiilikset vaikka CLS:stä. Ikäisekseen CLS on ihan siisti peli. Korissa on tietyllä tapaa isomman auton tuntua, mutta kattolinja ja kontin muoto ehkä saa sisätilat tuntumaan kuitenkin melko nafteilta. Myös mittaristo ja muut kontrollit on hyvin samanlaisia tuon facelift w204:n kanssa, joten autosta ei oikein saa sitä ”uuden” auton fiilistä. No sitten vaikka w205 koppainen C. Sisusta tuntuu päivitetyltä ja koko on selkeästi hieman kasvanut. Äänimaailma sisällä on selkeästi E mallia meluisampi. Ei nyt tietysti mikään meluisa, mutta eron huomaa kun autoja käy peräkanaa kokeilemassa. Moni kuitenkin sanoo että mersun laatu on laskenut vuosien mittaa ja tätä täytyy itse kyllä kompata. Kokonaisuudessaan tietysti w205 ja w213 ovat jämäköitä ja siistejö, mutta pienet asiat ovat se mikä laadussa näkyy. Esimerkiksi takakontin aukaisun ääni, muovinen takakontin pohjalevyn kahva, bensaluukun jämäkkyys ja lukon toiminta, ovien nahkaosien alla tuntuu selkeä kova muovi, yms. Nämä ovat pieniä asioita, mutta tällaiselle mersu harrastajalle juuri sellaisia asioita missä toivoisi sitä mersumaista kunnon laatua. No viimeisenä sitten Eemeli. W213 eemeli on ulkoisesti mielestäni onnistunut korimalli. Auto näyttää isolta, mutta silti sulavalinjaiselta. Sisustaltaan on tietysti kovin paljon samaa w205 kopan kanssa, riippuen tietysti vähän mitä vuosimalleja vertaa. Uusi kojetaulu tuo kuitenkin selkeästi modernimman fiiliksen mitä Ceemelissä. Sisätiloilta w213 vaikuttaa kovin saman kokoiselta kuin w205. Toki niissä varmaan eroa on, mutta w205 ehkä jopa yllätti kooltaan. Voi johtua myös siltä että Eemeli tuntuu ja näyttää kuskin paikalta todella kompaktilta. Penkit on melko kapeat ja sisustan pyöreä muotoilu ehkä saa auton tuntumaan sisältä pienemmältä mitä oikeasti on. Kokonaisuudessaan kuitenkin hieno auto distronic plussalla ja kaikilla ajoavustimilla.
Summa summarum näistä koeajoista jäi aika vahvasti fiilis että seuraava auto on nimenomaan Eemeli eli S213. Edelleen airmatic alustaiset kiinnostaisi eniten, mutta näitä on nykyisellään näköjään erittäin vähän. Pakollisia varusteita kuitenkin on amg ulko ja sisäpaketti, distronic+, tehdaskoukku ja widescreen mittaristo. Muista varusteista voi sitten ehkä hieman tinkiä. Saksan tarjontaa on myös tullut katseltua, mutta juttelin myös liikkeessä että tällä hetkellä saksan tuonnit on käytännössä tökännyt ja autoja menee enemmän suomesta saksaan päin. Suomen hinnat tällä hetkellä sen verran alhaisella tasolla ja Saksassa ilmeisesti käytettyjen hinnat jonkin verran noussut. Aikaa on kuitenkin katsella vaihtoehtoja ja annetaan kuumeen vielä jonkin aikaa tässä kehittyä.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Laitetaan nyt pitkästä aikaa vaikka yksi kuva autosta kun tuli pestyä se jälleen perinpohjaisesti.

Kuva

Ensi viikonloppuna siis Emma Finlandin finaalit Lapualla patruuna areenalla ja sitä varten tuli putsailtua auto jälleen sisältä ja ulkoa. Jos kiinnostaa siis tulla autoa katsomaan ja kuuntelemaan niin se löytyy Lapualta koko viikonlopun.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Viikonlopun kisathan meni mukavasti. Tuloksena suomenmestaruus omassa luokassa. Tällä tuloksella on samalla lunastettu paikka ensi kevään EM-kisoihin Salzburgiin. Vielä hieman auki että lähdetäänkö sinne, mutta todennäköisesti mikäli nyt ei mitään yllättävää tule missään vaiheessa niin tällä autolla lähdetään vielä Eurooppaan katsomaan minkälainen meininki siellä on. Jotain pikkuista viilausta autolle tullaan ennen sitä tekemään, mutta ei mitään suuria muutoksia.

Kuva

Kuva

Finaalireissulla tuli myös käytyä uutta menopeliä katsomassa ja kokeilemassa. Ehkäpä siis tulossa myös uusi viestiketju uudelle autolle....
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Aika saattaa päätökseen elämä tämän auton kanssa. Kuten aiemmassa viestissä jo totesin niin uutta menopeliä tuli syksyllä katsottua. Sellainen sitten tulikin hommattua ja tällekin jo oma ketjunsa löytyy.

No syksyllä uuden auton hankinnan jälkeen oli vaihtoehtoina vielä jättää tämä talliin odottamaan EM kisareissua tai myydä eteenpäin. Loppupeleissä kävi sen verran hyvin että myin auton eteenpäin kaverille ja tehtiin diili että auto on käytössä minulla vielä pari viikkoa EM kisareissulla. Laitteisto kokonaisuudessaan siis säilyi auton mukana.

EM kisareissua ajoittui ajalle 20.-22.4. Itävallan Salzburgissa. Sain auton puunattavaksi edellisellä viikolla ja normaaliin tapaan kunnon pesut sisältä ja päältä sekä tarkastus että autoraadiot pauhaa entiseen malliin. Edelleen audio puoli kohdallaan eikä siihen tarvetta tehdä mitään. Reissuun lähdettiin 16.4. Finnlinesillä Vuosaaresta Travemündeen. Travemündessä perillä 17.4. myöhään illalla. Tästä parin välipysäkin kautta Saksan läpi Salzburgiin 19.4. keskiviikkona. Auto Messezentrum Salzburgiin sisään ja kisat käyntiin torstaina. Vaimo hoiti aikalailla kuvaamisen reissulla joten itsellä ei juuri mitään valokuvia reissusta ole. Lauantaina sitten oli totuuden hetki ja palkintojen jako. On se mukava kuulla oma nimensä lavalla aina viimeisenä eli Euroopan Mestaruus tuli napattua tuossa Skilled OEM luokassa. Sunnuntaina hyvällä fiiliksellä ajomatkalle takaisin Travemündeen ja laiva oli eilen 25.4. tiistaina perillä suomessa. Reissussa kilometrejä autolle noin 2100km ja siinä käytännössä viimeiset ajot mitä tälle autolle omassa käytössä tuli. Auton palautin jo eilen takaisin kaverille ja näin ollen tämä auto jatkaa hänen kanssaan tästä eteenpäin. Mittarissa 329tkm kun viimeisen kerran tällä ajoin. Kokonaisuudessaan siis tuli sellainen rapia 100tkm ajoa tällä autolla. Hyvin palveli tuon ajan ja tulihan tällä lopulta sitten menestystä myös omassa harrastuksessa.

Kuva

Kuva

Kuva

Suunnitelmia on jo uudelle autolle ja kaiken näköistä on tehtykin joten minulta lisää tarinaa taas uuden auton ketjussa.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Re: juu-zon s204

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Onnittelut voitosta! Mielenkiinnolla seuraillaan seuraavan auton rakentamista :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”