Kesäauto, -82 200D 3.0 DTIC

Vastaa Viestiin
Avatar
taikis
Viestit: 494
Liittynyt: 07.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja taikis »

dealer kirjoitti:On muuten komia heinäkuun kuva Mesekalenterissa 8)
Juurikin ihasteltiin samaa..samoin viime vuoden helmikuun autoa. On meinaan molemmat kalenterit esillä.. 8)
I can please only one person per day. Today is not your day, and tomorrow doesn´t look good either.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

dealer kirjoitti:On muuten komia heinäkuun kuva Mesekalenterissa 8)
Meinaakko jotta kenties paree mitä oli kesäkuun kuva?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mennen tullen, eihän tuota kesäkuun kuvaa ole näkynyt edes minkään lehden kannessa 8)
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

dealer kirjoitti:Mennen tullen, eihän tuota kesäkuun kuvaa ole näkynyt edes minkään lehden kannessa 8)
Eikä näy, korkeintaan jossain kuusakosken vuosilehdessä...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Hih!
Tällä siunatulla päivämäärällä on mersu katsastettu huomautuksitta.
Savutusarvo meinasi vähän olla aluksi iso. Karsastaja väitti nähneensä aluksi yli 9 arvon, mutta pieneni sitten kun kiljutti. Kyllä syömmestä viilsi kuunnella.
Kuitenkin kävin kyllä kiljuttamassa juuri ennen konttuurille menoa samoin kun olen aina mersuilleni tehnyt, tälläkertaa ei meinannu piisata. No, arvo oli lopuksi 1,69.
Lähes valmistautumatta menin, käsijarru piti herkistää ja ilmanputsarin pesaisin. Oli vieläpä jo dealerin ihailemat retropyyhkijät vielä paikallaan.
Nekin vielä toimivat, kun viittii välillä pyyhkiä sienellä puhtaiksi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Otetaan ens kerralla korjaamolla savulappu niin pääsee ehkä hiukan vähemmällä :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Pimeys vallitsee keskuudessamme joten värkkäsin valoja keulalle.
Hella 3000, nuo on ajelehtineet tallissa jo muutaman vuoden.
Vaihtoehto 1. Kilven paikka olisi tuottanut hankaluuksia.
Mutta tukiraudat menisi ehkä helpommin.
Kuva

Vaihtoehto 2. Kaiketi aika normaali tapa.
Tukiraudat tuottaa tosin vähän päänvaivaa.
Kuva

Päädyin kakkoseen, tuo 123:n puskuri on muuten melko huteran oloinen, keskituki oli lähes irti. kiriminen tukevoitti jonninverran, mutta ne tukiraudat pitää vielä kyhätä.
Koeajo pimeällä on vielä tekemättä, kun pöhönäs ei viitti ajella, eikä emäntääkään kiinnostanut sen enempää ykkönen kuin kakkonenkaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tänään olen ollut yhden kokonaisen vuoden onnellinen 123:n omistaja.
Yhteistä taivalta on kertynyt tänä aikana 22 176 km. Ihan oikea käyttöauto siis, no tietysti koska en muita omista.
Voisihan nuo kilometrit ajaa jollain varis versolla halvemmalla, mutta ei VARMASTI olisi yhtä kivaa!!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voisihan nuo kilometrit ajaa jollain varis versolla halvemmalla, mutta ei VARMASTI olisi yhtä kivaa!!
Näin 8)

Tämä hieno 123 on jokapäiväisenä käyttöautona ja lisäksi sitä pidetään kaikin puolin hyvässä kunnossa.
Mikäs sen mukavampaa !
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Ohhoh!
Nythämmää vasta hokasin tämän kuvasarjan..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Bongasin tämän taas eilen kokkolassa. Kurvasin siihen tien reunaan sitä ihastelemaankin että on kyllä hienossa kunnossa tämä yksilö.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tuli ostettua talvirenkulat 175/65-14 (tojotavariksen vanteilla vielä) sen enempää miettimättä.
Meinasin ne barokkeihin laittaa, mutta vaikuttavat kyllä NIIN pieniltä.
Onkos porukalla ollut noin pieniä alla? Haittaakse?
Rengaslaskurin mukaan halkaisija olisi 583mm.
Kun 175-80-14 olisi 635mm.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Melkein 10% lyhenee välityksetkin tuolla rengaskoolla. Ei ole oikein hyvä :(
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Juuh, taitaa peränvaihdon tulokseksi tulla +-0.
Mutta talvellapa on nuo 80 rajoitukset..
Nytkin kulutus pyyhkii 9-9,5 litran kieppeillä, ei tarvisi yhtään enempää olla. Pitää ny pähkäillä sitten, voishan ne pikkurattaat myyä pois, muttakunneonniin hyvätki. Emmätiiä..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Karvanaama kirjoitti:Juuh, taitaa peränvaihdon tulokseksi tulla +-0.
Mutta talvellapa on nuo 80 rajoitukset..
Nytkin kulutus pyyhkii 9-9,5 litran kieppeillä, ei tarvisi yhtään enempää olla. Pitää ny pähkäillä sitten, voishan ne pikkurattaat myyä pois, muttakunneonniin hyvätki. Emmätiiä..
Etupyörinä tuon kokoiset talvirenkaat on joskus mullaki pyörinyt 123:ssa, mutta taakse ne on meleko pienen näköset, josko sitten oli kyl eteenkin :D
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Piti vanhus ottaa ajoon jouluksi, tilannekuva minimanin pihalta kahden nuoremman veljen seurassa:
Kuva

Oli siinä vastapäätä lähes identtinen 123:kin, mutta ei saanut samaan kuvaan ängettyä. (VPX-xxx) Vaikuttaako kenties tällä foorumilla?

Miksiköhän tätä pitää vanhukseksi tituleerata kun emännän vanhempi tytär on myös -82 syntynyt, vaan en mää sanoisi häntä vanhukseksi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tälläkin tuli vähän ajeltua parina päivänä. On se sellainen maanteiden kirkkoherra! Kolot ja kuopat ylitetään ilman ylimääräisiä kolinoita ja tärinöitä toisin kun tuo laikattu 124.
Vaihdoin viimein ennen kesäntuloa nuo 175-65-14 talvirenkulat barokeilla alle, ei ne niin häiritsevän pienet ole ainakaan ulkonäöllisesti. Ja pito on ihan toista luokkaa kun vanhoilla pirelleillä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tämän kilometrit on vähentyneet oleellisesti viime vuodesta.
On toki parin viikon välein ajeltu ihan työmatkaakin, nyt on kesätassut alla taas, kyllä kierrokset laski ynnä muu rengasmelu.
Renkaita vaihtaessa näyttti olevan parista nupista suojakumi revennyt, joten katsastukseen tulee ainakin jotain korjaamista.

On tässä muutaman viikon aikana pulpahdellut eräs numerosarja esiin monessakin eri yhteydessä. Alkaa ihan pelottamaan.. onko tässä jotain yliluonnollista??
Laskua maksaessa viitteen loppuosa, vastaantulevan auton rek.numero, useana aamuna töihin lähtiessä mikron kellossa, jossain muuallakin jota en muista. Ei ei, se numero ei ole 666, vaan 617.. :pope:
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

heh !

ei sua kiinnostais tuommonen 200 D

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106104

:wink:
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Karvanaama kirjoitti: Ei ei, se numero ei ole 666, vaan 617.. :pope:
Oikein, oonko pörränny mustalla liika monta kertaa tallin ohi :lol: . Multa voi sitte rohkeesti tulla kyseleen mitä pitää tehä että tuommosen saa pannuhuoneeseen 8) .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Hahahaa!
Tuo pekkoveen 200D siellä on yhtenä kummitellu!!
Olenhan mää tuon myynti-ilmon nähäny, sieltähän se.

Kyllä tuota jari_w123:n mustaa 300:a katsoo ja kuuntelee mielellään.
Sekin on selkeästi yksi tämän perversion aiheuttajista.

Jos tämä tauti pahenee niinpitkälle, että suunnitelmat lähenee käytännön toteutusta, on AIVAN PAKKO kysyä jarilta ohjeita.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Löysin kirppikseltä Tammerin valmistamat käyttämättömät penkinpääliset, lootassa luki "MERSU".
Ostin sokkona kun edulliset oli.
Kotona löysin lootasta maininnan kaavanumerosta ja eikun soittamaan Tammerille. Kaavan mukaan kuuluvat W210 varkkuun. No kokeilenpa kumminkin.

Kuva Kuva

Ei ne nyt täydelliset ole, varsinkaan kun en hennonut vielä leikata kyynärnojalle viiltoa, "men he`få döga" kuten työkaveri sanoo (saa kelvata). Jos jollakulla on vaihtaa hyviin 123:n päälisiin, niin vaihtoa voidaan harkita.

Mikässe tämä pistoke on, vasemmassa etusisälokasuojassa suojakotelon sisällä? Staaria varten? eikaisentään.
Kuva
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Hyvinhän nuo istuu, uskoisin staari taitaa särkyä kun tuohon töpseliin tökkää kiinni :lol: , ettei olis jotain vanhoja lampunpesurin töpseleitä kun on noin lähellä rele lootaa jossa on lampunpesureiden releet. Harmi kun en oo voinu viimepäivinä luistavan kytkimen takia oikeen mustalla kiihytellä että olis saatu 617 kuume sullaki yltymään 8)
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Harmi sen Jarin kytkimen kanssa :(

Mulla olisi edullikas OM617 kones tiedossa, vieläpä HD-versio kun on tavara-autosta pois :P

Laitahan yksäria jos kiinnostaa :postia:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Eipä tuosta kytkimestä juuri harmia oo, se oli kaupanpäällinen joka oli pakko testata 8) . Sunnuntaina pitää vaihtaa uus pakukytkin sorvatulla vauhtipyörällä paikoilleen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tämän vuoden katsastus suoritettu. Kaksi kertaa piti käydä.
Ekaa yritystä varten vaihdatin eteen raidetangon ja nivelen, sekä ylätukivarsi nivelensä kanssa.
Ei niissä vielä väljää ollut, mutta kumit rikki kummassakin.
Hylky tuli kuitenkin takatukivarren ruostevaurioista, sekä paikalleen jääneistä lisävaloraudoista.
Ruostesuojaus myöskin tehty terva/öljy seoksella, aika jännä tuoksu leijuu auton ympärillä.
Käytetty tukivarsi luottoasentajan toimesta paikalleen ja taas on vuosi ajoaikaa.

Vuoden ajot 9793km edellisestä katsastuksesta.
Tulihan osa-aikaeläkeläisen kanssa vietettyä kuitenkin laatuaikaa jonkin verran.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Karvanaama kirjoitti:Tämän vuoden katsastus suoritettu. Kaksi kertaa piti käydä.
Ekaa yritystä varten vaihdatin eteen raidetangon ja nivelen, sekä ylätukivarsi nivelensä kanssa.
Ei niissä vielä väljää ollut, mutta kumit rikki kummassakin.
Hylky tuli kuitenkin takatukivarren ruostevaurioista, sekä paikalleen jääneistä lisävaloraudoista.
Ruostesuojaus myöskin tehty terva/öljy seoksella, aika jännä tuoksu leijuu auton ympärillä.
Käytetty tukivarsi luottoasentajan toimesta paikalleen ja taas on vuosi ajoaikaa.

Vuoden ajot 9793km edellisestä katsastuksesta.
Tulihan osa-aikaeläkeläisen kanssa vietettyä kuitenkin laatuaikaa jonkin verran.
jokos kesämese menee kohta talviteloille? ite tuli otettua ajoon oma viikko ennen vappua ja nyt sunnuntaina laitoin seisontaan, kilsoja itellä tuli n.7200km ja remppaakaan ei oo tarvinnu tehä kokoaikana muutakun takajarruletku+putki oikealle puolelle+takajarrupalat. on nämä w123 vaan huolettomia pelejä... leimalle sais oman viedä 30.9 melkeen vois käydä näyttämässä niin sais mielen rauhan :lol:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Otsikosta huolimati tämä on ympäri vuoden ajossa, tai ainakin vakuutuksissa. Työajot suoritetaan pääosin linttapaskaluistonestolla.
Toki käy ettei pariin viikkoon tule ajettua, mutta sitten polte käy vastustamattomaksi.

Lisäpitkät tuli takaisin keulalle kaamoksen torjuntaan.
Nivelten vaihdon yhteydessä oli tehty kulmien suuntaus, jolloin ajettavuus muuttui parempaan suuntaan. Lievä taipumus vetää oikealle hävisi.
On tällä kivaa taas mennä, joskin tuo ahdin vaikuttaa väsyneeltä.
Milloinkohan sitä alkaisi.. hyllyssä olisi jotain tilalle, tiedä sitten miten sopii tuohon stt sarjaan. Kuulerikin olis.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mukava että vanhus viihtyy tien päällä ihailtavana 8)
Mitenkäs turbon kanssa, edelleen sama paikallaan, ja entä öljynkulutus ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”