myyntikuvat:

Mesen myyntitopicista pomppasi silmään vajaa viikko sitten tämä kaunokainen. Leimalla hylätty, mutta ryhdikkään oloinen "priima projekti", kuten myyjät asiaa luonnehtivat. Omistajat kertoivat Kartanovankkurin käyttävän nimeä Kreivi von Mandelbaum, ja koko kaupan teon ajan aistin heidän todella olleen kiintyneen tuohon autoon. Koeajo vakuutti minut lopullisesti ja pienen neuvottelun jälkeen kaupat syntyivät vaivatta. Sovimme kaupan teon ajankohdan ja ajelin kotiin kevein mielin. Olin löytänyt juuri sellaista mitä olen etsinyt.
Tämän viikon maanantaina teimme kaupat ja pääsin vielä tarkemmin tutkimaan ostostani.
TE on korinvaihto jossa kanta-autona on -77 sedan. Itse kori on vuosimallia -80 ja vaihdettujen osien muutosprosentti on 47%.
Ulkoisesti autossa oli muutamia pikkuruisia kukkasia, mutta esim. tunkinreikien ympäristö on lähes priima. Nokkapelin etureunaa on korjailtu ja joku "kittaajamestari" on näemmä ollut asialla... näkyy hyvin myyntikuvastakin. Oikeassa takaovessa oli iso ja aika syvä lommo, mutta suurin osa suoristui tänään ihan vain ulospainamalla, loput saa siistiä asiantunteva peltiseppä perjantaina. Oikean puolen takavalossa oli myös vilkun lasin kohdalla reikä, joten täytyy hommata uusi takavalo.
Siältä auto on todella siisti. Suurimmat puutteet ovat kojetaulun keskimmäisen puulistan irrallaan olo (kiinnitetään sikafleksillä jossain vaiheessa), kuskin jalkatilassa yläpuolisen panelin roikkuminen (kiinnikkeet rikki) ja kuskin penkki on hieman lysähtänyt istuinosastaan (yllätys yllätys!) ja ns. normikuluma myös. Tämä jäänee siistimislistan häntäpäähän.
Kreivi oli jäänyt vaille leimaa seuraavista syistä:
- Ruostevaurio oik. sisälokasuojassa - hitsataan umpeen tulevana perjantaina
- Oikean puolen ulompi raidetangon päässä välystä. - vaihdetaan tulevana lauantaina rassausmiitissä hyväkuntoiseen käytettyyn kokonaiseen raidetankoon.
- Vasen takaovi ei avaudu - takaoven sisäpuolen ehjä avauskahva oli vaihdettu etuoven rikkinäiseen ymmärrettävästi, mutta ongelmahan vain siirtyi takaoveen. Lisäongelman avautumattomuuteen on tuonut se, että tässä on keskuslukko, joka on rikki. Eli takaovet menevät aina lukkoon kun ne laittaa kiinni. Ensiavuksi otin oven sisäpahvin pois, niin lukkonuppia saa helpommin vedettyä ylös ja ovan saa siis nyt auki myös ulkopuolelta. Sisäpuolelta ovi avataan nyt tilapäisesti kahvan ja lukon välistä tankoa vetämällä.
- Oikean puolen hydraulissa nestevuoto. En ole vielä päässyt tutkimaan vuotaako itse vaimennin vai onko vain joku putki/letku vuotavana... Joka tapauksessa mulla sattuu olemaan jouten pari ylimääräistä S123:n hydraulia tallilla, joten niistä jompikumpi menee korjattavaksi jos tilanne näin vaatii.
Jälkitarkastus on suoritettava 20.4.2012 mennessä, luulisin ehtiväni saada Kreivin valmiiksi siihen mennessä.
Kone käynnistyy helposti ja tuntuu käyvän nätisti, laatikko toimii mielestäni normisti. Ainoa teknillinen murhe oli että kaasupolkimessa on liikaa vapaaliikettä. Tuota täytynee tutkia rassausmiitissä. Myös mittarivalot ovat pimeänä ja kuulemma on aiemmin toimineet pätkien kun on säätöpotikkaa ropannut, mutta nyt täysin pimeänä. Asiantuntija-apua vastaanotetaan esim. vaikka Rassausmiitissä.
Lopuksi VIN-kooderin kertomaa vaihtokorista:

Lisää kuvia tulossa lähiaikoina