Mikan w123 200B rönttä.
Mikan w123 200B rönttä.
Pistetäämpä pikkusta jutun alkua tällaisesta pirssistä.
Tuli haettua tuossa viikolla pitkän haaveilun tuloksena pihaan 123 mallin mertseedes
Pirssi on vm -84 kakslitrasella kaasarimosalla ja perus nelivaihteisella manuaalilla.
Ajatuksissa on vaikka minkälaista päivitystä mutta niistä sitten joskus myöhemmin.
Polttoaineena pysyy kuitenkin bensa.
Ulkoasu tulee pysymään alkuperäisenä lukuunottamatta rengastusta. Leveät pentat on haaveissa löytää/saada hommattua.
Kori on onneksi sen verran hyvässä kunnossa joten sille ei tarvi tehdä mitään. Kori on käyty ~4vuotta sitten läpi ja maalattu lähes kokonaan.
Tämän hetkinen ulkoasu on tällainen.
Väri on alkuperäinen 881 metallivihreä (silberdistel) ja alla 15" ATS:n barokit.
Tuli haettua tuossa viikolla pitkän haaveilun tuloksena pihaan 123 mallin mertseedes
Pirssi on vm -84 kakslitrasella kaasarimosalla ja perus nelivaihteisella manuaalilla.
Ajatuksissa on vaikka minkälaista päivitystä mutta niistä sitten joskus myöhemmin.
Polttoaineena pysyy kuitenkin bensa.
Ulkoasu tulee pysymään alkuperäisenä lukuunottamatta rengastusta. Leveät pentat on haaveissa löytää/saada hommattua.
Kori on onneksi sen verran hyvässä kunnossa joten sille ei tarvi tehdä mitään. Kori on käyty ~4vuotta sitten läpi ja maalattu lähes kokonaan.
Tämän hetkinen ulkoasu on tällainen.
Väri on alkuperäinen 881 metallivihreä (silberdistel) ja alla 15" ATS:n barokit.
Viimeksi muokannut Mika.T, 23.3.2014 1:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
"laaja" öljynvaihto tuli tehtyä heti ostoa seuraavana päivänä.
Eli tehostinta lukuunottamatta kaikki öljyt vaihtui uusiin. Tehostimeenkin vaihdetaan öljyt ja suodatin kunhan kerkeän sen suodattimen hommamaan.
Perässä oli varmaan alkuperäiset litkut
Oli ne sen verran mustat. Kumma kyllä perä on silti ihan hiljainen.
Tässä oli ostaessa diiselin nopeusmittari ja alkuperäinen nopeusmittari oli hanskalokerossa.
Kuulemma vaihdettu joskus kun alkanut kirskumaan ajaessa.
No rasvailin mittarin melkoisen tukevasti ja vaihdoin paikoilleen.
Nyt ollaan jo "alueella" oikeasta nopeudesta.
Tiiselin mittari heitti satasessa sellaiset 20kmh
Ohjaussimpukkaakin sai pikkusen kirasta. Parani, mutta en viittinyt ihan tiukaksi vetää.
Auto on tullut Ruotsista muuttoautona ja koneen kyljessä on jos jonkinlaista saastelaitetta.
EGR:n venttiilin alipaineletkutuksen tukin ja ilmapumpun hihnan otin pois.
Ilmapumpun laakerointi alkoi olla jo loppu. Aikamoista rahinaa piti itse pumppu ja hihnan kiristinrullakin.
Ei taida -84 "suomimalleissa" vielä mitään saastelaitteita olla.
Epämääräisissä hajatelmissa olisi laittaa tähän moniventtiilikone. M111 tai M104 ja automaattiloota. Mutta ne ei ole vielä ajankohtaisia pitkäänaikaan.
Nykyinen M102 toimii kokoajan paremmin mitä enemmän olen tällä ajellut.
Ostaessa pätki ja nyki kunnes sai uutta bensaa tankkiin.
Kotona säätelin sytkää kohdalleen niin kone toimii nyt kyllä oikein hyvin. Nykimiset ja kakomiset on kadonneet kokonaan.
Eli tehostinta lukuunottamatta kaikki öljyt vaihtui uusiin. Tehostimeenkin vaihdetaan öljyt ja suodatin kunhan kerkeän sen suodattimen hommamaan.
Perässä oli varmaan alkuperäiset litkut
Oli ne sen verran mustat. Kumma kyllä perä on silti ihan hiljainen.
Tässä oli ostaessa diiselin nopeusmittari ja alkuperäinen nopeusmittari oli hanskalokerossa.
Kuulemma vaihdettu joskus kun alkanut kirskumaan ajaessa.
No rasvailin mittarin melkoisen tukevasti ja vaihdoin paikoilleen.
Nyt ollaan jo "alueella" oikeasta nopeudesta.
Tiiselin mittari heitti satasessa sellaiset 20kmh
Ohjaussimpukkaakin sai pikkusen kirasta. Parani, mutta en viittinyt ihan tiukaksi vetää.
Auto on tullut Ruotsista muuttoautona ja koneen kyljessä on jos jonkinlaista saastelaitetta.
EGR:n venttiilin alipaineletkutuksen tukin ja ilmapumpun hihnan otin pois.
Ilmapumpun laakerointi alkoi olla jo loppu. Aikamoista rahinaa piti itse pumppu ja hihnan kiristinrullakin.
Ei taida -84 "suomimalleissa" vielä mitään saastelaitteita olla.
Epämääräisissä hajatelmissa olisi laittaa tähän moniventtiilikone. M111 tai M104 ja automaattiloota. Mutta ne ei ole vielä ajankohtaisia pitkäänaikaan.
Nykyinen M102 toimii kokoajan paremmin mitä enemmän olen tällä ajellut.
Ostaessa pätki ja nyki kunnes sai uutta bensaa tankkiin.
Kotona säätelin sytkää kohdalleen niin kone toimii nyt kyllä oikein hyvin. Nykimiset ja kakomiset on kadonneet kokonaan.
Niitä täysin alkuperäisen tyylisiä ei löydy enää oikee mistään, mutta ebayssä myydään tarvikkeena toisinaan logolla varustettua jotai 20 euron pintaan posteineen (10 puntaa). Se malli muistaakseni oli viel "wide style" tms. ettei standardi koko...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Siisti w123.
Ei näyttäny liiemmin ebayssäkään olevan nuita roiskeläppiä. Omaan autoonkin pitäs läpät laittaa.
Ainuat mitä löysin.
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-Benz ... 338c91d83b
Ei näyttäny liiemmin ebayssäkään olevan nuita roiskeläppiä. Omaan autoonkin pitäs läpät laittaa.
Ainuat mitä löysin.
http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-Benz ... 338c91d83b
Honda cbr xx
w123 230e
® Mesen Porkkanaklubi
EX: W202 200d
W124 200d
W123 200d
volvo 240 Gle
w123 230e
® Mesen Porkkanaklubi
EX: W202 200d
W124 200d
W123 200d
volvo 240 Gle
Pari kuvaa...
Ei tullu oikeen hyviä kun aurinko kerkesi mennä pilveen.
Kerkesi perhana sotkeentua ennen kuvien ottoa.
Ei ole tiet vielä kuivia.
Rammari ja kailottimet vaihtu vähän nykyaikaisemmiksi. Muuten ei ole mitään muuta tehty kuin ajeltu.
Eikun tuuppasinhan yks päivä vetoniveliin lääkeruiskulla aika reippaasti öljyä sisään.
Ei tullu oikeen hyviä kun aurinko kerkesi mennä pilveen.
Kerkesi perhana sotkeentua ennen kuvien ottoa.
Ei ole tiet vielä kuivia.
Rammari ja kailottimet vaihtu vähän nykyaikaisemmiksi. Muuten ei ole mitään muuta tehty kuin ajeltu.
Eikun tuuppasinhan yks päivä vetoniveliin lääkeruiskulla aika reippaasti öljyä sisään.
Kovasti on 123:lla pöristelty menemään.
Keskimmäinen äänenvaimennin alkaa olla melkosen mätä. Pitäs jostain löytää uus.
Ohjaussimpukan vois kans hommata jos löytäisi varmasti kirimättömän ja timmin yksilön.
Liekkö sellaisia ikinä ollu olemassakaan.
V¤%&/mainen välys keskellä nykyisessä.
Pikkusen viruttelin pölyjä pois päältä.
Keskimmäinen äänenvaimennin alkaa olla melkosen mätä. Pitäs jostain löytää uus.
Ohjaussimpukan vois kans hommata jos löytäisi varmasti kirimättömän ja timmin yksilön.
Liekkö sellaisia ikinä ollu olemassakaan.
V¤%&/mainen välys keskellä nykyisessä.
Pikkusen viruttelin pölyjä pois päältä.
Eipä tartte koko simpukkaa vaihtaa. Käsittääkseni noissa on yleinen vika että apusimpukka kulahtaa ja siihenhän auttaa kun vaihtaa sinne uudet helat, vai muistankohan väärin? Mulla ainakin aikoinaan auttoi pariinkin tuollaiseen kun mainitsemani rempan teki.Mika.T kirjoitti:Ohjaussimpukan vois kans hommata jos löytäisi varmasti kirimättömän ja timmin yksilön.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Sinuna aloittaisin kuitenkin sen apusimpukan kunnostamisesta ja sen jälkeen jollei tilanne ole korjaantunut, niin jatka simpukasta. Mulla on hyvin vahva mielikuva että kun kukaan ei usko että apusimpukka on tööt, niin sitten kiristetään simpukka paskaksi. Jokusen w123:n omistaneena tämä on tuttu juttu.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi