Seiskaneljävitosen kolmisatku

Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Wolfie kirjoitti:Mutta katsasta vaparina ja leiman jälkeen heivaat koko turbomotin paikoilleen? :lol:
Noinhan siinä tulee sitten lopulta käymään. Kaivetaan nyt vaan laillinen mahollisuus esiin...

Tätä leimatessa tuli turbottaminen katsurin kanssa puheeksi, oli sitä mieltä ettei ole ongelmia prosenttien suhteen.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No jos ei jälkiturbottamisen kanssa ole prosenttiongelmia niin ei kyllä pitäisi olla mitään ongelmaa vaihtaa koko masiinaa turbolliseen, samat prosentithan siitä pitäis tulla :shock:

Tai jos se meinaa ettei koko konetta saa jostain ihmeen syystä vaihtaa tai uhkaa että prosentit menee yli niin heivaa silti koko turbomotti sinne ja sano että juujuu, vaparin turbotin vaan niin ei mene prosentit yli :lol: Saman näköisiähän nuo on päällisin puolin.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

:shock: :tuumaus: :kuski: :happy:

Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mulla on sellainen käsitys korinvaihtoauton muuttamisesta tai turbottamisesta, että jos jotakin muutoksia tehdään niin muutosprosentit laskettaisiin ihan kokonaan uudestaan kaikissta osista uuden säännön mukaan(muuttunut 2007).
Uuden säännön mukaan itsekantava kori varusteineen (luukut, katto lokarit ym.) on jo 58% eli menee tämän osalta jo yli.

Ja joidenkin lähteiden mukaan turbon lisäyskin rinnastettaisiin moottorinvaihtoon, eli menee siitäkin prosentit uudestaan laskuun.

Mutta jos jollakin on tästä parempaa tietoa niin oikaiskaa minuakin.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40792
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tänään kävin viemässä kopion rekisteriotteesta tutulle katsurille, jotta voi selvitellä asiaa / kertoa oman kantansa. Oli edelleen sitä mieltä että onnistuu, eli joku porsaanreikä löytyy.

Kansioita pikasesti vilkastiin ja niissä ei mainittu ahtamista rinnastettavan moottorinvaihtoon :wink:

Tiileri-setältä vissiin saa sitten tarvittaessa vertailulaput, jookos?
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Kerroppa mullekkin, vaikka YV:llä, kenen tykö huomenna aamusta ryntään Ässän kanssa :escape:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tiileri-setältä vissiin saa sitten tarvittaessa vertailulaput, jookos?
Onnistuu
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

teppo21 kirjoitti:Kerroppa mullekkin, vaikka YV:llä, kenen tykö huomenna aamusta ryntään Ässän kanssa :escape:
Vastahammää sen sulle viimeviikolla kerroin :shock: Taitaa olla alkava altshaimer tai jopa tementtia, kun nuin tärkeitä asioita unohtelloo? :lol:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Yön aikana oli ääni kellossa muuttunut. Ahtaminen on sama kuin moottorin vaihto, vaikka itse moottori ei fyysisesti vaihdu. Heitetään suunnitelmat väliaikaisesti jäihin ja mietitään seuraavaa siirtoa :?

Joko maksaa tuosta autoveron tai sitten ettii prosentittoman konevikaisen ykskakskolmosen tai -kutosen...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

mitähän tuo 37 prossaa pitää sisällään?
jos siinä on jo moottori niin toinen moottori ei enää nosta prosentteja vaikka siinä olis kolme ahdinta
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Korikehikko vaihdettu.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin, näissähän on se ongelma, että prosenttiosuudet ovat muuttuneet senj älkeen kun nämä on muutoskatsastettu viimeksi.

Ennen moottori ja voimansiirtolinja käytännössä riittivät yli 50%, nykyään pelkän itsekantavan korin osuus on niin suuri että se on määräävä.

Ja jos nyt haluaa jotain muutoskatsastaa, niin auton muutokset katsotaan kokonaisuudessaan verrattuna alkuperäiseen autoon :arrow: Jos vaikka haluaisi muutoskatsastaa isommat vanteet korinvaihtoautoon, niin ei onnistu.
Joko maksaa tuosta autoveron...
Sehän sitten lasketaan uudesta vastaavasta, eli useamman kympin nakki :evil:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ikinä ei pitäis toimivalle vehkeelle ees suunnitella tekevään mitään... :evil:

Kun moottoritieajossa tuntu jatkuvasti lämmöt kieppuvan sadan nurkilla, niin rupesimpa näppäränä suunnittelemaan lisäflektiä syylärin eteen. Passelin näköjen ja kokonen löyty jemma-nimisestä paikasta.

Nätisti mahtu paikoilleen palkin ja syylärin väliin, mutta kun ei ollut aikaa ja tarvittavia tarvikkeita asennukseen niin otin flektin pois siitä raosta. :idiot:

Arvaahan sen mitä siinä vaiheessa tapahtui, flekti painoi syyläriin kaks reikää :shout: :shout: Lirittää hiljalleen vedet pihalle...

No, aamulla hakemaan varaosapuljusta ihmeainetta ja kemiskmetal, kai maar se pirkkakonsteilla edes vähän aikaa kestäis :tuumaus:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Eihänseny flektistä ole kiinni, jos maantienopeuksissa lämmöt nousee :ope:

Vika on ennemminkin anturi-mittari-syylari-termostaatti-vesipumppu linjalla :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kemiläisestä metallista tehty paikka tuntus pitävän tosi hyvin, tuntuu että turhaan tilasin uuen syylärin...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Pysyykö lämmöt normaalissa taajama-ajossa? Oletko kokeillut putoaako lämmöt jos ajon aikana kääntää lämpönamikat täysille? Sillonhan vikana vois olla se syyläri joka on tukossa tjms. Ei nämä lisäflektejä ole ikinä tarvinu 8)
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi olla että uuden syylärin tilaaminen oli juurikin oikea ratkaisu, eli sillä saat lämmönnousut kuriin. Vaihda samalla termostaatti ellet ole jo vaihtanut ?

Omassa lämmöt pysyttelevät 85 paikkeilla ja jos ilmastointi on päällä niin lähelle 95 nousee ja siinä pysyy.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Normiajossa n. 83* ja motarilla n. 97*, kun motarilta tulee pois, niin äkkiä tippuu normilämpöihin. Termaria en oo vaihtanu, katotaan ensteks miten tuo syyläri vaikuttaa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Syylärinvaihdolla oli suuri merkitys, enää ei lämmöt nouse yli yheksänkympin 8)
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tänään ja eilen on tehty tälle huoltoa. Tuulilasi vaihtui uuteen, kun 34v ikäinen originaali ruutu oli melko samea. Kytkin tuli ilmattua, koska poljintuntuma oli hieman erikoinen ja välillä täristi liikkeelle lähtiessä. Peräöljyä lisäsin reilut puoli litraa :shock: Sähkölasien katkasijatkin tuli purettua & putsattua.

Tuolle aa-moottorillekin löytyi käyttökohde :wink:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

[nettiauto]7071222[/nettiauto]

:kuume: Haluu takasin...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”