OM651 Polttoainesuodatin

Vastaa Viestiin
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

OM651 Polttoainesuodatin

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

Vaihto W204:seen 250 CDI:hin.

Laitelkaapa WIS:n virallinen ohje polttoainesuodattimen vaihtoon, jossa on lämmityselementti.
Lähinnä poissuljentaan tartteeko purkaa ympäriltä mitään, vai onnistuuko yhtä helposti kuin W203:sessa 200-220 CDI:ssä.
BillyBob
Viestit: 19
Liittynyt: 31.10.2012 16:37

Re: OM651 Polttoainesuodatin

Viesti Kirjoittaja BillyBob »

BillyBob kirjoitti:Vaihto W204:seen 250 CDI:hin.

Laitelkaapa WIS:n virallinen ohje polttoainesuodattimen vaihtoon, jossa on lämmityselementti.
Lähinnä poissuljentaan tartteeko purkaa ympäriltä mitään, vai onnistuuko yhtä helposti kuin W203:sessa 200-220 CDI:ssä.
Suodatin tuli ja vanha suodatinkin oli yhtä helppo ottaa irti kuin W203:sessa

Mutta tulipa yllätys!

Vanha suodatin A6420901852, joka on koodista päätellen kotoiset OM642 V6 320 CDI koneesta. Mitä se tekee OM651 250 CDI koneessa? :shock:

Kuva (Kuvasta luonnollisesti puuttuu lämmityselementti)

Uusi suodatin Vehon katalogista otettu A6510902852, jonka pitäisi olla OM651 koneeseen.

Kuva

Mutta tässä uudessa polttoainesuodattimessa on letku ilmeisesti vedenkerääjälle, jota ei tietenkään vanhassa suodattimessa ole.

Toimiikohan uusi suodatin vaikka ei ole letkua vedenkerääjälle ja jättäisi tulpan paikoilleen vedenkerääjän letkuun?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihda suodatin oikeanlaiseen niin ei ainakaan tule ongelmia. Näistähän ei selviä EPC:stä mikä suodatin on paikallaan, joutuu katsomaan pellin alle.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Paljoks tuo lämmitetty maksaakaan ?? Ja voiks sen korvata ei lämmitetyllä ??
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
RistoReipasMeseMies
Viestit: 7
Liittynyt: 03.11.2014 12:28

Viesti Kirjoittaja RistoReipasMeseMies »

Onko tuo alkuperäisen suodattimen morkula irroitettava? Ostin tarvikeliikkestä uuden ja siinä kyllä paikka tuolle palikalle, mutta ei kovin helposti tunnu vanhasta se irti lähtevän... :oops:

Kuvat paikoillaan olevasta ja uudesta.

Kuva

Kuva

Tälläisen heitti tauluun kun hennosti moottoria pesasin tänään, ennen suodattimen rappaamista... :shock:

Kuva

Mistäs se tuon tiedon oikein onkii?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Onko suodatin nyt oikeanlainen? En näe ruuvia autossasi mikä kiinnittää mötikän. Omassa on tuollainen missä ruuvi auki ja meisselillä kampeaa osan irti. On malli missä sitä ei voi vaihtaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mitä tuossa uuden paketin kyljessä lukee? KL 723 D? Sille antaisi Mersun numeroiksi 6420901652 ja 6420920201.

Taxiteilessä näyttäisi 6510902852 maksavan kahdeksisen kymppiä.


t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hmm. Mann on korvannut WK 820/9:n WK 820/17:llä. Sitä näyttäisi olevan saatavana vaajaaseen 70 euroon. Tuossa on väärä kuva.

Motonetistä vajaalla huntilla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Suodatinta ainakin 3 eri versiota. Alkupään malleissa irrotettava anturi, sitten rinnalla lämmitettävä versio ja uudempi tuo jossa anturi/ lämmitin? kiinteästi ja hintakin aika "kiinteä" irto mokkulalla olevaan verrattuna :?
Matias79
Viestit: 2
Liittynyt: 05.4.2016 15:22

MB S212 PA-suodattimen vaihto

Viesti Kirjoittaja Matias79 »

Onnistuiko lämmityselementin siirto vanhasta suodattimesta uuteen? Itseä kiinnostaisi myös moinen operaatio. Tuntuu jopa mersuillessa kalliilta maksaa turhasta lämppäristä liki sadan euron erotusta tuohon lämmittimettömään. Lisäksi tuolla lämmitetyllä versiolla on yleisesti aika huono saatavuus. Noita "halpoja" suodattimia löytyy ainoastaan kyseenalaisista webbikaupoista...

Onko joku tutkinut mahdollisuutta korvata pa-suodatin kokonaan versiolla, jossa ei ole lämmitintä?

RistoReipasMeseMies kirjoitti:Onko tuo alkuperäisen suodattimen morkula irroitettava? Ostin tarvikeliikkestä uuden ja siinä kyllä paikka tuolle palikalle, mutta ei kovin helposti tunnu vanhasta se irti lähtevän... :oops:

Kuvat paikoillaan olevasta ja uudesta.

Kuva

Kuva

Tälläisen heitti tauluun kun hennosti moottoria pesasin tänään, ennen suodattimen rappaamista... :shock:

Kuva

Mistäs se tuon tiedon oikein onkii?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuo on tuo kiinteä malli johon vaihtaminen ei onnistu. Pistokkeet ja liitinten määrä erilainen ja luultavasti sielunelämä erilainen. Eiköhän se ole sama tuommosen yli 20t€ maksavan auton kanssa säästää jossain muussa kuin suodatin virityksissä. :roll: :roll:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Matias79
Viestit: 2
Liittynyt: 05.4.2016 15:22

Viesti Kirjoittaja Matias79 »

Kiitos linkeistä.
Huomasin, että näissä on sama kuin muuallakin, eli kaikki "ei originaalit" on "loppu". Mersu on onnistunut näköjään estämään tavarantoimituksen tarvikemyyjillle. Kukaan ei tiedä mistä niitä saa, eikä toimitusaikaa ole tiedossa.

Ainut vaihtoehto näyttää olevan marmoritiski.

Aki P:lle, tämä meni periaatteelliseksi. Omasta mielestäni ei ole hyväksyttävää, edes mersulta, että minut pakotetaan ostamaan tuote, jonka hinta on noin 400% kalliimpi mitä sen pitäisi olla.

Saman suodattimen ilman lämmitintä, jota ei tarvita, saa noin 25 eurolla ja lämppärin kanssa hinta 150 € luokkaa.

Tämä näyttää olevan trendi mersun varaosa politiikassa. Eli asiakkaiden huolto ja varaosakustannuksien kasvu mitataan sadoissa prosenteissa.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

204 kirjoitti:No eikö tämä ole alkuperäinen.
Joo. Mutta tuollakaan ei sitä näy olevan enää hyllyssä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”