Kierrokset humppailee automaatti 200cdi:ssä

Vastaa Viestiin
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Kierrokset humppailee automaatti 200cdi:ssä

Viesti Kirjoittaja Joker »

Auto siis W204 200cdi automaatti -08 240th km. Mistäköhän voisi johtua kyseinen ongelma? Ilmaantuu aina toisinaan tasaisella nopeudella ajellessa 60km/h alueella. Alkaa kierroslukumittari pomppimaan ja juuri ja juuri huomaa kierrosten humppailun ajossa. Viimekerran olin ajanut matkaa n.200km 100km/h rajoitusalueella, kunnes tuli 60km/h alue ja laitoin vakkarin kyseiseen nopeuteen. Tuossa ajellessa alkoi hummailu tuntumaan ajossa, vilkaisin kierroslukumittariin ja viisari pommppi noin viisarin paksuuden matkalla. Kierrokset tuolloin 1250r/min. Pudotin vaihteen pienemmälle, kierrokset nousi johonkin 1800r/paikkeille ja mittarin heiluminen jatkui siinä. Rajoituksen vaihduttua taas 100km/h, kiihdytin siihen rivakasti ja vakkari päälle, loppui hummailu. Aikaisemmillakin kerroilla kyseinen oire ilmaantunut äkisti ja häipynyt sitten kiihdytyksen jälkeen. Öljyt laatikkoon vaihdettu vuosi sitten huuhtelemalla.
Viimeksi muokannut Joker, 18.6.2015 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Re: Kierroksen humppailee automaatti 200cdi:ssä

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Joker kirjoitti:Auto siis W204 200cdi automaatti -08 240th km. Mistäköhän voisi johtua kyseinen ongelma? Ilmaantuu aina toisinaan tasaisella nopeudella ajellessa 60km/h alueella. Alkaa kierroslukumittari pomppimaan ja juuri ja juuri huomaa kierrosten humppailun ajossa. Viimekerran olin ajanut matkaa n.200km 100km/h rajoitusalueella, kunnes tuli 60km/h alue ja laitoin vakkarin kyseiseen nopeuteen. Tuossa ajellessa alkoi hummailu tuntumaan ajossa, vilkaisin kierroslukumittariin ja viisari pommppi noin viisarin paksuuden matkalla. Kierrokset tuolloin 1250r/min. Pudotin vaihteen pienemmälle, kierrokset nousi johonkin 1800r/paikkeille ja mittarin heiluminen jatkui siinä. Rajoituksen vaihduttua taas 100km/h, kiihdytin siihen rivakasti ja vakkari päälle, loppui hummailu. Aikaisemmillakin kerroilla kyseinen oire ilmaantunut äkisti ja häipynyt sitten kiihdytyksen jälkeen. Öljyt laatikkoon vaihdettu vuosi sitten huuhtelemalla.
Vaihdettiinko kyb-venttiili laatikon öljynvaihdon yhteydessä? Se vois aiheuttaa moista.
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Ei vaihdettu, ei oireillut vielä silloin.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuo olisi aina hyvä vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä, jos ei tarkkaa tietoa vaihtoajankohdasta :)
Oikutteleva KYB yleensä nypyttää pahemmin kylmillä öljyillä ja ainut testi minkä voi tehdä ilman staria on että ajat autolla vakkarilla 110-120km/h vähän matkaa ja painat kevyesti kaasua: vauhdin pitäisi hiukan nousta mutta kierrosten pysyä paikallaan.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Joo, Veholla vaihtoivat öljyt huuhtelemalla vuosi sitten. Ei puhuneet mitään venttiilin vaihdosta, enkä osannut sitä vaatia vaihdettavaksi. Kierroslukumittarin viisarin heilumisen olen huomannut vain 60km/h nopeutta ajaessa. Ei tee tuossakaan kovin usein sitä. Pitääpä testailla vielä lisää. Ja jos ei kellään muita ideoita oireen aiheuttajasta, pitänee vaihdattaa mb-osassa tuo kyseinen KYB venttiili.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita käydä jollain starin omistajalla nollaamassa vaihde laatikon adaptaatio sekin voi auttaa tuohon vaivaan
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ei se huuhteluöljynvaihto ole hukkaan mennyt, mutta nyt pitää laskea öljypohja tyhjäksi, venttiilkoneisto pöydälle johon tulee uusi kyb-venttiili ja samalla pitää putsata kierroslukuanturit sekä muu möhnä venttiilikoneistosta. Sitten kasataan takaisin uudella suodattimella sekä tiivisteellä ja lisätään muutama litra öljyä niin tulee hyvä.
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Nyt on KYB venttiilli, pistoketulppa, öljyt ja suodatin vaihdettu. Toistaiseksi pelittää hyvin.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Onko muuten laatikolle mitään haittaa, jos tekee niin sanottuja moottorijarrutuksia? Eli risteyksiin heittää pienempää pykälää käsin vauhdin hidastamiseksi.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”