Kierrokset humppailee automaatti 200cdi:ssä
Kierrokset humppailee automaatti 200cdi:ssä
Auto siis W204 200cdi automaatti -08 240th km. Mistäköhän voisi johtua kyseinen ongelma? Ilmaantuu aina toisinaan tasaisella nopeudella ajellessa 60km/h alueella. Alkaa kierroslukumittari pomppimaan ja juuri ja juuri huomaa kierrosten humppailun ajossa. Viimekerran olin ajanut matkaa n.200km 100km/h rajoitusalueella, kunnes tuli 60km/h alue ja laitoin vakkarin kyseiseen nopeuteen. Tuossa ajellessa alkoi hummailu tuntumaan ajossa, vilkaisin kierroslukumittariin ja viisari pommppi noin viisarin paksuuden matkalla. Kierrokset tuolloin 1250r/min. Pudotin vaihteen pienemmälle, kierrokset nousi johonkin 1800r/paikkeille ja mittarin heiluminen jatkui siinä. Rajoituksen vaihduttua taas 100km/h, kiihdytin siihen rivakasti ja vakkari päälle, loppui hummailu. Aikaisemmillakin kerroilla kyseinen oire ilmaantunut äkisti ja häipynyt sitten kiihdytyksen jälkeen. Öljyt laatikkoon vaihdettu vuosi sitten huuhtelemalla.
Viimeksi muokannut Joker, 18.6.2015 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Re: Kierroksen humppailee automaatti 200cdi:ssä
Vaihdettiinko kyb-venttiili laatikon öljynvaihdon yhteydessä? Se vois aiheuttaa moista.Joker kirjoitti:Auto siis W204 200cdi automaatti -08 240th km. Mistäköhän voisi johtua kyseinen ongelma? Ilmaantuu aina toisinaan tasaisella nopeudella ajellessa 60km/h alueella. Alkaa kierroslukumittari pomppimaan ja juuri ja juuri huomaa kierrosten humppailun ajossa. Viimekerran olin ajanut matkaa n.200km 100km/h rajoitusalueella, kunnes tuli 60km/h alue ja laitoin vakkarin kyseiseen nopeuteen. Tuossa ajellessa alkoi hummailu tuntumaan ajossa, vilkaisin kierroslukumittariin ja viisari pommppi noin viisarin paksuuden matkalla. Kierrokset tuolloin 1250r/min. Pudotin vaihteen pienemmälle, kierrokset nousi johonkin 1800r/paikkeille ja mittarin heiluminen jatkui siinä. Rajoituksen vaihduttua taas 100km/h, kiihdytin siihen rivakasti ja vakkari päälle, loppui hummailu. Aikaisemmillakin kerroilla kyseinen oire ilmaantunut äkisti ja häipynyt sitten kiihdytyksen jälkeen. Öljyt laatikkoon vaihdettu vuosi sitten huuhtelemalla.
Tuo olisi aina hyvä vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä, jos ei tarkkaa tietoa vaihtoajankohdasta
Oikutteleva KYB yleensä nypyttää pahemmin kylmillä öljyillä ja ainut testi minkä voi tehdä ilman staria on että ajat autolla vakkarilla 110-120km/h vähän matkaa ja painat kevyesti kaasua: vauhdin pitäisi hiukan nousta mutta kierrosten pysyä paikallaan.
Oikutteleva KYB yleensä nypyttää pahemmin kylmillä öljyillä ja ainut testi minkä voi tehdä ilman staria on että ajat autolla vakkarilla 110-120km/h vähän matkaa ja painat kevyesti kaasua: vauhdin pitäisi hiukan nousta mutta kierrosten pysyä paikallaan.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Joo, Veholla vaihtoivat öljyt huuhtelemalla vuosi sitten. Ei puhuneet mitään venttiilin vaihdosta, enkä osannut sitä vaatia vaihdettavaksi. Kierroslukumittarin viisarin heilumisen olen huomannut vain 60km/h nopeutta ajaessa. Ei tee tuossakaan kovin usein sitä. Pitääpä testailla vielä lisää. Ja jos ei kellään muita ideoita oireen aiheuttajasta, pitänee vaihdattaa mb-osassa tuo kyseinen KYB venttiili.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ei se huuhteluöljynvaihto ole hukkaan mennyt, mutta nyt pitää laskea öljypohja tyhjäksi, venttiilkoneisto pöydälle johon tulee uusi kyb-venttiili ja samalla pitää putsata kierroslukuanturit sekä muu möhnä venttiilikoneistosta. Sitten kasataan takaisin uudella suodattimella sekä tiivisteellä ja lisätään muutama litra öljyä niin tulee hyvä.
Onko muuten laatikolle mitään haittaa, jos tekee niin sanottuja moottorijarrutuksia? Eli risteyksiin heittää pienempää pykälää käsin vauhdin hidastamiseksi.
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13