W204 ostamassa

Vastaa Viestiin
mesujusa
Viestit: 2
Liittynyt: 02.6.2012 17:52

W204 ostamassa

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Olen suunnitellut tuollaisen W 204 diesel mersun ostamista automaattivaihteisena. Onko tässä facelift mallissa (OM 651) 200 moottorissa ollut ongelmia vielä jakoketjun tai suuttimien kanssa ? Hakusessa on noin 2012 vuosimalli. Ajattelin tiputtaa 220 moottorin pois, puolet vähemmän turboa ja ei tasapainoakseleita = vähemmän ongelmia. Olisiko 180 vielä huolettomampi ?
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ei pitäis olla enää noita suutin ja ketjuhommia. Ei muutakuin ostohousut jalkaan ja kaupoille.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

En ole ajanut 180 CDI:tä, mutta itsellä on 200 CDI ja siinä voima just riittää. Eihän ero noissa nyt mahdoton ole, mutta ei siitä 16 hevosvoimasta varmaan haittaakaan ole. Käytännön kulutus lienee sama. Itsellä myynnissä oma (TZJ-166) nettiautossa 20300 eurolla päivän hintaan joten tervetuloa koeajolle. :)

Voin kyllä suositella 200 CDI faceliftiä. Toimii kuin junan vessa ja kulkee pelkällä jalkahien hajulla. :D
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mulle väitettiin eilen Veholla, että 220cdi:ssä on vain yksi turbo ja 250cdi:ssä kaksi. Mikä on totuus?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
mesujusa
Viestit: 2
Liittynyt: 02.6.2012 17:52

Viesti Kirjoittaja mesujusa »

Minun tietoni perustuu tämän foorumin viesteihin, mitä tulee turbojen määrään ja tsapainoakseleihin. Olen huomenna menossa Veholle selvittämään asiaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kyllä 220:ssä on kaksi.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Kyllä 220:ssä on kaksi.
Näin minäkin olen täältä foorumilta lukenut, mutta piti vielä varmistaa kun on muuta väitetty ihan Vehon tiskillä (eli paikassa, jossa tunnetaan..öh pitäisi tuntea Mersut). Wikipediakin sanoo: The 170 ps and 204 ps versions employ a twin-turbo charger with a small, high pressure turbo providing quick boost at low RPM and a large, lower pressure turbo providing increased performance at higher RPM. The 100kw lower output version has only a single turbocharger.

Pitäiskö laittaa tuo viesti myös Tampereen Vehon huoltoneuvojille. :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

bercedes menz kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Kyllä 220:ssä on kaksi.
Wikipediakin sanoo: The 170 ps and 204 ps versions employ a twin-turbo charger with a small, high pressure turbo providing quick boost at low RPM and a large, lower pressure turbo providing increased performance at higher RPM. The 100kw lower output version has only a single turbocharger.
Wikipediaa voi käydä kukatahansa päivittämässä tekstiä, eli siihenkin kannattaa suhtautua varauksella.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

PV-MN kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Kyllä 220:ssä on kaksi.
Wikipediakin sanoo: The 170 ps and 204 ps versions employ a twin-turbo charger with a small, high pressure turbo providing quick boost at low RPM and a large, lower pressure turbo providing increased performance at higher RPM. The 100kw lower output version has only a single turbocharger.
Wikipediaa voi käydä kukatahansa päivittämässä tekstiä, eli siihenkin kannattaa suhtautua varauksella.
Siksi kannattaisikin tarkistaa itse EPC:stä niin ei tarvitse uskoa Vehon "asiantuntemukseen" tai foorumilaisten muistikuviin.

En jaksanut EPC:tä selailla mutta muistelisin että aluksi 220 oli kaksoisturbolla ja 200 CDI yhdellä mutta myöhemmin 220 CDI olisi muutettu? Eli molemmat oikeassa, tai väärässä, kuinka vaan.

Pakettiautot vielä asia erikseen mutta tässähän puhuttiin kaiketi vain 204-korisesta henkilöautosta.
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Eikös alkupään mallit vanhalla 220-koneella ole yhdellä turbolla ja uudemmat OM651 220:t on kahdella.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaten ottaisin kyllä vähintään 220cdi:n. Tuo 180cdi ei ainakaan tarjoa mitään räjähtävää suorituskykyä varsinkaan jos kyydissä on porukkaa. Ohituskaista jos nousee ylämäkeen ei tahdo päästä ohi, etenkään jos (kun) ohitettava kiihdyttää nopeuttaan.

Kulutus taitaa kuitenkin olla lähes sama kaikissa 180-250cdi, eikä käytettynä hintaerot enää järin suuria ole.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kulutuksissa on litran ero esim 200 vs 250.
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

|Teemu| kirjoitti:Eikös alkupään mallit vanhalla 220-koneella ole yhdellä turbolla ja uudemmat OM651 220:t on kahdella.
Juurikin näin.

Sanoisin, että valintaa tehdessä 180:n ja 200:n välillä, kannattaa ottaa muilta osin mieleisin yksilö. 180:iin saa muutamalla satalappusella uuden kartan koneeseen, jos tehottomuus alkaa tympimään. Vääntö+automaatti tekee 180:stä ihan riittävän kaupunkipyörittelyyn, mutta maantiellä öykkäröinnit voi jättää isoille pojille ;)
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
C204 ja E211/212 mallit:

OM646
200/220cdi, yhdellä ahtimella.

OM651
180/200cdi, yhdellä ahtimella.
220/250cdi, kahdella ahtimella

W211 aina OM646
W212 aina OM651
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Mictian
Viestit: 7
Liittynyt: 16.1.2012 18:58

Viesti Kirjoittaja Mictian »

Olisi kiikarissa 2008 c230 bensamersu, mutta tuossa V6 koneessa on ollut interwebin mukaan ongelmia alkupään koneiden kanssa jonkun tasapainoakselin kanssa?

Tähän löytyykin netistä sivuja, jotka kertoo mihin moottorin sarjanumeroon asti tuo mahdollinen vika on, mutta olisi tästä kyssäri.

Eli esim http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/ sanoo että viallisia koneita on sarjanumerron 2729..30 468993 asti, entä jos moottorin sarjanumero on 272921 31 169xxx, niin onko tämä viallinen yksilö vai ei?

6 viimeisen numeron mukaan olisi, mutta miten tuo sarjanumero menee, kun tässä yksilössä on tuo alku ...31, kun viallisten setissä se on ...30?

ja toki saa kertoilla, onko näissä muuten mitä miksi pitäisi karttaa, ruosteongelmia ei liene samaan malliin kuin w202 & w203, mitä muuta mihin pitäisi kiinnittää erikoisesti huomiota?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mictian kirjoitti:
ja toki saa kertoilla, onko näissä muuten mitä miksi pitäisi karttaa, ruosteongelmia ei liene samaan malliin kuin w202 & w203, mitä muuta mihin pitäisi kiinnittää erikoisesti huomiota?
Katso, että parkkitutkat toimii ja on xenon-valoilla varustettu yksilö. Ja jos mainostavat, että on nahkapenkit, kannattaa varmistua asiasta. Aika vähän näissä taitaa olla mitään ? :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”