Om651 lämpimänä starttivaikeuksia ajoittain

Vastaa Viestiin
qwerty
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2005 14:52

Om651 lämpimänä starttivaikeuksia ajoittain

Viesti Kirjoittaja qwerty »

W204 150tkm lasissa -11 pre-facelift om651 ja 722.6. Delphin solenoidi suuttimet.

Kylmänä ei oireile. Lämpimänä startatessa ajoittain (10-20 norm.starttausta) käynnistys jää pyörimään päälle. Startti lähtee alussa pyörimään oikein, ja kone näyttää lähteneen käyntiin mutta jää 1-3 sekunniksi startti taas pyörimään päälle ja kone ei saa polttoainetta mutta lähtee lopussaan käyntiin. 1-3 sekunnin aikana näyttää että kone saisi polttoainetta nikotellen ja yrittäisi startata mutta vasta 3 sekunnin jälkeen pysyy nikottelematta käynnissä.

Starilla luettiin vikakoodit ja ei mitään vikakoodia löytynyt kuin yhdestä lambda-anturista joskus mittaus yli viite-arvojen. Nokka-akselin asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin myös toimivat testerin mukaan. Polttoainesuodatin vaihdettu ja ei apua. Auton pysäköinnin asennolla ei merkitystä, eli tuskinpa ilmavuotoa. Konehuoneessa suuttimien ympärykset siistit ja ei dieselin lemuakaan.

Jakopäästä ketju mitattiin ja oli 78, eli alle sen hylsyrajan 82, mutta ketjunkiristin vaihdettiin kun kylmänä kuului ketjun helinää. Sekin oire hävisi ketjunkiristimen myötä.

Kulkee normaalisti ja polttoainekulutus normaalilla tasolla (tietokone 4.7l/100km, todellinen tankkauspisteellä mitattuna 5,16/100km)

Mitä tälle keksisi kun Starikaan ei löydä vikaa? Suuttimet ohivuoto testiin? Eikö ohivuoto vikainen suutin pitäisi käyttäytyä kylmä starttauksessa pahiten? Tämähän käynnistyy täysin normaalisti kylmänä eikä ole koskaan tehnyt epäonnistuneen lämpimän starttauksen vinkeitä.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Se ei siis yritäkään lähteä, silloin kun se vikatilanne osuu päälle? Kone ei tärähdäkään, tai tupsahda?

Kampiakselin asentotunnistin saattaa käyttäytyä ajoittain noin.
Suuttimillakin on tuota taipumusta, ainakin piezoilla omalla kohdalla tapahtui sitä, että kun ohivuodon määrä on siinä rajalla niin sopivasti lämpimänä ei millään lähde. Sopivasti kylmänä taas lähtee. Liian kylmänä (-20 ilman lämmitystä) taas ei lähde.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
qwerty
Viestit: 4
Liittynyt: 20.11.2005 14:52

Viesti Kirjoittaja qwerty »

Tätä Hannu arvottiin silloin tallissasi ja siitä tuo suuttimen ohivuodon heitin ilmoille kun ehdotit sitä.

Vähän ajatuksia muilta mitä muut keksisi enää?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”