Moniurahihna petti

Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Sakari kirjoitti:Ekassa viestissä kerrotaan olevan vm.2013 eli on 7lovinen aski. Silloin myös löytyy siitä jo turbiinin proppu
Tosta propusta on keskustelua varmaan ihan tarpeeksi, mutta löytyy se "jo" omasta 2005 valmistetusta 7g lootasta, sitten jostain uudemmista ei löydykkään. Samoin 5G-laatikoissa sitä on ihan arvalla heitetty. -01 ässässä on ja -02 eemelissä ei.

Hyvä kuitenkin että nykyään vaihdetaan "kaikki" öljy. Eikä mitään puolikkaita vaihtoja...
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Varmasti on keskustelua tarpeeksi, mutta vm.2013 löytyy takuuvarmasti proppu. Tiedän kymmeniä askiöljyjä vaihtaneena vallan hyvin että osasta se proppu uupuu, mutta ei näin uusista. Koskee enemmänkin näitä tyyliin 2000-luvun alkupuolen pelejä ja vähän pitemmälle myös a ja b sarjan cvt askien turbiineja. Noh en minä vuosimalleja muista/tiedä tarkalleen mutta karkeasti ottaen.

Löytyy myös omastakin 7g lootasta w211 korisesta.. vm.2007
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Mietin lähinnä mitä tarkoitit tolla "jo" ilmaisulla. Mutta tuli ymmärrättettyä.

Tässä kun merkkihuollosta puhuttiin (mitä ikinä tarkoittaakaan), niin hyvä jos vehollakin osaavat nykyään sen turbiininpropun aukaista eikä vaihda vain sitä mitä öljypohjasta tulee ulos. (kuten ennen on ainakin ollut tapana.)

Voihan se olla ohjeetkin muuttuneet kun joihinkin (uudempiin) 7g laatikoihin on tullut oikein säännöllinen öljynvaihtokin ohjelmaan :lol:
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Veholla mennään wissin ohjeen mukaan. Jos turbiinissa on proppu niin sieltä valutetaan aina öljyt ulos.
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

Omassani on proppu turbiinissa,tarkistin huoltoon viedessäni että myös sieltä valutetaan öljyt ulos. Huoltoon kuului myös maahantuojan kustantamat separaattorin vaihto lämpöeritettyyn malliin ja vesipumpun kiinnitysruuvin vaihto lyhyemmäksi (alkuperäinen kuulemma liian pitkä). Ei vaihdettu pumpun vaihdon yhteydessä :?:.
Johtuukohan nuo pari pamausta laatikossa ilmakuplista vai onko muita arvauksia. Tapahtumien kulku = auto käyntiin vaihde D lle jarrut ylös "jumps" ei liiku mihinkään, jarrut pohjaan auto sammuksiin vaihde P lle hetki vaihtoehtojen miettimistä = auto käyntiin vaihde D lle jarru varovasti ylös kaikki toimii moitteetta. Toisella kerralla sama tapahtuma ilman miettimistä.
Ihmettelyä ja foorumien lueskelua syy ei ole selvinnyt vain arvailuja. Edelliseen ei vaihdettu koskaan öljyjä automaattiin niin ei ollut tuollaisia tapahtumia. :lol:
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Missä vaiheessa 7g askeihin tuli turbiiniin proppu? Voiskohan 2004 SLK:ssa olla? Ei jaksa alkaa tutkia ennenkuin on öljynvaihdon aika.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Ei varmaan kukaan tiedä tarkkoja päivämääriä kun joissakin on ja joissain ei niitä on aika sekasin se täytyy vaan tarkistaa.

Hei jos aski ei vaihda kunnolla öljynvaihdon jälkeen niin ilmanmuuta viet takaisin jotta tarkistavat ainakin öljymäärän sekä oikean öljyn jne, jos on vaikka joku huolimattomasti vaihdellut.
KaleMani
Viestit: 112
Liittynyt: 04.4.2016 12:43
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaleMani »

Nyt öljymäärä ja laatu tarkistettu huollossa, ovat kuulemma oikein. Ei ole ollut vaihto-ongelmaa, odotellaan talvea ja pakkasia. Turbiinilukon toiminta jännittää käykö niinkuin viimetalvena liukkailla pihasta lähdettäessä autoa ei meinannut saada tielle lievässä alamäessä. Jarruttaessa etupyörät lukossa ja takapyrät vaan työtää etenpäin :eec: tuli ikävä nelivetoista maasturia. Toivottavasti laatikon öljyn vaihto auttoi tai voiko turbiinilukon herkkyyttä säätää? :read:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 moottori”