W/S204 alustan viritystä -- Eibach vai H&R?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

W/S204 alustan viritystä -- Eibach vai H&R?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Menin hankkimaan (toisenkin) S204 C-farmarin ja ajattelen että olisi kiva tehdä jotain senkin alustalle.

H&R:stä minulla on vähän hassuja kokemuksia taannoisen 203-farmarin kanssa. Sitä ennen ja sen jälkeen olen käyttänyt Eibachin jousia hyvin kokemuksin. Kannattaisiko minun antaa H&R:lle toinen mahdollisuus?

Tuossa toisessa autossamme on Bilstein B12 (johon kuuluu Eibachin linjalta tulevat jouset) ja se näyttää tältä ja on miellyttävä: Klik.

H&R Sport Springseistä näyttää kuvaston mukaan olevan S204 C220 CDI:lle kaksi eri versiota: "Tavallinen" ja "Low Version". Mitä eroa näillä oikeasti on ja kumpaa näistä olette käyttäneet?

Vai suositteletteko, että noudatan jo edellisen auton kanssa hyväksi havaitsemaani reseptiä?
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Aloin epäillä että H&R saattaa tipauttaa nykyäänkin hitusen runsaasti. Koska lähiömme kadut ovat aika pahassa kunnossa ja työpaikan pysäköintihalliinkin on vähän epästandardin ylijyrkkä ramppi, päädyin turvalliseen ratkaisuun - eli Eibachiin.

Ei ole kiva, jos autosta tulee taas semmoinen, ettei sillä tahdo päästä joko kotiin tai töihin... ...mökistä puhumattakaan. Viimeksi ja toiseksiviimeksi on ollut vähän sellaisia haasteita :D
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Nyt on Eibachia alla. Huomattavasti tukevoitui ajotuntuma.

Jos mittanauha pitää paikkaansa, edestä putosi 2,6 cm ja takaa millin vähemmän. Eli mittavirheen poistamisen jälkeen voidaan sanoa että tasaisesti tuuman verran.

Eka

Toka

Kolmas
-T

Kuva
GSX
Viestit: 5
Liittynyt: 01.5.2011 8:47

Viesti Kirjoittaja GSX »

Onko kellään vinkkejä siitä mikä olisi paras alustaratkaisu kun tarkoituksena ei ole madaltaa (ainakaan paljoa) vaan saada mahdollisimman hyvät ajo-ominaisuudet matka-ajoon? Auto W204 200 CDI Classic. Tavoite on saada hieman alkuperäistä jämäkämpi alusta mutta säilyttää kuitenkin riittävä mukavuus.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Bilstein+eibach yhdistelmä
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
GSX
Viestit: 5
Liittynyt: 01.5.2011 8:47

Viesti Kirjoittaja GSX »

"Bilstein+eibach yhdistelmä"

Mitkä mallit näistä? Eikö mene liian matalaksi tai kovaksi?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Classicin alustan jälkeen kaikki tuntuu kyllä jämäkämmältä. Laita vaikka sitten Bilsteinin B6 iskarit ja avarin jouset?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
GSX
Viestit: 5
Liittynyt: 01.5.2011 8:47

Viesti Kirjoittaja GSX »

No niin varmasti tuntuukin :) Bilsteinin B12 Pro-Kit kiinnostaa tällä hetkellä eniten. Se ei ilmeisesti ole kuitenkaan ns. "kivireki" vaikka on jämäkkä. Tuo B6 + avarin jouset on kyllä myös harkinnan arvoinen vaihtoehto...
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itseasiassa Classicissa on sama alusta kuin muissakin. Ainakin faceliftin perusmallissa. Lisävarusteet sitten erikseen.
GSX
Viestit: 5
Liittynyt: 01.5.2011 8:47

Viesti Kirjoittaja GSX »

tn62634 kirjoitti:Itseasiassa Classicissa on sama alusta kuin muissakin. Ainakin faceliftin perusmallissa. Lisävarusteet sitten erikseen.
Näin minäkin olen kuullut. Mutta korjaamollakin sanovat, että avantgardessa olisi 15mm matalampi ja jäykempi alusta...
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Esim tässä: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=54132&start=0

Koodi 677 on sama kuin Avantgardessa. Katso mikä omassasi on.
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Vehon varustelistan mukaan Elengancessa ei ole edes Agility Control -alustaa:
Agility Control -alusta, selektiivinen iskunvaimennus (ei Elegance-malliversiossa)
Olettaisin, ettei sitä ole myöskään Classicissa. Tuohan jämäköittää alustaa nopeuden kasvaessa. Minä tosin kuvittelin, että nuo Agility Control -iskarit löytyisivät kaikista W/S204-malleista, mutta ilmeisesti ei.

15 milliä madallettu urheilualusta on tosiaan vakiona vain AMG-paketissa. Rahalla sen saa toki muihinkin varustetasoihin.
S204 180 CDI AMG -13
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Nyt muistan itsekin nähneeni tämän. Olet oikeassa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 alusta”