C 220 T CDI -08 vetokoukun asennus + isompi puhallin

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

C 220 T CDI -08 vetokoukun asennus + isompi puhallin

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Terve,

Tuli hankittua tuollainen otsikon auto ja nyt pitäisi laittaa siihen vetokoukku.

Sanoivat Veholla että vetokoukun lisäyksen yhteydessä pitäisi vaihtaa myös isompi syylärin puhallin, 600 euroa pelkkä puhallin.

Onko kellään asiasta minkäänlaista tietoa?
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Re: C 220 T CDI -08 vetokoukun asennus + isompi puhallin

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

PV-MN kirjoitti:Terve,

Tuli hankittua tuollainen otsikon auto ja nyt pitäisi laittaa siihen vetokoukku.

Sanoivat Veholla että vetokoukun lisäyksen yhteydessä pitäisi vaihtaa myös isompi syylärin puhallin, 600 euroa pelkkä puhallin.

Onko kellään asiasta minkäänlaista tietoa?
tarvittaneen vain sentakia että jäähtyy sitten tehokkaammin kun on enemmän vetovastusta ja kone käy kuumemmalla lisäkuorman takia varsinki kesällä.Kyllä ne kai sen koukun ilman isompaa flektiä asentaa.Sitä en sitten tiedä vaatiiko takuuohjelma tuon,mutta takuutahan tuossa ei enää liene?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

On siinä vuoden Daimler AG:n takuu.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

PV-MN kirjoitti:On siinä vuoden Daimler AG:n takuu.
sitten se on tehtäväniinkuin takuu vaatii.Takuu ei kata vastoin ohjeistusta suoritetun työn aiheuttamia vahinkoja tms.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Parkkitutkalla varustettuun ei kiinteää kannata laittaakaan, koska takapuskurin tutka huomaa ainakin tämän Thulen (o.s. Brink) vetokuulan ja varoittaa siitä aina kun on pakki päällä.

Yllättävän ison vetopainon, eli 1900 kg sallivat tuolle taittuvallekin. Koska omalla ei ole tarkoitus vetää kuin tavaraperävaunua, ei flektiä vaihdettu, eikä sitä ainakaan MB-Osassa manuaalivaihteiseen suositeltukaan.

Vetokoukku ON
Kuva

Vetokoukku OFF
Kuva

Ei ole halpa ratkaisu, mutta ainakin minusta tuo on elegantti ja silti vain noin puolet MB alkuperäisen hinnasta, joka on lähellä kahta tonnia.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Koukun sähköt

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Hyvältä näyttää tuo asennus, samaa koukkua kysellyt.

Miten noiden sähköjen kanssa oli, tarvitsiko jotakin ohjelmointia vai ei. Thulen ohjeen mukaan pitäisi kytkeä tietokoneeseen.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eipä ole tietoa kytkennästä, jonka jätin asiantuntijoiden tehtäväksi, tällä kertaa MB-Osa Oulussa.

Varoittelivat tökkäämästä sähkörasiaan kiinni viallisten perävaunujen pistokkeita. Huonolla tuurilla korjauksesta ei selviäkään sulakkeen vaihdolla ja heilläkin oli käynyt muutama auto perävaunun johtosarjaan liittyvän mikrokontrollerin vaurion vuoksi :shock:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

740 GLE kirjoitti:...Ei ole halpa ratkaisu, mutta ainakin minusta tuo on elegantti ja silti vain noin puolet MB alkuperäisen hinnasta, joka on lähellä kahta tonnia.
Lainattakoon tätä ketjua tämän tiedon välittämiseksi:

Jos 204-korin autossa sattuu olemaan AMG-korisarja, niin tarvikevaihtoehtoa ei tällä päivämäärällä löydy. Sama koskee niin sedania kuin farmariakin. Ainoa vaihtoehto on marmoritiskin alkuperäisosanumerolla myytävä versio, joka sekin on Westfalian valmistama, mutta erilainen kuin Westfalian tarvikeversio.

Farmarin AMG-takahelma menee aika pitkälle auton alle, ja sen vuoksi sitä pitää vähän avartaa sieltä. Muuten taittuva koukku ei pääse taittumaan. Muutos on kuitenkin aika sievä eikä näy ellei katsele maailmaa sammakkoperspektiivistä.
-T

Kuva
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

eerola kirjoitti:
740 GLE kirjoitti:...Ei ole halpa ratkaisu, mutta ainakin minusta tuo on elegantti ja silti vain noin puolet MB alkuperäisen hinnasta, joka on lähellä kahta tonnia.
Lainattakoon tätä ketjua tämän tiedon välittämiseksi:

Jos 204-korin autossa sattuu olemaan AMG-korisarja, niin tarvikevaihtoehtoa ei tällä päivämäärällä löydy. Sama koskee niin sedania kuin farmariakin. Ainoa vaihtoehto on marmoritiskin alkuperäisosanumerolla myytävä versio, joka sekin on Westfalian valmistama, mutta erilainen kuin Westfalian tarvikeversio.

Farmarin AMG-takahelma menee aika pitkälle auton alle, ja sen vuoksi sitä pitää vähän avartaa sieltä. Muuten taittuva koukku ei pääse taittumaan. Muutos on kuitenkin aika sievä eikä näy ellei katsele maailmaa sammakkoperspektiivistä.
Soittelin just (Oulussa) irroitettavaa koukkua asennettuna amg korisarjalaiseen farkkuun, koivikko 937e joutuu ehkä käyttää veholla ohjelmoinnissa, koukkupaja 800e eitarvi jos napista tutkat pois "on näitä amghin laitettu"
avw204
Viestit: 1
Liittynyt: 21.7.2013 23:42

Viesti Kirjoittaja avw204 »

Mistä tilasit tämän kääntyvän koukun ja paljonko oli tarkempi hinta? Miten sen vapautus? Onko vipu kontissa vai miten?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

avw204 kirjoitti:Mistä tilasit tämän kääntyvän koukun ja paljonko oli tarkempi hinta? Miten sen vapautus? Onko vipu kontissa vai miten?
Minäkö? Minun tapauksessani Pispalan Autot Tampereelta hoiti homman. Koukku tuli Vehon kautta. Vapautus tapahtuu rullasta/ tapista joka on kontin vasemmassa seinässä luukun takana. Eli toimii aivan kuten tehtaalla asennettukin.
-T

Kuva
simppa80
Viestit: 10
Liittynyt: 07.5.2008 10:05

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

eerola kirjoitti:
avw204 kirjoitti:Mistä tilasit tämän kääntyvän koukun ja paljonko oli tarkempi hinta? Miten sen vapautus? Onko vipu kontissa vai miten?
Minäkö? Minun tapauksessani Pispalan Autot Tampereelta hoiti homman. Koukku tuli Vehon kautta. Vapautus tapahtuu rullasta/ tapista joka on kontin vasemmassa seinässä luukun takana. Eli toimii aivan kuten tehtaalla asennettukin.
Mitä maksoi Veholla koukku?
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

ite laitatin Feloxilla Kovilin irtokoukun, 770e , hyvin meni amg-pakettiinkin , ei juuri huomaa ellei alle kurkista.
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

supoman kirjoitti:ite laitatin Feloxilla Kovilin irtokoukun, 770e , hyvin meni amg-pakettiinkin , ei juuri huomaa ellei alle kurkista.
Jos sinulla on tarkempaa tietoa Kovilin mallista, niin se varmastikin kiinnostaa monia täällä. Itse selvittelin asiaa taannoin ja tuolloin ei sopivaa tarvikekoukkua löytynyt. Hyvä jos tässä on tapahtunut kehitystä; alkuperäinen on toki fiksu, mutta hieman suolaisen hintainen.
-T

Kuva
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

Olis pitänyt kattoa ku oli koukku runko pöydällä. Nyt se tyyppikilpi on siellä puskurin takana jossakin, kuitista ei paljoa hyötyä kun siinä ei mallia mainita. Tuskin montaa mallia Kovililta 204een on.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Kovilin koukku

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Tuolta Kovil:n www-sivultahan nuo tuotenumerot löytyvät:
- kiinteä koukku 35025
- irroitettava koukku 35125L

Itsellä on tuo irroitettava. Asennus on tosi helppo, pystyy TeeSeItse-mieskin tekemään. Tuossa on ruksi puskurin loveuksen kohdalla, mutta perusmalliin ei tarvinnut tehsä puskurille mitään.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

supoman kirjoitti:ite laitatin Feloxilla Kovilin irtokoukun, 770e , hyvin meni amg-pakettiinkin , ei juuri huomaa ellei alle kurkista.
Moro, ei sattuis kuvaa löytyyn asennuksen jälkeen, kuinka iso pala lähti puskurista ?
Olis koukulle tarvetta s204:een AMG-styleen ja Oriksen tai Westfalian irtokoukkua ajatuksissa....

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S204-Ko ... 233a714ce9

http://www.ebay.de/itm/Mercedes-S204-Ko ... 258ef25595

toki muidenkin kuvat asennuksista AMG paketin kanssa kelpaa, mikäli löytyy.
Avatar
Brabus Mercedes
Viestit: 21
Liittynyt: 29.3.2013 13:23

Viesti Kirjoittaja Brabus Mercedes »

Täältä löytyy W204 T-model AMG Thulen irroitettavalla koukulla ja käännettävällä pistokkeella.

Puskuria on ikävä kyllä jouduttu modifioimaan että asennus onnistui.

Kuvaa ei tähän hätään ole mutta voisin ottaa. :wink:

Koukku paikollaan ei perän tutka ota kyllä mitään häiriöitä siitä.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

Brabus Mercedes kirjoitti:Täältä löytyy W204 T-model AMG Thulen irroitettavalla koukulla ja käännettävällä pistokkeella.

Puskuria on ikävä kyllä jouduttu modifioimaan että asennus onnistui.

Kuvaa ei tähän hätään ole mutta voisin ottaa. :wink:

Koukku paikollaan ei perän tutka ota kyllä mitään häiriöitä siitä.
Juu, sain projektini myös valmiiksi ja naapurifoorumille laitoinkin jo kuvia, tässä linkki jos joku muukin haluaa kuvia.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 40&start=0
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Myös aiemmin kuvissa esittelemäni Thule/Brink koukku vaatii vakiopuskurinkin veistämistä, mutta ei sitä hullu huomaa ja viisas ei puhu mitään.

Sillä voi olla enemmänkin merkitystä, että tuossa on vapautussalpa kuraisessa paikassa takahelman alla. Alkuperäisen kaltainen sisältä vapautettava voi olla siistimpi käyttää?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 kori”