W 204 cdi valoautomatiikka

msi
Viestit: 23
Liittynyt: 28.3.2011 9:10

W 204 cdi valoautomatiikka

Viesti Kirjoittaja msi »

Olnko valojen automatiikan saaminen Suomen olosuhteita vastaavaksi monimutkaista? Haluaisin, että 0-asennossa olisi lyhyet ja muut parkki yms. päällä. Onko ainoa paikka Veho?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei oo tuosta mallista tietoo,mutta jossain kun painelee ratin nappuloista settings valikon,ja sieltä etsii ,niin valojen toiminnan säätely saattaa löytyä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
msi
Viestit: 23
Liittynyt: 28.3.2011 9:10

W204 valot

Viesti Kirjoittaja msi »

kilander kirjoitti:Ei oo tuosta mallista tietoo,mutta jossain kun painelee ratin nappuloista settings valikon,ja sieltä etsii ,niin valojen toiminnan säätely saattaa löytyä.
Autoni on karvalakkimalli jossa ei ole kuin mukavuusohjauspyörä. Tässä mallissa ei voi ohjata tuollaisa toimintoja.?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3026
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mitenkä tuo näissä lienee.
Minulla karvalakki-Väyrysessä se oli kuulemma piilotettu koko toiminto valokatkaisijaan.
Edellinen omistaja tiesi kertoa, että alunperin autossa ei ollut valoautomatiikkaa, mutta valokatkaisin jouduttiin vian takia vaihtamaan, jolloin purkuosana tulleen katkaisijan mukana ilmestyi automatiikkakin.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W204 valot

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

msi kirjoitti:
kilander kirjoitti:Ei oo tuosta mallista tietoo,mutta jossain kun painelee ratin nappuloista settings valikon,ja sieltä etsii ,niin valojen toiminnan säätely saattaa löytyä.
Autoni on karvalakkimalli jossa ei ole kuin mukavuusohjauspyörä. Tässä mallissa ei voi ohjata tuollaisa toimintoja.?
Mitähän ohjauspyörää tarkoitat, se 4-nappinen vai 12-nappinen? Karvalakkimalli tarkoittaa minusta sitä pienempää näyttöä mittaristossa ja se kulkee yhdessä 4-nappisen ratin kanssa. Mutta tuossakin on valojen asetuksia siellä mittariston valikoissa.
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... 151401b5eb
Avatar
740 GLE
Viestit: 2649
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ongelma on todennäköisesti jo selvinnyt, mutta ainakin 2008-mallisen 12-nappisella ratilla varustetun valomenussa on valinta sille, kuinka valot A-asennossa toimivat ja sieltä saa myös Pohjoismaisittain pakkovalot päälle aina kun auto on käynnissä.

Eli siis valokatkaisin aina A-asennossa ja sen jälkeen voi unohtaa koko jutun (seuraavaan polttimonvaihtoon saakka).
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
supoman
Viestit: 49
Liittynyt: 31.1.2013 9:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja supoman »

Mittariston valikoistako löysit valovalikon? Mulla 08 avantgarde amg paketilla ja 12 nappien ruori ja siinä oli mittari valikoissa valojen osalta vain saattovalojen (tai surround lights) on/off. Automaagisesti ajovalot kyllä syttyy ja sammuu eli valoautomatiikka on, mut kaikki valikot pitää saada omasta autosta selville :)
Avatar
740 GLE
Viestit: 2649
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Mittariston menuvalikossa Settings -> Lights -> Daylight driving lamps asennossa "ON" ja valokatkaisin asennossa "A" laittaa pakkovalot auton käydessä. Tuo valinta on samassa menu osiossa sisävalojen viiveen saattohoitovalojen kanssa.

Mutta tässä on varmaan parikin liikkuvaa osaa auton varustetason osalta, koska valoautomatiikka ja päiväajovalot vaikuttanevat asiaan jollain tavoin, eikä minun autossani ole kumpaakaan.

Tai onhan siinä päiväajovalot, ja hyvät onkin. Edessä D1S ja takanakin valot päällä 8)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Karvalakkimallin valomuisti

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Karvalakki mallissa tuo valomuisti täytyy kääntää päälle jollain huolto(tieto)koneella. Veholla ensin meinasivat että onnistuukohan ollenkaan. Laittoivat sitten tuon päälle, eikä ottaneet mitään kun tekivät toisen työn yhteydessä.
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

2008 avantgarde S204 löytyy itseltä ja olisin kysynyt että mitä eroa
nyt tosiaan on asennolla 0 ja A:lla ?

Valikoista valittu että valot aina päällä, niin en ole ainakaan itse huomannut mitään eroa noiden kahden välillä ?
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Enpä ole ihan sata varma 204:sta, mutta w220 ässässä tuo katkaisin toimii tosiaan niin, että 0-asennon saa valikosta valita joko valot aina päällä, tai aina pois....ja taas automaattiasenossa valot syttyy ja sammuu pimeyden mukaan, eli päivällä valot pois ja syttyy automaattisesti hämärtyessä :idea:

Ja tuota automaattiasentoa voi sitten käyttää päiväajovalojenkin ohjaamiseen...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

740 GLE kirjoitti: Mutta tässä on varmaan parikin liikkuvaa osaa auton varustetason osalta, koska valoautomatiikka ja päiväajovalot vaikuttanevat asiaan jollain tavoin, eikä minun autossani ole kumpaakaan.
Siis onhan sinulla valoautomatiikka, se joka sytyttää valot pimeällä jos ei ole kytketty valoja aina päälle. Erilliset päiväajovalot vaan puuttuu meiltä vanhojen autojen omistajilta.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Onko mahdollista saada niin että 0 asennossa ei valot pala ja A asennossa valot palaa aina.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:D Ei! (tai on kai jos teippaa kaikki hämärätunnistimet umpeen)



:lol: Kelpaisko jos laittaa 0 asentoon että valot aina päälle, ja jos nyt jostainsyystä haluaa ne pois, kääntää parkeille :roll: Tai ihan perinteisesti (lue: Mersumaisesti) 0:ssa valot pois ja kääntämällä aina reilusti katkaisijasta valot päälle kun niitä tarvitaan 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

PV-MN kirjoitti:Onko mahdollista saada niin että 0 asennossa ei valot pala ja A asennossa valot palaa aina.
Oliko tässä jonkinlainen käyttötarkoitus ajatuksena vai halusitko ihan muuten vaan käydä kaikki koodauskombinaatiot läpi?
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Pakkohan se on kelvata jos muuta ei saa. Ja noinhan se nyt toimii.

Ajatus vain oli että fiksu saksalainen insinööri olisi ajatellut että 0 ja A asennoilla olisi jokin ero auton käydessä. Tai no näinhän se on Saksassa.
Tuo valoautomatiikka, mikä sytyttää valot pimentyessä, vissiin sotkee asian (ainankin aimemmista kommenteista päätellen).
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niin, en minä ainakaan osaa/pysty sanomaan täältäkäsin onko tuossa PV-MN:än autossa sitä hämärätunnistinta :roll: Jos ei ole, niin silloinhan A asenossa valot palaa auton käydessä ja 0:ssa luonnollisesti pois 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

piippu kirjoitti:Niin, en minä ainakaan osaa/pysty sanomaan täältäkäsin onko tuossa PV-MN:än autossa sitä hämärätunnistinta :roll: Jos ei ole, niin silloinhan A asenossa valot palaa auton käydessä ja 0:ssa luonnollisesti pois 8)
Ymmärsin että olisi "karvalakkimallin" 204. Siinä kyllä on valotunnistin. Tuon mallin saa testerillä koodattua toimimaan "saksalaisittain" eli A-asennossa valot syttyy pimeällä. Suomeen nuo on tietenkin koodattu niin että valot syttyy aina kun ei erillisiä päiväajovaloja ole. Eli on niillä eri asennoilla eroa, koodauksesta riippuen.

12-nappisella ratilla saa vastaavan asetuksen suoraan mittariston valikoista.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Joo, karvalakkimalli. Siinä on tuo valoautomatiikka missä saksalais-asetuksilla 0-asennossa valot ei pala auton käydessä, A-asennossa valot syttyy kun tulee pimeää.
Täällä pohjolassa sitten 0- ja A-asennossa valot palavat aina auton käydessä.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ihan mielenkiinnosta täytyy kysyä, että miksi ne valot sitten ei saisi palaa auton käydessä? Onhan Suomessa kuitenkin ihan pakollistakin käyttää ajovaloja, jos ei ole päiväajovaloja valoisille keleille :roll: Ja edelleen ne parkit löytyy kuitenkin, vaikka olisi minkälainen auto ja katkaisija....ei niiden ajovalojen ole pakko palaa jos ei jossain tilanteessa halua :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

No joo, tuo vain oli ajatus että voisiko toimia. Ei sille varmaan oikeasti ole käyttöä.
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Lueskelin läpi ymmärtämättä mitään. :D
0 ja A aseinnoilla palaa mullakin aina, kun auto käynnissä, mutta niin myös kaikilla muillakinasennoilla. Eli pelkästään parkeille en oo vielä saanut valoja auton käydessä.
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Saksasta tuoduissa tuo toimii siten että 0-asennossa ei pala mitään valoja. A-asennossa valot syttyvät kun on tarpeiksi pimeä.

Täällä peräpohjolassa tuo toimii juuri noin.

Tuohon saksalaiseen asetukseen kun laittaisi päivänvalot (jos nyt onnistuisi ilman että rupeaa herjaamaan poltimoista?), niin olisi aika hyvä. Saahan noita valmiita päivänvalo paketteja, mutta niillä on kyllä aika hyvä hinta.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

PV-MN kirjoitti:Saksasta tuoduissa tuo toimii siten että 0-asennossa ei pala mitään valoja. A-asennossa valot syttyvät kun on tarpeiksi pimeä.

Täällä peräpohjolassa tuo toimii juuri noin.

Tuohon saksalaiseen asetukseen kun laittaisi päivänvalot (jos nyt onnistuisi ilman että rupeaa herjaamaan poltimoista?), niin olisi aika hyvä. Saahan noita valmiita päivänvalo paketteja, mutta niillä on kyllä aika hyvä hinta.
Tarkoitat varmaan Saksasta tuotua autoa jossa 4-näppäiminen ratti. 12-nappisestahan se valoautomatiikka on voitu laittaa Saksassa ihan samaksi kuin Suomessa myytyyn autoon.

Päiväajovaloja asennettaessa tuo "karvalakkimalli" on nimenomaan koodattu uusiksi ja jos ne päiväajovalot (erilliset LEDit) asentaa asiallisesti niin eihän niistä mitään vikavaloja tai vikaviestejä tule.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Juu, 4-näppäiminen.

On ollut harkinnassa tuo päivän valojen asennus, mutta ei ole ollut oikein aikaa. Mistä ohjaus pitäisi ottaa että tulisi tehtyä 'asiallisesti'.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mites toi ILS? Laitetaanko valojen katkaisija johonkin tiettyyn asentoon (mikä asento) ja sitten vaan ajellaan ja auto päättää milloin on pimeetä ja sytyttelee valoja sen mukaan? :shock:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

bercedes menz kirjoitti:Mites toi ILS? Laitetaanko valojen katkaisija johonkin tiettyyn asentoon (mikä asento) ja sitten vaan ajellaan ja auto päättää milloin on pimeetä ja sytyttelee valoja sen mukaan? :shock:
Siis ei kai ILS poikkea muista valoista ajovalojen sytyttämisen osalta? Jos on pitkien valojen vaihtoautomaatti niin viiksestä pitkät päälle ja sen jälkeen ei koske mihinkään kytkimiin.
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

ILS valot toimii siten että syttyvät automaattisesti käynnistäessä

ja valon määrästä riippuen päiväledit ja pimeällä ajovalot .


Kaukovaloautomaatti ja kurvivalot toimii kun valoviiksi on ns.kaukovalo asennossa/vipu edessä .

samalla mittaristossa mekkivalo että tiedät toimen olevan käytössä .
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Von kempf kirjoitti:ILS valot toimii siten että syttyvät automaattisesti käynnistäessä

ja valon määrästä riippuen päiväledit ja pimeällä ajovalot .


Kaukovaloautomaatti ja kurvivalot toimii kun valoviiksi on ns.kaukovalo asennossa/vipu edessä .

samalla mittaristossa mekkivalo että tiedät toimen olevan käytössä .
Vielen Dank!
pikkuhärski
Viestit: 1
Liittynyt: 05.1.2013 14:36

Viesti Kirjoittaja pikkuhärski »

Osaisiko joku kertoa saako jälkiasennettua päiväajovaloja niin että toimivat kuin alkuperäiset?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”