Lämmityslaitteen puhallin ei pysähdy

Vastaa Viestiin
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Lämmityslaitteen puhallin ei pysähdy

Viesti Kirjoittaja tilator »

Mikäköhän S204 -09:ssä voisi olla vikana, kun lämmityslaitteen puhallin jää päälle? Puhaltaa vaikka avaimet ottaa pois.

Todennäköisesti tyhjentäisi koko akun, mikäli ei kenkää ota akusta irti.

Kaikki relet on yksitellen jo kokeeksi sulakerasioista (edestä ja takaa) irroteltu ilman toivottua tulosta. Sulakekartta ei anna vinkkiä mikä sulake voisi tähän liittyä.

Kerrottakoon vielä, että ongelma alkoi akun tsippaamisen myötä. Eli pakkasilla akku tuli tiensä päähän ja kaikkea muutakin mielenkiintoista virhettä syntyi samalla, mutta akunvaihdolla kaikki muu hävisi. Vain tämä yli-innokkaaksi äitynyt puhallin jäi.

Mitä kannattaa seuraavaksi kokeilla?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sammuuko kuitenkin säätimestä ? Toimiiko nyt myös esim. penkinlämmittimet ilman virta-avainta ? Ettei olisi akkukin kyykännyt koska jää virrankulutusta päälle.
oulaistenliikenne.fi
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

dealer kirjoitti:Sammuuko kuitenkin säätimestä ? Toimiiko nyt myös esim. penkinlämmittimet ilman virta-avainta ? Ettei olisi akkukin kyykännyt koska jää virrankulutusta päälle.
Ei sammu säätimestä. Ei mistään napista. Aivan sama onko AC päällä vai poissa. Off-napista painamalla kuulee ilmavirtauksesta, että kanavien läpät menevät kiinni. Silti puhallin jää päälle.

Eli tosiaankin ainut keino saada puhallin pysähtymään on ottaa akunkenkä irti. Akku on tänään uuteen vaihdettu.
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Vuosimallin 2000 CLK:ssa samaisen vian aiheutti viallinen puhaltimen regulaattori sielä puh.moottorin alla. Vähän ehkä oli kaukaa haettu koska autoilla miltei 10v eroa ja muutenkin täysin erilaisia, mutta tulipa vaan mieleen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Mou kirjoitti:Vuosimallin 2000 CLK:ssa samaisen vian aiheutti viallinen puhaltimen regulaattori sielä puh.moottorin alla. Vähän ehkä oli kaukaa haettu koska autoilla miltei 10v eroa ja muutenkin täysin erilaisia, mutta tulipa vaan mieleen.
Kyllähän se 2000 mallissa voi jo hyvinkin pitkälle samalla tekniikalla olla järjestetty, joten kiitollisna otetaan kaikki vinkit vastaan.

Tuohon kun ei tuntunut löytyvän ratkaisua edes nyppimällä sulakkeita irti.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Onko webastoa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Multiviri kirjoitti:Onko webastoa?
Ei.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Sittenpä ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin paneeli/esivastus
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

Multiviri kirjoitti:Sittenpä ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin paneeli/esivastus
Meneekö sinne virta jotenkin suoraan ilman, että virtalukko pääsisi asiaan mitenkään vaikuttamaan?

Entä onko sillä oma sulakkeensa jossakin, kun edessä ja takana olevat eivät tuntuneet vaikuttavan mitenkään?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

-98 ceessä samanlainen oire kun meni vettä samin ja relepohjan väliseen kytkentäspaghettihelvetinkoneeseen.

Lopetti kun kyseisen kutkentäpalikan vaihtoi ja NOLLASI vikakoodit.

Ensin auto testeriin ja koodit katsomaan ja nollaamaan ja sitten korjaamaan jos on tarvetta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Viesti Kirjoittaja tilator »

AK47 kirjoitti:Ensin auto testeriin ja koodit katsomaan ja nollaamaan ja sitten korjaamaan jos on tarvetta.
Testeriä ei nyt tähän hätään ole käytettävissä, mutta WISin mukaan säädin maadottaa moottorin ja mittaus osoittaa vastuksen olevan säätimen läpi kovin pieni.

Eli siinä se vika taitaa olla. Behrin/Boshin säädin näköjään ja kyljessä lukee 5HL 008 941-30.

Pyytelevät Motonetissä reilusti yli 200 euroa. Vehosta en edes kysynyt. Maailmalla myyvät Sprinterin säädintä, joka on ilmeisestikin fyysisesti sama. Hinta vajaa viidesosa ja jos oikein olen ymmärtänyt, kovin suurta eroa ei ole sähköisestikään.

Onko kukaan testannut toimiiko? Uuden saisi alle alkuperäisen käytetyn hinnan.
tilator
Viestit: 82
Liittynyt: 08.8.2006 0:19

Säädin

Viesti Kirjoittaja tilator »

Uusi säädin saapui kaukaa vetten takaa (UK) ja nuoret miehet ehtivät sen jo asentaakin. Väittivät toimivan, eli puhallin sekä pyörii että myös sammuu odotetusti. Itse en ole päässyt testaamaan, mutta kyllä nuo nuoremmat toki ovat paljon luotettavampia.

Säädin on mallia Sprinter. Notulit päällä sanovat, jotta 5HL 351 321-321. Maksoi n. 35 euroa, kun tähän ropposeen varsinaisesti kuuluvasta näyttävät pyytävän oikein reilusti enemmän monellakin eri myyjällä. Fyysisesti tämä säädin on ihan sama, eli menee paikalleen ns. heittämällä.

Tässä vielä suora linkki ostamaani, mikäli joku sitä sattuu kaipaamaan:

https://www.ebay.de/itm/Hella-AIR-CONDI ... 2749.l2649
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tuo on kyllä mielenkiintoista jos osa on fyysisesti identtinen.

Mersun omassa hinnastossakin Sprinterin säädin pilkkahintainen henkilöauton säätimeen verrattuna. Tuskin Sprinterin puhallin pienempikään on, vaikea ymmärtää miten nuo sähköisesti eroaisi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171 sähkö”