D-huolto A-meseen 1000€ Veholla!!!

Vastaa Viestiin
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

D-huolto A-meseen 1000€ Veholla!!!

Viesti Kirjoittaja T.S »

Joo syttyi teksti näyttöön vaimon -08 A160 bensa meseen. D-huolto kyseessä. Autolla ajettu n.42th. No soitto Veholle ja vastaus oli ettei hintaa tiedä ennenkuin saa auton testeriin, kuulemma D-merkkaa että ainakin töitä 3h!! No uudempi kysymys kun oli käyntiä Veholla ja vastaus oli n. 1000€ laaki luvassa. No AD-korjaamo tarjosi vuosi huoltoa hintaan 179€ eli öljyt, öljysuodatin , ilmansuodatin ja erinäinen määrä tarkastuksia ja säätöjä tarvittaessa yms. lisätyönä pyysin tulppien vaihdon. Koko lysti 220€. Mitähän sellaista Veho tuohon huollossaan laittaa että saisi hinnalleen vastusta??
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

vehon oma leimasin muste taitaa maksaa maltaita :roll: tiedä sitte mitä D huoltoon edes kuuluu mutta kuitenki se muste sielä kalleinta taitaa olla :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1222
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Valohoitoa + mobilo lifen jatkuminen. Star diagnosis käytössä ja parempi merkkituntemus. Siitä n. 800€ lisäveloitus. Näin minun mielipiteenä. En maksaisi tuhatta euroo.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

On kyllä hinnat kohdallaan, tuolla hintaa kuitenkin tekee jo mersun kuorma-autoonki jonkinlasaisen huollon, siinä menee kuitenkin öljyäki koneeseen 34-36 litraa.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Niin mobilo tosiaan katkeaa ja se ruostetakuu, joka on lähinnä vitsi. En ikinä ole tavannut autoa jonka ruostuminen alkaa pääosin sisäpuolelta :D

Tuolla erotuksella tekee paljon tarvittavaa remonttia..

Raju on ero, olisi kiva kuulla mitä merkkiliikkeen D-huoltoon 40th kohdalla kuuluu, kun Veholta ei selvää vastausta saa.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Unohtakaa nuo vehon kanssa pelleilyt... Ettikää se paikallinen hyväksi todettu korjaamo joka ei aiheuta konkurssia jonkun perushuollon yhteydessä :roll:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

T.S kirjoitti: En ikinä ole tavannut autoa jonka ruostuminen alkaa pääosin sisäpuolelta :D
Yleensä aina.

Kynnen kokonen kukka ulkopellillä on monesti kämmenen kokonen esim. kaaren sisällä. Helmakotelon etupäästä jos pääsee kuravesi sisään, niin on koko kotelo kohta täys märkää hiekkaa ja parin vuoden päästä tippuu kotelon pohja pois. Merkkiliikkeen huolloissa silti tuskin muoveja paljon raotellaan tai koteloihin kurkitaan, vaikka se heillä suoritettu huolto ruostetakuuseen vaikuttaisikin.

Mulla oli -85 Accord johon oli säännöllisesti ruiskittu kotelosuojaa joka paikkaan ja pohja pidetty massattuna. 350 tkm ja 20v. ei ollut saanut minkään näköstä ruosteen alkua aikaan, missään kohti. Yleensähän nuo japsit on kattopeltiin asti lahoja tuossa kohen.

Nykysellään on auton valmistuksessa käytettävien korkea-aromaatisten liuottimien käyttö hyvin rajoitettua. Kotelosuoja-aineet on pahimpia myrkkyjä, joiten autonvalmistajat niitä aika nuukasti tehtaalla laittaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Easy Rider kirjoitti:
T.S kirjoitti: En ikinä ole tavannut autoa jonka ruostuminen alkaa pääosin sisäpuolelta :D
Yleensä aina.

Kynnen kokonen kukka ulkopellillä on monesti kämmenen kokonen esim. kaaren sisällä. Helmakotelon etupäästä jos pääsee kuravesi sisään, niin on koko kotelo kohta täys märkää hiekkaa ja parin vuoden päästä tippuu kotelon pohja pois. Merkkiliikkeen huolloissa silti tuskin muoveja paljon raotellaan tai koteloihin kurkitaan, vaikka se heillä suoritettu huolto ruostetakuuseen vaikuttaisikin.

Mulla oli -85 Accord johon oli säännöllisesti ruiskittu kotelosuojaa joka paikkaan ja pohja pidetty massattuna. 350 tkm ja 20v. ei ollut saanut minkään näköstä ruosteen alkua aikaan, missään kohti. Yleensähän nuo japsit on kattopeltiin asti lahoja tuossa kohen.

Nykysellään on auton valmistuksessa käytettävien korkea-aromaatisten liuottimien käyttö hyvin rajoitettua. Kotelosuoja-aineet on pahimpia myrkkyjä, joiten autonvalmistajat niitä aika nuukasti tehtaalla laittaa.
Justaan laittelin mersun joka oli pinnoiltaan ihan hyvä mutta etujalkatilojen puolelta helmat mädät :shock: Ja pintapuolisesti helmoissa ei mitään vikaa nuokin paljastu vaan piuhojen vedon takia
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Aika usein on minun autoissa ruostuminen alkanut hoitamattomasta kiven iskusta tai naarmusta. Toki sisäpuoleltakin ruostumista voi alkaa tapahtua kuten esimerkit kertoivat.

Onko kenelläkään muuten tietoa mitä Vehon D-huolto pitää sisällään? Kyllähän se tarkoituksellla pidetään mystisenä kai nyt jokainen autonvalmistaja tietää mitä keskimäärin autoon tarvitsee tehdä esim.kun 40th km tulee mittariin. Eikös BMW:ssä huolto lueta avaimen perästä?! :?
On se homma vaikeaksi tehty.. Tietysti se myös on tapa saada asiakkaat pysymään merkkiasiakkaina, kun takuu toimii muuallakin huolettaessa.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

T.S kirjoitti:Onko kenelläkään muuten tietoa mitä Vehon D-huolto pitää sisällään?
Tällaista oli Benzworldissa (oikeellisuudesta en tiedä...):

Service codes A through H are for estimating only the time required to do the work that is listed in the service code menu (1 – 20).

A = 1 hour, B = 2 hours, C = 3 hours, D = 4 hours, E = 5 hours, F = 6 hours, G = 7hours, H = 8 hours

Service Codes

3 – At each service. Engine oil & filter change
4 – Every 2 years. Check body or paint damage, chassis parts and suspension body parts for damage and corrosion, replace brake fluid (brake fluid countdown from build date)
5 – Every 40,000 km/2years. Replace combination filter
6 – 40,000km/2years. Replace dust filter
8 – Every 80,000 km/4 years (engine 266). Replace air-cleaner insert
8 – Every 120,000km/4 years (engine 640). Replace air-cleaner insert
11 – Every 250,000 km/15 years (engine 266). Replace fuel filter
11 – Every 80,000 km/4 years (engine 640. replace fuel filter
12 - Every 50-70,000 km/4 years (engines 266.920/940/960). Replace spark plugs
12 – Every 90-110,000 km/4 years (engine 266.980) Replace spark plugs
13 – Every 250,000 km/15 years. Replace coolant
15 – Every 30,000 km/2 years. Grease trailer coupling, clean trailer hitch
16 – Once during first service 2 (B) Adjust parking brake cable
20 – CVT fluid change/60,000 km
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Viestit: 28240
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko kenelläkään muuten tietoa mitä Vehon D-huolto pitää sisällään? Kyllähän se tarkoituksellla pidetään mystisenä kai nyt jokainen autonvalmistaja tietää mitä keskimäärin autoon tarvitsee tehdä esim.kun 40th km tulee mittariin.
Huollon laajuus riippuu myös edellisestä huollosta kuluneesta ajasta (tai siitä kun auto otettiin ajoon).
T.S
Viestit: 83
Liittynyt: 31.10.2010 6:58

Viesti Kirjoittaja T.S »

Joo, vuosi tuli täyteen kilsat ei ihan.
mnuut
Viestit: 38
Liittynyt: 09.5.2007 11:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Kyllähän nuo takuut pysyy voimassa vaikka autoa ei käyttäisikään Veholla. Muitakin valtuutettuja MB huoltoja löytyy Vehon lisäksi.

Itse suosin Alppilan Autohuoltoa ja lahden eteläpuolella sijaitsevaa Silberautoa.

Alppilan autohuollossa vaimon W169:n C-huolto oli joulukuussa noin 400 euroa. Kuukausi sitten C-huolto omaan W164 malliin kustansi runsaat 300 euroa Silberautossa. Kumpikin huoltopaikka pistää ylös kaiken autoon tehdyn MB:n sähköiseen tietokantaan. Itse arvostan tätä sähköistä huoltokirjaa huomattavasti enemmän kuin pelkkää leimaa huoltokirjassa. Siitä näkee mitä kaikkea huollot ja muut käynnit ovat pitäneet sisällään. Molemmat käyttämäni huollot myös printtaavat koko sähköisen huoltokirjan pyydettäessä. Veho ei kuulemma suostu. Miksiköhän?
SLK 320 2004 Final Edition
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

mnuut kirjoitti: Veho ei kuulemma suostu. Miksiköhän?
Ei meinannu suostua, mutta suostu lopulta ja pitäis olla tiedotettuna mercedes finlandillekkin, että sähkösen huoltokirjan saa luovuttaa pyydettäessä, myös sähköpostitse.
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1222
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Minun 212 on nyt kaksi kertaa huollettu Veholla ja molemmista on digital service report A4 annettu mukaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W169”