W169 A150 käyntihäiriö - korjattu

Vastaa Viestiin
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

W169 A150 käyntihäiriö - korjattu

Viesti Kirjoittaja isk »

Korkataanpa W169 moottori -osio ensimmäisellä viestillä.

Äherrettiin-puherrettiin ja askarreltiin-paskarreltiin A150:n kynttilöiden kanssa tänään rassausmiitin sytytystulppaosastolla. Jokunen tunti taisi tämän tämänkin parissa vierähtää ja tulostakin syntyi: yksi tulppa saatiin vaihdettua! Senkin taisi lopulta tehdä Runtula, tattista vaan.

Aakkosen tulppien vaihto on omistettu Ihmenelosten herra Fantastiselle, nimittäin työssä auttaa, jos käsivarren luut on tehty kumista eikä ole liialla paksuudella pilattu.

Asiaan. Kuluneen päivän aamuna alkoi "kone" (erityiskiitokset kaikille teille, jotka jaksoitte miitissä irvailla kaatuville aakkosille ja starttimoottorille/briggsstrattonille, joka moottorin virkaa ko. mopedissa tekee) ravistella, eli selvästi kävi kolmella. Ongelma ei siis ollut, että kolme sylinteriä toimii vaan se, että yksi ei.

Star osoitti ykkössylinteriä. Ykkösen tulppa vaihdettiin, ei havaittavaa vaikutusta käyntiin. (Muutkin olisi vaihdettu ja vaihdetaan kyllä, mutta aika tuli vastaan.)

Mikäs se sitten on seuraava strateginen liike? 1-2 sylinterien puola, vai?

Taustoitetaan vielä, että tämä on muutaman kerran vilkutellut moottorin vikavaloa, joskus sammunut lennossa/liikennevaloissa, ja kulutus on ollut koko ajan mielestäni yläkanttiin, tyyliin 7-10 litraa on ihan normaalia. Eli rikkaalla mennään, mutta moottori on kuitenkin tähän asti toiminut suht normaalisti. Hetkellisiä käyntihäiriötä on kuulemma ollut.
Viimeksi muokannut isk, 20.1.2012 9:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

1syl tulppa, puristukset, suutin, puola, sen johdot, ECU,
noin niinkun aluksi tarkistus listalle
ja ihan ensin vaihtaa ne muutkin tulpat, siinä samalla tarkistaa kaikista puristukset

E:työlämpi homma
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

isk kirjoitti:Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Ne kannatta tarkistaa molemat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

isk kirjoitti:Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Bingo. Puola sökö ja johdot vaihtoon. Kunniaa en työstä osaa ottaa, kun en osallistunut kuin laskuun. Herra Fantastinen puolestaan voi omin sanoin kertoa opettavaisia sankaritarinoita, miten syvälle kädet voi työntää... aakkosen konehuoneeseen. 8)

Sivumennen, vanhemmassa aakkosessa on yksi puola, uudemmassa on puolestaan kaksi. Molemmat vaihtuivat kerralla. Puolassa oli päällä ihan selkeä halkeama, läpilyönnit tehneet vissiin tehtävänsä ja tiesuola ja vesi viimeistelleet homman.

Kai niitä tulppia kannattaisi useamminkin vaihtaa, vaikka sijainti olisikin hankala; tässä lienee lopputulos muutoin. Toisaalta, muistetaan vielä myös se, ettei Autoissa tarvita mitään tulpperoita... ;)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sormilla nähtävää hommaa. Muovisen maskin takana olevan muovisen keularämmäleen ja muovisen lukko"pellin" välistä venyi sopiva läpi, ettei tarvinnu isompia purkaa. Kai sitä alakauttakin tilaa saisi tehyksi, mutta nosturipaikkojen pulassa ja näin loskakelissä yläkauttakin pääsee.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
isk kirjoitti:Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Ne kannatta tarkistaa molemat
;)

isk kirjoitti:
isk kirjoitti:Tutkitaan lech walesa, eli puola ja sen johto seuraavaksi.
Bingo. Puola sökö ja johdot vaihtoon. Kunniaa en työstä osaa ottaa, kun en osallistunut kuin laskuun. Herra Fantastinen puolestaan voi omin sanoin kertoa opettavaisia sankaritarinoita, miten syvälle kädet voi työntää... aakkosen konehuoneeseen. 8)

Sivumennen, vanhemmassa aakkosessa on yksi puola, uudemmassa on puolestaan kaksi. Molemmat vaihtuivat kerralla. Puolassa oli päällä ihan selkeä halkeama, läpilyönnit tehneet vissiin tehtävänsä ja tiesuola ja vesi viimeistelleet homman.

Kai niitä tulppia kannattaisi useamminkin vaihtaa, vaikka sijainti olisikin hankala; tässä lienee lopputulos muutoin. Toisaalta, muistetaan vielä myös se, ettei Autoissa tarvita mitään tulpperoita... ;)
Tulpat kun menee huonoksi läpilyönni vaara kasvaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Autonvalmstajat laskeneevat huolto-ohjelmissaan vaihtovälin tulppien mukaan, ottamatta huomioon yksikköpuolien tuntemuksia puolentoista millin kärkivälillä. Tässä tapauksessa yhtä oletettava syyllinen on puolien rautaytimissä turvonnut ruoste.
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Nyt kun iisi ilmoittautui, niin kiitokset käsien venyttelystä tämän harjoituksen parissa. 8)

PS. Jos puola on vielä tallessa, niin otahan kuva malliksi siitä halkeamasta.
sportsman
Viestit: 56
Liittynyt: 12.6.2012 10:37

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Moi!

Onko nuo puolat vierekkäin samassa kotelossa ?

Kuten alla olevan linkin kuvassa , onko siinä 2 puolaa samassa ?

http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... _g689.html
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W169 moottori”