190 2,3E -90

Vastaa Viestiin
Avatar
161161
Viestit: 74
Liittynyt: 04.4.2006 18:47
Paikkakunta: espoo

190 2,3E -90

Viesti Kirjoittaja 161161 »

No niin nyt tuli minustakin sit onnellinen mersun omistaja mese siis 190 2,3E vm:90 kertokaapas te kokeneemmat tyyppi viat jos niitä nyt on.Auto on suomi auto olen kolmas omistaja aj:238700km viimosella omistajalla tullut 42000km 7 vuodessa ainoon ruoste pläntin löysin moottori antennin juuresta ei ilmeisesti alkuperäinen tai sit vaihdettu kun siitä alkanut kukkii. Tehoja kaikki 97 kw eli taitaa olla 8 venttiilinen ja sit olisko kellään kyseiseen autoon käyttö ohje kirjaa myynnissä oli patu hukannut jonnekkin tallelle se vanha panee vaan ei löydä :lol: 8)
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

terve 161161! hyvän pelin oot löytänyt. onko manuaali vai automaatti? pahasti ei ole etes ajettu,että luulis olevan hyväsä tikisä.. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, 161161, ja onnea uudelle ajopelillesi ! :D

Onhan niitä Mersuissakin tyypillisiä vikoja, jonkinverran opit niistä selailemalla tätä sivustoa ja lukemalla Mersutiedon Mekkaa johon linkki tuossa etusivulla.

Korimallihan autossasi on W201, ja W124 on alustaltaan / moottoriltaan samoista osista tehty eli samat asiat pätevät aikalailla.

Mekasta löytyy W124 huolto-ohjeet joiden avulla voit tutkia ja huoltaa autoasi.

Tyyppivikoja varmaan listautuu tähänkin aikanaan mersumiehiltä... :roll:
wiimax.fi
Avatar
161161
Viestit: 74
Liittynyt: 04.4.2006 18:47
Paikkakunta: espoo

täytyy tutkia

Viesti Kirjoittaja 161161 »

niin manuaalihan toi on
Avatar
tomant
Viestit: 32
Liittynyt: 22.4.2006 16:14
Viesti:

Re: 190 2,3E -90

Viesti Kirjoittaja tomant »

161161 kirjoitti:...olisko kellään kyseiseen autoon käyttö ohje kirjaa myynnissä oli patu hukannut jonnekkin...
Tilasin omaan 190E 2.0:an suomenkielisen ohjekirjan paikalliselta mersukauppiaalta. Maksoi about 26 € ja tuli postissa himaan parissa päivässä.

tomant
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Omia kokemuksia...

Viesti Kirjoittaja Aki »

Allekirjoituksesta näkyy tuo vaimon kulkine. On vuotta vanhempi ja 2.3E manuaali sekin. Karvan pienempi on mittarilukema kuin topicin aloittaneella. Auton kunto vastaa mittarilukemaa joten se riittää ainakin meille. Huoltokirjakin löytyy....
Pientä laittoa on ollut kuten kaikissa vanhoissa autoissa. Vaihdettu mm.
- Satasentunnistin(flektin toiminta normaaliksi).
- Moniurahihna.
- Venttiilinohjurikumit(loppu öljyn kulutus).
- Venakopantiiviste.
- Takaiskarit(originaalit ja vahvistetut).
- Jotkut kumit alustaan taakse(epäiltiin kolinan tulleen sieltä, mutta ne olikin 2kk vanhat tarvike iskarit jotka edellinen omistaja oli vaihtanut).
- Vesipumppu.
- Sähköosat(jakajankansi, pyörijä ja tulpanjohdot sekä tulpat).
- Pakoputkisto(rosterinen).
- Takajarrut(levyt/palat).
- Käsijarrunkengät.
- Etujouset(klassisesti toinen poikki).
- Koelaudanvalojen sulake mittariston takana.
- Kaikki nesteet(kytkin, jarru, ohjaustehostin, jäähdytin) vaihdettu.
Auton hintaan nähden olemme erittäin tyytyväisiä. Loistava ajaa ja ruostesuojausten ansiosta ei korroosio ongelmia ole esiintynyt. Perus öljyn/nesteiden vaihtoja on tehty 8000km välein ja kilometrejä on kertynyt mittariin jo n.20000. Hyvä auto!
PYKÄ
Viestit: 10
Liittynyt: 28.8.2006 12:57
Paikkakunta: Helsinki,Pyhäsalmi

tyyppivikoja W201 2.3 -90

Viesti Kirjoittaja PYKÄ »

kannattaa pyyhkiä ilmanputsarinkannen sisäpuolelta superloni pois joka on 16vuoden aikana kerennyt mennä aika haperoksi.lähtee asetonilla kätevästi.eikä juurikaan lisää imuilmaääntä.kulutus saattaa pienentyä.itsellä vastaava 7.1l/100km ajettu 217000 eikä syö öljyä eikä vuoda ulos.tunkinreikien ympärykset kannattaa tarkistaa.oli yksi laho.kallistuksenvakaajan kumit,helppo vaihtaa,käsijarru etupäästä ei tahdo liikkua kunnolla,alapallonivel+jousi piti vaihtaa.kaikki jarrulevyt ja palat.perän poskistefa toiselle puolen.mutta kaikki kannatti.HYVÄ VALINTA
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”