Millainen on MB C 202 250 Turbodiesel 1996-2000
Millainen on MB C 202 250 Turbodiesel 1996-2000
Onhan täällä jotain sirpalemaisia topicceja W/S 202 mallien metkuista ja vikasista, mutta varsinaisesti en löytänyt kunnon topiksia jossa nimenomaan keskitytään Ceemeli 250 Turbodieseliin. Nyt on.
Toivoisin että tietävämmät kertoisivat tänne mitä kannataa tsekata ko. mallista tekniikasta ja korista. No, korin ruostekohdista löytyy kyllä aika paljon jutuja täältämutta jos nyt sitten kaikki yhdistettynä tähän topiciin.
Oma tämän hetkinen kiinnostukseni kohde on S202 250 turbodiesel automaatilla vuosimallia 1999. Ajokm määrä pitäisi olla vasta reilu 230 tkm. Auto on tuotu Saksasta vajaa puoli vuotta sitten, ja myyjän mukaan kori on priimakunnossa.
Mitä tästä nyt sitten pitäisi erityisesti tsekata?
Toivoisin että tietävämmät kertoisivat tänne mitä kannataa tsekata ko. mallista tekniikasta ja korista. No, korin ruostekohdista löytyy kyllä aika paljon jutuja täältämutta jos nyt sitten kaikki yhdistettynä tähän topiciin.
Oma tämän hetkinen kiinnostukseni kohde on S202 250 turbodiesel automaatilla vuosimallia 1999. Ajokm määrä pitäisi olla vasta reilu 230 tkm. Auto on tuotu Saksasta vajaa puoli vuotta sitten, ja myyjän mukaan kori on priimakunnossa.
Mitä tästä nyt sitten pitäisi erityisesti tsekata?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Moottori on noilla kilometreillä, ajallaan huollettuna, vielä pitkäaikainen palvelija.
Omassa -96 vastaavassa mitattu kulutus oli pienimmillään reissussa 6,2 ja keskimäärin jossain 7,5 paikkeilla. Kilometrejä kertyi meillä 283000->325000. Kulutus on siis vähän suurempi kuin cdi-koneisissa.
Edit; lieneekö juuri tämä auto, no joka tapauksessa pari huomiota:
[nettiauto]7164753[/nettiauto]
- vänkärin puolen ovista takaovi on molemmista suunnista kuvattuna tummempi ainakin alaosastaan
- "uusi letkulämmitin" - eikä se kovin vanhaksi pääsekään, termari kun on alavesiletkussa niin ei tule tuossa koneessa letkulämmitin kestämään
Omassa -96 vastaavassa mitattu kulutus oli pienimmillään reissussa 6,2 ja keskimäärin jossain 7,5 paikkeilla. Kilometrejä kertyi meillä 283000->325000. Kulutus on siis vähän suurempi kuin cdi-koneisissa.
Edit; lieneekö juuri tämä auto, no joka tapauksessa pari huomiota:
[nettiauto]7164753[/nettiauto]
- vänkärin puolen ovista takaovi on molemmista suunnista kuvattuna tummempi ainakin alaosastaan
- "uusi letkulämmitin" - eikä se kovin vanhaksi pääsekään, termari kun on alavesiletkussa niin ei tule tuossa koneessa letkulämmitin kestämään
Tarkkaan katsottuna myös helma koko matkalta samaa sävyä kuin takaoven alaosa, etupuskurin alaosa ja takapuskurin sivukappale. Myyjän puheiden mukaan ei ole maalattu, vaan "all original" maalipinta... Kumpi valehtelee, myyjä vai kuva... onhan tuo aika aurinkoisessa valossa kuvattu paskalla kameralla, joten heijastelut VOIVAT olla mitä tahansa...dealer kirjoitti: - vänkärin puolen ovista takaovi on molemmista suunnista kuvattuna tummempi ainakin alaosastaan
Toisaalta, jos on maalattu ja jälki on hyvä... ei haittaa minua. Paikan päällähän tuon näkee
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 26.5.2015 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
ja kun oikein tarkkaan katsoo, ainakin repsikan takakulmasta eteenpäin otettua kuvaa, näyttäisi takaovi olevan kokonaan tummempi kuin etuovi/etulokasuoja? Usein nää saksantuonnit mistä itellä kokemusta on ollut aika räpellysmyyntimaalaus asussaan, paisti nykynen s211. Vararenkaan alla näytti olleen, jos en ihan väärin katsonut ruosteenalkua, ja akun vieressä. Pohja kannattaa kattoo tarkkaan. Ja syystäjostain mielestäni etu umpioiden yläreunan ja konepellin väliin jäi aika iso rako??? Ettei ole kolaripeli?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Takaluukun alareunassa ja kuskin puolen etulokarin kaaressa taitaa olla ruostetta, ehkä myös ovien alareunoissa. Tosin eipä näitä tahdo enää ruosteettomana löytää ja siksi onkin melkein tärkeämpää keksittyä tekniikkapuolen kuntoon.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Mainitsemasi kohdat bongasin myös itsekin ja kohtahan se nähdään mitä tuo luonnossa on.|Teemu| kirjoitti:Takaluukun alareunassa ja kuskin puolen etulokarin kaaressa taitaa olla ruostetta, ehkä myös ovien alareunoissa. Tosin eipä näitä tahdo enää ruosteettomana löytää ja siksi onkin melkein tärkeämpää keksittyä tekniikkapuolen kuntoon.
Sen sijaan että nyt keskityttäisiin etsimään feelua tuosta nettiauton yksilöstä, niin voisiko keskustelu jatkua enemmän yleisellä taholla ko. mallistai, se oli tämän topicin alkuperäinen tarkoitus.
Eli mitä ongelmia on näissä malleissa ollut laatikossa, koneessa, muussa tekniikassa. kiitos.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Moottori alkaa huohottamaan, kun 50tkm rupeaa olemaan täynnä 3 barin ahdoilla.
Tai niin isot pojat on ainakin sanonu
Tosi huono kone muutenkin, jos tommosen hommaat, niin minäpä voin hyvää hyvyyttäni vaihtaa sinne vanhan kunnon OM601:sen.
Ei tarvii ees paljoo maksaa, tehään vähän niinku puoliks talkoilla. Vanhan koneenkin voin huolehtia pois jaloista
Tai niin isot pojat on ainakin sanonu
Tosi huono kone muutenkin, jos tommosen hommaat, niin minäpä voin hyvää hyvyyttäni vaihtaa sinne vanhan kunnon OM601:sen.
Ei tarvii ees paljoo maksaa, tehään vähän niinku puoliks talkoilla. Vanhan koneenkin voin huolehtia pois jaloista
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Tähän topiciin linkitetty nettiauton yksilö oli kyllä pieni pettymys. Kaikki oli kyllä all original, eli ei mitään maalailuja, mutta ruostetta oli alkanut orastaa siellä täällä. Eipä niitä ollut millään tavalla myjä yrittänyt peittää, hyvä niin, tietää ostajat mitä pellit oikeasti ovat.
Lisäksi hehkuvalo jäi palamaan startin jälkeen.
Jotenkin ei oikein jaksanut innosua takemmin tutkimaan kun näki ruosteet, muuten ihan siistin ja jämäkän oloinen peli, mutta minun mielestä ei hintansa väärti.
Lisäksi hehkuvalo jäi palamaan startin jälkeen.
Jotenkin ei oikein jaksanut innosua takemmin tutkimaan kun näki ruosteet, muuten ihan siistin ja jämäkän oloinen peli, mutta minun mielestä ei hintansa väärti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi