Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Manuaali ilmastoinnillisessa on ollu tuota kosketusnäyttö hommaa että naputtamalla saattaa alkaa puhaltaa. Ja koko yksikkö, helpompi se on vaihtaa ku rulla siihen😁
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Asia selvä. Pitääpä ruveta jossain vaiheessa semmosta ehtimään...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti: 17.7.2023 1:51 Manuaali ilmastoinnillisessa on ollu tuota kosketusnäyttö hommaa että naputtamalla saattaa alkaa puhaltaa. Ja koko yksikkö, helpompi se on vaihtaa ku rulla siihen😁
Joskus tuli moista kosketettua :roll:
ja sen jälkeen ei ollut enään epäselvää
onko siinä vikaa vai ei...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Syksy tuli :arrow: sika alkaa kärsimään hypotermiasta :arrow: maskipeiton aika.

Nytpä sieppasin varaosasiasta maskin, laitoin peiton siihen ja vaihoin sen maskin paikalleen. Saapi sitten keväällä vaihtaa peitottoman maskin tilalle eikä tarvii rapsia nippusiteitä poikki ja ährätä syksyllä taas nippareiden kans peittoa paikalleen. Maskin vaihto on kymmenen minuutin homma, josta puolet ajasta kuluu työkalujen hakuun ja takaisin vientiin.

Routamatosta pala ja nippareilla kiinni:

https://drive.google.com/file/d/1t3M4u8 ... share_link

Leikkasin siihen tuommoset aerodynaamisesti suunnitellut avattavat "luukut", jotka voipi sitten tarvittaessa aukaista jos sika alkaa tarvita enemmän raitista ilmaa:

https://drive.google.com/file/d/1t3niHK ... share_link

Oli mulla viime talvenakin peitossa tuommoset avattavat läpät, mutta nehän oli ihan päinperseisesti suunnitellut ja suoraan leikatut. No senhän arvaa kaikki kuinka siinä kävi; ajoviimahan ne aukoi aina omia aikojaan. Niitä piti sitten kaikenmaailman purukumivirityksillä saada pysymään kiinni. :x
Aukeaahan ne nuokin, jos loskakelillä tulee raskas ajoneuvo vastaan ja roiskauttaa kuutiometrin sohjoa suoraan sian keulaan, mutta normiolosuhteissa pysyvät kyllä kiinni. Kokeiltu on jo.

Toiseen talveen lähetään jo tälläkin vehkeellä, saas nähä vieläkö kevään näkee... :happy:

Ja ei, Webastoa en oo saanu vieläkään laitettua paikalleen... :oops:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kunnollinen toteutus kerrankin maskia peitettäessä ! Ei tarvitse luukkuja availla ennen kesää, nippareilla vaan nekin kiinni jos epäilyttää että aukeilee omia aikojaan.
Minkä verran olet kilometrejä kerännyt ceehen itse ajaen ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuohon tyyliin minä oon nuita maskeja peitelly jo vuodesta 2014 lähtien, aina tarvittaessa. Kaikista ei oo toki tarvinnu...

Eipä nuita luukkuja tosiaan tarvii aukoa muussa tilanteessa kun sillon, jos kelit menee n. 5 - 10 astetta plussalle ja enste ajaa maantietä ja sitte tarvii lähtee pitkäks aikaa kaupunkiin pyörimään. Siinä vaiheessa rupeaa lämmöt nousemaan. Ei ne sillonkaan kovin mahottomaksi nouse, vaan mitäpä tuota suotta rääkkäämäänkään.

Noin 35tkm on tullu sian mittariin lisää minun ajamana.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Routamattoa käytän itsekin. Nippusiteissä ei kannata säästellä. 😂

Paksumpi on sitten jumppamatto mutta siitä ei malta leikkoa sopivaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti: 19.10.2023 21:17 Leikkasin siihen tuommoset aerodynaamisesti suunnitellut avattavat "luukut", jotka voipi sitten tarvittaessa aukaista jos sika alkaa tarvita enemmän raitista ilmaa
Eilenpä se tarve koitti, kun ajeltiin vaimon synnyinseuduilta kotiopäin muutaman pakkasasteen kelissä. Sieltä Pyh!ännältä kun lähetään kohti Iisalmea, niin siellähän on Salahmille asti satkun rajoitus. Kade olen siitä, kun siellä annetaan ihmisten ajella talvellakin satasta, jos keli sallii. Toista se on meilläpäin; valtiovalta päättää, että nyt ette ossoo kuitenkaan ajjoo immeisiks ja pysyä penkkojen välissä, sennii tohelot! :shout:

Asiaan. Satkun rajoituksella sika kehitti itelleen oikein mukavat 82 - 85 asteen lämmöt, just hyvä. No sitten sieltä Salahmilta kun alkaa kaheksankympin rajoitus ja alkaa hieman mäkisempi osuus, niin lämmöt alkoi nousemaan. Semmosta 85 - 90 astetta, mikä ei vielä missään nimessä paha. Tultiin vitostien risteykseen, kiihdytys kaheksaankymppiin ja kohta kiihytys ylämäkeen Iisalmen ohitustielle sataseen. Tässä jälkimmäisessä kiihdytyksessä lämmöt kävi melkein satasessa ja putos sitten 90 - 95 asteeseen ja jämähti siihen, vaikka ohitustien jälkeen alkaa taas kaheksankymppiä.

Ei kestäny hermot. Taipaleen ja Nerkoon välissä levikkeelle seis, konepelti auki. Aika lämmin tunnelma oli konehuoneessa. Läpät auki ja matka jatkuu, meniköhän minuuttiakaan mokomaan toimenpiteeseen. Sittenpä ne lämmöt nakottikin loppumatkan nätisti noin 82 asteessa.

Se on vekkuli homma noiden lämpöjen kanssa tuossa. Jos tuon ruunan ajat oikein kunnon hikeen, sinne yheksäänkymppiin tai inasen ylikin, niin on siinä muuten talkoot saada ne sen jälkeen tippumaan sinne "normaaliin". Melkosta pelaamista noiden lämpöjen kans, ei meinaa lämmetä ja sitte kun lämpeää niin ei meinaa enää jäähtyäkään. :mrgreen:
Sama homma kesällä, jos se pääsee lämpeämään kunnolla vaikkapa peräkärriä nyhtäessään. Ja flektihän toimii kyllä, jos joku sitä aikoi ehdottaa... :wink:

Ja juu; tiiän kyllä, että ei se tuommosesta 95 asteesta oo vielä millänsäkään, paineistetussa järjestelmässä vesi ei vielä sadassa asteessa kiehu. Vaan mitäpä tuota vasiten turhaa rääkkäämäänkään, ihan tarkotusta varten minä ne avattavat läpät siihen maskipeittoon leikkasin. Jouan minä niitä aukomaan ja sulkemaan... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ohi oot ajanu. Ahokylässä oli vielä joskus taukopaikka mutta ei ole enää.

Pyhännällä harvakseltaan tulee käytyä. Kauppakeskuksessa feelian suoramyyntipiste. Hyvä ostaa tuliaiset mukaan. 🤫
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pappi kirjoitti: 19.12.2023 10:11 Ahokylässä oli vielä joskus taukopaikka mutta ei ole enää.
Puolenvälin baarilta on kilometrin verran vaimon kotipaikalle... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10585
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Ahvenlampi tulipaikkoineen huippupaikka.

Kesällä makkaramiitti🤭
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Yv:ä tuli laiteltua...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Vähän jo jännitti lähteä tänä aamuna kokeilemaan töihinlähtöä, semminkin kun Sialla tuli ajettua viimeksi keskiviikkoaamuna. Ja sen jälkeenhän ne vasta pakkaset meillä päin alkoikin, semmosta -30 - -35 joka päivä. (Tänä aamuna ei ollut töihin lähtiessä enää kuin -26...) Sikahan talvehtii kylmässä tallissa (vanha riihi), seinien ja katon sisällä siis.

Oli se noin 2,5h lämmityksessä, mutta aika laiskasti pyöritti starttia. Käyntiin kuitenkin lähti; tosin BAS/ESP -valo jäi palamaan, että aika alhaalla varmasti kävi akun varaus startin hetkellä. Annoin pyöriä rumputella tyhjäkäyntiä reilun viis minuuttia ja otin tietoisen riskin. Sammutus, hehkutus, starttaus ja käyntiinhän se hörähti niinkun kesäkelissä. BAS/ESP -valo sammui, kaikki kunnossa.

Aika "sporttisen" tuntunen alusta oli työmatkalla... :D

Jokohan sitä sais sen webaston laiteltua paikalleen, kun nämä pakkaset hellittää...? Pitkät kalsarit, verkkarit, toppahousut, aluspaita, huppari, paksu toppatakki, karvareuhka ja karvarukkaset on näiden kelien ajovaatetus, niillä nipin napin pärjää. :happy:
Koneen lämmöt maks. 62 astetta (4. vaihde päällä, että vähän on enemmän kuormaa moottorilla...), 64km pitkällä työmatkalla, maantietä lähes koko matka. :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on tämän ikäiselle cdi:lle hyvä suoritus, että lähtee tuollaisen seisonnan ja pakkasen jälkeen käyntiin lämmitettynäkään. Muovisilla polttoaineputkilla oleva systeemi on niin herkkä koville pakkasille ja monesti tuntuu että vanhemmiten vielä korkeapainepumppu vuotaa ulospäin kun on tosi kylmää.
Ylläpitolaturi vielä seuraavalla kerralla lataamaan akkua koko seisonta-ajaksi niin auttaa lisää.
Paljonko Siassa on nyt kilometrejä ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

dealer kirjoitti: 06.1.2024 9:52 Paljonko Siassa on nyt kilometrejä ?
Mitähän siinä nyt olis, jotain 384tkm muistaakseni... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ai että miten kiva on taas päästellä Possukalla menemään, kun kelit lauhtui. Ensimmäiset viitisentoista kilometriä pakkokolmosella, että lämmöt nousee yli kuudenkympin; sitten nelonen ja pari pumppaavaa kiihdytystä. Sitte onkin se vähintään kaheksankymmentä astetta koneessa ja voi vaihtaa D:lle. Sen jälkeen lämmöt pysyykin nätisti siellä normaalissa.

Ei se huono auto ole! :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja nyt ei enää taas olekaan yhtään mukavaa, kerta pakkaset tuli takas. :mrgreen:

Joten, pikkutermarin tukkimisesta. Se kait lie ihan se ja sama, että kummanko putken sieltä tukkii. Virtaushan estyy joka tapauksessa, eikös...? :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä sillä väliä kun vaan neste lakkaa kiertämästä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No sitähän minäki...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Piti käyä heti aamusta kylien kaupalla (jos joku muukin vielä muistaa Kummelin sketsit :wink: ).

Ennen lähtöä laitoin letkupuristimen pikkutermarin putkeen. Viis kilometriä sinne ja toiset viis takas. Kotipihassa olikin koneen lämmöt jo 70 astetta, vaikka ulkona -27. Juuei muuten olis muuten lämmenny ilman tuota puristinta kun viiteenkymmeneen korkeintaan. :shock:
Toki; huudattelin konetta pienillä vaihteilla, kolmosella ja nelosella, mutta niinpä sitä olis tullu huudateltua ilman puristintakin.

Että kyllähän siitä selkeä hyöty tuntuu olevan. Minkähän takia tuota(kaan) ei oo saanu aiemmin tehtyä? No arvaahan tuon, ihan vaan saamattomuuttaan. :supersad:

Pitää nyt sitten kun kelit lauhtuu taas järkeviin lukemiin, niin tukkia tuo systeemi vähän kestävämmällä tavalla...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mikä virka sillä tuolla pikkutermarilla oikeasti on? Onko ne tehtaalla aatellu, että se tuo OM611 kehittää niin valtavasti lämpöä, että siihen pitää tuommonen varajärjestelmä laittaa? Vai kiusallaanko se sinne on pantu, että kun se alkaa kenkkuilemaan niin saahaan myytyä sitten varaosia rahvaalle?

Kun; äkkinäisestä tuntuu varsin turhalle laitteelle...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pakardinen kirjoitti: 18.1.2024 22:14 Mikä virka sillä tuolla pikkutermarilla oikeasti on? Onko ne tehtaalla aatellu, että se tuo OM611 kehittää niin valtavasti lämpöä, että siihen pitää tuommonen varajärjestelmä laittaa? Vai kiusallaanko se sinne on pantu, että kun se alkaa kenkkuilemaan niin saahaan myytyä sitten varaosia rahvaalle?

Kun; äkkinäisestä tuntuu varsin turhalle laitteelle...
Ensin polttoainetta lämitetään sitten sitä jäähdytettään... :roll:
siihen se liittyy
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

CDI203 kirjoitti: 23.1.2024 19:30 Ensin polttoainetta lämitetään sitten sitä jäähdytettään... :roll:
siihen se liittyy
Pöljää hommaa... :no:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Toissailtana oli se melekonen lumisade, täällä meilläkin päin.

Lähin ajelemaan töistä kotio. Letkupuristin vieläkin paikallaan pikkutermarin putkessa ja maskipeiton läpät kiinni. Auraamattomat tiet. Pari astetta pakkasta. Kone joutu tekemään sitäpaljon ylimäärästä työtä, että puolessavälissä kotimatkaa piti pysähtyä bussipysäkille ja käyä aukasemassa maskipeiton jäähytysläpät.

Siltikin koneen lämmöt huiteli 95 - 98 astetta.
Että kyllä tuolla nyt tarkenee ajella. :happy:

Vaan nyt kun tiet on aurattu, niin lämmöt napottaa siinä normaalissa 82 asteessa, vaikka on nollakeli. Metka on se, että miten se alkaa heti Sika hikoilemaan, kun joutuu rasitukselle. Eihän siihen lie mitään muuta järkevää syytä kun ohjelmointi. Lisää vaan puuta nuotioon, niin johan alkaa tulemaan lämpöä... :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pakardinen kirjoitti: 24.1.2024 2:09
CDI203 kirjoitti: 23.1.2024 19:30 Ensin polttoainetta lämitetään sitten sitä jäähdytettään... :roll:
siihen se liittyy
Pöljää hommaa... :no:
Sekavaa on juu :roll:
joskus viime vuosi tuhanella oli omassa kulku pelissä taka kontissa
alumiinputkesta väänetty sykkyrä uretaanilla eristetyssä jäillä täyteyssä saavissa mistä "bensa" kulki

99c koneen lämpö on diselille hyvä kunhan kaikki muu on viileetä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

CDI203 kirjoitti: 24.1.2024 13:38 joskus viime vuosi tuhanella oli omassa kulku pelissä taka kontissa
alumiinputkesta väänetty sykkyrä uretaanilla eristetyssä jäillä täyteyssä saavissa mistä "bensa" kulki
Ei tainnu olla tehtaan tekosia... :mrgreen:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Höh.

Sehän oli se lumipyry muutama päivä sitten. Huonosti aurattu parkkipaikka työmaalla koitui turmioksi sialle. Käänsin autoa ruutuun, helma tapasi lumipenkkaan ja rips raps. Penkka väänsi muovihelman kiinnikkeet irtipoikki ja paskaks ja nytpä kuskin puoleinen helma repsottaa. Pannahinen.

Pitää ruveta metästämään uusia kiinnitysnastoja. :x
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nyt on Sian helma parsittu. Kiitokset Toivalan Autolle kiinnikkeistä ja nimeämättömälle työkaverille, joka kävi ne kiinnikkeet hakemassa ja minulle toimittamassa.

Ja niin; parsittu ja parsittu. Tuleeko kenellekään yllätyksenä, että helmakotelon reiät oli jo sen verran rapsakoita, että ei se minua nyt ihan täysin vakuuta sen helman kiinnipysyminen uusillakaan kinnikkeillä? :mrgreen:

Eihän siinä. Se pysyy minkä pysyy. Sitten minä seuraavaksi ruuvaan sen helman poraruuveilla kiinni helmakoteloon. Se paikkaus kestää sen muutaman vuotta, kunnes ruuvitkin ruostuu irti. Sittenhän se varmaan alkaa olla paalauskunnossa muutenkin tuo kottero. :roll:

PS. Jälleen kerran kun pyöriskelin tuolla pihamaalla, niin satuin taas törmäilemään siihen kapealistaisen w124:n raatoon mikä mulla tuolla katoksessa seisoo harkkojen päällä. (Siitähän nussittiin tekniikka siihen minun pitkäkattoklassikkoon...)
Joskus koitin siitä myydä takaovia, kun ovat käytännössä täysin ruosteettomat. Eipä ne kenellekään kelvannu. Siellä ne kuitenkin vieläkin rojottaa, eikö tosiaan kukaan tarvihe alkuperäisiä, kapealistaisia, ruosteettomia, w124:n ovia...? Olen kummastunut.

PPS. Tietysti, mitä pitempään minä niitä tuolla jaksan jemmata, niin sitä enemmän kananhampaita niistä tulee. Ja hinta vaan nousee... :happy:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko se Ruatosika minkä värinen ja mitähän kaikkea osaa siitä löytyisi, ja millä tekniikalla se on ollut ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pakardinen
metusalem
Viestit: 883
Liittynyt: 08.11.2011 22:36
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Siästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Oliskohan se ollu rauchsilber...? :roll:
Enpä oo nyt ihan varma, mutta voin huomenissa käyä kurkkaamassa tyyppikilvestä. Joku kummallisenharmaa se on, ei kuitenkaan antrasiitti.

300DT:hän se. Eipä siinä häävisti enää pelastettavaa osaa ole, sisusta pilalla kun on yli vuosikymmenen seisonut säiden armoilla, joskin katoksessa kyllä. Takaovet, konepelti (sekin epätavallisen vähäruosteinen ja suora), kardaani, jouset, jotain pisteosaa kenties. Ei enää muista kaikkia, kun se tuli ostettua ihan vaan sen tekniikan tähen. Perä myyty, kone ja loota omassa käytössä ja jotain ihan pikku tingeltangelia rosvottu omaan käyttöön myös.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”