M-B sammuilee ja tukehtuu

Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Tänään tosiaan oli huoltoaika. Vikakoodeja pukkas seuraavasti:

009 Ohjainlaite N3/6 Imusarjan paine epäuskottava.
044 Kampiakselin asema-anturin L5 signaalia ei tunnisteta/ei uskota.
029 Lambdasäätö laiha vasteessaan/seos liian rikas.

Tänään alkoi tupruttamaan jo hieman mustaakin savua. Menomatkalla hyytyi ja sammui kerran, paluumatkalla ei mitään ongelmia.

Sanokaa ettei tuo paineentunnistin/moottorinohjausboksi ole vaihtokunnossa!! Uudella hintaa aivan uskomattoman älyttömän hirveästi.. :ttu:
Ihan tarkkan muista ko vuosi mallia mutta eikös siinä ole paineele tunistin
imusarjasta lähtevän pienen mustan letkun päässä siinä etu iskarin vaiheilla
se maksaa alle 100€

ja jos taas on ecu rikki niin ei uutta kannatta ostaa käytetytn ecun(ohjain laite) saa sinne laitettua kun sen sopeutta

olikos noi kaikki viat päällä
eli nollattinko ja koitettiin sen jälkeen että mitkä tulee?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

CDI203 kirjoitti:.........Ihan tarkkan muista ko vuosi mallia mutta eikös siinä ole paineele tunistin
imusarjasta lähtevän pienen mustan letkun päässä siinä etu iskarin vaiheilla
se maksaa alle 100€
?
Onko bensavehkeessäkin tuollainen?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

h5 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:.........Ihan tarkkan muista ko vuosi mallia mutta eikös siinä ole paineele tunistin
imusarjasta lähtevän pienen mustan letkun päässä siinä etu iskarin vaiheilla
se maksaa alle 100€
?
Onko bensavehkeessäkin tuollainen?
Niin kun yllä oli en ko vuosimallia tarkasti muista"että onko juuri tuollaine" mutta ainakin joissain bensa malleissa on
(ja jossain sille on anturi koska paine tiedosta herjaa...)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Elikkä tämä on alkuvuoden 1996 tekele, joten tässä ei ole esim. ilmamassamittaria ja huollossa sanoivat että paineentunnistin kuuluu osaksi moottorinohjausboksia??!

Viat oli päällä, ne nollattiin ja ajelin ympäri Ylivieskaa toista tuntia, eikä vika uusiutunu.

Jos täytyy tuo ecu uusia, niin pitääkö olla justiinsa '96 mallista ja 2.0litran koneesta vai käykö esim. muun nelipyttyisen vastaava?
Miten tuo sopeuttaminen onnistuu käytännössä?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Elikkä tämä on alkuvuoden 1996 tekele, joten tässä ei ole esim. ilmamassamittaria ja huollossa sanoivat että paineentunnistin kuuluu osaksi moottorinohjausboksia??!
Jostain sen mootorin ohjausoboxsin pitää se tieto saada
jos ei ulkisa anturia ole niin sitten sinne menee letku
(kyseesä voi olla myös ecun sisällä oleva ilman paineta vertaileva anturi)

jos ei ole ilmamassamittaria niin sitä suuremmal varmudella on imusarjan painetta vahtiva anturi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

jos ei ole ilmamassamittaria niin sitä suuremmal varmudella on imusarjan painetta vahtiva anturi
Kyllä.
Tässä mallissa se taitaa olla ohjainlaitteessa (joka on lasinpesunestesäiliön alla)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jos ei ole ilmamassamittaria niin sitä suuremmal varmudella on imusarjan painetta vahtiva anturi
Kyllä.
Tässä mallissa se taitaa olla ohjainlaitteessa (joka on lasinpesunestesäiliön alla)
Järkevä paikka... pesu nesteet läikyy
jos paine anturi on bsiellä boxsissa ja rikki niin vaihtaa sen sinne
(vaikka toisesta vastaavasta niin ei tarvitse mahdolisten muitten boxsin vaihdon onkelmien kanssa vääntää)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

jos paine anturi on bsiellä boxsissa ja rikki niin vaihtaa sen sinne
Ootko purkanut tuollaista boksia, saako anturin miten vaihdettua ja mistä anturi ?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jos paine anturi on siellä boxsissa ja rikki niin vaihtaa sen sinne
Ootko purkanut tuollaista boksia, saako anturin miten vaihdettua ja mistä anturi ?
Boxseja purkanut ja toimivana saanut takisin kasaan
(sitä en tiedä onko justiinsa samanlaista tullut purettua)
toimiva anturi tosiaan irottela vaikka jostain vastaavasta käytetystä boxsista
(tai jos on normaali jännite vällilä millä ulkoiset imusarjan anuturit niin vanha pois boxsista ja uusi johtojen päähän boxsin ulko puolelle"tämmöine rakennelma toimi hyvin mazdassa ")

joskus oli jotain kuviakin mihin oli erilaisilla ecuila olevia paine antureita merkattu

toinen käyttö kelpoinen konsti on pistää käytetty ecu minkä ajon eston ronkii autoon sopivaksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Eli kaivelin numerot tuosta boksista. Lähden kohta käymään paikallisella purkaamolla josko tuurilla löytyisi vastaava.

Tässä vähän itse boksista:
Mercedes-Benz 018 545 11 32
Bosch 0 261 200 614
Tuolta se näyttää, ilmeisesti siis malli jossa paineenanturi sisäänrakennettu?
Kuva

Onko käytännössä miten mahdoton urakka saada vaihto-osa toimimaan? Eli vaatiiko jonkin koodauksen tms tuohon ajonestoon jne..?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Noin vanhassa voi toimia suoraankin tuurila,
mutta jos ei niin sitten ajonesto koplata,

Anturi löytyy boxsista sen kuvassa näkyvän letkun päästä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

CDI203 kirjoitti:...........

Anturi löytyy boxsista sen kuvassa näkyvän letkun päästä
Olis varmaan syytä tarkistaa tuon letkun liitokset, murtumat tai tukokset ennenkuin alkaa boxeja osteleen. Tuo pakkasessa oireiden ilmaantuminen viittaa jonkunsortin kutistumiseen :arrow: mahdolliseen vuotoon.

Samoin sille akselin anturille antaisin lämpimänä vähän kylmäspreytä mahdollisen häiriön paikallistamiseksi.
Avatar
namila
Viestit: 2
Liittynyt: 30.9.2005 22:05
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja namila »

Kondensoitumista ym,. imusarjan/boxin välisessä letkussa jäätyy ympeen.
Faijan autossa oli moinen vaiva viimetalvena ,puhalsin nylonputken auki ja vaivat katosivat ,kannattaa katsoa,halpa ja nopea korjaus!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

h5 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:...........

Anturi löytyy boxsista sen kuvassa näkyvän letkun päästä
Olis varmaan syytä tarkistaa tuon letkun liitokset, murtumat tai tukokset ennenkuin alkaa boxeja osteleen. Tuo pakkasessa oireiden ilmaantuminen viittaa jonkunsortin kutistumiseen :arrow: mahdolliseen vuotoon.

Samoin sille akselin anturille antaisin lämpimänä vähän kylmäspreytä mahdollisen häiriön paikallistamiseksi.
namila kirjoitti:Kondensoitumista ym,. imusarjan/boxin välisessä letkussa jäätyy ympeen.
Faijan autossa oli moinen vaiva viimetalvena ,puhalsin nylonputken auki ja vaivat katosivat ,kannattaa katsoa,halpa ja nopea korjaus!
Oletin että oli
letkut, vuodot, tukokokset,
tutkittu ja pois suljettu, kun noin paljon on tutkitti parissakin korjaamossa,
sehän se mistä aloitettataan... pelti auki ja katsaus onko jotain irti sitten jos tulee vikakoodi jotain osaa koskien, niin kattellan kaikki siihen liityvät läpi ennen kuin tuomitaan osa(ohjainlaite) vialiseksi "paitsi veh** missä se menne yleensä niin että ensin vaihdetaan se kallein osa..."

mutta jos noita eddelä mainittuja ei ole tukittu niin kannatta tutkia vikan voi tossian olla vaikka huohotin limaa letkussa, kumi letkunpään rispaantuminen, imu vuoto mikä sotkee imusarjan paineen

E:onkos muuten mitkä numerot?
tossa pyöreässä minkä vierren se letku menee viimäiste 2:si 28 tai 26
kuvasta ei okeen erota
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

namila kirjoitti:Kondensoitumista ym,. imusarjan/boxin välisessä letkussa jäätyy ympeen.
Faijan autossa oli moinen vaiva viimetalvena ,puhalsin nylonputken auki ja vaivat katosivat ,kannattaa katsoa,halpa ja nopea korjaus!
Korjaamolla puhallettin tuo letku 'auki', vaikka eipä se tukossa ollutkaan. Kylläpä ne ainakin pikaisesti tarkistivat letkut myös ulkoisesti. Voisin tietysti vielä kerran käydä ajan kanssa läpi nuo itsekin.

Ei ollut tuollaista boksia parilla purkaamolla, joista olen kysellyt. Venetmäelle laitoin jo kyselyn..

Minusta se numero päättyy 28?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti: Minusta se numero päättyy 28?
Siinä se anturi on sitten onkin osittain näkyvissä
(mitä ilmeisemmin ihan normi anturi kiinitys vaa. Eri kun noissa johdon nokassa olevissa)
eli juottelee sen irti ja pistää piuhan päähän uuden,
ei paljon maksa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Noita antureita ei sitten varmaan saa erikseen mistään ostettua? Eli pitää varmaan ensiksi löytää varaosaboksi?

Onnistuisikohan tuo ihan tavan tallaajalta vaihtaa, vai suosiolla asiansa osaavalle viedä?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omituista kun vika on päällä vain harvoin, onko syynä sitten juuri tuo paineanturi josta herjaa vikamuistissa vai joku muu paikka :?
Kannattaa toki kokeilla uudella anturilla kunhan sellaisen jostain pikkurahalla löytää.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

dealer kirjoitti:Omituista kun vika on päällä vain harvoin, onko syynä sitten juuri tuo paineanturi josta herjaa vikamuistissa vai joku muu paikka :?
.....
Niinpä, kun tilanne alkoi tästä:
carbon kirjoitti:Elikkä maanantaina oli huolto jossa mm. asennettiin lohkolämmitin, sisähaara, vaihdettiin tulpat ja pa-suodatin jne..
Huollon jälkeen toimi normaalisti, kunnes tiistai aamuna (eilen.......
Ei sillä etteikö paineanturi voisi alkaa ilmoittelemaan itsestään ihan itsenäisesti mutta jotenkin haeskelisin yhteyttä tähän huollon temuamiseen pannuhuoneessa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Noita antureita ei sitten varmaan saa erikseen mistään ostettua? Eli pitää varmaan ensiksi löytää varaosaboksi?

Onnistuisikohan tuo ihan tavan tallaajalta vaihtaa, vai suosiolla asiansa osaavalle viedä?
riippuu onko vakaa käsi kolvia pidellä,

jos toiseta boxsista sitä kaiva niin
(helpompi oikeestaan)
ottaa joku vastaava vaparin anturi mikä on boxsin ulko puolelle tarkoitettu
ja se johtojen päähän(vanhasta boxsin sisällä olevaa ei tarvitse kokonaan saada pois kunhan saa siltä yhteyden piireihin pois)

ainakin E200 vapari diiselissä olisi lähellä oleva suhta halpa osa
(eikä tarvitse olla uusi)

jos huollosa/asenus hommasa epäilee jotain pieleen mennen
niin kannatta katsella niitä paikkoja missä on niitä tehdessä joutunut
ronkimaan (jos taas anturi hajonut niistä johtuen niin yleensä hajoa heti, siis jos ei ennän löydy mitään mikä sen rikkoisi)

yksi mahdolinen syy toimii ei toimi juttun voi olla että boxsin sisältä
on anturin juotos huono sopivisa olosuhteissa pätkii kosketusta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Hommat seisoo kun tuollaista boksia ei löydy käytettynä sitten mistään. Viikonloppuna jos jaksaa kaivaa tuon lumen alta esiin, niin ajaisi talliin ja alkaisi tutkia tuota boksia tarkemmin.

Pitää kuitenkin kysyä, että onko vaarana jos otan koko paskan irti, ettei lähde enää ollenkaan toimimaan (jos siis siinä on jokin koodaus-systeemi tms.)? Ja onko ylipäänsä miten vaikea irroittaa, että kannattaako edes tehdä muuta kuin löysätä ruuveja ja tutkia johdot paikallaan?

Saan tuon tietysti itsekin selville kokeilemalla, mutta... :lol:

Seuraavaksi voisi vaihtaa kampiakselin asentotunnistimen kun siitäkin herjasi, vaikka melkein voisi sanoa ettei vika siinä olekaan.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä sen tohtii irrottaa.
Virtaa ei kannata käyttää päällä boksin ollessa irti.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

carbon kirjoitti:Hommat seisoo kun tuollaista boksia ei löydy käytettynä sitten mistään.
Tuolta kysynyt

http://car-ecu-repair.com/mercedes/
engine-control-unit/
pms-ecu/pms-engine-control-unit-bosch-0261200614-mercedes-benz-018545113-34.html

(koko rivi copy pastella koko yllä oleva selaimeen)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

h5 kirjoitti:Ei sillä etteikö paineanturi voisi alkaa ilmoittelemaan itsestään ihan itsenäisesti mutta jotenkin haeskelisin yhteyttä tähän huollon temuamiseen pannuhuoneessa.
Samaa mieltä. Ei olisi ensimmäinen kerta kun remontinkorjuussa on hajoitettu jotain.
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

carbon kirjoitti:Hommat seisoo kun tuollaista boksia ei löydy käytettynä

Seuraavaksi voisi vaihtaa kampiakselin asentotunnistimen kun siitäkin herjasi, vaikka melkein voisi sanoa ettei vika siinä olekaan.
Tosta se "pingo " saattaa löytyä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mjo33400 kirjoitti:
carbon kirjoitti:Hommat seisoo kun tuollaista boksia ei löydy käytettynä

Seuraavaksi voisi vaihtaa kampiakselin asentotunnistimen kun siitäkin herjasi, vaikka melkein voisi sanoa ettei vika siinä olekaan.
Tosta se "pingo " saattaa löytyä.
Jep imusarjan paineanturi vika ei autoa sammuta(tai sitten tulee oikosulusta johtuja savu...) väärä"heittelevä" painetieto tekee kyllä nykimistä ym

kampiakselin asenon tieto jos häviää kesken kaikeen niin sammuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Jokunen päivä sitten laitoin yhden tutun kautta Saksaan kyselyä käytetystä boksista, jos ei löydy niin sitten varmaan tuo nykyinen korjaukseen jonnekin. Onko kokemusta näistä suomalaisista (esim. Vekatronics) vai suosiolla vaikka tuonne ecu-linkki paikkaan? Kielitaito on kyllä sen verran huono, että...

Niin tuosta kampiakselin anturista. Ei ole vielä vaihdettu, mutta pian olisi tarkoitus kokeilla. Auto ei sammu ajosta vaan yleensä kaasua löysätessä/(uudelleen painaessa ei tahdo reagoida kaasuun, vaan päin vastoin "tukehtuu") tai kytkimen pohjaan painamisen jälkeen (risteykset, kiertoliittymät ym. mukavat pysähtymispaikat). Sen jälkeen saattaa joutua starttaamaan jonkin aikaa, eli kyllä siinäkin taitaa osasyyllinen olla.. :roll:

Mitäs kaikkea tuo anturi oikeastaan säätää. Kun jokin kumma sen seoksen säätää rikkaalle ja raa'asti kun kerran bensamersu savuttaa mustaa savua.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
mjo33400
Elektroniikkaguru
Viestit: 489
Liittynyt: 14.3.2006 11:31
Paikkakunta: Otalampi / Vihti

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

carbon kirjoitti:Jokunen päivä sitten laitoin yhden tutun kautta Saksaan kyselyä käytetystä boksista, jos ei löydy niin sitten varmaan tuo nykyinen korjaukseen jonnekin. Onko kokemusta näistä suomalaisista (esim. Vekatronics) vai suosiolla vaikka tuonne ecu-linkki paikkaan? Kielitaito on kyllä sen verran huono, että...

Niin tuosta kampiakselin anturista. Ei ole vielä vaihdettu, mutta pian olisi tarkoitus kokeilla. Auto ei sammu ajosta vaan yleensä kaasua löysätessä/(uudelleen painaessa ei tahdo reagoida kaasuun, vaan päin vastoin "tukehtuu") tai kytkimen pohjaan painamisen jälkeen (risteykset, kiertoliittymät ym. mukavat pysähtymispaikat). Sen jälkeen saattaa joutua starttaamaan jonkin aikaa, eli kyllä siinäkin taitaa osasyyllinen olla.. :roll:

Mitäs kaikkea tuo anturi oikeastaan säätää. Kun jokin kumma sen seoksen säätää rikkaalle ja raa'asti kun kerran bensamersu savuttaa mustaa savua.
Oletko varma, että menee rikkaalle? Onko pensapumpun releen juotokset tarkistettu?
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Kolmas vikakoodi oli 029 lambdasäätö laiha vasteessaan/seos liian rikas. Mustaa sauhuttaa vian tullessa päälle, pakoputken päässäkin runsaasti nokea silloin ja jos polkaisee penkkaa vasten niin musta laikku tulee.
Ei ole tuota releä tarkistettu, mistä päin autoa löytyy tuollainen?
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Paineen säädin vaikutta seokseen,
labdaanturi vaikutta seokseen

kyllä noita korajaajia on muitakin
ainkin jp-olli nimerkillä kirjoittaa tuolla toisen puolen foorumilla että korjaa työkseen "firma"

ja jos ei tarvitse firma olla niin siteen on varmasti paljonkin vaihto ehtoja...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”