Orsii-:n c250 turbodiesel

Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Orsii-:n c250 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tuli sitten vanhan auton vaihdossa tämmönen mese. :D Vuosimalli on 97 ja kilometrejä n. 480tkm mittarissa. Varusteina ei juuri muuta kuin harmaa nahka sisusta, automaatti ilmastointi ja kaikki lasit sähköllä. Ortopedi penkki on kuskilla mutta eipä näytä toimivan. Auto on ollu mulla nyt reilu 2 viikkoa ja tähän mennessä laitettu:

- edestä jouset laikattu sopivammaksi(kuvista huomaa että miksi)
- uusi ratti ja vaihdekepin nuppi
- sisustaa pesty kun oli vanhalla omistajalla jääny vähälle
- kaarista korjattu ruosteita sekä myllytetty ja vahattu
- xenonit tuli laitettua kans lyhyisiin sekä pitkiin 4300k ja 35w
- täys huolto (kaikki öljyt,nesteet ja suodattimet)

Korjauslistassa ois vielä ainakin ajovalolasien vaihto, 5. pytyn esikammion tiivistys, puhallin moottorin vaihto ja eteen keskimmäisen raidetangon vaihto. TUulilasi on myös melko heikko mutta saa vielä kelvata.

Tarkotuksena oli tämäkin laittaa myyntiin ja vaihtaa cdi koneellinen vastaava mutta suht pieni kulutus ja se että tämän voi vielä omassa tallissa korjata vaikutti siihen että tämä ainakin joksikin aikaa jää ajoautoksi. :D Todella hyvä ajolleen ollu kyllä muutenkin ja tyytyväinen olen ollu.
Lopuksi kuvat vielä:

http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... G_3234.JPG


http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... mersu1.JPG


http://multiviri.kuvat.fi/kuvat/Roopen+ ... mersu2.JPG

Pitää ottaa uusia kuvia joku päivä kun valon aikaan vielä kerkeää..kuvissa aikalailla edellisen omistajan jäljiltä. :shock:

Piti jo rueta kysymään että tietäiskö kukaan että passaako sprinterin puhallinmoottori tähän kun semmonen sattus uutena löytyyn hyllystä ? :D
C250TDT -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Eikös w202 mennyt niin että ilmastoinnittomassa on oma puhaltimen moottori, sitten manuaali-imastoinnissa on omansa ja automaatti-ilmastoinnissa omansa. Eli veikkaan ettei sprinterin käy :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kivahan sillä 250 turbolla on ajella, moottorin ominaisuudet on ihan asialliset.
Millaisia kulutuksia olet manuaalivaihteiselle mittaillut, minullahan on automaatti farkku ja yhden kerran laskin tankillisesta jolloin sain tulokseksi muistaakseni 7,3 l / 100km.

Puhallinmoottori ei varmaankaan käy Sprinteristä ellei pelkkä moottoriosa satu olemaan samoilla mitoilla jota epäilen.
Kuten jolle edellä muisteli ceessäkin on montaa erilaista moottoria.
KL sivuilla näkyy olevan 4 eri vaihtoehtoa, tosin -95 alkaen vain yhtä.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Täytyy jossain vaiheessa hommata uus kun tuo puhalllin kuitenki jotain vielä pöhisee :D Kulutuksia oon mittaillu -20 - -30c pakkasilla seka ajossa jotain 8,4l/100km..tietty ei niin sievällä ajolla :lol: vähimmillään kaupungissa n.7,9l/100km. Luulis että kun kelit lämpiää niin kulutus tipahtaa kun ei kylmäkäynnistyksiä tuu :roll: Tänään menee vaihtoon takajarrupalat ja esikammion tiivistystä kans luvassa..
C250TDT -98
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

orsii- kirjoitti: Luulis että kun kelit lämpiää niin kulutus tipahtaa kun ei kylmäkäynnistyksiä tuu

Kyllä se sinne seiskan pintaan pitäis mennä. Mullakin menny 8,1
nyt kylmimpään aikaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Näin on..ja kaasujalallakin luulis vaikutusta olevan.

Tänään ois 5.pytyn esikammio tiivistetty, vaihdettu takajarrupalat+käkkärin säätö, venttiilikoppaan ja imusarjaan tiivisteet vaihdettu :D Onko kellään kokemusta mitenkä tähän sais muutaman lisähevosen pellin alle? Ilmeisesti om606 turbo menis melkolailla suoraan mutta mites ohjelman laitto..näihin ei ilmeisesti niin helppo homma oo laittaa kun cdi vehkeisiin? :roll: :idea:
C250TDT -98
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

orsii- kirjoitti: muutaman lisähevosen :
montaako aattelit. vai pitääkö kysyä et meinasikko tonnin piisaavan :?: :tuumaus:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Noo pitäskö ennemminki kysyä että minkälaisia vaihtoehtoja tämmösen piristämiseen on ? :D
C250TDT -98
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

orsii- kirjoitti:Noo pitäskö ennemminki kysyä että minkälaisia vaihtoehtoja tämmösen piristämiseen on ? :D
menisköhän se jotakuinki näin:
-katin tyhjäys kuuluisi jo vehon huoltotoimintaan.
A.ohjelma.
B.ohjelma ja turbo.
C.turbo,ohjelma,cooleri.
D.turbo,kooleri,putkisto yms ihan kaikki ja lopuks pumppu ja ohjelma perään.

onhan nuota ny porukka viilannu moottorisahan teräviilasta lähtien :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Katin tyhjäys kuului jo minun huoltotoimintaan, unehtu vaan tuohon ylemmäksi laittaa :D Mutta niin..mietin vaan tuota ohjelmaa että eikös sen laitto ole hankalempaa näissä aataminaikusissa vs. cdi vermeet missä voi diagnostiikka pistokkeen kautta ohjelmoida? Jostain vain tuli mieleen että eikös tässä joudu ihan ecua ropeloimaan ohjelman laitossa.. :?

Eikös se ois järkevämpää vaihtaa ensin isompaa hyrrää ja sitten vasta ohjelma niin tulee ohjelmoitua paremmin isommalle turbolle sopivaksi :idea: Vai huomanneeko edes eroa jos esim sen 606 vakioturbon tuonne heittää..
C250TDT -98
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

orsii- kirjoitti:Eikös se ois järkevämpää vaihtaa ensin isompaa hyrrää ja sitten vasta ohjelma niin tulee ohjelmoitua paremmin isommalle turbolle sopivaksi :idea: Vai huomanneeko edes eroa jos esim sen 606 vakioturbon tuonne heittää..

Ohjelmalla saa noin 30 heppaa lisää. 606:n turbo+ohjelma voi mennä
200hv raja rikki. Mulla on Karalan ohjelma ja myöhemmin vaihdettu
turbo isompaan. Toimii ihan mukavasti noinkin, ja pakopaineet pysyy aisoissa kun ei ole otettu "kaikkia" irti. Nyt tuossa lienee noin 190/350.
Ohjelma maksaa noin 600€ penkityksineen.
Nimimerkki ArPilla taitaa olla 606:n ahdin muuten vakio autossa, kysy häneltä kuinka toimii?
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

ahonen v kirjoitti:
orsii- kirjoitti:Eikös se ois järkevämpää vaihtaa ensin isompaa hyrrää ja sitten vasta ohjelma niin tulee ohjelmoitua paremmin isommalle turbolle sopivaksi :idea: Vai huomanneeko edes eroa jos esim sen 606 vakioturbon tuonne heittää..

Ohjelmalla saa noin 30 heppaa lisää. 606:n turbo+ohjelma voi mennä
200hv raja rikki. Mulla on Karalan ohjelma ja myöhemmin vaihdettu
turbo isompaan. Toimii ihan mukavasti noinkin, ja pakopaineet pysyy aisoissa kun ei ole otettu "kaikkia" irti. Nyt tuossa lienee noin 190/350.
Ohjelma maksaa noin 600€ penkityksineen.
Nimimerkki ArPilla taitaa olla 606:n ahdin muuten vakio autossa, kysy häneltä kuinka toimii?
Onkos sulla sitten polttoaineen kulutus noussu minkä verran? Edellisen auton vaihdoin lähinnä sen takia kun oli niin kova viemään diisseliä enkä halua tästä samallaista syöppöä :D Ei mulla tarkotus ole muuta kun hieman lisävääntöä saada ja toisaalta sen turbonkin vaihtais samalla kun tuntuu tuo nykynen turbo päästävän öljyä läpi :?
C250TDT -98
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

ahonen v kirjoitti:Nimimerkki ArPilla taitaa olla 606:n ahdin muuten vakio autossa, kysy häneltä kuinka toimii?
Juu mulla on vakio ohjelma, 3" putkisto ja 606:sen turbo. Ei noilla kuuhun mennä, eli ei juurikaan vaikutusta pelkällä turbolla, koska pumppu ei anna sen enempää. Kesällä vois päivittää coolerin ja pumpun, niin sitten varmaan tuo 200hp ois aika lähellä
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Aivan elikkä voishan sen isomman hyrrän ostaa varastoon ja sommitella paikalleen kun joskus saa aikaseksi ohjelman laittaa..mites sulla tuo 3" putki, ovatko katastuksessa hoksanneet ettei oo kattia vai laitoitko vakioputken katista kuoret ympärille? :D

Tuota mää vieläkin mietin että pitääkö näissä ecuun suoraan pöydällä ohjelma vaihtaa vai onnistuuko ihan normaalisti tuon diagnoosipistokkeen kautta niinkun uudemmissa laitteissa? :hvm_asentaa:
C250TDT -98
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

orsii- kirjoitti: Tuota mää vieläkin mietin että pitääkö näissä ecuun suoraan pöydällä ohjelma vaihtaa vai onnistuuko ihan normaalisti tuon diagnoosipistokkeen kautta niinkun uudemmissa laitteissa? :hvm_asentaa:
Kyllä se Karala nosti boksin pois sieltä ja vei konttoriinsa ohjelmoitavaksi.
Kattia ei kannata kokonaan ottaa pois, sen voi innsi huomata.
Tyhjentää vaan sieltä ylimääräset rojut pois.

En kyllä ole huomannu kulutukseen vaikutusta noilla muutoksilla.
Tokihan se ainetta vie jos kunnolla polkee jatkuvasti, mutta aika
pieninä annoksinahan sitä tehoa normi käytössä tarvitaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Joo niin minäkin tein että leikkasin yläpuolelta pöntön auki -> romut pihalle ja takas kasaan :D
C250TDT -98
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Mulla tuli tuohon putkeen jostain bensa mersusta katin kuoret. Itse asiassa tein siitä äänenvaimentimen :)
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tässäpä ois muutama foto modailujen jälkeen ja samassa kesävanteiden sovitusta :D

Kuva


Kuva


Laatu ei oo parhaimmasta päästä kiitos nokian mutta eiköhän niistä selvän saa :lol:
C250TDT -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Elegance :wink:
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Näin on :D Alkaa omaan makuun olemaan melko siistissä kuosissa..noihin ensimmäisin kuviin kerkesin jo enimmät ruosteet korjata pois joten oli melko risa kun mulle tuli :D Kyllä se siitä etenee.
C250TDT -98
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Sehä näyttää hyvältä! Mitäs seuraavaksi?

H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

En kyllä tiedä..pitäs joskus tässä käydä liikkeessä tummennuttamassa nuo lasit :roll: Kokemusta siitä hommasta on tasan sen verran että jätän sen ammattilaisille :lol:
C250TDT -98
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Tehrään silleen et mä tummennan sun lasit, nii vaiha sä mulle ne nostajat... :wink: Tietenki irrotat nuo takasivulasit eka... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Helppohan nuo sivulasit on tummentaa mutta takalasissa menee mulla ainaki sormi suuhun ja syvälle :lol: vaihellaan vaan ne nostimet tässä jokupäivä :wink:
C250TDT -98
Avatar
jukkis.
mersuharrastaja
Viestit: 1057
Liittynyt: 25.4.2007 20:36
Paikkakunta: Kalajoki/Pyhäjoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

tuommonen setti olis kohta myytävänä.
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=60033

http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=60007


http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/osia ... hash=58936

mitattu 350hv ahdinpuoli ois riittänyt pitemmällekkin jäi syöttömäärästä kiinni.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Maskin vois vaihtaa seuraavaksi :D

Tuo mustaksi maalattu orkkisverkko josta viimisetkin listat revitty irti on näin kiertelemättä ilmaistuna melko kauhea. :shock:

Noita näkyy valitettavan usein. :D
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pitää huomio saaha kiinnitettyä muualle ku "kiillotettuihin" umpion laseihi :D niijoo, ceessä on muute lasia nuo umpiot... Ei taija orsii- tarvita nuin paljon paukkua ceehen :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kanaverkko taitaa olla seuraava vaihtoehto maskiksi joten tuo saa olla vähän aikaa :oops: Joo ei mulla ihan noihin tehoihin oo tavotteena päästä mitä jukkiksen setillä saa :lol:

Onko kellään tietoa että mitenkä ja millä aineilla ois hyvä pestä nuo nahkajakkarat kun kuskinpenkki näyttää tällä hetkellä enemmänki mustalta kuin harmaalta :?: :idea:
C250TDT -98
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

orsii- kirjoitti:Helppohan nuo sivulasit on tummentaa mutta takalasissa menee mulla ainaki sormi suuhun ja syvälle :lol: vaihellaan vaan ne nostimet tässä jokupäivä :wink:
Nii sulla oli sen lasin kaa onkelma... :roll: En mäkään oo ikinä onnistunu takalasin tummennuksessa... :oops: Vittumainen tehä yhestä palasta ja monesta osasta tehtynä ruman näkönen... Sen takia on ammattilaiset... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Niimpä..tai tummentaa ite sivulasit ja takalasi käyttää ammattilaisella :D
C250TDT -98
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”