mersuw123:n s202 220cdi -98(tehot kadoksissa)
mersuw123:n s202 220cdi -98(tehot kadoksissa)
Tulipa ostettua tuommonen cdi c-mallin mersu käyttöautoksi. Eli autossa on semmonen vika, että kone ei väännä paljo yhtään ja kun kaasun laittaa pohojaan isommilla vaihteilla niin ei lähde vetämään mihinkää, pienemmillä vaihteilla, kun kiihdyttelee niin kone lähtee vetämään vasta n.2500rpm jälkeen. Auto on muutenkin paljo laiskempi mitä vanhempien vakio s203 200cdi, vaikka tässä mun autossa pitäs olla jokin ohjelmakin, auto on pyöriskelly oulun seudulla, joten muistaako tapio89, tai jokin muu ohjelman tekijä, että ois tämän näköiseen pirssiin tehny ohjelmaa. Vikakoodin lukijassa käytin eilen, vikakoodinlukija oli autocomin eikä star niin ei saanu kovin tarkasti katottua, mutta seuraavanlaisen listan se anto vikakoodeja:
P0600 -CAN
P1636 -Jäähdytystuuletin
P1470 -Kuormituspaineensäädin
P0100 -Ilmamassamittari(kuuma filmi)
P0110 -Imuilmanlämpötunnistin
P1403 -EGR
Tännään kävin ostamassa uuden ilmamassamittarin ja vaihdoin sen eikä ollut mitään vaikutusta. Lisäksi kokkeilin tuosta s203:sta imuilmanlämpötunnistinta, eikä silläkään ollut vaikutusta. Ahtoputket tarkistin kans tänään ja nekin oli ehyet. Autoon on kans vaihettu jokin aika sitten syöttöpumppu ja Turbo, joten niissä ainakaan tuskin vikaa on. Paljonko tämmösessä mersussa pitäs yleensä olla ahtopaineet, kun jostakin syystä ahtaa vain 0.4-0.5bar? Mistähän lähtis seuraavana vikaa etsimään?
P0600 -CAN
P1636 -Jäähdytystuuletin
P1470 -Kuormituspaineensäädin
P0100 -Ilmamassamittari(kuuma filmi)
P0110 -Imuilmanlämpötunnistin
P1403 -EGR
Tännään kävin ostamassa uuden ilmamassamittarin ja vaihdoin sen eikä ollut mitään vaikutusta. Lisäksi kokkeilin tuosta s203:sta imuilmanlämpötunnistinta, eikä silläkään ollut vaikutusta. Ahtoputket tarkistin kans tänään ja nekin oli ehyet. Autoon on kans vaihettu jokin aika sitten syöttöpumppu ja Turbo, joten niissä ainakaan tuskin vikaa on. Paljonko tämmösessä mersussa pitäs yleensä olla ahtopaineet, kun jostakin syystä ahtaa vain 0.4-0.5bar? Mistähän lähtis seuraavana vikaa etsimään?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
1.8bar ahtoja niin ei ole vakioPega kirjoitti:Valskaisko Egr n kautta, ahdot tuntus aika pieniltä kun mulla 220cdi potki 1,8 ahtoja ja piikkiä välilä 2bar
Vakiossa ~1bar (niistä tais olla kuvakin tuolla mihin laitantu kuvia ohjelmasta)
Egr valskaus/jumitelu sopii vaivaan
Senhän olisi voinnut siinä samalla tarkistaa,
Tuliko kaikki samat vikakoodit takaisin nollauksen jälkeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
vikakoodeja ei oo vielä luettu uudestaan, tännään ku töistä lähdin kotiin niin sytyttti BAS valon, eli voiskohan vika olla jarrutehostajankalvossa tai alipainepumpussa, kun jarru poljin on aika pehmeän tuntonenCDI203 kirjoitti:1.8bar ahtoja niin ei ole vakioPega kirjoitti:Valskaisko Egr n kautta, ahdot tuntus aika pieniltä kun mulla 220cdi potki 1,8 ahtoja ja piikkiä välilä 2bar
Vakiossa ~1bar (niistä tais olla kuvakin tuolla mihin laitantu kuvia ohjelmasta)
Egr valskaus/jumitelu sopii vaivaan
Senhän olisi voinnut siinä samalla tarkistaa,
Tuliko kaikki samat vikakoodit takaisin nollauksen jälkeen
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos vaikka tehostimessmersuw123 kirjoitti:vikakoodeja ei oo vielä luettu uudestaan, tännään ku töistä lähdin kotiin niin sytyttti BAS valon, eli voiskohan vika olla jarrutehostajankalvossa tai alipainepumpussa, kun jarru poljin on aika pehmeän tuntonenCDI203 kirjoitti:1.8bar ahtoja niin ei ole vakioPega kirjoitti:Valskaisko Egr n kautta, ahdot tuntus aika pieniltä kun mulla 220cdi potki 1,8 ahtoja ja piikkiä välilä 2bar
Vakiossa ~1bar (niistä tais olla kuvakin tuolla mihin laitantu kuvia ohjelmasta)
Egr valskaus/jumitelu sopii vaivaan
Senhän olisi voinnut siinä samalla tarkistaa,
Tuliko kaikki samat vikakoodit takaisin nollauksen jälkeen
on alipaine vuotoa niin ahtimensäädin ja egr ei tomi kunnolla
(Tosin pehmeä poljin ei oikeen siihen tehostimen alipaine vuotoonn sovi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
egr:n tulppasin ja lukitsin imusarjanläpät, ei vaikutusta mihinkään, lisäksi kokkeilin uudestaan käyttää ilmamassamittarin johtoa irti silläkään ei ollut vaikutusta että onko paikallaan vai ei. Sitten kokkeilin ottaa ahtopaineensäätimeltä johon irti, meni vikatillaan ja joskus tuo tekkee sitä että kun kiihyttää pitkään niin mennee sen jälkeen vikatilaan, kokeilin sitten sitä ahtopaineensäädintä s203:sta mutta ei ollut vaikutusta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tulpasithan sen EGR:än myös ohjelmastamersuw123 kirjoitti:egr:n tulppasin ja lukitsin imusarjanläpät, ei vaikutusta mihinkään, lisäksi kokkeilin uudestaan käyttää ilmamassamittarin johtoa irti silläkään ei ollut vaikutusta että onko paikallaan vai ei. Sitten kokkeilin ottaa ahtopaineensäätimeltä johon irti, meni vikatillaan ja joskus tuo tekkee sitä että kun kiihyttää pitkään niin mennee sen jälkeen vikatilaan, kokeilin sitten sitä ahtopaineensäädintä s203:sta mutta ei ollut vaikutusta.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jepdealer kirjoitti:EGR tulppaus ei vaikuta mihinkään kun oli jo ennestään vikatilassa
paitsi siihen että jos saman aikaisesti olisi sen varsianaisen vian saanut kuntoon niin siitä johtuva vika tila olisi estänyt sen huomaamasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä