mersuw123:n s202 220cdi -98(tehot kadoksissa)

Vastaa Viestiin
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

mersuw123:n s202 220cdi -98(tehot kadoksissa)

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Tulipa ostettua tuommonen cdi c-mallin mersu käyttöautoksi. Eli autossa on semmonen vika, että kone ei väännä paljo yhtään ja kun kaasun laittaa pohojaan isommilla vaihteilla niin ei lähde vetämään mihinkää, pienemmillä vaihteilla, kun kiihdyttelee niin kone lähtee vetämään vasta n.2500rpm jälkeen. Auto on muutenkin paljo laiskempi mitä vanhempien vakio s203 200cdi, vaikka tässä mun autossa pitäs olla jokin ohjelmakin, auto on pyöriskelly oulun seudulla, joten muistaako tapio89, tai jokin muu ohjelman tekijä, että ois tämän näköiseen pirssiin tehny ohjelmaa. Vikakoodin lukijassa käytin eilen, vikakoodinlukija oli autocomin eikä star niin ei saanu kovin tarkasti katottua, mutta seuraavanlaisen listan se anto vikakoodeja:

P0600 -CAN
P1636 -Jäähdytystuuletin
P1470 -Kuormituspaineensäädin
P0100 -Ilmamassamittari(kuuma filmi)
P0110 -Imuilmanlämpötunnistin
P1403 -EGR

Tännään kävin ostamassa uuden ilmamassamittarin ja vaihdoin sen eikä ollut mitään vaikutusta. Lisäksi kokkeilin tuosta s203:sta imuilmanlämpötunnistinta, eikä silläkään ollut vaikutusta. Ahtoputket tarkistin kans tänään ja nekin oli ehyet. Autoon on kans vaihettu jokin aika sitten syöttöpumppu ja Turbo, joten niissä ainakaan tuskin vikaa on. Paljonko tämmösessä mersussa pitäs yleensä olla ahtopaineet, kun jostakin syystä ahtaa vain 0.4-0.5bar? Mistähän lähtis seuraavana vikaa etsimään?

Kuva

Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Valskaisko Egr n kautta, ahdot tuntus aika pieniltä kun mulla 220cdi potki 1,8 ahtoja ja piikkiä välilä 2bar
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pega kirjoitti:Valskaisko Egr n kautta, ahdot tuntus aika pieniltä kun mulla 220cdi potki 1,8 ahtoja ja piikkiä välilä 2bar
1.8bar ahtoja niin ei ole vakio
Vakiossa ~1bar (niistä tais olla kuvakin tuolla mihin laitantu kuvia ohjelmasta)

Egr valskaus/jumitelu sopii vaivaan
Senhän olisi voinnut siinä samalla tarkistaa,
Tuliko kaikki samat vikakoodit takaisin nollauksen jälkeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

CDI203 kirjoitti:
Pega kirjoitti:Valskaisko Egr n kautta, ahdot tuntus aika pieniltä kun mulla 220cdi potki 1,8 ahtoja ja piikkiä välilä 2bar
1.8bar ahtoja niin ei ole vakio
Vakiossa ~1bar (niistä tais olla kuvakin tuolla mihin laitantu kuvia ohjelmasta)

Egr valskaus/jumitelu sopii vaivaan
Senhän olisi voinnut siinä samalla tarkistaa,
Tuliko kaikki samat vikakoodit takaisin nollauksen jälkeen
vikakoodeja ei oo vielä luettu uudestaan, tännään ku töistä lähdin kotiin niin sytyttti BAS valon, eli voiskohan vika olla jarrutehostajankalvossa tai alipainepumpussa, kun jarru poljin on aika pehmeän tuntonen :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

P1470 -Kuormituspaineensäädin
P1403 -EGR
Nämä vievät vikatilaan kumpi vaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mersuw123 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Pega kirjoitti:Valskaisko Egr n kautta, ahdot tuntus aika pieniltä kun mulla 220cdi potki 1,8 ahtoja ja piikkiä välilä 2bar
1.8bar ahtoja niin ei ole vakio
Vakiossa ~1bar (niistä tais olla kuvakin tuolla mihin laitantu kuvia ohjelmasta)

Egr valskaus/jumitelu sopii vaivaan
Senhän olisi voinnut siinä samalla tarkistaa,
Tuliko kaikki samat vikakoodit takaisin nollauksen jälkeen
vikakoodeja ei oo vielä luettu uudestaan, tännään ku töistä lähdin kotiin niin sytyttti BAS valon, eli voiskohan vika olla jarrutehostajankalvossa tai alipainepumpussa, kun jarru poljin on aika pehmeän tuntonen :roll:
Jos vaikka tehostimess
on alipaine vuotoa niin ahtimensäädin ja egr ei tomi kunnolla
(Tosin pehmeä poljin ei oikeen siihen tehostimen alipaine vuotoonn sovi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

dealer kirjoitti:
P1470 -Kuormituspaineensäädin
P1403 -EGR
Nämä vievät vikatilaan kumpi vaan.
Pitääpä huomenna kokkeilla s203:sta tuota kuormituspaineensäädintä, jos siinä on samanlainen, Välillä mennee myös vikatillaan, eikä kierrä yli 3000rpm. :lol:
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

egr:n tulppasin ja lukitsin imusarjanläpät, ei vaikutusta mihinkään, lisäksi kokkeilin uudestaan käyttää ilmamassamittarin johtoa irti silläkään ei ollut vaikutusta että onko paikallaan vai ei. Sitten kokkeilin ottaa ahtopaineensäätimeltä johon irti, meni vikatillaan ja joskus tuo tekkee sitä että kun kiihyttää pitkään niin mennee sen jälkeen vikatilaan, kokeilin sitten sitä ahtopaineensäädintä s203:sta mutta ei ollut vaikutusta. :roll:
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

Vika selvis, katalysaattorit oli aivan tukossa, pikkusen meinas testilenkillä pöllyttää mustaa kun kävi testilenkillä kattien tyhjennyksen jälkeen :lol: Vieläkään ei oo ihan kaikki vedot tallella mutta luultavasti vaikuttaa vielä se kun 3 pytyn suutin supsuttaa aika palio :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mersuw123 kirjoitti:egr:n tulppasin ja lukitsin imusarjanläpät, ei vaikutusta mihinkään, lisäksi kokkeilin uudestaan käyttää ilmamassamittarin johtoa irti silläkään ei ollut vaikutusta että onko paikallaan vai ei. Sitten kokkeilin ottaa ahtopaineensäätimeltä johon irti, meni vikatillaan ja joskus tuo tekkee sitä että kun kiihyttää pitkään niin mennee sen jälkeen vikatilaan, kokeilin sitten sitä ahtopaineensäädintä s203:sta mutta ei ollut vaikutusta. :roll:
Tulpasithan sen EGR:än myös ohjelmasta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

EGR tulppaus ei vaikuta mihinkään kun oli jo ennestään vikatilassa :lol:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:EGR tulppaus ei vaikuta mihinkään kun oli jo ennestään vikatilassa :lol:
Jep
paitsi siihen että jos saman aikaisesti olisi sen varsianaisen vian saanut kuntoon niin siitä johtuva vika tila olisi estänyt sen huomaamasta :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

vika on selvinny, etulampuista ne korkeudensäätö jutut rikki, vuotaa alipaineet pois :lol: kyllähän tuosa joku ohojelma on, vetoja on aivan perkeleesti ja ahdot on 2.0bar :P
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

mersu on nyt pelannu hyvin, sunnuntaina oli hyvä ilima niin pitihän se vahata ja jos ensviikolla tekis talvihuollon. :)

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”