C36 AMG egr ja sekundääri ilmapumpun hyöty/poistaminen?

Vastaa Viestiin
Henkka
Viestit: 229
Liittynyt: 08.11.2005 14:40
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

C36 AMG egr ja sekundääri ilmapumpun hyöty/poistaminen?

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Kyseessä on Amerikan mallin C36 AMG valmistusvuosi 1995 josta löytyy otsikossa mainittu saastelaitteisto.

Huomasin samalla kun vaihdoin sytytystulpat ja moottorin johtosarjan että molemmilta alipaineventtiileiltä on letku poikki luultavasti ollu jo pidemmä aikaa.

Vaihdoin uudet letkut tilalle, mutta samalla tuli mieleeni että mahtaako noista olla mitään hyötyä vai kannattaako poistaa toiminnasta kokonaan?

riitääkö letkujen tulppaus ja sulake pois pumpulta vai pitääkö poistaa ohjelmallisesti?
Viimeksi muokannut Henkka, 27.11.2018 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
Henkka
Viestit: 229
Liittynyt: 08.11.2005 14:40
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Päätin kokeilla ensimmäiseksi sähköistä Deaktivoitia eli sulakerasiasta secundääri lmapumpun sulake (40A) irti ja sekä Secundääri että EGR alipaineventtiililtä sähköpistoke irti -> ei vikavaloa eikä muutakaan merkkiä ongelmista.
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Ei noin vanhasta tule vikavaloja eikä taida saada edes koodattua pois muuta kuin katittomaksi. Vikakoodi kyllä aina tulee, jos niitä lukee.

Itsellä meni perinteisesti pumppu rikki. "Korjasin" lyhyemmällä hihnalla ja tulppailemalla eri reikiä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Henkka
Viestit: 229
Liittynyt: 08.11.2005 14:40
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Vaikuttaako tuosta tuleva vikakoodi jotenkin auton toimintaan?
W202 C36 AMG
ex W140 300TD
ex W124 300D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202, sedan, farmari”