7mm elementit+ manuaali

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
jusky
Viestit: 11
Liittynyt: 16.6.2007 7:40
Paikkakunta: kainuu

7mm elementit+ manuaali

Viesti Kirjoittaja jusky »

Oletteko saaneet manuaali st-omistajat rynkytystä pintakaasulta pois ja miten? Omassa on vaparipumpusta tehty mynäpumppu ja om603turbo lohko.Uutta osaa on k.vivuston iskunvaimennin , uudet moottorin kumityynyt,perän kannatin kumipuslat ja vieläkin rynkyttää(ehkä lievempänä). Mitä seuraavaksi? Autossa on kova vauhtip. ja m5 kytkin.Tiedän että automaatti hävittää ongelman mutta ei vielä haluttas manuaalista luopua.
Avatar
Salmi
Kokkolan kuiskaaja
Viestit: 666
Liittynyt: 30.9.2005 20:36
Paikkakunta: Häppämäki

Viesti Kirjoittaja Salmi »

Bonanza-ilmiöksi tuota taidetaan kutsua :D
Kyseessä on enemmän ominaisuus, kuin vika. Omassa sama kokoonpano, pumppu tosin turbon alkuperäinen, ja lievää taipumusta bonanzaan löytyy.
Kokeilujen ja kuullun perusteella taitaa löytyä kaikista muistakin manuaalilaatikkoisista st:istä :wink:

Se, mikä kaikki tuohon vaikuttaa, on enempi henkimaailman asioita. Rengaskoko ja merkki on ainakin yksi tekijä. Esim tuolla minun autollani ei pehmeärunkoisilla renkailla aja pirukaan.
Länsi-Suomen lääninhäirikkö


W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen

Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jäpäkämmät konneen tukikumit voisi jeesata. :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
palo.mika
Viestit: 23
Liittynyt: 29.9.2007 10:22

Viesti Kirjoittaja palo.mika »

minulla loppui ilmiö kun hitsasin kytkinlevystä puoliskot toisiinsa kiinni, ettei anna sieltä periksi!
jusky
Viestit: 11
Liittynyt: 16.6.2007 7:40
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

Joo kyllähän tämä oli jo alkuun tiedossa että omituisia ovat ,mutta arvelin jotta on joku lievennystäkin saanut vaivaan. Mynässä meinasivat mersun tehtaankin painineen saman asian kans ja kas tekivät turbon automaatiksi!Tietysti 7mm vielä herkempi kun vakio tapeilla. Kumityynyt on motonetin "taxi-mallit" ja ilm. jäykemmät? Kuulin jostain jotta kitkarengas toimisi paremmin kun kuvio antaa periksi. Ja on tuo k.levykin jousitettu, josko sitäkin roplaisi.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Renkailla tuntuis olevan melko suuri vaikutus nylkytykseen eli kitkarenkailla häipyi melkein kokonaan :shock:
kanerhe
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2008 19:03
Paikkakunta: NIVALA

nytkyts

Viesti Kirjoittaja kanerhe »

Mulla samanlaisia kokemuksia: kunnon renkaat alle
niin nytkytys hävisi kokonaan
Taikuuttko vai mitä
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

jusky kirjoitti:Ja on tuo k.levykin jousitettu, josko sitäkin roplaisi.
Kytkinlevyn vieterit tuppaa väsyhmään, sieltä löytyy yllättävän paljo syytä tuohon nylkkässyyn.
No Merc at the moment
Absinthe
Viestit: 114
Liittynyt: 13.2.2007 21:29

Viesti Kirjoittaja Absinthe »

Vähän menee ooteeksi mutta kestääkö 300tdt vakio turbo vakio paineilla 7mm tapeilla olevaa pumppua? pysyykö mukana? entäs kestääkö orkkis automaattiloota?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”