300CE autom. käyntiongelmat

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

300CE autom. käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Nythän se myrkyn lykkäs! :evil:

Tyhjäkäynti on todella vaivalloista ja seilaa 500-1000rpm.
Vaihde päällä ei pysy yhtään käynnissä. Tämä siis lämpimänä.
Kylmänä ei oireet ole läheskään yhtä pahat.

Mistä tutkimaan vikaa?

Toinen ongelma on laatikon etustefa. Miten paha vaihtaa? Kuinka paljon ammattimieheltä menee vaihtoon aikaa? ...itse en taida alkaa edes yrittämään ku ei oo vehkeitä moiseen operaatioon... Hinta-arviot kiinnostaa.

Voiko tuo käynnin seilaaminen johtua liian vähäisestä öljymäärästä laatikossa? Tarkistin nimittäin, eikä ole näköjään enää merkkien välissä öljyn pinta. :(
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

tarkasta nyt ensin sen lambda-anturin toiminta jos vaan lämpimänä seilaa :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

dry kirjoitti:tarkasta nyt ensin sen lambda-anturin toiminta jos vaan lämpimänä seilaa :shock:
Ei mutta tuo ei käyny mielessäkään :shock:
Pitäiskö käynnin muuttua jos nykäsee lambdan johdon irti?
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ottaakohan kaasulinkut siihen katkaisijaan..eli ilmanputsarin alta löytyy katkaisija mihin linkun pitäisi ottaa kun kaasu on ylhäällä...Aika yleisesti ei ota,ja silloin KE-jetin superälykkäät aivot eivät ymmärrä että nyt pitäisi sitten käydä sitä tyhjäkäyntiä :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ja kyllä,käynnin pitäisi tasoittua kun lambdan johdon nykäisee irti, jos vika siis sieltä löytyy.Lambdan liitinhän löytyy apukuskin maton alta.
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Ei vaikuttanut lambdan piuhojen irrottaminen mitenkään.

Voiko automaattilaatikkoon lisätä öljyä pikkuhiljaa mittatikun putkea pitkin valuttamalla? ...alle en pääse silleen et saisin lisättyä. Käykö Mobilin ATF?
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tomi S. kirjoitti:Voiko automaattilaatikkoon lisätä öljyä pikkuhiljaa mittatikun putkea pitkin valuttamalla? ...alle en pääse silleen et saisin lisättyä. Käykö Mobilin ATF?
Ei kait siihen muuta konstia olekaan. Tietääkseni automaagiaskeissa ei monestikaan ole erillistä täyttöproppua.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Roisto kirjoitti:
Tomi S. kirjoitti:Voiko automaattilaatikkoon lisätä öljyä pikkuhiljaa mittatikun putkea pitkin valuttamalla? ...alle en pääse silleen et saisin lisättyä. Käykö Mobilin ATF?
Ei kait siihen muuta konstia olekaan. Tietääkseni automaagiaskeissa ei monestikaan ole erillistä täyttöproppua.

t.
Risto
Täytyyhän niissä olla :shock:
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4441
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tomi S. kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
Tomi S. kirjoitti:Voiko automaattilaatikkoon lisätä öljyä pikkuhiljaa mittatikun putkea pitkin valuttamalla? ...alle en pääse silleen et saisin lisättyä. Käykö Mobilin ATF?
Ei kait siihen muuta konstia olekaan. Tietääkseni automaagiaskeissa ei monestikaan ole erillistä täyttöproppua.

t.
Risto
Täytyyhän niissä olla :shock:
Ei ole,arvaa menikö täytössä noin kolome varttia,kun laatikon öljyt vaihoin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
dollarihymy
Jenkki-mies
Viestit: 394
Liittynyt: 28.3.2006 11:34
Paikkakunta: Vapaala city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

ei ole täyttö reikää muuta kuin mittatikku... näin ainaskin amerikkalaisissa valmisteissa.. ATF käy kyllä..

eukä laatikon öljymäärä vaikuta koneen käyntiin tyhjäkäynnillä.. vasta kun heittää pykälänpäälle rasite alkaa.. lisää ihmeessä öljyä.. ettei tule muita vaurioita autolla ajaessa.. rupee luistattamaan laatikkoa kun ei synny tarpeeksi painetta. :wink:
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Öljyä lisäillään kun keksin millä sitä valuttaa sinne. Ei taida löytyä tarpeeks pientä rattia...

Taitaa jäädä nokka-akseli ainoaksi vaihtoehdoksi tuon seilaamisen kanssa... Ihmettelen vaan kun alkoi ihan yht'äkkiä tuota tekemään. :roll:

Ainiin, ja lähtee muute todella huonosti käymään! Saa sahata todella pitkään ja lähtee heikosti...
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

AM kirjoitti:Ottaakohan kaasulinkut siihen katkaisijaan..eli ilmanputsarin alta löytyy katkaisija mihin linkun pitäisi ottaa kun kaasu on ylhäällä...Aika yleisesti ei ota,ja silloin KE-jetin superälykkäät aivot eivät ymmärrä että nyt pitäisi sitten käydä sitä tyhjäkäyntiä :roll:
Tuo on siitä mielenkiintoinen systeemi, että varsinainen tyhjäkäyntitieto tulee kaasuläpän anturilta :roll:
Mikrokytkin on syötön katkaisun tunnistusta varten, ei muuta.
Sen mikrokytkimen ei kaiketi pitäisi vaikuttaa kuin kierrosalueella ~1500rpm--->
Kuitenkin siten ettei se ole pelissä ennenkuin kierrokset on käyneet yli 2000, ja ajonopeuskin siihen vaikuttaa.
Eli ei pitäisi aiheuttaa joutokäyntiongelmaa.

EHA:a veikkaisin aiheuttajaksi, jos käyntiinlähtökin takkuaa.
Kannattais mittailla bensan paineet :roll:

Ekana kuitenkin se ylijännitteen suojarele auki, ja juotokset tarkastukseen :idea:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ja lisäilmaluisti ei ole täynnä huohotinkakkaa? :D
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Noniin... Tuli putsattua tulpanjohdot, virranjakaja ja pyörijä. Lisäsin myös laatikkoon öljyä ja nyt on ylärajassa.

Nyt käy taas nätisti... :shock: :? :roll: :lol:

Uskallan melkeinpä väittää että laatikkoöljyn määrä vaikuttaa koneen käyntiin.
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

HVM kirjoitti:Ja lisäilmaluisti ei ole täynnä huohotinkakkaa? :D
Mitä huohotinkakkaa? :wink: Avasin just ilmanputsarin kotelonkin, eipä tuo paljon huohottele, hyvin vähäistä kosteutta huohotinletkun kohdalla eikä muuta. Öljykorkinkin kun avaa, ei kädellä tunne että puhaltaisi...
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tomi S. kirjoitti:Uskallan melkeinpä väittää että laatikkoöljyn määrä vaikuttaa koneen käyntiin.
Kyllähän se jonkin verran linkoaa sitä ööliä vapaallakin. Turbiinihan pyörii joka tapauksessa ja kait se pumppukin pyörii (vaikka öljy olisikin vapaakierrolla tms.).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Roisto kirjoitti:Kyllähän se jonkin verran linkoaa sitä ööliä vapaallakin. Turbiinihan pyörii joka tapauksessa ja kait se pumppukin pyörii (vaikka öljy olisikin vapaakierrolla tms.).
Juuri näin! Tätä haettiin!
Ilmeni nimittäin etenkin aamuisin silloin kun laatikkoöljyt olivat karanneet luvattoman vähäisiksi, että auto ravisti jonkin verran muutamat ensimmäiset kilometrit. Sitten kun öljyjä lisäiltiin (meni muuten 3 litraa :oops: ), niin ravistaminen katosi. Tuolloin huomattiin että etustefa vuotaa.

Edelleen tuo tosin saattaa kerran viikossa tehdä sen, että ottaa ja sammuu ajossa kun nostaa jalan kaasulta ja pysähtyy vaikka valoihin.

...kiusallista...
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jani kirjoitti:
AM kirjoitti:Ottaakohan kaasulinkut siihen katkaisijaan..eli ilmanputsarin alta löytyy katkaisija mihin linkun pitäisi ottaa kun kaasu on ylhäällä...Aika yleisesti ei ota,ja silloin KE-jetin superälykkäät aivot eivät ymmärrä että nyt pitäisi sitten käydä sitä tyhjäkäyntiä :roll:
Tuo on siitä mielenkiintoinen systeemi, että varsinainen tyhjäkäyntitieto tulee kaasuläpän anturilta :roll:
Mikrokytkin on syötön katkaisun tunnistusta varten, ei muuta.
Sen mikrokytkimen ei kaiketi pitäisi vaikuttaa kuin kierrosalueella ~1500rpm--->
Kuitenkin siten ettei se ole pelissä ennenkuin kierrokset on käyneet yli 2000, ja ajonopeuskin siihen vaikuttaa.
Eli ei pitäisi aiheuttaa joutokäyntiongelmaa.
Ohhoh,niinkös se meneekin.eihän tuossa taas mitään ideaa..kai..mutta se onkin vain ke-jetti..

Kolffissa huomas kyllä tuon toimintaalueen katkaisijan vaikutuksesta..Siinä muistaakseni läpänsäätö ruuvi pyöri itsestään auki,kierrokset korkealla.Sahasi sitten aika mielenkiintoisesti juurikin muistaakseni n.1500-2000 väliä.katkoi aina syöttöä..kunnes taas alle 1500 ja kierrokset ylös :lol: sitä väliä sitten sahasi kunnes löysin vian..
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Jani kirjoitti:
EHA:a veikkaisin aiheuttajaksi, jos käyntiinlähtökin takkuaa.
Kannattais mittailla bensan paineet :roll:

Ekana kuitenkin se ylijännitteen suojarele auki, ja juotokset tarkastukseen :idea:
Menikös tuon EHA:n säätö niin että ruuvia kireemmäle -> paine nousee
:?:
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

AM kirjoitti:
Jani kirjoitti:
AM kirjoitti:Ottaakohan kaasulinkut siihen katkaisijaan..eli ilmanputsarin alta löytyy katkaisija mihin linkun pitäisi ottaa kun kaasu on ylhäällä...Aika yleisesti ei ota,ja silloin KE-jetin superälykkäät aivot eivät ymmärrä että nyt pitäisi sitten käydä sitä tyhjäkäyntiä :roll:
Tuo on siitä mielenkiintoinen systeemi, että varsinainen tyhjäkäyntitieto tulee kaasuläpän anturilta :roll:
Mikrokytkin on syötön katkaisun tunnistusta varten, ei muuta.
Sen mikrokytkimen ei kaiketi pitäisi vaikuttaa kuin kierrosalueella ~1500rpm--->
Kuitenkin siten ettei se ole pelissä ennenkuin kierrokset on käyneet yli 2000, ja ajonopeuskin siihen vaikuttaa.
Eli ei pitäisi aiheuttaa joutokäyntiongelmaa.
Ohhoh,niinkös se meneekin.eihän tuossa taas mitään ideaa..kai..mutta se onkin vain ke-jetti..

Kolffissa huomas kyllä tuon toimintaalueen katkaisijan vaikutuksesta..Siinä muistaakseni läpänsäätö ruuvi pyöri itsestään auki,kierrokset korkealla.Sahasi sitten aika mielenkiintoisesti juurikin muistaakseni n.1500-2000 väliä.katkoi aina syöttöä..kunnes taas alle 1500 ja kierrokset ylös :lol: sitä väliä sitten sahasi kunnes löysin vian..
Ja tuon kun tietää, voi ehkä säästää vähän polttoainettakin :wink:
Ei kannata liian pienillä kierroksilla vedättää, esim. alle ~100km/h vauhdissa ei tuossa väkisin vaihdettavassa kannata vitosta käyttää :roll:
Ja kaupunkinopeuksissa on taloudellisempi käyttää kolmosta...
(Ei koske Tamperetta jossa ajetaan taajamissakin satasta).

Meneepä taas ohi alkuperäisestä ongelmasta :oops:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

ahonen v kirjoitti:
Jani kirjoitti:
EHA:a veikkaisin aiheuttajaksi, jos käyntiinlähtökin takkuaa.
Kannattais mittailla bensan paineet :roll:

Ekana kuitenkin se ylijännitteen suojarele auki, ja juotokset tarkastukseen :idea:
Menikös tuon EHA:n säätö niin että ruuvia kireemmäle -> paine nousee
:?:
Muistaakseni juu.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Kyllä se nyt pelaa tosiaan moitteetta taas.
Täytyy viikonloppuna tuota tutkia vielä, ylijännitereleenkin vois putsailla...
Noi sytkän osatkin menee vaihtoon lähiaikoina, oli sen verran huonokuntoinen virranjakajan kansi ja pyörijä...
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tomi S. kirjoitti:Kyllä se nyt pelaa tosiaan moitteetta taas.
Täytyy viikonloppuna tuota tutkia vielä, ylijännitereleenkin vois putsailla...
Noi sytkän osatkin menee vaihtoon lähiaikoina, oli sen verran huonokuntoinen virranjakajan kansi ja pyörijä...
Virranjakajan kansi on M103:een melkein 100 euroa :shock:
Meinasin kanssa ostaa, mutta vanhasta saikin ihan hyvän putsaamalla...
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

ahonen v kirjoitti:Virranjakajan kansi on M103:een melkein 100 euroa :shock:
Meinasin kanssa ostaa, mutta vanhasta saikin ihan hyvän putsaamalla...
Bosch 75€ ja Bremi 59€ KL:ssä... Kyllä sen kärsii. Tuo nykyinen on joku halpis ihan selvästi. :roll:
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tomi S. kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:Virranjakajan kansi on M103:een melkein 100 euroa :shock:
Meinasin kanssa ostaa, mutta vanhasta saikin ihan hyvän putsaamalla...
Bosch 75€ ja Bremi 59€ KL:ssä... Kyllä sen kärsii. Tuo nykyinen on joku halpis ihan selvästi. :roll:
Ja eikä sitten ostella niihin muuta kuin Boschia. :idea: Minulla on ollut niitä pili-pali kansiakin, niissä on ukkonen sisällä vuoteen :arrow: uutta kantta kehiin :arrow: lompsa levälleen :evil: Boschi kestää sen kymmenen vuotta ja toimii. :idea:
Tomi S.
Viestit: 810
Liittynyt: 03.11.2005 17:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

HVM kirjoitti:Ja eikä sitten ostella niihin muuta kuin Boschia. :idea: Minulla on ollut niitä pili-pali kansiakin, niissä on ukkonen sisällä vuoteen :arrow: uutta kantta kehiin :arrow: lompsa levälleen :evil: Boschi kestää sen kymmenen vuotta ja toimii. :idea:
Ei oo pelkoa että ostaisin muuta kun Boschia!
...miten se meni että; köyhällä ei oo varaa halpaan...? :?
- MB R129 500SL
- MB W176 180cdi AMG Sport
- Range Rover Velar D300 First Edition
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Possin kannen ja pyörijän ostin viime kesänä,muuta iloa ei ollut kuin hyvä mieli :lol: Mutta kannattaahan niitä välillä vaihdella,eipähän niitten takia jää sitten välille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”