kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuksia?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
concorde
Viestit: 5
Liittynyt: 20.5.2013 18:31
Paikkakunta: Korsnäs Finland

kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja concorde »

1988 W124 OM603 superturbo 300TD;
osia vaihdettu ja nyt kaikki kiinni, mutta jakopään säätövinkkejä kaivataan, ei näköjään tule hyvä pelkkiä nollia ja viivoja käyttämällä. oire juuri nyt; tyhjäkäynti hoidettava kaasupolkimella, "ennakko-nakuttelu" tai "dieselöinti" joka siis muistuttaa ennenaikasta pamahdusta ja aika heikosti voimia.

Vaihdettu; kansipahvi, jakoketju, ketjunkiristäjä, rivipumppu isommilla elementeillä, nokkaakseli ym.

Ohjeita jos löytyy;
-dampperin asteet 15-0-15 mihin kohtaan?
-nokan viivamerkki mihin asentoon
-pumppuratas mihin asteeseen
( pumpun sivussa nollapaikka tiedossa/käytössä, eli työkalu reiässä)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kampiakseli O|T ja nokan merkit kohdalleen.
Pumppu tekijän ohjeiden mukaan.
concorde
Viestit: 5
Liittynyt: 20.5.2013 18:31
Paikkakunta: Korsnäs Finland

Viesti Kirjoittaja concorde »

vastaan yhtäkkiä itse kun tallilla sattui piipahtamaan pesialisti joka kertoi seuraavaa;
Kampi ja nokka tietenkin nollille molemmat, niin myös rivipumppu.
MUTTA; johtuen rivipumpun uudesta sisällöstä (esim nokka) niin masiina vedetään 20 astetta ohi YKK;n (eli 20 JYKK/ATDC) ) ja siinä vasta pumppu nollille. Kone pelaa nyt kuin bodari-enkeli... :lol:
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Re: kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuks

Viesti Kirjoittaja Köster »

concorde kirjoitti:1988 W124 OM603 superturbo 300TD;
osia vaihdettu ja nyt kaikki kiinni, mutta jakopään säätövinkkejä kaivataan, ei näköjään tule hyvä pelkkiä nollia ja viivoja käyttämällä. oire juuri nyt; tyhjäkäynti hoidettava kaasupolkimella, "ennakko-nakuttelu" tai "dieselöinti" joka siis muistuttaa ennenaikasta pamahdusta ja aika heikosti voimia.

Vaihdettu; kansipahvi, jakoketju, ketjunkiristäjä, rivipumppu isommilla elementeillä, nokkaakseli ym.

Ohjeita jos löytyy;
-dampperin asteet 15-0-15 mihin kohtaan?
-nokan viivamerkki mihin asentoon
-pumppuratas mihin asteeseen
( pumpun sivussa nollapaikka tiedossa/käytössä, eli työkalu reiässä)

Nokan viivamerkki ylöspäin sen kannen 1-sylinterin nokka akselin laakerikannessa olevan merkin kohdalla ja kampiakseli/nokka akseli on puristustahdin kohdalla yläkuolokohdassa kampiakselin hihnapyörän ollessa asennossa nolla/ OT-merkki ja nokka akselin 1- sylinterin venttiilit kiinni molemmat=nokan viiva sen kannen merkin kohdalla suoraan ylöspäin. moottoria pyöritetään vain myötäpäivään.

Katos vaan myöhässä jälleen tuo pähkäily, mutta hyvä tietää tuokin säätö jos menee pumppua viilaamaan :wink: ! Ja hyvä ,kun selvisi.
Viimeksi muokannut Köster, 20.5.2013 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
concorde
Viestit: 5
Liittynyt: 20.5.2013 18:31
Paikkakunta: Korsnäs Finland

Viesti Kirjoittaja concorde »

dealer kirjoitti:Kampiakseli O|T ja nokan merkit kohdalleen.
Pumppu tekijän ohjeiden mukaan.
Kiitos kun vahvistat tämän, kyseinen pumppu on PP-dieselin (Pyhäjoen Pumppu) rakentama, mutta ohjeet olivat jääneet omistajanvaihdoksissa matkalle tuntemattomalle, toki asiasta tiesi tämä saarelainen joka ehdotti 20 astetta JKK ja siinähän se kaunein ääni ja teho sitten tulikin.
concorde
Viestit: 5
Liittynyt: 20.5.2013 18:31
Paikkakunta: Korsnäs Finland

Re: kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuks

Viesti Kirjoittaja concorde »

Köster kirjoitti:
concorde kirjoitti:1988 W124 OM603 superturbo 300TD;
osia vaihdettu ja nyt kaikki kiinni, mutta jakopään säätövinkkejä kaivataan, ei näköjään tule hyvä pelkkiä nollia ja viivoja käyttämällä. oire juuri nyt; tyhjäkäynti hoidettava kaasupolkimella, "ennakko-nakuttelu" tai "dieselöinti" joka siis muistuttaa ennenaikasta pamahdusta ja aika heikosti voimia.

Vaihdettu; kansipahvi, jakoketju, ketjunkiristäjä, rivipumppu isommilla elementeillä, nokkaakseli ym.

Ohjeita jos löytyy;
-dampperin asteet 15-0-15 mihin kohtaan?
-nokan viivamerkki mihin asentoon
-pumppuratas mihin asteeseen
( pumpun sivussa nollapaikka tiedossa/käytössä, eli työkalu reiässä)

Nokan viivamerkki ylöspäin sen kannen 1-sylinterin nokka akselin laakerikannessa olevan merkin kohdalla ja kampiakseli/nokka akseli on puristustahdin kohdalla yläkuolokohdassa kampiakselin hihnapyörän ollessa asennossa nolla/ OT-merkki ja nokka akselin 1- sylinterin venttiilit kiinni molemmat=nokan viiva sen kannen merkin kohdalla suoraan ylöspäin. moottoria pyöritetään vain myötäpäivään.

Katos vaan myöhässä jälleen tuo pähkäily, mutta hyvä tietää tuokin säätö jos menee pumppua viilaamaan :wink: ! Ja hyvä ,kun selvisi.
kiitoksia tästäkin vahvistuksesta,
nokka ok
kampi sekin ok
myötäpäivään dieselsäädöissä ehdoton = OK
kiristinhomma oli työläs mutta sekin OK

kaikille kiitoksia! Närpiössä huomenna kuminsavua......
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29490
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kampi ja nokka tietenkin nollille molemmat, niin myös rivipumppu.
Vakiopumppu ajoitetaan 13-15 asteeseen JYKK.
Mutta hyvä että olet saanut paikat kohdalleen ! :D

[OT]
Pyhäjoen Pumppu
Nyt on Pasille uusi titteli ihan liipasimella :twisted: [/OT]
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dealer kirjoitti:
[OT]
Pyhäjoen Pumppu
Nyt on Pasille uusi titteli ihan liipasimella :twisted: [/OT]

:shock: :lol: :lol:
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”