kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuksia?
kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuksia?
1988 W124 OM603 superturbo 300TD;
osia vaihdettu ja nyt kaikki kiinni, mutta jakopään säätövinkkejä kaivataan, ei näköjään tule hyvä pelkkiä nollia ja viivoja käyttämällä. oire juuri nyt; tyhjäkäynti hoidettava kaasupolkimella, "ennakko-nakuttelu" tai "dieselöinti" joka siis muistuttaa ennenaikasta pamahdusta ja aika heikosti voimia.
Vaihdettu; kansipahvi, jakoketju, ketjunkiristäjä, rivipumppu isommilla elementeillä, nokkaakseli ym.
Ohjeita jos löytyy;
-dampperin asteet 15-0-15 mihin kohtaan?
-nokan viivamerkki mihin asentoon
-pumppuratas mihin asteeseen
( pumpun sivussa nollapaikka tiedossa/käytössä, eli työkalu reiässä)
osia vaihdettu ja nyt kaikki kiinni, mutta jakopään säätövinkkejä kaivataan, ei näköjään tule hyvä pelkkiä nollia ja viivoja käyttämällä. oire juuri nyt; tyhjäkäynti hoidettava kaasupolkimella, "ennakko-nakuttelu" tai "dieselöinti" joka siis muistuttaa ennenaikasta pamahdusta ja aika heikosti voimia.
Vaihdettu; kansipahvi, jakoketju, ketjunkiristäjä, rivipumppu isommilla elementeillä, nokkaakseli ym.
Ohjeita jos löytyy;
-dampperin asteet 15-0-15 mihin kohtaan?
-nokan viivamerkki mihin asentoon
-pumppuratas mihin asteeseen
( pumpun sivussa nollapaikka tiedossa/käytössä, eli työkalu reiässä)
vastaan yhtäkkiä itse kun tallilla sattui piipahtamaan pesialisti joka kertoi seuraavaa;
Kampi ja nokka tietenkin nollille molemmat, niin myös rivipumppu.
MUTTA; johtuen rivipumpun uudesta sisällöstä (esim nokka) niin masiina vedetään 20 astetta ohi YKK;n (eli 20 JYKK/ATDC) ) ja siinä vasta pumppu nollille. Kone pelaa nyt kuin bodari-enkeli...
Kampi ja nokka tietenkin nollille molemmat, niin myös rivipumppu.
MUTTA; johtuen rivipumpun uudesta sisällöstä (esim nokka) niin masiina vedetään 20 astetta ohi YKK;n (eli 20 JYKK/ATDC) ) ja siinä vasta pumppu nollille. Kone pelaa nyt kuin bodari-enkeli...

Re: kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuks
concorde kirjoitti:1988 W124 OM603 superturbo 300TD;
osia vaihdettu ja nyt kaikki kiinni, mutta jakopään säätövinkkejä kaivataan, ei näköjään tule hyvä pelkkiä nollia ja viivoja käyttämällä. oire juuri nyt; tyhjäkäynti hoidettava kaasupolkimella, "ennakko-nakuttelu" tai "dieselöinti" joka siis muistuttaa ennenaikasta pamahdusta ja aika heikosti voimia.
Vaihdettu; kansipahvi, jakoketju, ketjunkiristäjä, rivipumppu isommilla elementeillä, nokkaakseli ym.
Ohjeita jos löytyy;
-dampperin asteet 15-0-15 mihin kohtaan?
-nokan viivamerkki mihin asentoon
-pumppuratas mihin asteeseen
( pumpun sivussa nollapaikka tiedossa/käytössä, eli työkalu reiässä)
Nokan viivamerkki ylöspäin sen kannen 1-sylinterin nokka akselin laakerikannessa olevan merkin kohdalla ja kampiakseli/nokka akseli on puristustahdin kohdalla yläkuolokohdassa kampiakselin hihnapyörän ollessa asennossa nolla/ OT-merkki ja nokka akselin 1- sylinterin venttiilit kiinni molemmat=nokan viiva sen kannen merkin kohdalla suoraan ylöspäin. moottoria pyöritetään vain myötäpäivään.
Katos vaan myöhässä jälleen tuo pähkäily, mutta hyvä tietää tuokin säätö jos menee pumppua viilaamaan

Viimeksi muokannut Köster, 20.5.2013 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos kun vahvistat tämän, kyseinen pumppu on PP-dieselin (Pyhäjoen Pumppu) rakentama, mutta ohjeet olivat jääneet omistajanvaihdoksissa matkalle tuntemattomalle, toki asiasta tiesi tämä saarelainen joka ehdotti 20 astetta JKK ja siinähän se kaunein ääni ja teho sitten tulikin.dealer kirjoitti:Kampiakseli O|T ja nokan merkit kohdalleen.
Pumppu tekijän ohjeiden mukaan.
Re: kansi, jakopää ja rivipummpu ollut irti, ajoitusehdotuks
kiitoksia tästäkin vahvistuksesta,Köster kirjoitti:concorde kirjoitti:1988 W124 OM603 superturbo 300TD;
osia vaihdettu ja nyt kaikki kiinni, mutta jakopään säätövinkkejä kaivataan, ei näköjään tule hyvä pelkkiä nollia ja viivoja käyttämällä. oire juuri nyt; tyhjäkäynti hoidettava kaasupolkimella, "ennakko-nakuttelu" tai "dieselöinti" joka siis muistuttaa ennenaikasta pamahdusta ja aika heikosti voimia.
Vaihdettu; kansipahvi, jakoketju, ketjunkiristäjä, rivipumppu isommilla elementeillä, nokkaakseli ym.
Ohjeita jos löytyy;
-dampperin asteet 15-0-15 mihin kohtaan?
-nokan viivamerkki mihin asentoon
-pumppuratas mihin asteeseen
( pumpun sivussa nollapaikka tiedossa/käytössä, eli työkalu reiässä)
Nokan viivamerkki ylöspäin sen kannen 1-sylinterin nokka akselin laakerikannessa olevan merkin kohdalla ja kampiakseli/nokka akseli on puristustahdin kohdalla yläkuolokohdassa kampiakselin hihnapyörän ollessa asennossa nolla/ OT-merkki ja nokka akselin 1- sylinterin venttiilit kiinni molemmat=nokan viiva sen kannen merkin kohdalla suoraan ylöspäin. moottoria pyöritetään vain myötäpäivään.
Katos vaan myöhässä jälleen tuo pähkäily, mutta hyvä tietää tuokin säätö jos menee pumppua viilaamaan! Ja hyvä ,kun selvisi.
nokka ok
kampi sekin ok
myötäpäivään dieselsäädöissä ehdoton = OK
kiristinhomma oli työläs mutta sekin OK
kaikille kiitoksia! Närpiössä huomenna kuminsavua......