200D ryntää kun lyö pykälän päälle
200D ryntää kun lyö pykälän päälle
Nonnii, pistin tuonne emäfoorumilleki tästä mutta kokeillaan olisko täällä pikaisempi apu.
Eli potilas on -87 W124 200D automaatti, ajettu noin 900 000 km.
Auto oli toiminut aamulla moitteitta, iltapäivällä se oli lähtenyt kiltisti käyntiiin ja tullut pakilla pois parkkiruudusta. D-pykälä kun oli isketty silmään, oli kone rynnännyt perkeleellisille kierroksille saman tien. Auto oli kyllä lähtenyt liikkellekin, mutta täysi kaasu oli pysynyt päällä. Jos hädissään soittaneen tuttavan jutuista mitään tjausin, keppi heilauttamalla P:lle kiekat oli taas normalisoituneet.
Alipainevuotoa ite veikkaan, vaan mikä lie totuus? Ideoita, anyone?
Eli potilas on -87 W124 200D automaatti, ajettu noin 900 000 km.
Auto oli toiminut aamulla moitteitta, iltapäivällä se oli lähtenyt kiltisti käyntiiin ja tullut pakilla pois parkkiruudusta. D-pykälä kun oli isketty silmään, oli kone rynnännyt perkeleellisille kierroksille saman tien. Auto oli kyllä lähtenyt liikkellekin, mutta täysi kaasu oli pysynyt päällä. Jos hädissään soittaneen tuttavan jutuista mitään tjausin, keppi heilauttamalla P:lle kiekat oli taas normalisoituneet.
Alipainevuotoa ite veikkaan, vaan mikä lie totuus? Ideoita, anyone?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Re: 200D ryntää kun lyö pykälän päälle
OT:
Eivaan. Eihän toisten ongelmille saisi nauraa. 
t.
Risto
Sehän on voinut vaikka pyörähtää tyhjää.Aku P kirjoitti:D-pykälä kun oli isketty silmään, oli kone rynnännyt perkeleellisille kierroksille saman tien. Auto oli kyllä lähtenyt liikkellekin, mutta täysi kaasu oli pysynyt päällä.


t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Olisiko siellä lootan kyljessä oleva alipaineventtiili seonnut ja antaa lootalle virheellistä tietoa kaasun asennosta ja kääntää syöttöpumppua suuremmalle kaasun ollessa ylhäällä.
Tässä teoriassa on vain se vika, että paineen pitäisi työntää vaijeria lootasta ulospäin ja sehän ei taida onnistua edes teoriassa vaijerin menemättä mutkalle. Eli systeemi ei voine toimia käänteisesti, jos siellä jokin värkki olisi mennyt sijoiltaan päinvastaisesti toimien.
Vänttiselle soitto nyt heti.
Tässä teoriassa on vain se vika, että paineen pitäisi työntää vaijeria lootasta ulospäin ja sehän ei taida onnistua edes teoriassa vaijerin menemättä mutkalle. Eli systeemi ei voine toimia käänteisesti, jos siellä jokin värkki olisi mennyt sijoiltaan päinvastaisesti toimien.
Vänttiselle soitto nyt heti.
Siitä se riemu repeäisi, kun Turusta soitellaan Tampereen suuntaan vinkkien perässä.Kaapo kirjoitti:Eli systeemi ei voine toimia käänteisesti, jos siellä jokin värkki olisi mennyt sijoiltaan päinvastaisesti toimien.
Vänttiselle soitto nyt heti.
Jotain alipaineiden totaalista katoamista jostain tässä itsekin tulee veikattua, tietäisi niistä vaan jotain.
HOHO!Roisto kirjoitti: Sehän on voinut vaikka pyörähtää tyhjää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Jos polttoaineen sekaan pääsee ilmaa niin silloin kierrokset nousee aika rajusti. Siis vuotaako siirtopumppu ilmaa sisään jostain ja nimenomaan imupuolelta.
Viimeksi muokannut mjo33400, 05.4.2006 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Tuo on kyllä jenkkidieseleiden ominaisuus. Nimittäin roosamaster osaa kummitella tuollakin tavalla. Mersussa tuo ei ole mahdollista.mjo33400 kirjoitti:Jos polttoaineen sekaan pääsee ilmaa niin silloin kierrokset nousee aika rajusti. Siis vuotaako siirtopumppu ilmaa sisään jostain.
Vaihtoehdot vialle on aika vähäiset. Jos kaasuvivusto toimii oikein, laatikosta tuleva tanko ventiilikopan päällä liikkuu niin kuin pitää, eikä työnnä kaasua pykälä päällä, vian täytyy olla pumpun kupeessa olevassa alipainemodulaattorissa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Omistajan miehen (jonka puolesta kyselen) tämä voisi olla yksi mahdollinen vika. Tästäpä aloitamme. Kaveri ilmoitti tehneensä kaasuvivuston kanssa "jotain", mitä, en muista.jiipee kirjoitti:Liittyyköhän se ruiskupumpun kyljessä oleva muju, mikä on kaasuakselilla kiinni, jotenkin tuohon ryntäys hommaa? Mitään muuta ei kyllä äkikseltään tule mieleen, mikä voisi tuota kaasua itekseen ruveta nostamaan. Ootko vilkassu konehuoneen puolelta, liikkuuko kaasuvipu, kun laittaa pykälän silmään?
Kiitokset tähän asti, metka homma että emäforumin puolla tähän ei vielä ole vastattu. Hmm.
Sitä paitsi nyt iltasella se auto toimi kuulemma taas ihan normaalisti. Tietty.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Ne emäviisaat on nykyään Aku täällä.Aku P kirjoitti:Omistajan miehen (jonka puolesta kyselen) tämä voisi olla yksi mahdollinen vika. Tästäpä aloitamme. Kaveri ilmoitti tehneensä kaasuvivuston kanssa "jotain", mitä, en muista.jiipee kirjoitti:Liittyyköhän se ruiskupumpun kyljessä oleva muju, mikä on kaasuakselilla kiinni, jotenkin tuohon ryntäys hommaa? Mitään muuta ei kyllä äkikseltään tule mieleen, mikä voisi tuota kaasua itekseen ruveta nostamaan. Ootko vilkassu konehuoneen puolelta, liikkuuko kaasuvipu, kun laittaa pykälän silmään?
Kiitokset tähän asti, metka homma että emäforumin puolla tähän ei vielä ole vastattu. Hmm.
Sitä paitsi nyt iltasella se auto toimi kuulemma taas ihan normaalisti. Tietty.

- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Venakopan yli menevä tanko on rakennettu siten että jos KD-vaijerin puolelta työntää niin se ei vakuta kaasuvipuun, paitsi tietenkn silloin kun tanko umpipaskassa niin ehkä sitten. Toisaalta, vaijeri ei ole KickDown vaijeri ;p Eikä mun päähän mahu miten tuo on mahollista, mersu säikähtäny ohi viilettävää HVM:n ässää ja halunnu lähtä perään
-risto


-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Re: 200D ryntää kun lyö pykälän päälle
Pöh? Mille kumman "emäfoorumille?"Aku P kirjoitti:Nonnii, pistin tuonne emäfoorumilleki tästä...
