250 D venttiilikoneiston kannen erot / tiiviste-ero

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

250 D venttiilikoneiston kannen erot / tiiviste-ero

Viesti Kirjoittaja peja »

Meinasin vaihtaa MB 250 D-89 venttiilikoneiston kannen ( halkivikainen), uusi käytetty on saman nroinenkin ( 602 016 00 05 ), mutta siinä kopassa on etupäässä puoliympyrän upotus nokka-akselin kohdalla, kun taas vanha on tasapintainen syl.kantta vasten , ja autossa sylinterikannen päissä on tuo puoliympyrä upotusura molemmissa päissä, ja uusi tiivistekin on myös oikea eli kumiupotukset on syl.kansiin päin molemmis päis. Toisin sanoen uusi vent.koppa kävisi jos venttiilikopan tiivisteen etupää olisikin " toisinpäin" eli upotuskumiosa olisi ylöspäin ( takapään kohotus olisi alaspäin ,ja etupään kohotus ylöspäin ) . Motonet ja KL listassa on 2 eri tiivistettä, eli normaalijousitukselle ja automaattikorkeuden säädölliseen, eli onko tässä tämän selitys ongelmalle ? Kiitos.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juurikin noin se menee.
peja
Viestit: 97
Liittynyt: 11.4.2011 20:25

Viesti Kirjoittaja peja »

Eli näitä ei voi yhdistää, koska tässä korkeussäädöllisen kopassa oleva vanha tiiviste on etupään puolelta puolipyöreä kuopallinen. ( kumitiivistees EI ole puolipyöreää " kumiuloketta " )
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”