Motti on on M103
Ke-jetin perussäätö
Ke-jetin perussäätö
Motti on on M103
-Pätee katalysaattorimalleihin ainoastaan.
Autossa on oltava tolkussa oleva hyvä lambda-anturi paikallaan. Tämä on säätötyön edellytys.
-Kone käyntilämpöön (siis ihan kunnolla, vaikka ajamalla.)
-EHA:n johdon kanssa sarjaan mA- mittari. (oltava hyvä, ei made in china.)
-moottorin käydessä säädetään mA näyttö tarkasti lukemaan 0.(seosruuvista)
Siinä se!
Tämä työ tehtiin itselleni pari tuntia sitten, valtuutetussa bosch- huollossa. Aluksi säätö on helpon näköistä, loppua kohden pienikin kuusioavaimen liike vaikuttaa paljon, siis siinä viimeisillä milliamppeereilla. Lopuksi tarkistetaan mitä pakoputkesta tulee ulos. Minulla tuli puhdasta ja kaikki säätö voidaan tehdä hyvällä yleismittarilla!
Normaali katiton ke-jet vaatiikin sitten paremmat vehkeet!
Viimeksi muokannut romu, 23.6.2006 1:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Meillon vanha Bochin testeri jolla saa mitattua sen pulssisuhtehen siitä testitöpselistä.....eli sääretähän siihen 50 % -+ 10 %...silloon riittää pelivarat molempihi suuntihi
...samalla näköö oskillosskoopista hianosti sen lambaran käppyrän
....
Em. pulssisuhurehan on ilimootettuna siinä etulyhyryn päällä olevassa tarrassa.
Em. pulssisuhurehan on ilimootettuna siinä etulyhyryn päällä olevassa tarrassa.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
romu kirjoitti:Taas kaivelin tämän aiheen esille: Säätötyö on todella helppo!
-Pätee katalysaattorimalleihin ainoastaan.
Autossa on oltava tolkussa oleva hyvä lambda-anturi paikallaan. Tämä on säätötyön edellytys.
-Kone käyntilämpöön (siis ihan kunnolla, vaikka ajamalla.)
-EHA:n johdon kanssa sarjaan mA- mittari. (oltava hyvä, ei made in china.)
-moottorin käydessä säädetään mA näyttö tarkasti lukemaan 0.(seosruuvista)
Siinä se!![]()
Ei tuo 1mA kyllä huono lukema ole. Mulla oli -10mA
Kylläpä tuon arvasinkin kun huvikseni korvakuulolta säätelin. Toimi kyllä silläkin asetuksella ihan hyvin. 
Lucky-dockilla on varmasti oikea tapa, vaan kotona ei ole aina noita boschin vehkeitä.
En minäkään siinä joutanut kattelemaan kauan, kun töistä tuon auton kävin viemässä. Törötti siinä se boschin testerikin auton vieressä, lienevätkö sitäkin käytelleet.
- Väittivät kuitenkin tuon milliamppeerimittauksen olevan 100% hyvä tapa saada säätö kohdalleen.
Lucky-dockilla on varmasti oikea tapa, vaan kotona ei ole aina noita boschin vehkeitä.
- Väittivät kuitenkin tuon milliamppeerimittauksen olevan 100% hyvä tapa saada säätö kohdalleen.
