W124 220te tyhjäkäynti häikkää.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
satalankku -92
Viestit: 3
Liittynyt: 20.3.2015 14:04
Paikkakunta: espoo

W124 220te tyhjäkäynti häikkää.

Viesti Kirjoittaja satalankku -92 »

Noniin eli nyt kaivattas apua tyhjäkäynnin kanssa.. Auto lähtee käyntiin kylmällä vain kaasun kanssa mutta lämpösenä lähtee hyvin. Tyhjäkäynti toimii kylmänä kunhan ensin pitää hetken kierroksia yllä. Sitten kun auto lämpiää noin 50 asteeseen alkaa haluta sammumaan. Lämpimänä ei käy tyhjää melkeempä lainkaan. Kun saa vauhdin päälle ja kierrokset yli 2 tonniin niin toimii moitteetta kun matkaa ajaa mutta kun kierrokset laskee alle 2t (esim. Moottorijarrutuksessa) niin alkaa nykimään niinkuin hakkaisi rajoittimellei... Hetikun laittaa kaasun pohjaan niin kierää iloisesti. Hiljattain uusittua osaa: kaikki lämpöanturit. Ilmanmassamittari. Tulpat. Tulpan johdot. Imuilman lämpötunnistin. Kamp.akselin asentotunnistin. Ja paljon muuta... Tyhjäkäyntimoottoria epäilen tai sen microkatkaisijaa mutta aattelin kysästä täältäkin kun alkaa omat ideat loppumaan... Ei nyt tullut piirun tarkasti kuvailtua mutta vastaan kyllä joss apua antavia löytyy... Linkissä video vikaa paremmin kuvailemaan:https://youtu.be/8mZ9yZ09rok
Kiitos jo etukäteen
Moottorin tunnus on siis M111.960..
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kylmäkäynnistykseen vaikutuksesta niin tiiä mut mites lambda-anturi? Onko päästöt koska katottu/käyny testerissä? Sehän alkaa säätää vasta ku kone lämmenny, kuulostais äkkiseltään et seokset menee pieleen. Samaa ajatusta jatkaen, imuilma vuoto, katti tukossa?
satalankku -92
Viestit: 3
Liittynyt: 20.3.2015 14:04
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja satalankku -92 »

Lambda vaihdettu ja katti myös noin 6kk sisällä
Tyhjäkäyntimoottori on suurin epäilys
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Mekan puolelta näyttäs löytyvän juttua aiheesta, lisäksi ohjeet miten vikakoodit saa siitä ulos kotikonstein.

Olikos m111 vähän tyyppivian tapanen hapertuvat johtosarjat..?
satalankku -92
Viestit: 3
Liittynyt: 20.3.2015 14:04
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja satalankku -92 »

Onhan se juu mutta ei ole hapettunut...
Vikakoodit luettu mutta eipä ne näin vanhassa autossa mitään kerro..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”