Juu tuommonen Skoda Felicia löytyisi aika näppärästi. Jos se Skoda on vuosimallia -98 ja hevoisia 63, niin onko tehty mekaanisella pumpulla vai pitääkö "koplata" ECUt ja kaasupolkimen "potukat"?
Mittoja moottorista OM601 tai OM602
Feliciassa on luukaksen sähköpumppu mutta vaijerivetoinen
eli jos on ajonesto (uudemman korimallin n.98-, kantikaspäinen avain joka sopii kummin päin vaan lukkoon) pitää koplata siruavain antennin kylkeen esim. teipillä jotta ajonesto ei töki.
Tai sitten AAZista täysin mekaaninen pumppu jossa olisi syötönsäätökin helpommin tarjolla.
Tai sitten AAZista täysin mekaaninen pumppu jossa olisi syötönsäätökin helpommin tarjolla.
allô....
Nyt tappara-setä tuottaa koneen sovitus-tarinaa odottaville pettymyksen ja menee aidan alimmalta kohtaa ylitse.. tai vain jonnekkin.
Kävi katsokaas niin että löysin elintenluovuttajan jossa kone "vasta" remontoitu.
Kone kilisi todella nätisti eikä savuttanut juuri lainkaan. Perinteinen vanhan diesel-pösön katku kylläkin oli tunnistettavissa.
Eikä siinä vielä kaikki... sen kun sattui saamaan melkein "kahta kättä heiluttamalla" (tervehdys ja hyvästi).
Eli kaikki muu menee paikkaansa että naps ja kops... öljypohjaa pitää vähän moukaroida.
Ei öljyvuotoja koneen kyljissä eikä havaittavasti "paskoa" pohjallakaan.

Helvetin ruma ja kurttunen pösö.

Sitten kun tämän kone laukeaa, sovitan Mazdaan MB:n koneen (joidenkin filmejä todisteena youtubessa). Elikkä on täysin mahdollista... kunhan on riittävästi aikaa ja "pohjola-hallissa" kesä.
Mutta tässä vaiheessa tällä mennään, eikä muuten tarvi edes konttorilla sitten selitellä....
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:
.
Nyt tappara-setä tuottaa koneen sovitus-tarinaa odottaville pettymyksen ja menee aidan alimmalta kohtaa ylitse.. tai vain jonnekkin.
Kävi katsokaas niin että löysin elintenluovuttajan jossa kone "vasta" remontoitu.
Kone kilisi todella nätisti eikä savuttanut juuri lainkaan. Perinteinen vanhan diesel-pösön katku kylläkin oli tunnistettavissa.
Eikä siinä vielä kaikki... sen kun sattui saamaan melkein "kahta kättä heiluttamalla" (tervehdys ja hyvästi).
Eli kaikki muu menee paikkaansa että naps ja kops... öljypohjaa pitää vähän moukaroida.
Ei öljyvuotoja koneen kyljissä eikä havaittavasti "paskoa" pohjallakaan.

Helvetin ruma ja kurttunen pösö.

Sitten kun tämän kone laukeaa, sovitan Mazdaan MB:n koneen (joidenkin filmejä todisteena youtubessa). Elikkä on täysin mahdollista... kunhan on riittävästi aikaa ja "pohjola-hallissa" kesä.
Mutta tässä vaiheessa tällä mennään, eikä muuten tarvi edes konttorilla sitten selitellä....
.
Hellouz.
Kiitoksia taas kaikille projektin tähänastisille osanottajille.
Siinä te nyt vanhaa pösöä kehutte mutta näettekö kuinka leuhka ja ylväs neliveto odottelee taustalla.
Se on se millä pääsee vatukkametsälle vaikka tiilikuorma kyydissä.
Liekö tämä mylly yhtään kummempi kuin edeltäjänsä (Mazdassa) mutta kesä tulee ja Mazdaa tarvitaan...
Onko muuten noissa esim. mersun 76-85 240d koneissa alumiininen öljypohja? Semmosen voisi sopivan vastaan tullessa jemmata vaikka pannuhuoneeseen ja moukaroida odottelemaan seuraavaa kesää.
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:
Kiitoksia taas kaikille projektin tähänastisille osanottajille.
Siinä te nyt vanhaa pösöä kehutte mutta näettekö kuinka leuhka ja ylväs neliveto odottelee taustalla.
Se on se millä pääsee vatukkametsälle vaikka tiilikuorma kyydissä.
Liekö tämä mylly yhtään kummempi kuin edeltäjänsä (Mazdassa) mutta kesä tulee ja Mazdaa tarvitaan...
Onko muuten noissa esim. mersun 76-85 240d koneissa alumiininen öljypohja? Semmosen voisi sopivan vastaan tullessa jemmata vaikka pannuhuoneeseen ja moukaroida odottelemaan seuraavaa kesää.
jos pösön kone on 2,3 tai 2,5 niin ne on lujia koneita mutta jos on 2,1 kones niin sen saa upottaa suohon (märät sylinterin putket)
vaihdoin 2,5 koneeseen kerran kannen tiivisteen kilometrejä 530tkm sylintereissä oli kaikki tehtaan hoonaus jäljet näkyvissä kantta ei oikaistu tiiviste oli vaan kovettunut niin jotta murut rapisi
123 sarjan mersun diesel kones oli sitten 4 tai 5 mukinen kuuluu kanssa sinne suosilmäkkeeseen
meille ostettiin uusi 200d vm81 kun kilometrejä oli 230tkm niin kone oli niin harva ettei käynnistynyt karmea rappu sylintereissä ja kaikissa männissä halkeamia
teuvalla oli 25 vuotta sitten joku ukko joka remontoi mersujen koneta minä soittelin sille jotta löytyykö hyviä käytettyjä mäntiä
ukko sanoi jotta kyllä löytyy
minä menen teuvalle ja totean jotta kaikki ukon männät on myös halki ei kuulemma haittaa mitään käytössä
ihmettelin ukolle jotta kumma kun on noin vähillä kilometreillä kulunut meidän kones
sano mulle jotta ei ne sen kauempaa kestäkkään kuulemma vanhempi 220 menee vähän pitempään
kai ne kestää jos ajaa vaan kaheksaakymppiä
124 mallin diesel koneita en oo saanut ajettua väljäksi
niin se 123 mallin öljy pohja on kaksi osainen ensin on alumiiniä koko matkalla ja etupäähän on pultattu vanha saksalais sotilaan peltinen kypärä
vaihdoin 2,5 koneeseen kerran kannen tiivisteen kilometrejä 530tkm sylintereissä oli kaikki tehtaan hoonaus jäljet näkyvissä kantta ei oikaistu tiiviste oli vaan kovettunut niin jotta murut rapisi
123 sarjan mersun diesel kones oli sitten 4 tai 5 mukinen kuuluu kanssa sinne suosilmäkkeeseen
meille ostettiin uusi 200d vm81 kun kilometrejä oli 230tkm niin kone oli niin harva ettei käynnistynyt karmea rappu sylintereissä ja kaikissa männissä halkeamia
teuvalla oli 25 vuotta sitten joku ukko joka remontoi mersujen koneta minä soittelin sille jotta löytyykö hyviä käytettyjä mäntiä
ukko sanoi jotta kyllä löytyy
minä menen teuvalle ja totean jotta kaikki ukon männät on myös halki ei kuulemma haittaa mitään käytössä
ihmettelin ukolle jotta kumma kun on noin vähillä kilometreillä kulunut meidän kones
sano mulle jotta ei ne sen kauempaa kestäkkään kuulemma vanhempi 220 menee vähän pitempään
kai ne kestää jos ajaa vaan kaheksaakymppiä
124 mallin diesel koneita en oo saanut ajettua väljäksi
niin se 123 mallin öljy pohja on kaksi osainen ensin on alumiiniä koko matkalla ja etupäähän on pultattu vanha saksalais sotilaan peltinen kypärä
Hellouz.
Se on Tappara-setä täällä taas.
Tässä projektissa ei olisi edes voinut uskoa kuinka vaivalloista voi olla istuttaa samanlainen kone edeltäjänsä kiinnityksiin. Helvetinmoista säätämistä vain että joku ihminen oli nimetty suomen mestari hitsajaksi... =>
Kaikista tärkein oli öljypohjan teko. Päätin teettää hitsaukset,koska en omaa riittävää kalustoa enkä ole alueen ammattilainen. Ensimmäinen yritys meni suomen hitsausmestarille (jonka nimeä en sano,Esa) siis hän oli työnjohtaja ja joku alju teki homman. Toimitin pohjan ja siihen lisätyn piirretyn kuvan, kuinka haluan öljypohjan hitsattavaksi.
Voi -,.... rrrkele kun kävin hakemassas öljypohjan pois mestarihitsarilta ja hänen oppipojaltaan. Ei ollut käynyt edes mielessä katsoa kuvia joita asiakas olisi halunnut. pöh . Kysyin jotta onkos tämä nyt tiivis... vastattiin että testattu on....
Tulin kotiin ja laskin pohjaan pelkän veden ... viisi vuotokohtaa. - ttu
Onneksi meillä on töissä uskomattoman hyviä ihmisiä, ystäviä, hitsareita, sorvaajia, sähkäreitä... vaikka mitä. Eräs ihminen, jonka nimi on Janne, otti pohjan ja hitsasi vuodot sekä muutti pohjaa jotta sinne mahtuisi myös öljyä. -ttu että tuli hyvä.

Ei vuotanut enää.. siinä näille suomen mestareille..(joille myös piti maksaa)
No joo kaikille on maksettu asiaan kuuluvat korvaukset mutta Jannelle vien v...ielä pullon hyvää. wiskiä. nam ...
Nooh .. kaiken jälkeen auto käy ja hörskyy kuin hyvä hevonen. ¨liitteenä kuva että se liikkuu...

seuraavaksi kun tämä kone korkkaa liitän siihen mercedeksen koneen. mahtuun tai ei mahdu => tehdään lisää tilaa keulaan
:halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm::halm:
.
Se on Tappara-setä täällä taas.
Tässä projektissa ei olisi edes voinut uskoa kuinka vaivalloista voi olla istuttaa samanlainen kone edeltäjänsä kiinnityksiin. Helvetinmoista säätämistä vain että joku ihminen oli nimetty suomen mestari hitsajaksi... =>
Kaikista tärkein oli öljypohjan teko. Päätin teettää hitsaukset,koska en omaa riittävää kalustoa enkä ole alueen ammattilainen. Ensimmäinen yritys meni suomen hitsausmestarille (jonka nimeä en sano,Esa) siis hän oli työnjohtaja ja joku alju teki homman. Toimitin pohjan ja siihen lisätyn piirretyn kuvan, kuinka haluan öljypohjan hitsattavaksi.
Voi -,.... rrrkele kun kävin hakemassas öljypohjan pois mestarihitsarilta ja hänen oppipojaltaan. Ei ollut käynyt edes mielessä katsoa kuvia joita asiakas olisi halunnut. pöh . Kysyin jotta onkos tämä nyt tiivis... vastattiin että testattu on....
Tulin kotiin ja laskin pohjaan pelkän veden ... viisi vuotokohtaa. - ttu
Onneksi meillä on töissä uskomattoman hyviä ihmisiä, ystäviä, hitsareita, sorvaajia, sähkäreitä... vaikka mitä. Eräs ihminen, jonka nimi on Janne, otti pohjan ja hitsasi vuodot sekä muutti pohjaa jotta sinne mahtuisi myös öljyä. -ttu että tuli hyvä.

Ei vuotanut enää.. siinä näille suomen mestareille..(joille myös piti maksaa)
No joo kaikille on maksettu asiaan kuuluvat korvaukset mutta Jannelle vien v...ielä pullon hyvää. wiskiä. nam ...
Nooh .. kaiken jälkeen auto käy ja hörskyy kuin hyvä hevonen. ¨liitteenä kuva että se liikkuu...

seuraavaksi kun tämä kone korkkaa liitän siihen mercedeksen koneen. mahtuun tai ei mahdu => tehdään lisää tilaa keulaan
.
Niin ne vaan väljisty suurinpiirtein samoilla kilometreillä kaikki muutkinxr kirjoitti: 123 sarjan mersun diesel kones oli sitten 4 tai 5 mukinen kuuluu kanssa sinne suosilmäkkeeseen
meille ostettiin uusi 200d vm81 kun kilometrejä oli 230tkm niin kone oli niin harva ettei käynnistynyt karmea rappu sylintereissä ja kaikissa männissä halkeamia
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan