300ce-24 pätkii+muuta pientä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

300ce-24 pätkii+muuta pientä

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

1. Eli kun autolla lähetään vedättään, rupee pätkiin ihan kun ei sais kunnolla kakkua. Tyhjäkäynti on hyvä.

2. Joku rele naksuttaa repsikan jalkatilassa mielestäni ihan satunnaisesti. Mikä rele siellä on ja mistä naksutus voisi johtua?

3. Voisiko joku kertoa lyhyesti ja ytimekkäästi miten asr toimii? Pitäiskö sen merkkivalon joskus palaa mittaristossa vai palaako vain, kun on vikaa?


Eli sen verran lisäystä releen naksutukseen että alkaa aina kun painaa jarrua tai avaa oven.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

1. Oisko polttoainesuodatin tukossa?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Mistäs polttoaineen suodatin löytyy?
oih_anddi
Viestit: 28
Liittynyt: 12.11.2006 16:57
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja oih_anddi »

2. Miula kans kuului tuo releen naksutus apparin jalkatilasta ja syy oli hälytin boxi.. Hommasin käytetyn boxin tilalle ja nyt toimii..
Avatar
LJN
Viestit: 4
Liittynyt: 28.12.2006 23:18
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja LJN »

Bensansuodatin sijaitsee auton alustassa oikealla kyljellä suurinpiirtein takapenkin kohdalla olevan kotelon alla. Oma 300e24 nyki kiihdytellessä ja kävi muutenkin vähän miten sattuu, syynä taisi olla päällimmäisenä väärin säädetty seos (vaikka meni katsatuksesta läpi). Tulihan siinä ohimennen vaihdettua kaikki sytytys osat,suuttimet,suodattimet mutta nyt pelaa melkein kuin unelma. Jostain päin foorumia löytyy ihan kotioloissa suoritettavat seoksen säätö ohjeet, joka suoritetaan yleismittarilla.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Noniin jos vihdosta viimen vaihtas ton b-suodattimenkin. Sytytys osista vaihdettu kaikki paitsi puola, eikä tuntunut nykimiseen auttavan ainakaan ne, vaikka virranjakankansi oli elämänsä lopussa.

Kattoin ton apparin jalkatilassa olevan "naksutuksen" syyn, ja niinhän se oli että joku pirun hälytin boksi siellä piti meteliä. Kyljessä lukee Becker autoradio... mahtaa olla halpa :lol: . Mitähän tapahtuu jos nyppäsee piuhat irti??
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Yleensä tuo nykyminen johtuu juurikin tässä koneessa tuosta kuluneesta virranjakajasta ja pyörijästä, lisäksi toinen oireryhmä on että auto tykkää sammua liikennevaloihin aina kun pysähtyy hetkeksi ja eikä millään käyntiin ennen jäähdyttyä, mutta jos virranjakaja on kerran vaihdettu, niin paha sanoa. Tuo polttoainesuodatin ei kyllä vaikuta tuohon nykimiseen tässä tapauksessa, ehkä dieselissä näin on mutta ei tässä. Paitsi jos polttoainejärjestelmässä pyörii jotain likaa/paskaa että tukkii polttoaineen virtaamista, niin tuostahan se nykiminen voi johtua, mutta aika epätodennäköistä.

Imunokan asenttotunnistin? tosin se on käytössä kierrosalueella 4500-5000, silloin kun tämä on poissa pelistä niin auton kiihtyminen pysähtyy miltein kuin seinään. Muuttuu tehottamaksi. Tosin eipä se mitään nykimään rupea.
Kyllä se sytkävialta minusta vaikuttaa, mutta jos kaikki osat on puolaa lukuun ottamatta vaihdettu, niin vaihtasin myös se puolan. Harmi jos vika on tuossa kipinävahvistimessa, sillä se on perkuleen arvokas.

irroita pahuuttasi tulpat ja vertaa tulppien kärkiä, huomaatko eroa?
Jos joku pytyistä pätkii ja pahasti, niin se pitäisi kyllä huomata kun vertaa tulppia.

Sen varashälyyttimen piuhan voit hyvin mielin ottaa irti, niin silloin loppuu se naksuminen. Ei vaikuta keskuslukituksen toimintaan mitenkään. Ainoastaan hälyytin putoaa pelistä. Kannattaa pistää parempi häly tilalle tai ostaa käytettynä ehjä boxi jostakin.

ASR:n toiminta:
ASR toimii parhaiten kun menet johonkin missä on helvetin liukas kohta ja painat kaasua reippaasti, jos päästää sutimaan ja antaa kierrosten nousta, niin ASR ei toimi. ASR ei normaalisti päästä kierroksia nousemaan jos takarenkaat eivät löydä kitkaa renkaan alta. Varkoituskolmio rupeaa heti palamaan kun rengas lyö suttua. Se namiska siinä keskikonsolissa missä on renkaan kuva jonka päällä lumiketju, se tarkoittaa sitä että ASR antaa normaalia enemmän sutia 60km/h saakka, kunnes tuo sammuu automaattisesti. Eli liukkaasta mäestä kun tarvitsee päästä johonkin, niin silloin kannataa tuota nappia painaa, muuten lähteminen voi olla vaikeaa :D

yhteenveto:

Eli esim jos ASR ei toimi ja käynistyminen vaatii pitkän startin ja muutenkin tuntuu tökkivän kiihdyttäminen (polttoainepumppu pätkii), niin vika voi olla hyvin MAS-releessä. Osa ei ole halpa, maksaa veholla sen 550e
MAS-releestä on kaksi mallia. Vanha ja paranneltu
Vanha: A0115458332
Uusi:A0125454832
220.128 Black devil
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Noniin pätkiminenkin selvis, kun oli kerrankin aikaa tutkia. Vika oli jännitteen säätäjässä, oli hiilet ihan loppu.
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

oih_anddi kirjoitti:2. Miula kans kuului tuo releen naksutus apparin jalkatilasta ja syy oli hälytin boxi.. Hommasin käytetyn boxin tilalle ja nyt toimii..
Ikivanha topikki, mutta täsmälleen sama vaiva uusimmassa hankinnassani. Saako tuon miten helposti kokonaan pois? En koe tarpeelliseksi koko keksintöä, enemmän keljuttaa jos se huutelee turhaan.

Edit: itse itselleni vastaten jalkatilassa peltisuojan alla on Beckerin boksi, jolta liitin pois niin loppui naksutukset.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”