W124 flektistä

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
wuokila
Viestit: 380
Liittynyt: 07.12.2006 16:58
Paikkakunta: Hki

W124 flektistä

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Onko tää nyt sitten roottori- vai sähköasiaa, mene ja tiedä. Hakuakin kokeilin jne.

Auto on S124 '92 kolmilitrainen ja kaksitoistaventtiilinen. Tänään haahuilin pari tuntia tuolla pääkaupungin keskustassa ja pitempien valoseisahtumien aikaan lämmöt kävi jopa hieman yli sadan asteen. Flekti ei kuitenkaan ruvennut hurisemaan mielestäni kertaakaan. Autossani on edellisen omistajan kertoman mukaan 87-asteinen lämpimämpi termostaatti. Ekana omistusiltanani flekti ainakin tiettävästi toimi kun lämmöt olivat kanssa noin sadan asteen luokkaa. Silloin tyhjäkäyttelin autoa pitemmän aikaa kun roudailin renkaita tallin perukoille ja huomasin tuon lämpötilan. Puhallin alkoi tarkalleen ottaen huutaa vasta kun sammutin auton ja sen jälkeen kytkin virrat päälle, oli aika miehekäs melu.

Toinen ongelma, joka tuskin liittyy mihinkään mutta löysin jotain pieniä aasinsiltoja: moottori saattaa sammua kun pysähdyn risteykseen. Tai kaipa se sammuisi vaikka pysähtyisin kukkakauppaan mutta risteys nyt on kaikkina näinä arviolta viitenä kertana ollut kyseessä. Moottori on ollut kokolailla lämmin, lyhyen seisomisen jälkeen on usein ajettu pieni pätkä ja sitten tapahtuu tämä.

Mutta, palatakseni itse kysymykseen, onko toi ~100 astetta vielä ihan ok vai mitä pitäis tehdä? Lämpöanturinhan vois vaikka vaihtaa lämpimikseen? Sehän taitaa olla yhtä helppoa kuin legojen kasaaminen? Muita ajatuksia? Kaikki yksinkertaisimmatkin kokeilut sunmuut ovat vielä suorittamatta, mieluummin kun yritän saada tietoa ennenkuin lähden tekemään mitään ja kun tuo harrastamiseen luvattu aikakin on hieman vähäinen.
2103, 99, 4 x Talbot
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Matikissa hyrähtää n. 105-107 asteessa päälle. :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Muistelisin että anturi on 105 asteinen. Omaani kävin aikoinaan anturia kysymässä jolloin selvisi että oikeastikin lähtee noin myöhään pyörimään. No eipä anturiakaan ollut veholla eikä KL:llä kuin Saksasta tilaamalla. Tarvikeanturilla kokeilin toiveena että hieman toleranssit heittäisi alaspäin..mutta menikin niin että lähti entistä myöhemmin käyntiin.
Avatar
wuokila
Viestit: 380
Liittynyt: 07.12.2006 16:58
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja wuokila »

Ookkke.

Kaikki on siis kunnossa, jotenkin vaan luo lievää ahdistusta kun mittari nousee niin korkealle. Kesäpakkasillahan tuo tulee sitten totisesti testattua että se kanssa päälle lähtee.
2103, 99, 4 x Talbot
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Joo, kyllä minäkin aikani kauhistelin tuota korkeaa lähtölämpötilaa ja panin kesäkuumalla ruuhkassa ikkunat ja kattoluukun auki ja lämpöpuhaltimen täysille (ja oli muuten hikistä touhua :x ) kunnes kerran lämmöt pääsi sinne n. 105 asteeseen ja visko rupesi pauhaamaan.

Sen jälkeen olen antanut asian olla niin kuin on :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”